Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Ευάγγελος Τσοσκούνογλου
Η εξάπλωση του διαδικτύου έχει επιφέρει πολλές και θετικές αλλαγές στην προμήθεια των τροφίμων

13 Ιούλιος 2006, 00:00

Ευάγγελος Τσοσκούνογλου
Η εξάπλωση του διαδικτύου έχει επιφέρει πολλές και θετικές αλλαγές στην προμήθεια των τροφίμων

TravelDailyNews: Πως πιστεύετε ότι η ‘εισβολή’ της τεχνολογίας στον τομέα του F&B έχει επηρεάσει την γενική λειτουργία του και τον τρόπο των προμηθειών;

Ευάγγελος Τσοσκούνογλου: Η τεχνολογία έχει επηρεάσει κυρίως θετικά τον Επισιτιστικό κύκλο (Catering cycle). Ανάγκασε τις περισσότερες συναφείς επιχειρήσεις να προχωρήσουν σε Λειτουργικό Ανασχεδιασμό (Business Process Reengineering), με σκοπό την θεαματική βελτίωση σε τομείς που αφορούν στην μείωση του κόστους, στην υψηλή ποιότητα και στην καλύτερη εξυπηρέτηση.

TDN: Θεωρείτε ότι οι ηλεκτρονικές αγορές μπορούν να βοηθήσουν στην προμήθεια προϊόντων στα ξενοδοχεία; Ποια η θέση σας για τα επαναλαμβανόμενα, αναλώσιμα προϊόντα;

Ε.Τ.: Η εξάπλωση του διαδικτύου έχει επιφέρει πολλές και θετικές αλλαγές στην προμήθεια των τροφίμων. Βασικό πλεονέκτημα αποτελεί η δυνατότητα αγοράς ή υπηρεσιών 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα από οποιοδήποτε μέρος του κόσμου. Ο αγοραστής πλέον, μέσω της ευκολίας και της ταχύτητας επίσκεψης των ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι σε θέση να συγκρίνει τόσο τις προδιαγραφές όσο και τις τιμές των προϊόντων. Επίσης, ο ενδιαφερόμενος επωφελείται της γρήγορης ανεύρεσης ειδικών προϊόντων ή υπηρεσιών καθώς και των ειδικών εκπτώσεων. Τέλος, ο αγοραστής έχει τον πλήρη έλεγχο των παραγγελιών, ενώ εκμηδενίζονται τα λάθη. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η οικονομία έργου και χρόνου κατά την διαδικασία αγορών.

Όσον αφορά στα επαναλαμβανόμενα αναλώσιμα προϊόντα, βάσει ρεαλιστικών προβλέψεων της παραγωγής και την σταθερότητα των μενού, θεωρώ ότι είναι επιβεβλημένη η χρήση τους καθώς έτσι επιτυγχάνεται μια σειρά θετικών αποτελεσμάτων όπως είναι:

  1. η αγορά βάσει ποιοτικών προδιαγραφών,
  2. η αγορά βάσει προσυμφωνημένης τιμής αγοράς
  3. η αγορά σε τακτά χρονικά διαστήματα,
  4. η αγορά βάσει ποσοτικών συμβολαίων,
  5. η σταθερότητα του κόστους παραγωγής πρώτων υλών και
  6. η διατήρηση λογικών αποθεμάτων.
TDN: Με ποιες διαδικασίες ενημερώνεστε για τα νέα προϊόντα στην αγορά; Ποια είναι τα βασικά σας κριτήρια όταν διαλέγετε κάποια εταιρία για συνεργάτη; Ε.Τ.: Ο τρόπος ενημέρωσής μας πάνω στα νέα προϊόντα της αγοράς ποικίλλει καθώς εκμεταλλευόμαστε όλους τους πιθανούς τρόπους ανεύρεσης πληροφοριών όπως το διαδίκτυο, τα κλαδικά-θεματικά έντυπα και οι εκθέσεις. Με γνώμονα την συνεργασία με τον προμηθευτή που θα μπορέσει να εγγυηθεί, πάνω από όλα, την ποιότητα των προϊόντων του, τα βασικά κριτήρια για την επιλογή του συνεργάτη μας έχουν να κάνουν με το προφίλ της επιχείρησης του, την ποικιλία των προϊόντων που διαθέτει, τις τιμές των προϊόντων και τον τρόπο διακανονισμού των πληρωμών, το πελατολόγιο του, την ανταποκρισιμότητά του σε Πανελλαδικό επίπεδο και την εξυπηρέτηση μετά την πώληση. TDN: Τα προϊόντα που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά καλύπτουν τις απαιτήσεις της διεθνούς πελατείας του ξενοδοχείου σας; Ε.Τ.: Τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα έχει εξελιχθεί σε παγκόσμιο κόμβο Logistics,με αποτέλεσμα ένας πολύ μεγάλος αριθμός προϊόντων και υπηρεσιών υψηλών προδιαγραφών, να διατίθεται στην Ελληνική Αγορά. TDN: Τι συμβουλές θα δίνατε στους φοιτητές και νέους ξενοδοχοϋπαλλήλους που θα ήθελαν να φθάσουν στην θέση του F&B Manager; Θεωρείτε ότι οι νέοι απόφοιτοι είναι εφοδιασμένοι με τα απαραίτητα προσόντα για να σταδιοδρομήσουν σωστά στην αγορά; Ε.Τ.: Οι νεοεισερχόμενοι στον κλάδο θα πρέπει να αποκτήσουν την ευρεία και ολοκληρωμένη γνώση πάνω στο επισιτιστικό κομμάτι. Η εμπειρία που απαιτείται αποκτάται μέσα από την εργασία σε όλα τα στάδια του επισιτιστικού κύκλου ενώ συγκριτικό πλεονέκτημα για την αγορά εργασίας αποτελεί και η εμπειρία από συναφείς επιχειρήσεις προηγμένων-επισιτιστικά Ευρωπαϊκών χωρών.  Κατά την γνώμη μου, οι σημερινοί απόφοιτοι υστερούν στην γνώση προγραμμάτων διαχείρισης του F&B, στην γνώση της επίκαιρης εμπορευματογνωσίας και στον σχεδιασμό/εξοπλισμό των εγκαταστάσεων του επισιτιστικού κύκλου.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Sine ira et studio (ή -τουριστικά- αμερόληπτα)

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Το Hotel Marketing Masterclass στην Κύπρο

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top