Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξηΓιάνννης ΕυαγγέλουΤαυτότητα για το τουριστικό προϊόν της νομαρχίας Πειραιά

Γιάνννης ΕυαγγέλουΤαυτότητα για το τουριστικό προϊόν της νομαρχίας Πειραιά

Γιάνννης Ευαγγέλου
Ταυτότητα για το τουριστικό προϊόν της νομαρχίας Πειραιά

TravelDailyNews: Ποιο είναι κατά τη γνώμη σας το «στίγμα» που καθορίζει τις φετινές Δημοτικές και Νομαρχιακές;

Γιάννης Ευαγγέλου: Σίγουρα είναι το στοιχείο Ποιότητα και Σεβασμός στον πολίτη, αφού με τον νέο νόμο διεξαγωγής των εκλογών προωθείται ο σεβασμός κρίσης των ψηφοφόρων και η προστασία του περιβάλλοντος και για πρώτη φορά έχουν περιορισθεί έως απαγορευθεί οι άσκοπες αφίσες, πανό και διάφορα παρόμοια παλιομοδίτικα και ευτελή μέσα παρουσίασης των υποψηφίων. Επιχειρείται μ’ αυτόν τον τρόπο η ευαισθητοποίηση της κρίσης των ψηφοφόρων με κριτήρια ποιότητας και αξιοκρατίας.

TDN: Πιστεύετε ότι οι εκλογές του Οκτωβρίου είναι πολιτικές ή καθορίζονται με βάση το έργο ή το πρόγραμμα του κάθε υποψηφίου;

Γ.Ε.: Η επιλογή των τοπικών αρχόντων των ΟΤΑ και περισσότερο αυτών του πρώτου βαθμού και μάλιστα σε μικρές τοπικές περιφέρειες γίνεται με κριτήριο την ικανότητα και προσωπικότητα του υποψηφίου. Ανεβαίνοντας επίπεδο και μέγεθος περιφέρειας η επιλογή γίνεται με επιπρόσθετο στοιχείο κρίσης την πολιτική ή κομματική θέση του / των υποψηφίου / ων. Ατυχώς σ’ αυτήν την περίπτωση αδικούνται ενίοτε οι πολύ ικανοί έναντι αυτών που έτυχε να φέρουν γνωστό όνομα είτε από την οικογένειά τους ή από μια άλλη τους δραστηριότητα, κάτι που δεν δικαιολογεί απαραίτητα την ικανότητα του υποψηφίου.

Σ’ αυτήν την περίπτωση εάν καταφέρουν να εκλεγούν, θα αποτύχουν και οι ίδιοι, και ο συνδυασμός τους και θα δυστυχήσει και η περιοχή την οποία καλούνται να διοικήσουν.

Το δικό μου σύνθημα είναι: Ψηφίστε τους ικανούς και μόνο!

TDN: Ποια είναι συνοπτικά, τα προβλήματα της Υπερνομαρχίας σε ότι αφορά στον Τουρισμό;

Γ.Ε.: Η ευρύτερη περιοχή της Νομαρχίας Αθήνας-Πειραιά διέρχεται μια περίοδο ανάκαμψης με την ευκαιρία της σημαντικής και θετικής δημοσιότητας που εισέπραξε από την Ολυμπιάδα.

Είναι πλέον ένας προορισμός που δέχεται τουρισμό όλων των κατηγοριών. Διερχόμενους τουρίστες παραθεριστές, που πάνε σ’ όλα τα νησιά, οι οποίοι είτε δεν εξυπηρετούνται με κατευθείαν πτήσεις, είτε επιθυμούν να συνδυάσουν το παραθεριστικό τους πακέτο με μια επίσκεψη στην πρωτεύουσα. Τουρίστες που το πακέτο τους είτε αυτό είναι περιήγηση στην ηπειρωτική Ελλάδα είτε είναι κρουαζιέρα ξεκινά από την Αθήνα.

Πολλοί όμως επισκέπτες της Αθήνας –και γίνονται κάθε χρόνο περισσότεροι- έρχονται για μια ολιγοήμερη παραμονή συνδυάζοντας είτε τη συμμετοχή τους σε ένα επιστημονικό ή επαγγελματικό συνέδριο, είτε για να απολαύσουν τα πολιτιστικά μνημεία ή δρώμενα της ευρύτερης περιοχής. Είναι αυτό που αποκαλούμε τουρισμό πόλεως.

Τα πρόσφατα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας για το 2004 και 2005 δείχνουν την τουριστική ανάπτυξη της Αθήνας τα τελευταία χρόνια που οφείλεται στην θετική εικόνα που προβλήθηκε σε όλο τον κόσμο με τους Ολυμπιακούς Αγώνες, αλλά και τα έργα που προηγήθηκαν για να εξυπηρετήσουν τους αγώνες και τα οποία βελτίωσαν την καθημερινή ζωή των πολιτών αλλά και των επισκεπτών.

Σε αντίθεση, το σύνολο της Ελλάδας αλλά και όλοι οι σημαντικοί προορισμοί έχουν θετικούς δείκτες και αφίξεων και διανυκτερεύσεων σε σύγκριση με το 2004 αλλά και από τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις των ειδικών για το 2006, η Νομαρχία Πειραιά συνεχίζει να καταγράφει αρνητικούς δείκτες και για το 2006.

Για να κάνουμε μια σωστή εκτίμηση της κατάστασης και συνεπώς μια συγκεκριμένη πρόταση δράσεων πρέπει να ξεχωρίσουμε τον Πειραιά από τα νησιά.

Ο Πειραιάς, που στην λογική ενός επισκέπτη είναι συνδεδεμένος με την Αθήνα έχει ελάχιστα ωφεληθεί από αυτή τη σύνδεση. Ενώ η Αθήνα παρουσιάζει μια σημαντική θετική ανάπτυξη στην μεταολυμπιακή περίοδο, ο Πειραιάς, παραμένει στατικός, παίζοντας το ρόλο απλά του λιμανιού.

Ενώ όμως η Αθήνα κεφαλοποιεί την προβολή που εισέπραξε από την Ολυμπιάδα αλλά και τις δημόσιες και ιδιωτικές αναβαθμίσεις σε υποδομές ο Πειραιάς που είναι σ όλη αυτή την τουριστική δραστηριότητα;

Εκτός από ολίγους διερχόμενους για τα νησιά που μένουν ένα μόνο βράδυ, τίποτε άλλο. Αφήσαμε ανεκμετάλλευτη την ομορφιά του, τη καταπληκτική θέση του πάνω στη θάλασσα και βέβαια όλους αυτούς τους χιλιάδες διερχόμενους από το λιμάνι.. Και όμως θεωρητικά και στην γεωγραφική αίσθηση ενός τουρίστα ο Πειραιάς είναι ενωμένος με την Αθήνα.

Το λιμάνι αλλά και η γύρω περιοχή είναι ένας σημαντικός πόλος έλξης. Με κατάλληλες εγκαταστάσεις θα μπορούσε να μετατραπεί σε ένα φιλόξενο περιβάλλον με διευκολύνσεις ώστε οι διερχόμενοι –όχι μόνον οι αλλοδαποί αλλά και οι Έλληνες-, να ξοδεύουν το χρόνο τους στην περιοχή με ευχαρίστηση και ανάλογο όφελος στο εμπόριο της περιοχής, αξιοποιώντας παράλληλα τα άγνωστα κάλλη του Πειραιά αλλά και των άλλων παράκτιων δήμων, όπως η Δραπετσώνα το Πέραμα και άλλα.

Ποιος πράγματι από τους επισκέπτες της Αθήνας ξέρει το Μουσείο του Πειραιά, ή ξέρει για τα πολιτιστικά φεστιβάλ της του Δήμου Πειραιά ή του δήμου Περάματος;

Με τη δημιουργία του συνεδριακού κέντρου στο Φάληρο, που η απόσταση του από τον Πειραιά είναι τόση, όση και της Αθήνας, θα πρέπει να ωφεληθεί ανάλογα και ο Πειραιάς.
Όλα αυτά βέβαια με την προϋπόθεση πως θα προβληθούν με τον κατάλληλο τρόπο, έγκαιρα, με τα κατάλληλα μέσα και στην σωστή κατεύθυνση, γιατί αυτό που εισπράξαμε τα τελευταία χρόνια είναι αυτοσχεδιασμούς, χωρίς γνώση των πραγμάτων από ανθρώπους που δεν γνωρίζουν τον τουρισμό.

Αυτοί είναι και οι λόγοι, οι οποίοι με έκαναν να αποφασίσω να κατέλθω σαν υποψήφιος νομαρχιακός σύμβουλος της Υπερνομαρχίας Αθήνας-Πειραιά στέλνοντας έτσι ένα μήνυμα ότι οι άνθρωποι του Τουρισμού πρέπει να ασχοληθούν με τα διοικητικά των ΟΤΑ και μ’ αυτόν τον τρόπο να διαχειρισθούν τα θέματα του τουρισμού της κάθε περιοχής, γιατί η ρεαλιστική εκτίμηση μου είναι πως τα προβλήματα της Αθήνας και του Πειραιά σε παρόμοια ή μικρότερη και μεγαλύτερη ακόμη κλίμακα ευρίσκονται σε όλες σχεδόν τις Νομαρχίες της χώρας μας. Είναι καιρός πια να αναλάβουμε πρωτοβουλίες αυτοδιαχείρισης του τουρισμού, ο οποίος είναι το δικό μας προϊόν, σε εμάς ανήκει και είναι δική μας ευθύνη το πως θα το διαθέσουμε. Οι ξένοι Tour Operators θα πουλάνε Ελλάδα όσο έχουν συμφέροντα από τη χώρα μας, εφαρμόζοντας καθετοποιημένα συστήματα διαχείρισης και της προσφοράς, αλλά και της ζήτησης με τη συνεργασία της πολιτείας, των ΟΤΑ και των επιχειρηματιών και επαγγελματιών του τουρισμού. Οι ΟΤΑ μπορούν να παίξουν τον ρόλο του συντονιστή και υποστηρικτή τέτοιων προσπαθειών.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024