Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξηΣπύρος ΣπυρίδωνΜε `τουριστικό’ όραμα για την Νομαρχία Πειραιώς

Σπύρος ΣπυρίδωνΜε `τουριστικό’ όραμα για την Νομαρχία Πειραιώς

Σπύρος Σπυρίδων
Με `τουριστικό’ όραμα για την Νομαρχία Πειραιώς

TravelDailyNews: Ένα μήνα πριν από την επικείμενη εκλογική αναμέτρηση, ποιο είναι το πρόγραμμα δράσεων και ειδικότερα για την τουριστική ανάπτυξη, όντας υποψήφιος για τη Νομαρχία Πειραιώς και Νήσων;

Σπύρος Σπυρίδων: Είναι γεγονός πως ο Πειραιάς αλλά και τα νησιά ευθύνης της Νομαρχίας Πειραιά δεν έχουν την ανάπτυξη που αναμέναμε. Πρέπει να ξεχωρίσουμε όμως τον Πειραιά από τα νησιά για να κάνουμε μια σωστή εκτίμηση της κατάστασης. Είναι γνωστό πως ο Πειραιάς χρειάζεται κατ’ αρχήν λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση. Μέχρι σήμερα δόθηκε μεγαλύτερη βαρύτητα στην εμπορευματική του πλευρά και έχει κάπως «ξεχαστεί» ότι αποτελεί την βασική πύλη εισόδου προς την Αθήνα αλλά και τα νησιά μας.

Ο Πειραιάς πρέπει να απολαύσει τον τουρισμό πόλεων, που άξια «χαίρει» η Αθήνα, ειδικά μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Για να γίνει αυτό πρέπει να βρούμε τρόπους να κρατήσουμε τον τουρίστα στον Πειραιά, περισσότερο από τη διάρκεια παραμονής του πλοίου στο λιμάνι. Η ευρύτερη περιοχή του Πειραιά διαθέτει ένα σπάνιο φυσικό κάλλος που πρέπει να «εκμεταλλευθούμε».

Μια κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση θα ήταν να προχωρήσουμε σε μια σχετική λειτουργική ενοποίηση του Πειραιά ως μεγαλύτερου λιμένα της χώρας, σε δύο άξονες. Προς το εμπορικό κέντρο, και προς τις ακτογραμμές του από το λιμάνι της Ζέας μέχρι και την Δραπετσώνα.

Ο τουρίστας με την εκμετάλλευση των υπαρχουσών υποδομών, τη δημιουργία νέων που θα έχουν να κάνουν με την εκμετάλλευση του ελεύθερου χρόνου του και την εξυπηρέτηση των αναγκών του, μπορεί να παραμείνει στον Πειραιά πολύ περισσότερο χρόνο απ’ ότι σήμερα. Να ψωνίσει, να επισκεφθεί ένα μουσείο, να απολαύσει το φαγητό του, να περιδιαβεί τους ελεύθερους χώρους του.

TDN: Τόσο το λιμάνι του Πειραιά, όσο και τα κοντινά νησιά δίνουν στην περιοχή μια οικονομική, κοινωνική και επαγγελματική ανάταση, που χρόνια χαρακτηρίζει την περιοχή και τους ανθρώπους της. Πως σκοπεύετε να εκμεταλλευθείτε την εικόνα αυτή για την τουριστική προβολή του Πειραιά και των νήσων;

Σ.Σ.: Το λιμάνι αλλά και η γύρω περιοχή είναι ένας σημαντικός πόλος έλξης. Τα νησιά του είναι ο πλούτος του. Το φυσικό κάλος της περιοχής και ο πολιτιστικός της πλούτος αναδεικνυόμενα αποτελούν από μόνα τους ισχυρά μέσα προβολής. Με τις κατάλληλες εγκαταστάσεις θα μπορούσε να μετατραπεί σε ένα φιλόξενο περιβάλλον με διευκολύνσεις ώστε οι διερχόμενοι –όχι μόνον οι αλλοδαποί αλλά και οι Έλληνες- να περνούν το χρόνο τους στην περιοχή ευχάριστα, κάτι που θα αποφέρει σημαντικό όφελος στο εμπόριο της περιοχής. Παράλληλα βέβαια απαιτείται η αξιοποίηση και ανάδειξη του άγνωστου κάλλους του Πειραιά αλλά και των άλλων παράκτιων δήμων, όπως η Δραπετσώνα το Πέραμα, το Φάληρο κα.

Ποιος πράγματι από τους επισκέπτες της Αθήνας ξέρει το Μουσείο του Πειραιά, ή ξέρει για τα πολιτιστικά φεστιβάλ των όμορων δήμων του;

Με τη δημιουργία του συνεδριακού κέντρου στο Φάληρο, που η απόσταση του από τον Πειραιά είναι τόση, όση και της Αθήνας, θα πρέπει να ωφεληθεί ανάλογα και ο Πειραιάς.

`Αφησα τελευταίο το εντελώς αναξιοποίητο κεφάλαιο της κρουαζιέρας. Χιλιάδες, σημαντικής αγοραστικής ικανότητας επισκέπτες περνούν από τον Πειραιά, όμως η πόλη δεν ωφελείται ούτε από “τη σκόνη τους”. Κι όμως σε πολλούς από αυτούς θα άρεσε να επισκεφθούν τα μαγαζιά της περιοχής, ή να περάσουν λίγες ώρες σε ένα ωραίο πάρκο, ή ακόμα να μείνουν δύο ή τρεις μέρες πριν ή μετά την κρουαζιέρα τους.

Για να γίνει όμως αυτό θα πρέπει οι περιοχές του Πειραιά να προβληθούν με τον κατάλληλο τρόπο, έγκαιρα, με τα κατάλληλα μέσα. Το λέω δε αυτό γιατί αυτό που εισπράξαμε τα τελευταία χρόνια είναι αυτοσχεδιασμούς, χωρίς γνώση των πραγμάτων από ανθρώπους που δεν γνωρίζουν τον τουρισμό.

Σε ότι αφορά στα νησιά η κατάσταση είναι διαφορετική αλλά χρήζει εξ ίσου προσοχής και παρεμβάσεων. Είναι μεγάλη η απόσταση μεταξύ της υπάρχουσας κατάστασης και της ανάπτυξης και αναβάθμισης που μπορούν να τύχουν τα νησιά του Πειραιά, αλλά και η αδιαίρετη λειτουργία μεταξύ τους, ως ένα αξιόλογο σύνολο τουριστικής προσοχής.

Βεβαίως για διάφορους λόγους η κατάσταση διαφοροποιείται από νησί σε νησί. Έχουμε το παράδειγμα του Πόρου, της Ύδρας, των Σπετσών και των Κυθήρων – Αντικυθήρων όπου έχει γίνει σοβαρή δουλειά η οποία αποτυπώνεται στην γραφικότητα του συνόλου σε επίπεδο αισθητικής αλλά και σεβασμού του περιβάλλοντος.

Πολλά μπορούν ακόμη να γίνουν ειδικά στην Αίγινα όπου για παράδειγμα η καλλίτερη παραλία της με την γραφική Αγία Μαρίνα, που γειτνιάζει μ’ ένα από τα σημαντικότερα μνημεία του Ελληνικού πολιτισμού την Αφαία Αθηνά, έχει εγκαταλειφθεί στην τύχη της.

Η Σαλαμίνα ένα από τα πιο ιστορικά νησιά της Ελλάδας υπέστη την απαράδεκτη αστικοποίηση και αγωνιά να διατηρήσει κάποια γραφικά και ιστορικά μέρη της για να ανακάμψει τουριστικά και πολιτιστικά.

Εμείς αντιμετωπίζουμε την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά και των νησιών του, ως αδιαίρετο σύνολο τουριστικής προσοχής και λειτουργίας. Η ανάπτυξη συχνής και απρόσκοπτης επικοινωνίας με τα νησιά – σε επίπεδο ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας – αλλά και αυτής που θα εξυπηρετεί τις οργανωμένες επισκέψεις τουριστών με καθημερινές μονοήμερες και ολιγόωρες επισκέψεις σε αυτά και τα αξιοθέατά τους, είναι μέσα στις προτεραιότητές μας.

Ποιος θα αδιαφορούσε εάν είχε τη δυνατότητα να επισκεφθεί και να γνωρίσει έστω και για λίγες ώρες την φυσική ομορφιά των νησιών και τον πολιτιστικό τους πλούτο; Ακόμη και η σύνδεση με την Αρχαία Επίδαυρο και το Φεστιβάλ της μέσω της παλαιάς Επιδαύρου θα έδινε στον τουρίστα – επισκέπτη του Πειραιά αλλά και στον Έλληνα άλλες δυνατότητες αξιοποίησης του πρώτου λιμανιού της χώρας μας.

TDN: Κάθε καλοκαίρι χιλιάδες επισκέπτες της πόλης παραπονούνται για την κατάστασης στο λιμάνι (π.χ. για χώρους αναμονής χωρίς στέγαστρα προστασίας από τον ήλιο, για έναν πανικό μεταξύ αυτοκινητιστών για το ποιος θα παραλάβει τους άρτι αφιχθέντες τουρίστες, κυκλοφοριακό κομφούζιο, έλλειψη καθαριότητας κ.α.) και τις προσφερόμενες υπηρεσίες (π,χ. ακρίβεια, και κακή ποιότητα). Πως θα πετύχετε την αλλαγή αυτής της εικόνας και σε τι βαθμό θα συνεργαστείτε με το ΥΕΝ;

Σ.Σ.: Είναι γεγονός ότι επί χρόνια υπήρχαν αρκετά και σημαντικά προβλήματα από πλευράς «λειτουργικότητας» του λιμένα Πειραιά και εξυπηρέτησης των ταξιδιωτών. Τελευταία η εικόνα αλλάζει αλλά υπάρχουν αρκετά πράγματα ακόμη που πρέπει να γίνουν. Στο πλαίσιο της «λιμενικής πολιτικής» του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας πραγματοποιούνται σημαντικές λειτουργικές παρεμβάσεις στο λιμάνι του Πειραιά. Εμείς βέβαια από την πλευρά μας αποδίδουμε μέγιστη σημασία στην καλή λειτουργία του λιμανιού και φυσικά στην εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών αφού εκτιμούμε ότι τα «δυνατά χαρτιά» του Πειραιά είναι η ναυτιλία και ο τουρισμός. Γι αυτό και στην «ατζέντα» μας αποτελεί προτεραιότητα η στενή συνεργασία με το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ώστε επικουρικά ή αναλαμβάνοντας συγκεκριμένες δράσεις να βοηθήσουμε προς την επιθυμητή κατεύθυνση. Εάν μικρό δείγμα των παρεμβάσεων που δρομολογούμε είναι και η δημιουργία Σταθμού Πρώτων Βοηθειών στο λιμάνι, ένα θέμα που θέσαμε στον υπουργό Υγείας, Δημήτρη Αβραμόπουλο και οποία και έγινε αποδεκτή.

Με ανάλογες παρεμβάσεις θα αντιμετωπιστούν και τα όποια άλλα προβλήματα σε συνεργασία πάντα με το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Αυτό δε που θέλω να τονίσω είναι ότι επιθυμούμε ένα λιμάνι «ανοιχτό» για τον επισκέπτη, τον ταξιδιώτη, τον δημότη. Ένα λιμάνι που θα αποτελεί συνέχεια της ίδιας της πόλης.

TDN: Έχοντας διατελέσει δήμαρχος Πόρου, γνωρίζετε πολύ καλά την ανάγκη προβολής που έχουν τα νησιά του Αργοσαρωνικού, καθότι αν και είναι σχεδόν δίπλα στην Αθήνα και τον Πειραιά, ένας μικρός αριθμός τουριστών τα γνωρίζει και τα εντάσσει στους προορισμούς των διακοπών τους κατά την παραμονή τους στη χώρα μας. Πως θα ενισχύσετε την εικόνα τους στο εξωτερικό;

Σ.Σ.: Ως «Υπερνομαρχία Δράσης» και συγκεκριμένα σε ότι αφορά στη Νομαρχία Πειραιά-Νήσων, έχουμε ήδη αποφασίσει το σχεδιασμό και την στρατηγική υποστήριξης των νησιών μας. Κάτω από την σκέπη της Νομαρχίας πρέπει να ενταχθούν όλοι οι Δήμοι, όλες οι περιοχές και αφού καταγραφούν οι δυνατότητες κάθε δήμου κάθε περιοχής, θα εκπονηθούν στοχευμένες δράσεις αναβάθμισης των καταλυμάτων και των άλλων τουριστικών υπηρεσιών, με γνώμονα την ποιοτική αναβάθμιση και την προσέλκυση ανάλογης «πελατείας», είτε από την αλλοδαπή, είτε από την Ελλάδα.

Έχουμε ήδη ζητήσει να δημιουργηθεί ειδικό υποπρόγραμμα ανάπτυξης στο Δ΄ ΚΠΣ, για την περιοχή, η οποία πρέπει εκτός των άλλων να υπαχθεί σε ζώνη ανάπτυξης από ζώνη κορεσμού που κακώς μέχρι σήμερα υπαγόταν κατά το μεγαλύτερο μέρος.

Όσον αφορά στην ανάγκη προβολής των Νησιών του Πειραιά γνωρίζετε πως η οροφή της είναι ανοικτή. Θεωρούμε πως όσο περισσότερο προβάλει κανείς τόσο καλλίτερα τα αποτελέσματα. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με διαφημιστικά προγράμματα της Νομαρχίας που πρέπει να υλοποιηθούν αλλά κυρίως μέσα από την λειτουργία του ενιαίου τουριστικού συνόλου που αποτελούν ο Πειραιάς και τα νησιά του. Προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να γίνουν και οι απαραίτητες παρεμβάσεις ώστε τα νησιά να γίνουν πιο ελκυστικά και να προβάλουν τις ομορφιές τους με την παράλληλη αύξηση της επισκεψιμότητας τους και τη δυναμική τους ένταξη στην παραγωγική διαδικασία του ελληνικού τουρισμού.

Είναι απαραίτητο όμως ότι συμβαίνει στον Πειραιά να προγραμματίζεται και να δημοσιοποιείται έγκαιρα και συντεταγμένα ώστε να γνωρίζουν και να προγραμματίζουν την συμμετοχή τους οι Έλληνας αλλά και οι ξένοι επισκέπτες μας.

Οι πολιτιστικές εκδηλώσεις αποδίδουν πολλαπλασιαστικά και ως μέσα προβολής και ακόμη περισσότερο όταν συνδυάζονται με άλλες παράλληλες δράσεις όπως εβδομάδα γαστρονομίας, εκθέσεις τοπικών προϊόντων, επιδείξεις μόδας, καλλιτεχνικές εκθέσεις, συναντήσεις επιχειρηματιών του τουρισμού κλπ.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024