Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΑνοιχτή ΓραμμήΑπόψειςΕλληνική Τουριστική Παιδεία με αξιοπρέπεια και χωρίς σκοπιμότητες

ΑπόψειςΕλληνική Τουριστική Παιδεία με αξιοπρέπεια και χωρίς σκοπιμότητες

Απόψεις
Ελληνική Τουριστική Παιδεία με αξιοπρέπεια και χωρίς σκοπιμότητες
του Νικόλαου Α. Ριζάκη*

Ο Τουρισμός δε στηρίζεται σε προχωρημένες επιστημονικές ικανότητες και η τουριστική εκπαίδευση απαιτεί κατά πρώτο λόγο επαγγελματικά προσόντα και δευτερευόντως τα ακαδημαϊκά προσόντα. Δεν χρειάζεται κανείς να είναι ταλαντούχος στα μαθηματικά, στο γραπτό λόγο, στα χρηματοδοτικά ή στις τεχνολογίες για να διακριθεί στον τουρισμό. Αρκεί να είναι καλός στις διαπροσωπικές ικανότητες, στην επικοινωνία και στη συνεργασία με άλλα άτομα, όπως και σε τεχνικές δεξιότητες.

Ο τουρισμός απαιτεί προπάντων επαγγελματικά προσόντα και όσοι τα συμπληρώνουν και με άλλα, ακόμη καλύτερα. Δεν τιμωρεί όμως και δεν εξοστρακίζει όσους δεν είναι ιδιαίτερα προικισμένοι σε (πιθανόν ανύπαρκτα), αναποτελεσματικά ακαδημαϊκά και επιστημονικά προσόντα.

Οι χιλιάδες σχολές και πανεπιστήμια τουριστικής εκπαίδευσης που υπάρχουν στον κόσμο (εκτός ελαχίστων όσα τα δάχτυλα μας) είναι αναποτελεσματικά και έχουν δημιουργήσει εμπόριο (fast food university tourism education).

Ελληνική πραγματικότητα στην Τουριστική Παιδεία

Όλα τα ΜΜΕ αναφέρουν τα χάλια της ελληνικής παιδείας, φυσικά δεν εξαιρείται η Τουριστική Παιδεία. Χρειάζεται μεταρρύθμιση και να μπει βαθιά όπως συνηθίζουμε το μαχαίρι στο κόκαλο, να λέμε. Αλλά πάντα το ξεχνάμε, και οι άνεργοι απόφοιτοι φωνάζουν!!

Είναι θλιβερό γεγονός ότι είμαστε η μοναδική χώρα στον κόσμο που έχουμε φροντιστήρια και αυτό οφείλεται κυρίως στους αναξιόπιστους εκπαιδευτικούς (μικρές εξαιρέσεις). Και η οποιαδήποτε αντίσταση στον έλεγχο και στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων είναι το μεγαλύτερο έγκλημα για το μέλλον της πατρίδας μας.

Δισεκατομμύρια έχουν δαπανηθεί τα τελευταία 25 αναποτελεσματικά χρόνια, από όλους τους φορείς στο χώρο της τουριστικής εκπαίδευσης ακόμη και από τα επιδοτούμενα επαγγελματικά προγράμματα του ΟΑΕΔ και της Ε.Ε., σε βάρος των ελληνικών οικογενειών του ελληνικού δημοσίου και της Τουριστικής βιομηχανίας.

Ποιοί έχουν ελέγξει επαγγελματικά την αποτελεσματικότητα τους; Εκτός πολύ ελαχίστων περιπτώσεων, όλο το βάρος πέφτει στους επικεφαλείς της τουριστικής εκπαίδευσης, με την αντίστοιχη αναποτελεσματικότητα τους. Τα αποτελέσματα μετράνε και όχι οι εντυπώσεις.

Τα πάντα έχουν διαμορφωθεί και δυστυχώς συνεχίζονται και σήμερα από σκοπιμότητες κομματικές, ατομικών συμφερόντων, με κυριαρχία των πελατειακών λογικών, με συνέπεια την απαξίωση των δημοκρατικών διαδικασιών λήψης αποφάσεων. Προγράμματα χρηματοδοτούμενα για την τουριστική εκπαίδευση τόσο από το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης, όσο και από τον ΟΤΕΚ!!! Έχουν στηθεί με πλήρη αδιαφάνεια από ηθελημένα μέλη στημένων επιτροπών, ατομικών συμφερόντων.
Φταίμε όλοι και είμαστε συνυπεύθυνοι, γιατί πάντα βλέπαμε τον Τουρισμό με κομματικά κριτήρια και όχι εθνικά και έχει διαμορφωθεί και συνεχίζεται από ηθελημένες αποδεκτές ρυθμίσεις από ορισμένους. Όπως υποβάθμισαν και την ΑΣΤΕΡ Ρόδου. Για να έχουμε σήμερα αντίκρισμα μόνο στην αναποτελεσματικότητα και στην ανεργία, όμως το κακό έγινε. Με αντιεπαγγελματικά Τουριστικά εκπαιδευτικά κριτήρια δημιουργήθηκαν τα ΤΕΙ και τα πανεπιστημιακά τμήματα στα ΑΕΙ.

Είναι πρωτόγνωρο καθηγητές των ΑΕ Ι Τουριστικής Εκπαίδευσης να μεταφράζουν ξένα βιβλία 10 ετών (Tourism How Effective management makeς the difference, Roger Doswell – Τουρισμός: Ο ρόλος του αποτελεσματικού Μάνατζμεντ). Ποιός είναι ο σκοπός της μετάφρασης του; Όλοι μιλάνε αγγλικά, ας το συστήσουν!!

Η Τουριστική εκπαίδευση πάντοτε ήταν απούσα από τις πραγματικές ανάγκες της τουριστικής βιομηχανίας σε όλους τους φορείς και πάντοτε εμφανίζονταν άνθρωποι που φοβούνται να αναλάβουν ουσιαστικές ευθύνες, που διστάζουν να αναλάβουν ρίσκα, που μετράνε περισσότερο αυτά που θα χάσουν και τη μετριότητα, παρά εκείνα που είναι πιθανόν να κερδίσουν οι σπουδαστές και το εκπαιδευτικό σύστημα και ο Ελληνικός τουρισμός. Ως εκ τούτου ασχολούνται με γνωστές προβλέψεις, αναλύσεις (κοινώς, με επιστημονική σάλτσα).

Δε χρειαζόμαστε ανέργους μαστερίστες και διδακτορικούς τίτλους από Πανεπιστήμια. Δεν έχει αντίρρηση κανείς, στο να επιβραβεύεται η πραγματική επιτυχία, αλλά να τιμωρείται και η αποτυχία, η διαφθορά και η αναποτελεσματικότητα, στις οποίες ποτέ κανένας δεν έχει αναφερθεί.

Ας σοβαρευτούμε και να μην πετάμε φωτοβολίδες για λόγους εντυπωσιασμού,
Ας αξιολογηθούμε μόνοι μας!! Τι! Πώς! Γιατί! Και από ποιά πανεπιστήμια έχουμε αυτούς τους τίτλους και αν είμαστε σε θέση να εργασθούμε αποτελεσματικά.

Προτάσεις:

  1. Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα να στεγασθούν σε εποχιακά Ξενοδοχεία και να λειτουργούν σε πλήρη λειτουργία και με διαμονή πελατών, με την απασχόληση σπουδαστών, καθηγητών και στελεχών της επιχείρησης.
  2. Τα υπάρχοντα να αξιολογηθούν από ανεξάρτητους διεθνείς Εμπειρογνώμονες.
  3. Αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων
  4. Αξιολόγηση εκπαιδευτών
  5. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα να γίνονται βάσει των μελλοντικών αναγκών της τουριστικής βιομηχανίας και όχι της τουριστικής γεωγραφίας.
  6. Με επαγγελματική εξειδίκευση σε θέματα που αφορούν την επαγγελματική κατάρτιση σε διαφορετικούς χώρους τουριστικών επιχειρήσεων παραγωγής.
  7. Κάθε χρόνο υποχρεωτική πρακτική εξάσκηση σε φορείς τουριστικής βιομηχανίας, βάσει των διδακτέων μαθημάτων, management training, με εποπτεία των καθηγητών και των στελεχών των τουριστικών επιχειρήσεων, με μετρήσεις αποδοτικότητος και παραγωγικότητος.
  8. Οι Καθηγητές και όλοι οι εκπαιδευτές θα πρέπει κάθε πέντε χρόνια να αξιολογούνται βάσει ειδικών προγραμμάτων, κατηγοριών, τα σχετικά επιτεύγματά των, σε συγκέντρωση μορίων αποδοχής από εμπειρογνώμονες, και αν δεν συμπληρωθούν ικανοποιητικά να επιμορφώνονται συνεχώς για να κρατούν την εκπαιδευτική τους έδρα.
  9. Oι μεταπτυχιακές εργασίες των σπουδαστών να είναι δομημένες, αποτελεσματικές για το συμφέρον και τη μελλοντική εξέλιξη των σπουδαστών.
  10. Πλήρως εκσυγχρονισμένη ηλεκτρονική υποστήριξη των σπουδαστών και οποιαδήποτε άλλη τεχνική υποστήριξη συνυφασμένη με το επάγγελμα.
  11. Οι απαιτήσεις να είναι λογικές από κάθε σπουδαστή, και απαιτείται συνεχή επιμόρφωση και πολύπλευρη γνώση εμπειριών και μετά έρχεται η ποθούμενη επιτυχία.
  12. Μην ξεχνάμε ότι το επάγγελμα μας είναι ΔΙΕΘΝΕΣ και αν γίνουμε επαγγελματίες και ειδικευμένοι υπάρχουν θέσεις εργασίας σε όλο τον Κόσμο.

*(CHA Emeritus)

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024