Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Απόψεις
Τουρισμός και Υγεία

Κωστής Χατζηδάκης - 17 Απρίλιος 2006, 00:00

Απόψεις
Τουρισμός και Υγεία
του Ευρωβουλευτή Ν.Δ. Κωστή Χατζηδάκη

Ο ποιοτικός τουρισμός θα μπορούσε να αποτελεί, χωρίς καμία αμφιβολία, για την χώρα μας την βαριά της βιομηχανία. Με τον όρο αυτό αναφερόμαστε στον τουρισμό που σέβεται το περιβάλλον, την πολιτιστική μας κληρονομιά και στόχο έχει να προσελκύσει τουρίστες υψηλού εισοδήματος. Οι κοινωνικές εξελίξεις, η τεχνολογία, η μετατροπή των σύγχρονων καταναλωτικών προτύπων και οι αλλαγές που επιφέρει η παγκοσμιοποίηση δεν αφήνουν την τουριστική βιομηχανία ανεπηρέαστη. Τις αλλαγές αυτές οφείλουμε να τις παρακολουθούμε από κοντά αν θέλουμε η χώρα μας, ως τουριστικός προορισμός, να παραμείνει ανταγωνιστική αποφεύγοντας την περιθωριοποίηση και την απαξίωση. Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να αναπτύξουμε και άλλους επί μέρους κλάδους ποιοτικού τουρισμού όπως ο τουρισμός Υγείας, που σήμερα δεν έχουν ιδιαίτερη άνθηση στην Ελλάδα.

Με τον όρο ‘Τουρισμός Υγείας’ αναφερόμαστε στον τουρισμό που συνδυάζει το ταξίδι με την ξεκούραση, την σωματική αναζωογόνηση την θαλασσοθεραπεία, τα spa και την άσκηση. Επίσης μιλάμε και για το ταξίδι που συνδυάζεται με την ιατρική και οδοντιατρική περίθαλψη ξεκινώντας από προσθετικές επεμβάσεις σε οδοντοστοιχίες, και φτάνοντας σε αισθητικού χαρακτήρα χειρουργικές επεμβάσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι ένας στους τρεις Βρετανούς (35%) και ένας στους πέντε Αμερικανούς έχει επισκεφθεί τους τελευταίους 12 μήνες ένα κέντρο θαλασσοθεραπείας.

Στην πρόσφατη ημερίδα που διοργανώσαμε από κοινού με τον ευρωβουλευτή του ΠΑ.ΣΟ.Κ. κ. Στ. Αρναουτάκη και τον ελληνικής καταγωγής Γερμανό ευρωβουλευτή κ Γ. Χατζημαρκάκη στον `Αγιο Νικόλαο Κρήτης και η οποία ήταν αφιερωμένη στον Τουρισμό Υγείας, αναφέρθηκαν αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία.

Σύμφωνα με αυτά ο τομέας αυτός έχει αναπτυχθεί με εντυπωσιακό ρυθμό σε χώρες όπως η Ταϊλάνδη, η Αργεντινή, η Κόστα Ρίκα, η Μαλαισία, η Νότια Αφρική, αλλά και χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως η Ουγγαρία, η Λετονία και η Εσθονία. Επίσης πέρυσι, περίπου μισό εκατομμύριο ξένοι ασθενείς επισκέφθηκαν την Ινδία για ιατρική θεραπεία, και 250.000 την Σιγκαπούρη, ενώ ο αριθμός το 2002 για την Ινδία ήταν μόνο 150.000. Οι χαμηλές τιμές στις υπηρεσίες που παρέχουν οι χώρες αυτές είναι ένα συγκριτικό πλεονέκτημα.

Για παράδειγμα μία αντικατάσταση βαλβίδας της καρδιάς που κοστίζει 200.000 δολάρια στην Αμερική στην Ινδία κοστίζει μόνο 10.000 δολάρια. Μία μη μεταλλική οδοντική γέφυρα κοστίζει 5.500 δολάρια στις Η.Π.Α., αλλά μόνο 500 δολάρια στην Ταϊλάνδη. Ένα πλήρες λίφτινγκ προσώπου στοιχίζει 20.000 δολάρια στις Η.Π.Α., αλλά στην Νότια Αφρική μόνο 1.250.

Παράλληλα η έλλειψη των χρονοβόρων λιστών αναμονής, που παρατηρείται στα συστήματα υγείας ορισμένων χωρών, αλλά και ο συνδυασμός των ιατρικών υπηρεσιών με τουρισμό υψηλού επιπέδου αποτελεί ακόμα ένα σημαντικό λόγο για τον οποίο παρατηρείται αύξηση του ιατρικού τουρισμού παγκοσμίως. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην Νότια Αφρική σε πολλές περιπτώσεις,επισκέψεις ‘ιατρικού’ χαρακτήρα συνδυάζονται στην συνέχεια με σαφάρι στην ζούγκλα κ.λ.π.

Η χώρα μας έχει όλες τις προϋποθέσεις για να αναπτύξει ποιοτικό τουρισμό υγείας, καθώς συνδυάζει το υπέροχο μεσογειακό περιβάλλον, την παράδοση στην υγιεινή διατροφή και υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης ιατρικό προσωπικό. Θα είναι πράγματι κρίμα να παραμείνουμε απαθείς απέναντι σε αυτήν την εξέλιξη. Εάν εμείς δεν αναπτύξουμε αυτόν τον τομέα, όλο αυτό το εν δυνάμει τουριστικό κοινό θα κατευθυνθεί μοιραία, είτε σε άλλες ηπείρους, είτε σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αντί να καταγγέλλουμε λοιπόν, όπως συνήθως συμβαίνει, τις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης ότι γίνονται αποδέκτες ασθενών με φθηνότερο κόστος καλό είναι να αναπτύξουμε και εμείς τέτοιου είδους υπηρεσίες.

Οι ξενοδοχειακές μονάδες σε συνεργασία με φορείς και υπηρεσίες υγείας θα πρέπει το ταχύτερο δυνατό να κινηθούν προς αυτήν την κατεύθυνση. Είτε μόνα τους τα ξενοδοχεία (όταν μιλάμε για spa θαλασσοθεραπείες κ.λ.π.), είτε σε συνεργασία με νοσοκομεία που θα δημιουργηθούν θα πρέπει το ταχύτερο δυνατό να εκμεταλλευτούμε όλα τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα που ανέφερα πριν.

Ο κόσμος αλλάζει. Τις αλλαγές αυτές θα πρέπει να τις παρακολουθήσουμε από κοντά σε όλους τους τομείς. Αντί να καταγγέλλουμε το τρένο που περνάει από μπροστά μας, καλύτερα να τρέξουμε να το προλάβουμε. Ίσως έτσι καταφέρουμε να διαμορφώσουμε το μέλλον με καλύτερους όρους προς όφελός μας.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top