Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Απόψεις
Τουριστικός προορισμός Κύπρος και Επιμόρφωση

27 Φεβρουάριος 2006, 00:00

Απόψεις
Τουριστικός προορισμός Κύπρος και Επιμόρφωση
του Μιχάλη Δημοσθένους

Τουρισμός είναι η διακίνηση του ανθρώπου από το τόπο της διαμονής του, σε άλλους χώρους στη χώρα του ή στο εξωτερικό, για να ξεκουραστεί από την καθημερινότητα και να γνωρίσει το φυσικό περιβάλλον, την ιστορία, τον πολιτισμό και την κουλτούρα των ανθρώπων, της χώρας που επισκέπτεται.

Η Κύπρος σαν τουριστικός προορισμός δεν προσφέρεται μόνο για τον ήλιο και τη θάλασσα. Έχει μια μακρόχρονη ιστορία και πολιτισμό 10.000 χρόνων και μια πλούσια πολιτιστική κληρονομιά με πλούσιες παραδόσεις, που είναι σημαντικό να γνωρίζουμε, ώστε να είμαστε σε θέσει να ενημερώνουμε σωστά τους επισκέπτες στο τόπου μας.

Ο τουρισμός άρχισε να παρουσιάζεται στη Κύπρο από αρχαιοτάτων χρόνων, από το 3.000 π.χ., όταν κατέφθαναν επισκέπτες από όλα τα μέρη του αρχαίου κόσμου για τις τελετές της λατρείας της Θεάς Αφροδίτης. Μετά κατά την εποχή του Χαλκού το 1.500 π.χ. η Κύπρος γνώρισε μεγάλη διακίνηση επισκεπτών λόγω της εμπορίας του Χαλκού που αφθονούσε στο νησί.

Έχοντας μια πλούσια Ιστορία και πολιτισμό, όμορφο φυσικό περιβάλλον, ήλιο και θάλασσα, κατάφερε να αναπτύξει μια τουριστική βιομηχανία που είναι ο αιμοδότης της σημερινής της οικονομίας.

Το τουριστικό μας προϊόν για να παραμένει ελκυστικό, οι προσφερόμενες υπηρεσίες  πρέπει να διεξάγονται επαγγελματικά με την πατροπαράδοτη φιλοξενία και ευγενικότητα. Ο τουρισμός είναι ένα πολύ ευαίσθητο και σύνθετο προϊόν υπηρεσιών και χρειάζεται πολύ προσοχή από τον ανθρώπινο παράγοντα, που έχει πολύ σημαντικό ρόλο να διαδραματίσει στην εξυπηρέτηση του επισκέπτη.

Φθάνοντας οι επισκέπτες στη Κύπρο, θα πάρουν ταξί από το αεροδρόμιο, ή θα ενοικιάσουν αυτοκίνητο ή οι αντιπρόσωποι του οργανωμένου τουρισμού, θα τους παραλάβουν για να τους μεταφέρουν στον χώρο διαμονής στους.

Ένας αριθμός επισκεπτών έρχονται χωρίς να γνωρίζουν πολλά για τον τόπο μας, γι` αυτό θα ρωτήσουν αυτούς που θα συναντήσουν στο ξενοδοχείο ή εκτός, ποια είναι τα αξιοθέατα στον τόπο μας, η που μπορούν να πάνε για να γνωρίσουν την κουλτούρα του τόπου μας, για να τα επισκεφθούν.

Κάποιος άλλος αριθμός, έρχονται μελετημένοι, με βιβλία και με χάρτες. θα ρωτήσουν και αυτοί κάποιες πληροφορίες, για τους αρχαιολογικούς, ιστορικούς η θρησκευτικούς χώρους που θα επισκεφθούν. Θέλουν να γνωρίσουν όσο το δυνατό καλύτερα τον τόπο, την ιστορία, τον πολιτισμό και τις παραδόσεις μας.
Επομένως οι υπάλληλοι των ξενοδοχείων και των άλλων εμπλεκομένων υπηρεσιών του τουρισμού πρέπει να είναι γνώστες του τουριστικού μας προϊόντος, για να πληροφορούν όσον το δυνατό καλύτερα τους τουρίστες με ευγένεια χαμόγελο και φιλόξενο τρόπο.

Πιο κάτω αναφέρω τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες, που έχουν άμεση σχέση με τη εξυπηρέτηση του επισκέπτη τουρίστα. Όλοι όσοι εργάζονται σ` αυτές τις υπηρεσίες,  πρέπει να επιμορφώνονται με ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα κατάρτισης από ειδικούς που έχουν πείρα στη τουριστική βιομηχανία, καθώς και την ανάλογη τουριστική και ξενοδοχειακή μόρφωση ανωτέρων ξενοδοχειακών και τουριστικών σχολών και να κατέχουν την τουριστική και ξενοδοχειακή νομοθεσία.

  • Υπηρεσίες Αεροδρομίων
  • Οδηγοί ταξί και λεωφορείων
  • Τουριστικοί αντιπρόσωποι
  • Τουριστικοί πράκτορες
  • Ξενοδοχεία - Τουριστικά καταλύματα - Αγροτουρισμός
  • Εστιατόρια - Κέντρα διασκέδασης
  • Περίπτερα - καταστήματα
  • Μουσεία
  • Αρχαιολογικοί χώροι
  • Βυζαντινές εκκλησίες - Μοναστήρια

Οι παράγοντες του τουρισμού, ΚΟΤ, Επαγγελματικοί Σύνδεσμοι, Συντεχνίες, και όλοι οι ιδιωτικοί επιχειρηματίες που ασχολούνται με το Τουρισμό να συνεχίσουν να συμβάλουν με μέτρα διορθωτικά για την βελτίωση της τουριστικής βιομηχανίας. Να επενδύσουν στην επιμόρφωση του προσωπικού, να εργοδοτήσουν έμπειρους επαγγελματίες υπαλλήλους, οι οποίοι δεν θα είναι μόνο για το τώρα (όπως είναι οι ξένοι προσωρινοί υπάλληλοι) αλλά και για το αύριο.

Οι ξενοδόχοι και οι ιδιοκτήτες κέντρων αναψυχής πρέπει να αναγνωρίσουν ότι το επίπεδο εξυπηρέτησης πρέπει να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της πελατείας, που είναι διατεθειμένη να πληρώσει για επαγγελματική εξυπηρέτηση. Γι` αυτό να επενδύσουν στη επιμόρφωση του προσωπικού τους, ώστε να ανταποκριθούν στην ποιοτική εξυπηρέτηση και έτσι θα αυξήσουν την παραγωγικότητα τους προς όφελος της επικερδότητας.

Επιμορφωτικά προγράμματα, για ποιοτική φροντίδα του επισκέπτη τουρίστα, γνωριμία με την τουριστική και πολιτιστική Κύπρο και τουριστική συνείδηση, παραδίδονται από ειδικούς Κύπριους εκπαιδευτές με πολυετή πείρα στα δρώμενα του τουρισμού και με απώτερο στόχο, να δώσουν τα καλύτερα αποτελέσματα στη κατάρτιση, για την αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος. Συγχαρητήρια στο ΚΕΒΕ, στον Οργανισμό Τουρισμού και στην Αρχή Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού για την στήριξη που προσφέρει και η παρουσίασης των γίνεται κατορθωτή.

Ήδη παρουσιάζονται τέτοια σεμινάρια με μεγάλη επιτυχία στους υπαλλήλους των ξενοδοχείων, στους οδηγούς ταξί και πρόκειται να παρουσιαστούν στους οδηγούς λεωφορείων και στην Ακαδημία της αστυνομίας, ως επίσης σε δημαρχεία και κοινότητες που προσελκύουν επισκέπτες τουρίστες.

Η κατάρτιση των υπαλλήλων του τουρισμού θα ήταν καλόν να είναι υποχρεωτική και αναγκαία για την επαγγελματική τους ανέλιξη. Η αρχή αδειών θα μπορούσε να βάλει όρο για την ανανέωση της επαγγελματικής άδειας οδηγού ταξί ή τουριστικού λεωφορείου, το πιστοποιητικό παρακολούθησης του σχετικού επιμορφωτικού σεμιναρίου. Εάν ο νόμος χρειάζεται αναθεώρηση για να μπορέσουν να τον εφαρμόσουν, να το κάνουν, γιατί θα έχουμε επαγγελματική αναβάθμιση και παροχή ποιοτικών υπηρεσιών.

Πιστεύω η ίδρυση της Ακαδημίας Τουρισμού θα θέσει όλες τις προδιαγραφές για επαγγελματισμό σε όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες του τουρισμού και θα διορθώσει τα κακώς έχοντα στο Τουρισμό.

Θα ήταν ευχής έργο αν κάτω από την Ακαδημία τουρισμού να ξαναλειτουργήσει και η ξενοδοχειακή σχολή (ΙΞΕΤ) που θα προετοιμάζει το προσωπικό της τουριστικής βιομηχανίας. Προσωπικά πιστεύω ότι ήταν λάθος που άλλαξε η δομή αυτού του ιδρύματος, καθώς και το κλείσιμο του Φιλοξένια και χάσαμε αριθμόν Κυπρίων που ήθελαν να εκπαιδευτούν στα ξενοδοχειακά επαγγέλματα. Τότε πράγματι βγάζαμε ποιοτικούς υπαλλήλους στη βιομηχανία του Τουρισμού και δεν είχαμε καθόλου ξένους να επανδρώνουν τα ξενοδοχεία και εστιατόρια. Δεν είναι αργά αν προγραμματιστούμε, να δώσουμε κίνητρα στους νέους μας να στραφούν στα τουριστικά επαγγέλματα. Από αυτή την ακαδημία, εύχομαι, να  περνούν και οι ξένοι υπάλληλοι που θα κάνουν ένα ταχύρυθμο πρόγραμμα επαγγελματικής ένταξης στη κουλτούρα, στην Ιστορία, τον πολιτισμό μας και στα καθήκοντα της εργασίας που θα αναλαμβάνουν.

Οι τουριστικοί πράκτορες, που πάντοτε επιζητούν πετυχημένους τουριστικούς προορισμούς, με την αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος, θα μας διατηρήσουν στο τουριστικό χάρτη και θα προσελκύουν τους πελάτες τους προς την χώρα μας. Πιστεύω ότι εάν παρουσιάσουμε ψηλά επίπεδα εξυπηρέτησης, θα ενδιαφερθούν και άλλοι τουριστικοί πράκτορες από νέες αγορές όπως είναι η Αμερική, ο Καναδάς, η Κίνα και η Ιαπωνία.

Οι ποιοτικοί πελάτες επιζητούν ποιοτικούς προορισμούς όταν βρουν την ποιοτική επαγγελματική εξυπηρέτηση, απολαμβάνουν ευχαριστημένοι τις διακοπές τους και μαςξαναέρχονται.

Τότε ο τουριστικός προορισμός Κύπρος θα είναι ανταγωνιστικός και σαν ξεχωριστός που θα είναι, διατηρώντας ψηλά επίπεδα εξυπηρέτησης, θα υπόσχεται ένα λαμπρό μέλλον.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top