Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Boutique Hotels
Με την αύρα…του παρελθόντος!

Δημήτρης Σταθόπουλος - 16 Αύγουστος 2006, 00:00

Boutique Hotels
Με την αύρα…του παρελθόντος!

Κάποτε μπορεί να λειτουργούσαν ως παλάτια, άλλα ως κάστρα, πανδοχεία, ανεμόμυλοι. Σήμερα όμως είναι ξενοδοχεία, δίνοντας τη δυνατότητα στους επισκέπτες να βιώσουν πρωτόγνωρες εμπειρίες! Μαζί με την ασύγκριτη πολυτέλεια, οι επισκέπτες απολαμβάνουν την διαμονή τους σε μια μυστηριώδη ατμόσφαιρα με την αύρα του παρελθόντος να υπάρχει σε όλους τους χώρους δραστηριοτήτων.



Συναρπαστική ατμόσφαιρα, κομψότητα, άνεση διακριτικότητα είναι μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά που περιβάλλουν ένα τέτοιο ξενοδοχείο. Λέγονται Boutique Hotels! Είναι πράγματι ξεχωριστά και έχουν πάντα κάτι το εξαιρετικό, το διαφορετικό, αυτό που λέμε…έχουν το συγκριτικό πλεονέκτημα. Επίσης, ξεχωρίζουν με τις προσφερόμενες υπηρεσίες τους. Από την μαγευτική θέα μέχρι τις design φόρμες ένα πράγμα είναι σίγουρο: ότι η πολυτέλεια θα σας περιβάλλει!



Υπερπολυτελή ξενοδοχεία πέντε αστέρων και κομψά boutique ξενοδοχεία έχουν σχεδιαστεί πολύ προσεκτικά με γνώμονα την άμεση ικανοποίηση των απαιτήσεων των πελατών είτε πρόκειται για επαγγελματικό ταξίδι είτε για στιγμές χαλάρωσης.



Η απάντηση στους δύσκολους καιρούς



Τι είναι αυτό που κάνει τα ξενοδοχεία αυτά να διατηρούν την πελατεία τους όταν η ξενοδοχειακή βιομηχανία αντιμετωπίζει προβλήματα;  Η απάντηση κρύβεται σε δυο λέξεις: boutique hotels. Αν και ο ορισμός ενός ξενοδοχείου ως boutique hotel είναι κάπως αυθαίρετος, υπάρχουν ορισμένα χαρακτηριστικά που είναι απαραίτητα για να χαρακτηριστεί ως τέτοιο.





Συνήθως ένα boutique hotel:

     
  • έχει μικρό μέγεθος, πχ 30 - 50 δωμάτια για τα Ευρωπαϊκά δεδομένα,
  • έχει ξεκάθαρο στυλ και είναι περιποιημένο μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια,
  • προσφέρει ένα “ολικό προϊόν” που είναι συνδυασμός υλικών και άϋλων απολαύσεων. Ιδιαίτερη σημασία ως προς αυτό το χαρακτηριστικό έχει το προσωπικό service και η μη τυποποιημένη διακόσμηση που πέρα από δωμάτια με ξεχωριστό “θέμα” το καθένα, μπορεί να περιλαμβάνει έπιπλα-αντίκες, αυθεντικούς πίνακες ζωγραφικής κλπ.,
  • εφ’ όσον είναι ξενοδοχείο πόλης είναι σε βολικό και κατά προτίμηση trendy μέρος ή, εφ’ όσον είναι σε παραθεριστικό μέρος, σε κάποιο “επίγειο παράδεισο”.

Με βάση τα παραπάνω χαρακτηριστικά που δημιουργούν μια “εικόνα” (image) και τα οποία προωθούνται περισσότερο ως “εμπειρία” παρά ως “προϊόν”, ένα boutique hotel φτιάχνει το δικό του brand loyalty - τη δική του προσωπική πελατεία, που του επιτρέπει να διαμορφώνει ψηλότερες τιμές από τη μαζική αγορά.



Με άλλα λόγια ένα boutique hotel προσφέρει άνεση μαζί με προσωπικό service κάνοντας τον πελάτη να αισθάνεται “σαν στο σπίτι του”. Επιτρέπει δηλαδή στον πελάτη να νιώσει ότι δεν είναι ένα απρόσωπο νούμερο πίσω από μια κλειστή πόρτα σε έναν μακρύ διάδρομο, αλλά κάποιος γνωστός επισκέπτης σε ένα ζεστό φιλικό περιβάλλον. Δεν είναι λοιπόν περίεργο ότι τα ξενοδοχεία αυτού του τύπου κερδίζουν εδώ και καιρό τη μάχη για την υψηλού επιπέδου πελατεία που είναι απαιτητική αλλά ξοδεύει και σημαντικά υψηλότερα ποσά κατά την παραμονή της σε ένα ξενοδοχείο.




Συγκριτική μελέτη που έγινε στις ΗΠΑ, έδειξε ότι:

     
  • η αύξηση της ζήτησης στα boutique hotels ήταν της τάξεως του 14% ετησίως, έναντι 4% για τα κλασσικού τύπου ακριβά ξενοδοχεία,
  • η πληρότητα των boutique hotels ξεπέρασε αυτή των κλασσικού τύπου ακριβών ξενοδοχείων και έφτασε το 74%,
  • ακόμα το average daily rate την περίοδο που έγινε η μελέτη, ήταν 210 $ για τα boutique hotels έναντι 150 $ για τα κλασσικά ακριβά ξενοδοχεία, ενώ το RevPAR (revenue per available room) για τις δύο κατηγορίες ήταν 160 $ και 118 $ αντίστοιχα.

Ένα πετυχημένο boutique hotel προϋποθέτει μια αρκετά σημαντική επένδυση σε εξοπλισμό και διακόσμηση, που συνήθως υπερβαίνει κατά τουλάχιστον 50% ανά δωμάτιο την επένδυση για ένα κλασσικού τύπου ξενοδοχείο. Όμως, η απόδοση της επένδυσης αυτής έρχεται μέσω υψηλότερων εσόδων ανά δωμάτιο, μεγαλύτερης πληρότητας και σταθερής πελατείας. Παράλληλα με την τάση ανάπτυξης των boutique hotels παρατηρείται και η ανάπτυξη διαφόρων ειδικευμένων κατηγοριών όπως art hotels, spa hotels ή ακόμα και gourmet hotels κλπ.





Μια άλλη διαφοροποίηση μπορεί να θεωρηθούν και τα μικρά “all-suite” ξενοδοχεία που ναι μεν δεν έχουν την εξεζητημένη διακόσμηση ή το στυλ των boutique hotels, όμως προσφέρουν Value for Money, με τη μορφή μιας πλήρως εξοπλισμένης μοντέρνας σουίτας αντί για ένα απλό δωμάτιο.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top