Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Απόστολος Παπατόλιος
Το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί την πιο σύγχρονη μέθοδο αγοράς προϊόντων

13 Ιούλιος 2006, 00:00

Απόστολος Παπατόλιος
Το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί την πιο σύγχρονη μέθοδο αγοράς προϊόντων

TravelDailyNews: Πως πιστεύετε ότι η ‘εισβολή’ της τεχνολογίας στον τομέα του F&B έχει επηρεάσει την γενική λειτουργία του και τον τρόπο των προμηθειών;

Απόστολος Παπατόλιος: Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας τα τελευταία χρόνια δεν ήταν δυνατόν να μην επηρεάσει και τον δικό μας κλάδο. Η επιρροή αυτή σίγουρα ήταν προς την θετική κατεύθυνση. Μας βοήθησε ιδιαίτερα στο λειτουργικό τομέα τόσο front of the house (Εστιατόρια, Bars), όσο και back of the house (κουζίνα, αποθήκες, προμήθειες).

Πλέον οι περισσότεροι χώροι εστίασης έχουν εναρμονίσει τις ανάγκες τους με την τεχνολογία με στόχο την μείωση τού κόστους, αλλά και το ποιοτικότερο και ταχύτερο service, (π.χ. με την εγκατάσταση συστημάτων Point of Sales στα Εστιατόρια ή Bars, που δίνουν τη δυνατότητα λήψης της παραγγελίας Ενσύρματα ή Ασύρματα, εκτύπωση της παραγγελίας άμεσα στα τμήματα παραγωγής (Κουζίνα) διαχείριση με πλήρη ανάλυση της παραγγελίας, αυτόματη ενημέρωση της Αποθήκης και του Λογιστηρίου).

Στο τμήμα των προμηθειών με την εγκατάσταση συστημάτων (Food & Beverage Material Systems), που δίνουν τη δυνατότητα ελέγχου των εσωτερικών παραγγελιών του ξενοδοχείου (από τα τμήματα προς την αποθήκη) ελέγχου min & max stock, κ.λ.π. Επίσης με την χρήση του διαδυκτίου και του ηλεκτρονικού εμπορίου για άμεση πληροφόρηση, αλλά και παραγγελία.

Όλα αυτά είναι μερικά μόνο από τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η ‘εισβολή’ της τεχνολογίας στους χώρους εστίασης και πιστεύω πως η εξέλιξη της θα βοηθήσει και τον δικό μας κλάδο ακόμη περισσότερο.

TDN: Θεωρείτε ότι οι ηλεκτρονικές αγορές μπορούν να βοηθήσουν στην προμήθεια προϊόντων στα ξενοδοχεία; Ποια η θέση σας για τα επαναλαμβανόμενα, αναλώσιμα προϊόντα;

Α.Π.: Το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί την πιο σύγχρονη μέθοδο αγοράς προϊόντων. Ο τρόπος αυτός αγοράς αποκτά μέρα με την μέρα και μεγαλύτερο μερίδιο στην παγκόσμια αγορά. Τα βασικότερα πλεονεκτήματα, πού προσφέρει το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι η απευθείας επαφή με τον προμηθευτή, χωρίς μεσάζοντες συνεπώς και η τιμή των προϊόντων είναι χαμηλότερη. Δεν υπάρχουν χρονικές καθυστερήσεις, αφού οι παραγγελίες γίνονται απευθείας στον προμηθευτή.

Δίνεται επίσης η δυνατότητα για άμεση και συνεχής πληροφόρηση για το χρόνο παράδοσης των εμπορευμάτων, κυκλοφορία νέων προϊόντων κ.λ.π. Είμαι πεπεισμένος λοιπόν πως η χρήση του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι θετική τουλάχιστον ως προς την αγορά βασικών αναλώσιμων και επαναλαμβανόμενων προϊόντων. Εκεί δηλαδή όπου δεν υπάρχει το ρίσκο της μεταβολής της ποιότητας των αγαθών (καθαριστικά, χαρτική ύλη, διάφορα τυποποιημένα προϊόντα κ.λ.π.). Είμαι αρνητικός όμως ως προς την χρήση του ηλεκτρονικού εμπορίου για την αγορά τροφίμων και κάθε άλλου προϊόντος, όπου η παράμετρος ποιότητα μεταβάλλεται.

TDN: Με ποιες διαδικασίες ενημερώνεστε για τα νέα προϊόντα στην αγορά; Ποια είναι τα βασικά σας κριτήρια όταν διαλέγετε κάποια εταιρία για συνεργάτη;

Α.Π.: Η συνεχής ενημέρωση στο κλάδο μας σε σχέση με νέα προϊόντα και υπηρεσίες αποτελεί προϋπόθεση για να μπορείς να παρακολουθήσεις την εξέλιξη της αγοράς. Δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα σ΄ αυτό και συνεχώς επισκεπτόμαστε εξειδικευμένες εκθέσεις με προϊόντα ή υπηρεσίες που αφορούν τον κλάδο μας. Επίσης μέσω των εντύπων πού ασχολούνται με τα τρόφιμα και τα ποτά, αλλά και μέσω του διαδικτύου. Ένας άλλος βασικός παράγοντας ενημέρωσης για μας αποτελούν και οι ίδιοι οι προμηθευτές με τους οποίους συνεργαζόμαστε.

Για μας οι προμηθευτές θεωρούνται συνεργάτες και γι΄ αυτό τόσο η επιλογή όσο και η παραπέρα συνεργασία μας με αυτούς θεωρείται βασικός παράγοντας επιτυχίας.
Πέρα από τις κύριες προδιαγραφές που θα πρέπει να τηρούν οι προμηθευτές (π.χ. πιστοποίηση κατά ISO, να εφαρμόζουν σύστημα Η.Α.C.C.P όταν πρόκειται για προμηθευτές τροφίμων), αλλά και τις βασικές υπηρεσίες που θα πρέπει να προσφέρουν (εγγύηση ποιότητας, εξασφάλιση επάρκειας αγαθών, οργανωμένο δίκτυο διανομής, δειγματισμός προϊόντων (τεστ), ενημέρωση από έμπειρο δίκτυο πωλητών, εκπαίδευση προσωπικού όπου κρίνεται απαραίτητο) για μας πρωτεύει η φιλοσοφία της συνεργασίας και από τις δύο πλευρές με ότι αυτό συνεπάγεται( ευελιξία στην παράδοση των αγαθών π.χ. αν χρειαστεί αργίες, κοινοί στόχοι όσο αναφορά το αποτέλεσμα μιας συμφωνίας, την προώθηση ενός προϊόντος π.χ. promotion κ.λ.π.

Στην εταιρία μας η αξιολόγηση των προμηθευτών γίνεται κατά την έναρξη της συνεργασίας, αλλά και σε τακτά χρονικά διαστήματα κατά την διάρκεια της συνεργασίας μέσα από ένα ολοκληρωμένο σύστημα αξιολόγησης, που περιλαμβάνει εκτός των άλλων, δελτίο αξιολόγησης προμηθευτή με συγκεκριμένα κριτήρια που έχει θέσει η εταιρία μας, ερωτηματολόγιο αξιολόγησης προς τον προμηθευτή, κατάλογο αξιολόγησης προμηθευτών και άλλα.

TDN: Τα προϊόντα που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά καλύπτουν τις απαιτήσεις της διεθνούς πελατείας του ξενοδοχείου σας;

Α.Π.: Στόχος μας είναι να γνωρίζουμε όσο το δυνατόν καλύτερα τις δημοφιλέστερες τάσεις στην γεύση διεθνώς, που φυσικά χρόνο με το χρόνο αλλάζουν ώστε να ‘προλαβαίνουμε’ εμείς τις επιθυμίες της διεθνούς πελατείας μας. Για να καταφέρουμε όμως να δώσουμε την γεύση αυτή χρειαζόμαστε και τα ανάλογα προϊόντα. Εδώ είναι απαραίτητη η συμβολή του συνεργάτη - προμηθευτή στην αναζήτηση και στην προμήθεια των αγαθών αυτών. Έτσι πολλές φορές εμείς οι ίδιοι μέσα από την γνώση μας για τις επιθυμίες των πελατών μας τους προτρέπουμε να αναζητήσουν και στην συνέχεια να μας προμηθεύσουν τα ανάλογα προϊόντα ή και πολλές φορές το αντίστροφο, οι συνεργάτες προμηθευτές μας ενημερώνουν για ότι νέο και δημοφιλές κυκλοφορεί παγκοσμίως. Η εξέλιξη στην ελληνική γαστρονομία τα τελευταία χρόνια έχει παρασύρει και τούς προμηθευτές στην αναζήτηση της κατάλληλης πρώτης ύλης, έτσι όχι μόνο καλύπτουμε τις απαιτήσεις της διεθνούς πελατείας, αλλά πολλές φορές βρισκόμαστε μπροστά από αυτές.

TDN: Τι συμβουλές θα δίνατε στους φοιτητές και νέους ξενοδοχοϋπαλλήλους που θα ήθελαν να φθάσουν στην θέση του F&B Manager; Θεωρείτε ότι οι νέοι απόφοιτοι είναι εφοδιασμένοι με τα απαραίτητα προσόντα για να σταδιοδρομήσουν σωστά στην αγορά;

Α.Π.: Έχοντας διδακτική εμπειρία ως καθηγητής τόσο στην κρατική Σ.Τ.Ε. όσο και σε ιδιωτικές σχολές θα έλεγα ξεκινώντας από το δεύτερο σκέλος της ερώτησης σας ότι έτσι κι αλλιώς τα εφόδια πού παίρνουν οι απόφοιτοι από οποιαδήποτε σχολή και αν αποφοιτήσουν όποια και αν είναι αυτά, αρκετά η όχι, από μόνα τους δεν αποτελούν συστατικό επιτυχίας. Σίγουρα είναι η βάση και είναι απαραίτητη και σίγουρα διαφέρουν και τα εφόδια που παρέχει η κάθε σχολή από την άλλη. Οι ελληνικές σχολές, κρατικές και ιδιωτικές έχουν ανεβάσει κατά πολύ το επίπεδο σπουδών και κάθε χρόνο γίνονται ακόμη και καλύτερες και οι απόφοιτοι τους είναι εφοδιασμένοι με αρκετά προσόντα κάτι πού από μόνο δεν είναι αρκετό.

Το αίσθημα της φιλοξενίας(ευγένεια, καλωσόρισμα, γενναιοδωρία προς τους καλεσμένους) είναι έμφυτο και δεν μπορεί να το αποκτήσει κανείς ειδικά εάν δεν είναι συνειδητή επιλογή να σπουδάσει και στην συνέχεια να ασχοληθεί με αυτή (φιλοξενία).

Ακόμη όμως και αν είναι συνειδητή επιλογή θα πρέπει να είναι έτοιμοι και αυτό τονίζω στους μαθητές μου και στους νέους ξενοδοχοϋπαλλήλους να θυσιάσουν πολλά πράγματα από την προσωπική τους ζωή για να πετύχουν. Αν είναι έτοιμοι λοιπόν να θεωρήσουν το ξενοδοχείο πού εργάζονται σπίτι τους, με σταθερά βήματα και όχι να δελεάζονται από μικρή ηλικία σε υψηλές θέσεις και αν εργαστούν σκληρά με όραμα και στόχους, τότε είναι σίγουρο πως κάποια στιγμή θα δικαιωθούν.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Sine ira et studio (ή -τουριστικά- αμερόληπτα)

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top