Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξη ΕξοπλισμούΝίκος ΜακριμίχαλοςΗ Ελλάδα έχει μία μεγάλη ιδιομορφία, την ελληνική κουζίνα

Νίκος ΜακριμίχαλοςΗ Ελλάδα έχει μία μεγάλη ιδιομορφία, την ελληνική κουζίνα

Νίκος Μακριμίχαλος
Η Ελλάδα έχει μία μεγάλη ιδιομορφία, την ελληνική κουζίνα

TravelDailyNews: Πως πιστεύετε ότι η ‘εισβολή’ της τεχνολογίας στον τομέα του F&B έχει επηρεάσει την γενική λειτουργία του και τον τρόπο των προμηθειών;

Νίκος Μακριμίχαλος: Το Food & Beverage είναι ένας χώρος καθαρά πρακτικός, ο οποίος βασίζεται σε δεδομένα, οικονομικά στοιχεία, τιμές και άλλα μετρήσιμα μεγέθη. Για την πλήρη και σαφή εικόνα της λειτουργίας μίας επισιτιστικής μονάδας, από τη λειτουργία της, το ανθρώπινο δυναμικό έως και τις προμήθειες, είναι απαραίτητη η καταγραφή όλων των παραπάνω στοιχείων, καθώς και η σύγκρισή τους σε βάθος χρόνου. Η τεχνολογία αυτοματοποίησε τη διαδικασία, ελαχιστοποίησε τους χρόνους του manager, εξοικονομώντας παράλληλα για περισσότερες και πιο ουσιαστικές δραστηριότητες, αλλά και ελαχιστοποίησε τον παράγοντα ανθρώπινο λάθος.

TDN: Θεωρείτε ότι οι ηλεκτρονικές αγορές μπορούν να βοηθήσουν στην προμήθεια προϊόντων στα ξενοδοχεία; Ποια η θέση σας για τα επαναλαμβανόμενα, αναλώσιμα προϊόντα;

Ν.Μ: Η Ελλάδα είναι μία χώρα που βασίζεται οικονομικά στον τουρισμό. Ωστόσο, όμως οι οργανωμένες μονάδες που αφορούν κυρίως ξενοδοχειακές αλυσίδες δεν είναι τόσες πολλές. Ένα μεγάλο μέρος των καταλυμάτων αφορά μικρές μονάδες. Οι ηλεκτρονικές αγορές μπορούν να παρουσιάσουν λύσεις, κυρίως κόστους, στις μεγάλες αλυσίδες. Φυσικά με ένα τέτοιο σύστημα μια ξενοδοχειακή μονάδα δεν μπορεί να περιμένει να έχει ευελιξία, ποικιλία προϊόντων, δημιουργικότητα στην κουζίνα, αλλά και την παρουσία μικροπαραγωγών στις προμήθειές τους. Δυστυχώς για να εισαχθείς ως προμηθευτής σε ένα τέτοιο ηλεκτρονικό σύστημα πρέπει να καταβάλλεις τον οβολό σου, γεγονός που αδυνατούν πολλές μικρές επιχειρήσεις. Επιπλέον δεν βλέπω το μέλλον της Ελλάδας να στηρίζεται σε τεράστιες υποδομές AI, που μπορούν όντως να αξιοποιήσουν ένα τέτοιο ηλεκτρονικό σύστημα.

TDN: Με ποιες διαδικασίες ενημερώνεστε για τα νέα προϊόντα στην αγορά; Ποια είναι τα βασικά σας κριτήρια όταν διαλέγετε κάποια εταιρία για συνεργάτη;

Ν.Μ.: Ο μάγειρας, αν δεν βγει στην αγορά να δει, να γνωρίσει, ακούσει, γυρίσει, δεν θα καταφέρει να διαλέξει εκείνους τους συνεργάτες που πραγματικά τον εξυπηρετούν. Ωστόσο, επειδή η δουλειά μας είναι πολύ απαιτητική, πολλές φορές ενημερωνόμαστε από άλλους συνεργάτες. Τελευταία, αλλά πολύ σημαντική ενημέρωση προσφέρουν ένα-δύο κλαδικά περιοδικά της αγοράς που φαίνεται τον τελευταίο καιρό κάνουν πολύ καλή δουλειά. Φυσικά σε μια νέα μου συνεργασία, αλλά και στη διατήρηση των παλαιοτέρων, βασικά κριτήρια είναι η συνέπεια, το καλό και σταθερό προϊόν και τέλος οι τιμές που καθορίζουν και το κόστος του μενού.

TDN: Τα προϊόντα που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά καλύπτουν τις απαιτήσεις της διεθνούς πελατείας του ξενοδοχείου σας;

Ν.Μ.: Η Ελλάδα έχει μία μεγάλη ιδιομορφία, την ελληνική κουζίνα. Σπάνιες είναι οι φορές που οι τουρίστες αναζητούν φαγητά της χώρας τους. Στην Ελλάδα υπάρχει μικρή ποικιλία λαχανικών και φρούτων, αλλά και τοπικών προϊόντων άλλων χωρών. Αυτό σημαίνει πως δεν μπορείς να προσφέρεις κάποια πιάτα. Οπότε περιορίζεσαι στην Ελληνική κουζίνα και στις γνωστές διεθνείς γεύσεις.

TDN: Τι συμβουλές θα δίνατε στους φοιτητές και νέους ξενοδοχοϋπαλλήλους που θα ήθελαν να φθάσουν στην θέση του F&B Manager; Θεωρείτε ότι οι νέοι απόφοιτοι είναι εφοδιασμένοι με τα απαραίτητα προσόντα για να σταδιοδρομήσουν σωστά στην αγορά;

Ν.Μ.: Υπομονή, υπομονή, υπομονή. Επίσης, καλή γνώση των δραστηριοτήτων, ωραρίου, εποχικότητας του επαγγέλματος και νεύρο να αλλάξουν το ξενοδοχειακό κατεστημένο σε ένα πιο φιλικό, μοντέρνο και σύγχρονο περιβάλλον εργασίας. Χρειάζεται ανοιχτό μυαλό και ανήσυχο πνεύμα. Η γνώση από τις σχολές δεν αρκεί για να σταθείς στο επάγγελμα, πρέπει να δεις και να περάσεις πολλές καταστάσεις που θα σε εκπαιδεύσουν στην σωστή αντιμετώπιση κρίσεων.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024