Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΑφιέρωμαGDSs και Internet, Χρήση και εξάπλωση των νέων τεχνολογιών

GDSs και Internet, Χρήση και εξάπλωση των νέων τεχνολογιών

GDSs και Internet
Χρήση και εξάπλωση των νέων τεχνολογιών

Παρά τους μεγάλους ρυθμούς ανάπτυξης διείσδυσης του Internet στη χώρα μας σύμφωνα με μελέτες και έρευνες για τη χρήση και εξάπλωση των νέων τεχνολογιών τα τελευταία 2 χρόνια, παρουσιάζεται χάσμα μεταξύ της Ελλάδας και των υπολοίπων αναπτυγμένων χωρών. Η Ελλάδα βέβαια τα τελευταία χρόνια κάνει μεγάλες προσπάθειες σύγκλισης, ιδιαίτερα με τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και ήδη σε κρατικό επίπεδο μέσω των ευρωπαϊκών προγραμμάτων για την ‘ηλεκτρονική Ευρώπη’ και τη δικτύωση των κυβερνήσεων και των ΜΜΕ, έχουν γίνει αρκετά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση.

Στο χώρου του τουρισμού, η διείσδυση του internet ιδιαίτερα σε ΗΠΑ, Μ. Βρετανία και Σκανδιναβικές χώρες έχει φτάσει σε πολύ υψηλά επίπεδα και τα έσοδα από τις online κρατήσεις ανέρχονται σε πολλά δισεκατομμύρια. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι επισκέψεις στους τουριστικούς κόμβους έφθασαν τον Ιανουάριο του 2002 τα 94.3 εκατομμύρια επισκέπτες. Αυτό σημαίνει ότι περισσότεροι από το 30% από το παγκόσμιο κοινό συνδεδεμένο στο Internet επισκέφτηκε κάποιο τουριστικό κόμβο τον Ιανουάριο 2002. Η αύξηση μετριέται σε 9% σε ΗΠΑ και 14% σε μη ΗΠΑ επισκέπτες μεταξύ του Δεκέμβρη του 2001 και του Ιανουαρίου 2002.

Μία από τις τρεις μεγαλύτερες κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου στο διαδίκτυο είναι ο Τουρισμός. Πράγματι δεν είναι λίγα τα sites –σε διεθνές επίπεδο- που παρέχουν τη δυνατότητα κρατήσεων online με πληρωμή με πιστωτική κάρτα.

Στις ΗΠΑ, μεταξύ του Σεπτεμβρίου 2001 και Ιανουαρίου 2002 η κίνηση στα ταξιδιωτικά sites που παρέχουν ηλεκτρονικές πωλήσεις αεροπορικών εισιτηρίων, ξενοδοχείων και άλλων τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών αυξήθηκε, κατά 72 % για το Orbitz, 43 % για το Travelocity και 14 % για το Expedia. Τον Ιανουάριο του 2002 το Expedia δέχτηκε 10,2 εκατομμύρια επισκέπτες, το Travelocity 9,4 εκατομμύρια και το Orbitz 7 εκατομμύρια. Τα sites των αεροπορικών εταιριών American Airlines και Southwest Airlines δέχτηκαν 20% και 17% αντίστοιχα περισσότερη κίνηση κατά την ίδια περίοδο.

Ο Ιανουάριος του 2002 ήταν μήνας ρεκόρ όσον αφορά τον αριθμό των χρηστών του Internet που επισκέφτηκαν sites τουριστικού περιεχομένου, σύμφωνα με στοιχεία του comScore. Περίπου 94,3 εκατομμύρια άνθρωποι επισκέφτηκαν κάποιο τουριστικό site εκείνο τον μήνα, περισσότεροι κατά 9% από τον Δεκέμβρη του 2001, καταρρίπτοντας το προηγούμενο ρεκόρ του Αυγούστου του 2001 με 94 εκατομμύρια.

Οι επισκέπτες ταξιδιωτικών sites εκτός των ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 14 % μεταξύ Δεκεμβρίου 2001 και Ιανουαρίου 2002, ενώ οι επισκέπτες από ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 5 %.

Το ποιο δημοφιλές site ταξιδιωτικών πληροφοριών και κρατήσεων είναι το Expedia.com, με περισσότερους από 16 εκατομμύρια επισκέπτες τον προηγούμενο μήνα. Το Orbitz.com ήταν δεύτερο με 11,8 εκατομμύρια επισκέπτες, με τρίτο το Travelocity.com με 10,9 εκατομμύρια. Travelzoo.com και Priceline.com βρίσκονταν στην τέταρτη και Πέμπτη θέση.

Η λίστα των παγκοσμίως πρώτων δέκα ταξιδιωτικών sites συμπληρώνεται από Southwest.com, Milesource.com, Cheaptickets.com, Hotwire.com, και Travelnow.com.

Οι συνολικές online πωλήσεις (εκτός των δημοπρασιών) τον Ιούλιο του 2002 ήταν $6 δισεκατομμύρια , περισσότερα κατά 26 % έναντι των στοιχείων του ίδιου μήνα του προηγούμενου έτους, και οι μη travel πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 20 %, σε $3.1 δισεκατομμύρια, σύμφωνα με τις αναλύσεις της comScore Media Metrix.

Αρκετά από τα online έξοδα τον Ιούλιο του 2002 μπορούν να αποδοθούν σε αγορές ταξιδιωτικών υπηρεσιών, τη μεγαλύτερη κατηγορία ηλεκτρονικού εμπορίου, και αγορά κομπιούτερς και λογισμικού. Οι πωλήσεις σε ταξιδιωτικές υπηρεσίες αυξήθηκαν κατά 32 % τον Ιουλίου του 2002 έναντι του ίδιου μήνα του προηγούμενου έτους, φτάνοντας στα επίπεδο του $2,9 δισεκατομμυρίων. Η κίνηση στο Orbitz.com επηρεάστηκε θετικά από το ενδιαφέρον των αγοραστών σε αυτήν την κατηγορία, και το site συμπεριελήφθη στα πρώτα 50 site παγκοσμίως, στην 40η θέση με 10,3 εκατομμύρια επισκέπτες, αύξηση 19% έναντι του Ιουνίου 2002.

Κατά τη διάρκεια του 2001 η κίνηση στα ταξιδιωτικά sites αυξήθηκε κατά 75 % στην Δ. Ευρώπη με την Αγγλία να εκπροσωπεί την μεγαλύτερη online travel αγορά. Η Jupiter πιστεύει ότι η Ευρωπαϊκή online travel αγορά θα αξίζει €20 εκατομμύρια μέχρι το 2006.

Οι online πωλήσεις ταξιδιωτικών υπηρεσιών στη Δ. Ευρώπη αξίζανε US$3.8 δισεκατομμύρια το 2001, οι οποίες κατανέμονται ως εξής:

  • Κρατήσεις αεροπορικών θέσεων 59%
  • Κρατήσεις δωματίων ξενοδοχείων 12%
  • Τουριστικά πακέτα 12%
  • Ταξίδια τραίνου 9%
  • Ενοικιάσεις αυτοκινήτων 4%
  • Η Αγγλία μόνη της αποτελεί το 34% των συνολικών κρατήσεων του online
  • travel ακολουθούμενη από τη Γερμανία με 24%.

Στο χώρο των ηλεκτρονικών κρατήσεων μέσω του Intenet από τους πρώτους που δικαιωματικά έχουν μπει είναι τα συστήματα κρατήσεων των παγκόσμιων συστημάτων διανομής (Global Distribution Systems –GDSs) Amadeus, Galileo, Sabre, Worldspan. Ήδη κάποια από αυτά υποστηρίζουν τα παραπάνω ταξιδιωτικά sites κρατήσεων όπως το Sabre που υποστηρίζει το Travelocity.com.

Οι διαδικτυακές λύσεις που παρέχουν τα συστήματα CRS σε σύγκριση με άλλα συστήματα κρατήσεων στο Internet έχουν σαφώς ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα όπως εμπειρία στην διανομή πληροφοριών σε παγκόσμιο και τοπικό επίπεδο, εξειδίκευση στην εξυπηρέτηση των αναγκών του τουριστικού κλάδου, εξαιρετικό επίπεδο συνεργασιών με παγκόσμιους και τοπικούς προμηθευτές.

Οι νέες δυνατότητες που δημιουργούνται για τους επαγγελματίες του τουρισμού με την είσοδο των συστημάτων CRS στο Internet είναι ποικίλες και ουσιαστικά ανοίγουν νέους ορίζοντες στην εξυπηρέτηση πελατών και στον έλεγχο του λειτουργικού κόστους της επιχείρησής τους. Μερικές από αυτές τις δυνατότητες είναι ταχύτητα και αμεσότητα στην πληροφόρηση του πελάτη, λειτουργικότητα και ευελιξία στην πραγματοποίηση κρατήσεων, χαμηλό κόστος σύνδεσης με το σύστημα κ.α.

Οι νέες δυνατότητες που δημιουργούνται για τους καταναλωτές με την είσοδο των συστημάτων CRS στο Internet είναι πολλές και όλες έχουν απώτερο στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση και ικανοποίηση των ταξιδιωτικών τους αναγκών.

Στην Ελλάδα ενώ όλες οι εταιρίες CRS έχουν τις δυνατότητες να παρέχουν στα ταξιδιωτικά γραφεία λύσεις μέσα από το internet που θα διευκολύνουν τη δουλειά τους και θα μεγιστοποιήσουν παράλληλα και τον βαθμό εξυπηρέτησης των πελατών τους, λίγα είναι τα γραφεία που μπορούν να προσαρμοστούν στις εξελίξεις της τεχνολογίας και να τις υιοθετήσουν.

Οι επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου καλούνται να αντιμετωπίσουν την πρόκληση και τις ευκαιρίες ανάπτυξης που αναδύονται με την υιοθέτηση και ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών και του Internet. Από τη μεριά τους οι εταιρίες CRS κάνουν ιδιαίτερες προσπάθειες για να αντιμετωπίσουν και να ελαχιστοποιήσουν τα πιθανά προβλήματα προσαρμογής που προκύπτουν με συνεχή και ποιοτική εκπαίδευση, ενημέρωση και πρακτική εξάσκηση.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024