Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξηΔημήτριος Μαγγιώρος:Παντελής απουσία ελέγχων στην κατάσταση των οχημάτων προς ενοικίαση

Δημήτριος Μαγγιώρος:Παντελής απουσία ελέγχων στην κατάσταση των οχημάτων προς ενοικίαση

Δημήτριος Μαγγιώρος:
Παντελής απουσία ελέγχων στην κατάσταση των οχημάτων προς ενοικίαση

TravelDailyNews:Πόσο διασφαλισμένη είναι η επιχείρηση του ιδιοκτήτη εταιρείας ενοικιάσεως αυτοκινήτων από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο;

Δημήτριος Μαγγιώρος: Το θεσμικό πλαίσιο (ΦΕΚ 389 της 10ης Μαΐου 1995) είναι αρκετά παλαιό, καθώς έχουν μεταβληθεί σημαντικά οι συνθήκες ενοικίασης αυτοκινήτων τα τελευταία 10 χρόνια. Έχουμε σαν Σύνδεσμος υποβάλλει στα συναρμόδια Υπουργεία ολοκληρωμένη πρόταση για εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου, που καθορίζει την λειτουργία των Rent-a-Car, ούτως ώστε να υπάρχουν από την μεριά της πολιτείας ξεκάθαροι κανόνες λειτουργίας, οι οποίοι πρακτικά είναι εφαρμόσιμοι και όχι ανεδαφικοί εξυπηρετώντας έτσι αποκλειστικά τον εισπρακτικό χαρακτήρα, έχοντας σε άτυπη ομηρία τις εταιρείες του Κλάδου μέσα από τον φόβο συνεχόμενων προστίμων κλπ.

TDN:Σε τι επίπεδο βρίσκονται οι έλεγχοι για την ποιότητα των οχημάτων και πόσο αυστηροί είναι οι έλεγχοι ώστε να μην δυσφημείται ένας ολόκληρος κλάδος εξαιτίας μερικών ανεύθυνων;

Δ.Μ.: Το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο προβλέπει τον μηχανολογικό έλεγχο των αυτοκινήτων και ο Σύνδεσμός μας, αποβλέποντας σε υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, είχε προτείνει στο παρελθόν και έγινε αποδεκτό από την πολιτεία το μέγιστο της ηλικίας των προς ενοικίαση αυτοκινήτων να είναι τα 6 έτη. Οι έλεγχοι για την ποιότητα και ασφάλεια των αυτοκινήτων είναι όμως πρακτικά ανύπαρκτοι, καθώς επαφίενται αποκλειστικά στον έλεγχο του ΚΤΕΟ όταν αυτός γίνει, το οποίο όπως γνωρίζουμε, μέχρι να “πάρει σειρά” το αυτοκίνητο, έχει παρέλθει προ πολλού μια πενταετία. Θα ήθελα να τονίσω πάντως ότι ενώ μπορεί να υπάρχουν, και δεν το αμφισβητώ ιδιαίτερα, μεμονωμένα κρούσματα που αφορούν την ποιότητα των οχημάτων, αυτά κτυπούν “ηχηρά” στα αυτιά του κόσμου, στην τεράστια πλειοψηφία όμως η ποιότητα των αυτοκινήτων τα οποία προσφέρονται για ενοικίαση είναι σε σημαντικά υψηλό επίπεδο. Θα συμβούλευα τους πελάτες πάντα να κάνουν τουλάχιστον έναν οπτικό έλεγχο στο αυτοκίνητο και να ζητήσουν να δουν στο Μισθωτήριο Συμβόλαιο ξεκάθαρα τους όρους Ασφάλισης και τις εξαιρέσεις αυτών.

TDN:Ο «νόμος Καποδίστρια» συμπεριέλαβε και τις επιχειρήσεις ενοικιάσεως αυτοκινήτου στο τέλος του 2% (τέλος παρεπιδημούντων). Πόσο σημαντικό είναι το θέμα αυτό για τον κλάδο μας;

Δ.Μ.: Το αυτοκίνητο αποτελούσε πάντα το αγαπημένο μέσο όλων των κυβερνήσεων για να μαζέψουν αυτές λεφτά για τα κρατικά ταμεία. Παρ’ όλο που το αυτοκίνητο για εμάς είναι εργαλείο δουλειάς και όχι είδος πολυτέλειας δεν υπάρχει η παραμικρή ελάφρυνση ή επιδότηση σε οτιδήποτε αφορά το τέλος ταξινόμησης, ΕΠΕΤ (δασμός), τέλη κυκλοφορίας και ΦΠΑ. Σε άλλες τουριστικά ανταγωνιστικές χώρες όπως στην Ισπανία, ο ΦΠΑ είναι μεμονωμένος κατά την αγορά του αυτοκινήτου, και βέβαια δεν υπάρχουν δασμοί εισαγωγής (ΕΠΕΤ). Aρα το δικό τους κόστος είναι χαμηλότερο και το τελικό προϊόν φθηνότερο. Να σημειωθεί ότι για όλο τον τουριστικό κλάδο (ξενοδοχεία, ακτοπλοΐα) προβλέπονται είτε ελαφρύνσεις, είτε επιδοτήσεις πχ. χαμηλότερος ΦΠΑ για εστιατόρια/ ξενοδοχεία ή επιδοτούμενα δάνεια για ξενοδοχεία. Βέβαια οι κυβερνήσεις άλλοτε μας “βλέπουν σαν εταιρεία αυτοκινήτων”, εξ’ ου και όλοι οι παραπάνω φόροι, και άλλοτε σαν τουριστική επιχείρηση, εξ’ ου και η ψηφισθείσα διάταξη (με τροπολογία τελευταίας στιγμής) να καταβάλουμε και 2% επί του τζίρου μας. Θεωρούμε τα παραπάνω κατάφωρα άδικα και εξοντωτικά, τα οποία μόνο απογοήτευση φέρνουν και κίνητρο για φοροδιαφυγή δημιουργούν. Δεν είναι κρίμα για ένα κράτος δικαίου;

TDN:Πόσο σημαντική θα ήταν η ελεύθερη ενοικίαση αυτοκινήτων με οδηγό για τον κλάδο σας;

Δ.Μ.: Η προβλεπόμενη αύξηση του τζίρου μας από την ενοικίαση αυτοκινήτων με οδηγό δεν θα είναι τόσο σημαντική, εάν αυτή εγένετο επιτρεπτή, όσο σημαντικό είναι η “συμπληρωματικότητα” των παρεχομένων υπηρεσιών για πελάτες υψηλού εισοδηματικού επιπέδου. Κάτι που επιτρέπεται σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και σε χώρες μη συμπεριλαμβανόμενες σ’ αυτήν όπως στη Ρουμανία, τη Βουλγαρία κλπ., αποτελεί ένα κλειστό club ορισμένων με πολλαπλάσιο κακό αντίκτυπο στον τουρισμό. Μερικοί φοβούνται ότι η δυνατότητα “ενοικιάσεως με οδηγό” είναι αντίθετη στα συμφέροντα άλλων κλάδων. Ανοησίες …… Μειώθηκε ο αριθμός των ταξί τα τελευταία χρόνια που συνυπάρχουν με τα Rent-a-Car; …… όχι βέβαια, το αντίθετο μάλιστα!!

TDN:Αναφέρετε άλλα πιθανά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος ενοικιάσεως αυτοκινήτων (κλήσεις, επιχορηγήσεις, ελαφρά φορτηγά κ.α.)

Δ.Μ.: Σας έχω ήδη αναφέρει αρκετά από τα προβλήματα του κλάδου μας. Θα ήθελα σε αυτά να συμπληρώσω άλλα δύο. Πρώτον, την κατάφωρα άδικη απόφαση του ΣΤΕ επακόλουθο του ισχύοντος ΚΟΚ ότι για τις κλείσεις πάρκινγκ των μισθωμένων αυτοκινήτων υπεύθυνοι δεν είναι οι οδηγοί/ μισθωτές, αλλά οι ιδιοκτήτριες εταιρείες των ενοικιαζομένων, οι οποίες καλούνται να πληρώσουν τα ανάλογα πρόστιμα. Καθώς τα ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται, δεν θα αναφερθώ σ’ αυτή την απόφαση, που ούτε σε τριτοκοσμικές χώρες δεν συναντάμε, δημιουργώντας στρατιές παρανομούντων ενοικιαστών. Για να έχει λογική ένας τέτοιος νόμος θα έπρεπε να υπήρχε η δυνατότητα να ενημερωνόμαστε για τις κλήσεις αυτές ΑΜΕΣΑ μέσω Internet κλπ. Διότι τι νόημα έχει να ισχύει μια τέτοια διαδικασία εφ’ όσον ενημερωνόμαστε για την κλήση του πάρκινγκ ενός μισθωμένου αυτοκινήτου μας μετά από μήνες έως και 8 χρόνια αργότερα!!!

Δεύτερο πρόβλημα είναι η απαγόρευση της μίσθωσης ελαφρών φορτηγών (VAN), χωρίς οδηγό πάντα, κάτι που επιτρέπεται σε όλη την Ευρώπη. Βλέπετε …… το δίκαιο δεν είναι πάντα πολιτικά εφικτό, και η δική μας φωνή δεν φθάνει στο κλείσιμο Εθνικών Οδών, ούτε στον αποκλεισμό δρόμων της πρωτεύουσας.

Θα αναφέρω μόνο τα βασικά επιχειρήματα για την “λήξη του απαγορευτικού” στην εκμίσθωση ελαφρών φορτηγών από τις εταιρείες ενοικίασης.

  1. Σημαντική ανανέωση του παλαιού στόλου των σχετικών οχημάτων συμβάλλοντας έτσι στην μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων και στην ασφάλεια των οδικών μεταφορών, γνωρίζοντας ότι η μέση ηλικία σήμερα των σχετικών φορτηγών είναι τα 17,5 έτη (!)
  2. Το 90% του συνόλου των ελαφρών φορτηγών ανήκουν σε εταιρείες για την μεταφορά των προϊόντων τους. Αυτή η διαχείριση γίνεται με σημαντικά υψηλότερο κόστος από αυτό που έχουμε εμείς. Aρα, η απελευθέρωση μίσθωσης VAN θα συμβάλλει στην μείωση του κόστους του τελικού προϊόντος.
Ιστοσελίδα | + Άρθρα
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024