Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Καθαριότητα και Υγιεινή Ξενοδοχειακής Μονάδας
Σημαντική η συμβολή τους στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος

Σεραφείμ Γούσιας - 03 Οκτώβριος 2006, 00:00

Καθαριότητα και Υγιεινή Ξενοδοχειακής Μονάδας
Σημαντική η συμβολή τους στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος

Τη τελευταία δεκαετία, παρατηρείται μια σταθερά αυξανόμενη τάση στις προτιμήσεις των τουριστών, να αγοράζουν υπηρεσίες που σχετίζονται με τον τουρισμό και τη φιλοξενία από επιχειρήσεις που διακρίνονται για την ευαισθησία τους ως προς την προστασία του περιβάλλοντος.

Σε αυτήν την τάση η τουριστική βιομηχανία ανταποκρίνεται με σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές των ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων και σε ανθρώππινο δυναμικό.Στόχος είναι η αύξηση της ανταγωνιστικότητας μέσα από την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, όσο και με την δημιουργία «πράσινων» ξενοδοχείων.

Η δημιουργία των «πράσινων» ξενοδοχείων, εντάσσεται μέσα στη γενικότερη περιβαλλοντική πολιτική που ακολουθεί η εκόστοτε ξενοδοχειακή επιχείρηση.

Οι συγκεκριμένες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις εφαρμόζουν ολοκληρωμένα προγράμματα περιβαλλοντικής και οικολογικής διαχείρισης,τα οποία περιλαμβάνουν ανακύκλωση απορριμάτων, βιολογικό καθαρισμό, διαχείριση λυμμάτων, εξοικονόμιση ενέργειας , χρήση χημικών καθαριστικών φιλικότερων προς το περιβάλλον και τον άνθρωπο. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα στην Ελλάδα αποτελεί η Aldemar η οποία εφαρμόζει τα τελευταία 10 χρόνια το περιβαλλοντικό πρόγραμμα “Mare Verde.

Η δραστηριότητα μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων στην ελληνική αγορά έχει σαν συνέπεια το ανέβασμα του πήχη σε θέματα ποιότητας χώρων και προσφερόμενων υπηρεσιών, με άμεση συνέπεια και τη βελτίωση του τρόπου με τον οποίο αντιμετωπίζουν το θέμα της καθαριότητας οι επαγγελματίες του χώρου.

Ο επαγγελματικός καθαρισμός αποτελεί το συγκριτικό πλεονέκτημα κάθε ξενοδοχειακής μονάδας στην διαμόρφωση της κατάλληλης «ατμόσφαιρας» μέσα στους χώρους του ξενοδοχείου, επηρεάζοντας άμεσα το τουριστικό προϊόν και κατ’επέκταση τον πελάτη.

Η «αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος» αποτελεί την βάση πάνω στην οποία οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις επαναπροσδιορίζουν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα. Ο επαναπροσδιορισμός έγκειται στην απόκτηση συγκριτικού πλεονεκτήματος από την αύξηση της ποιότητας των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Είναι πλέον δεδομένο, ότι η καθαριότητα και υγιεινή των ξενοδοχειακών μονάδων είναι από τους παράγοντες επηρεασμού του πελάτη, ως προς την επιλογή του ξενοδοχείου. Οι ταξιδιώτες εμφανίζονται ολοένα και περισσότερα ευαισθητοποιημένοι σε θέματα που αφορούν την καθαριότητα και την υγιεινή των χώρων του ξενοδοχείου, όσο και σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος.

Η καθαριότητα και η υγιεινή των χώρων των τουριστικών μονάδων, συμβάλουν ουσιαστικά στην αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Στην ελληνική αγορά παρατηρείται όμως σημαντικό κενό στο τομέα της καθαριότητας και υγιεινής των ξενοδοχείων σε θέματα χρήσης καθαριστικών φιλικότερων προς το περιβάλλον, και πληροφόρησης των εμπλεκόμενων φορέων για τις τάσεις στο κλάδο του επαγγελματικού καθαρισμού.

Κρίνοντας απο τον αριθμό οργανωμένων τμημάτων περιβαλλοντικής και οικολογικής διαχείρισης σε αλυσίδες ξενοδοχείων, ή από μικρότερες ξενοδοχειακές μονάδες που έχουν λάβει ή είναι στην διαδικασία απόκτησης Ευρωπαϊκών οικολογικών σημάτων, μπορούμε να συμπεράνουμε ότι η χρήση οικολογικών προϊόντων καθαρισμού δεν έχει ευαισθητοποιήσει σε ικανοποιητικό βαθμό τους έλληνες ξενοδόχους. Παράλληλα η χρήση φθηνών χημικών καθαριστικών, χαμηλής ποιότητας, υπαγορεύεται συνήθως από την ανάγκη περιορισμού του κόστους.

Σε αυτό το πλαίσιο η αλλαγή στην κοινοτική νομοθεσία με την της εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας REACH, δημιουργεί νέα δεδομένα στη διάθεση και χρήση οικολογικών καθαριστικών στα ελληνικά ξενοδοχεία..

Νέες τεχνολογίες/καινοτομίες στα μηχανήματα και προϊόντα καθαρισμού

Η αγορά σήμερα προσφέρει μια μεγάλη γκάμα μηχανημάτων επαγγελματικού καθαρισμού και χημικά καθαριστικά. Οι εταιρίες στο κλάδο του επαγγελματικού καθαρισμού των ξενοδοχείων προσφέρουν ολοκληρωμένες λύσεις σε προϊόντα και υπηρεσίες, προσαρμοσμένες στα αυστηρά ευρωπαϊκά στάνταρ ISO και HACCP. Παράλληλα ο έντονος ανταγωνισμός των εταιριών του κλάδου έχει ως αποτέλεσμα την εξέλιξη και την υιοθέτηση καινοτομιών στον τομέα των μηχανημάτων.
  Στα μηχανήματα καθαρισμού οι τεχνολογικές εξελίξεις είναι περιορισμένες, και σύμφωνα με το κύριο Νίκο Πετάλα , γενικό διευθυντή της εταιρίας Petaco υπάρχουν περισσότερες καινοτομίες και βελτιώσεις στα μηχανήματα επαγγελματικού καθαρισμού που αφορούν στην μεγαλύτερη αντοχή, αξιοπιστία, την μεγαλύτερη αυτονομία και εξοικονόμηση χρόνου και ενέργειας, η μεγαλύτερη ευχρηστία, ο μικρότερος θόρυβος και η μείωση του κόστους παραγωγής.

Σημαντικότερη τεχνολογική εξέλιξη στο τομέα των μηχανημάτων αποτελούν οι ατμοκαθαριστές.Διακρίνονται από πληθώρα εφαρμογών καθαρισμού και απολύμανσης στους χώρους του ξενοδοχείου και εφαρμογές οικολογικής αποπαρασίτωσης και εξουδετέρωσης αλλεργιογόνων από κρεββάτια & στρώματα. . Με αυτή τη μέθοδο ο ατμός με τη πίεση καθαρίζει και απολυμαίνει του χώρους του ξενοδοχείου χωρίς τη χρήση χημικών αφήνοντας μια καθαρή και υγιεινή ατμόσφαιρα.Τα συγκεκριμένα μηχανήματα συχνά ενσωματώνονται στα προγράμματα HACCP.

Τα επαγγελματικά μηχανήματα καθαρισμού διαφέρουν σε σχέση με το μέγεθος, την ισχύ, τη χωρητικότητα, το βάρος, τις διαστάσεις ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε όλους τους χώρους του ξενοδοχείου και από ξενοδοχεία διάφορων μεγεθών.

Κατά την επιλογή των κατάλληλων μηχανημάτων καθαρισμού τα κύρια σημεία στα οποία πρέπει να επικεντρωθεί ο υποψήφιος αγοραστής είναι η αθόρυβη λειτουργία τους, να έχουν επαρκή απορροφητική δύναμη και εργονομικό σχεδιασμό, η συντήρηση και τεχνική υποστήριξη που παρέχει ο προμηθευτής μετά τη πώληση, την παρεχόμενη εκπαίδευση για την χρήση του εξοπλισμού.Τα συγκεκριμένα μηχανήματα συχνά ενσωματώνονται στα προγράμματα HACCP.

Σημαντικές προοπτικές για τεχνολογικές εξελίξεις εστιάζονται κυρίως στο τομέα της παραγωγής χημικών καθαριστικών, κυρίως λόγω της εφαρμογής της κοινοτικής οδηγίας REACH (Registration, Evaluation, Authorisation, of Chemicals – Καταχώρηση, Αξιολόγηση, Αδειοδότηση Χημικών).

Η εφαρμογή της συγκεκριμένης οδηγίας αναμένεται να δώσει ώθηση στην παραγωγή, διάθεσή και χρήση οικολογικών χημικών καθαριστικών.

Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του κυρίου Δημήτρη Καλπακίδη, CCE Business Unit Manager της εταιρίας Karcher στο TravelDailyNews, o οποίος αναφέρει « Η κοινοτική οδηγία REACH θα δημιουργήσει καινούργια δεδομένα τόσο στους κατασκευαστές όσο και στους χρήστες όπως είναι οι ξενοδοχειακές μονάδες των χημικών καθαριστικών».

Η εφαρμογή της συγκεκριμένης οδηγίας επιβάλει στις βιομηχανίες χημικών, που παράγουν ή εισάγουν και διακινούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση χημικά, να παρέχουν επαρκεί στοιχεία για την ασφάλεια των χημικών που παράγουν. Με την εφαρμογή της οδηγίας, το βάρος της απόδειξης για την επικινδυνότητα ενός χημικού για τον άνθρωπο και το περιβάλλον μεταφέρετε στις βιοχημανίες χημικών. Ταυτόχρονα ενισχύει την ανταγωνιστικότητα και την καινοτομία στην παραγωγή νέων χημικών φιλικότερα προς τον άνθρωπο και το περιβάλλον.

Η αλλαγή αυτή στην κοινοτική νομοθεσία θα διαφοροποιήσει τα επόμενα χρόνια την ευρωπαϊκή αγορά χημικών καθαριστικών, καθώς οι βιομηχανίες καλούνται να εναρμονιστούν με την οδηγία μέσα στα επόμενα χρόνια. Αυτή η εξέλιξη θα επηρεάσει αντίστοιχα και την χρήση οικολογικών χημικών καθαριστικών στις ξενοδοχειακές μονάδες.

Ανάγκη για μεγαλύτερη Εξειδίκευση του Προσωπικού Καθαριότητας

Τα σύγχρονα μηχανήματα και προϊόντα επαγγελματικού καθαρισμού συμβάλλουν σημαντικά στην εξοικονόμηση χρόνου και ενέργειας με ταυτόχρονη μείωση του κόστους παραγωγής. Το εργατικό κόστος αποτελεί το 80- 85% του συνολικού κόστους καθαριότητας ενός ξενοδοχείου.

Το προσωπικό που εμπλέκεται στον τομέα της καθαριότητας αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα που προσδιορίζει και εξασφαλίζει το επίπεδο ποιότητας της καθαρότητας και καθαριότητας των χώρων και της ατμόσφαιρας που επικρατούν μέσα στους χώρους του ξενοδοχείου.

Υπάρχουν όμως σημαντικά κενά και ελλείψεις στην εκπαίδευση και στην εξειδίκευση του προσωπικού που απασχολείται στον τομέα της καθαριότητας και της υγιεινής του ξενοδοχείου.

Το επίπεδο κατάρτισης του προσωπικού παρουσιάζεται χαμηλό κυρίως λόγω έλλειψης εξειδικευμένης κατάρτισης στις σχολές στελεχών τουριστικών επιχειρήσεων, καθώς και στην εποχικότητα των περισσότερων ξενοδοχειακών μονάδων.

Προς την κατεύθυνση της ολοκληρωμένης και εδειδικευμένης κατάρτισης το προσωπικού που απασχολείται στον τομέα της καθαριότητας των ξενοδοχειακών μονάδων οι εταιρίες που παρέχουν προϊόντα και μηχανήματα επαγγελματικού καθαρισμού προσφέρουν και ολοκληρωμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης του αντίστοιχου προσωπικού.

Τα προγράμματα εκπαίδευσης συνήθως περιλαμβάνουν τόσο θεωρητική εκπαίδευση με χρήση σύγχρονου οπτικοακουστικού υλικού και διοργάνωση εξειδικευμένων σεμιναρίων όσο και με πρακτική εκπαίδευση πάνω στα προϊόντα και τα μηχανήματα καθαρισμού.

Η εξειδίκευση των εργαζομένων στον τομέα της καθαριότητας κυρίως σε θέματα τεχνικών δεξιοτήτων συμβάλει στην διασφάλιση ποιοτικών κριτηρίων, στην αύξηση της παραγωγικότητας, την αποφυγή καθυστερήσεων και παραπόνων και το σημαντικότερο στη μείωση του λειτουργικού κόστους της επιχείρησης.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top