Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΤο Θέμα της ΕπικαιρότηταςΘετικές εν γένει οι εντυπώσεις φορέων από τη νέα διαφημιστική καμπάνια

Θετικές εν γένει οι εντυπώσεις φορέων από τη νέα διαφημιστική καμπάνια

Θετικές εν γένει οι εντυπώσεις φορέων από τη νέα διαφημιστική καμπάνια

Με κεντρικό μήνυμα `Explore Your Senses In Greece` η νέα καμπάνια του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης για τη διαφημιστική προβολή της χώρας μας στο εξωτερικό το 2007 καλεί όλους τους πολίτες της παγκόσμιας κοινότητας να «εξερευνήσουν και να ανακαλύψουν τις αισθήσεις τους στην Ελλάδα».

Συνολικού προϋπολογισμού περίπου 40 εκατ. ευρώ, η νέα καμπάνια είναι σύγχρονη, στοχευμένη και πολυεπίπεδη, με ποικίλλες εφαρμογές, ανάλογα με τις αγορές στις οποίες απευθύνεται. Από τις ΗΠΑ έως την Κίνα και από τη Σουηδία έως την Ιταλία, η Ελλάδα δίνει, με τη καμπάνια αυτή, σύμφωνα με την αρμόδια υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης, κυρία Φάνη Πάλλη – Πετραλιά, το αισθητικό και τουριστικό στίγμα της και προσαρμόζει το διαφημιστικό της στόχο σε κάθε περιοχή του πλανήτη με διαφορετικό τρόπο.

“Το τουριστικό προιόν”, όπως επισημαίνει η κυρία Πετραλιά, “δεν είναι μονοσήμαντο”. Έχει να προσφέρει ήλιο και θάλασσα, μια σπουδαία πολιτιστική κληρονομιά, περιηγήσεις σε μια οργιώδη φύση, yachting στις θάλασσες του Αιγαίου και του Ιονίου, μοντέρνες και ζωντανές πόλεις με έναν ζηλευτό τρόπο ζωής, σύγχρονα συνεδριακά κέντρα. Είτε πρόκειται για επισκέψεις, είτε για διακοπές, συνέδρια ή τουρισμό, η Ελλάδα αποτελεί τον ιδανικό προορισμό και για τους 12 μήνες του χρόνου. Στόχος του υπουργείου είναι την χρονιά αυτή τα διαφημιστικά μηνύματα της Ελλάδας να φθάσουν σε ένα δισεκατομμύριο αποδέκτες, είτε άμεσα είτε έμμεσα.

Θετικές χαρακτηρίζονται οι εντυπώσεις των φορέων του τουρισμού από τη νέα διαφημιστική καμπάνια, με τις ελπίδες όλων να αποδειχθεί αποτελεσματική στην προβολή της χώρας μας. Ωστόσο, όπως επεσήμανε ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Σταύρος Ανδρεάδης, “οι όποιες προσπάθειες για διαφήμιση και γενικότερα για επικοινωνιακή προβολή του τουρισμού μας πρέπει απαραίτητα να βασίζονται σε προηγούμενο marketing των αγορών, στις οποίες πρόκειται να απευθυνθούν και οι οποίες είναι τελείως διαφορετικές μεταξύ τους και αντιδρούν η κάθε μια με το δικό της τρόπο. Σε αντίθετη περίπτωση, όσο καλαίσθητες και αν είναι οι προσπάθειες μας, κινδυνεύουν να είναι αναποτελεσματικές”.

Η νέα διαφημιστική καμπάνια του υπουργείου, δείχνει, σύμφωνα με τον πρόεδρο του HATTA, κ. Γιάννη Ευαγγέλου, την προσπάθεια να καλύψει όλο το εύρος των θεμάτων και των υποπροιόντων, κάτι το οποίο γίνεται εξίσου ανάλογα με τα επιμέρους spots. “Πιστεύουμε πως αυτό είναι ένα καλό ξεκίνημα και ότι με την ολοκλήρωση της πρότασης του Συμβούλου για τον στρατηγικό σχεδιασμό αυτή η μεθοδολογία θα διευρυνθεί σε ένα οριζόντιο και κάθετο, ολοκληρωμένο επικοινωνιακό πρόγραμμα”. “Με την φετινή καμπάνια” ανέφερε, μεταξύ άλλων ο κ. Ευαγγέλου, ικανοποιήθηκε επιτέλους το παλαιό και μόνιμο αίτημά μας να διαφοροποιηθούμε από την κλασσική συνταγή της προβολής του ήλιου και της θάλασσας. Ευθύνη των επιχειρηματιών του τουρισμού είναι, κατέληξε, η ενεργοποίηση και η συνεργασία με την πολιτεία σε μια κοινή δράση με την ίδια λογική, ώστε να πολλαπλασιαστεί η προσπάθεια και το αποτέλεσμα.

Για περαιτέρω επικοινωνιακή διείσδυση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος σε παραδοσιακές, ώριμες και αναδυόμενες αγορές μέσω της νέας διαφημιστικής καμπάνιας έκανε λόγο με τη σειρά του ο πρόεδρος της ΠΟΞ, κ. Ανδρέας Α. Ανδρεάδης, τονίζοντας πως “η εμπειρία από τις εκάστοτε διαφημιστικές εκστρατείες του τουρισμού στο εξωτερικό, δείχνει πως συχνά, οι αποδέκτες τους τις αξιολογούν με κριτήρια που διαφέρουν από τα δικά μας. Έχουμε πολλά παραδείγματα εκστρατειών στο παρελθόν, που ενώ άρεσαν σε εμάς τους Έλληνες δεν έτυχαν ανάλογης ανταπόκρισης μεταξύ των ξένων πολιτών και αντιστρόφως. Περιφέρειες, Νομαρχίες και Δήμοι που προβάλλουν το τουριστικό τους προϊόν σε τοπικό επίπεδο πρέπει, κατά τον πρόεδρο της ΠΟΞ, να προσαρμόσουν αντίστοιχα την επικοινωνιακή τους πολιτική προτάσσοντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει η περιοχή της αρμοδιότητας τους. Μέσα από τη συνεργασία και τον συντονισμό όλων των εμπλεκόμενων φορέων το μήνυμα προβολής του ελληνικού τουρισμού θα γίνει ακόμη πιο δυνατό.

Θετική ήταν η εικόνα που αποκόμισε από την νέα διαφημιστική καμπάνια του ελληνικού τουρισμού στο εξωτερικό και ο πρόεδρος της ΕΞΑΑ, κ. Γιώργος Τσακίρης, εκτιμώντας πως η καμπάνια θα αποδειχθεί διεισδυτική και αποτελεσματική, συνεπικουρούμενη από τον καλό προϋπολογισμό και την μεγάλη ποικιλία των μέσων που θα χρησιμοποιηθούν. Ωστόσο, όπως σημείωσε “η νέα διαφημιστική καμπάνια δεν διαλαμβάνει καθόλου θεματολογία από τον συνεδριακό τουρισμό και τον τουρισμό πόλεων, παρά το γεγονός ότι οι δύο αυτές μορφές τουρισμού αποτελούν, σύμφωνα με την ίδια την υπουργό, προτεραιότητες της τουριστικής προβολής και ανάπτυξης της χώρας μας.

Συνέχεια της προηγούμενης αρκετά επιτυχημένης καμπάνιας που συνόδευσε τις προσπάθειες της χώρας μας στην προώθηση του τουριστικού προϊόντος της ανά τον κόσμο χαρακτήρισε τη νέα διαφημιστική καμπάνια του υπουργείου ο πρόεδρος του HAPCO, κ. Δημήτριος Μάντζιος, εκφράζοντας τα θετικά του σχόλια για το εικαστικό κομμάτι της διαφήμισης. “Το θέμα” όμως, όπως υπογράμμισε, “δεν είναι τι εντύπωση θα κάνει σε εμάς τους Έλληνες. Το ζητούμενο είναι να δούμε τι απήχηση θα έχει για τους δυνητικούς ξένους επισκέπτες της χώρας μας”. Και συμπλήρωσε: “Γεγονός είναι πάντως ότι μια καλή διαφημιστική “εκστρατεία” δεν μπορεί να αποτελέσει από μόνη της πανάκεια για το σύνολο του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος μιας χώρας. Μία θεωρητικά επιτυχημένη καμπάνια αυξάνει τις προσδοκίες των επισκεπτών, αποτελώντας πρόκληση για τον Ελληνικό τουρισμό στο σύνολό του, χωρίς όμως πάντα να ικανοποιούνται οι καταναλωτές με βάση τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που διαφημίζουμε. Όσο καλή και να είναι μια διαφημιστική καμπάνια, η πραγματικότητα που αντιπροσωπεύει πρέπει να είναι ακόμα καλύτερη”.

Το μήνυμα `Explore Your Senses In Greece`

Το μήνυμα που εκπέμπει η φετινή τουριστική καμπάνια, δηλώνει, σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Ευαγγέλου, την πρόθεση του ΕΟΤ / Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης, να ευαισθητοποιήσει και να ενεργοποιήσει το ενδιαφέρον της διεθνούς τουριστικής πελατείας μας προς τα ποιοτικά στοιχεία, τα οποία ευρίσκονται σε μεγάλη ποικιλία και πλήθος σε όλο το εύρος της χώρας μας. Αυτά τα στοιχεία θα εμπλουτίσουν και τα θεματικά υποπροϊόντα, αλλά και το βασικό προϊόν που είναι το παραθεριστικό πακέτο.

Επιτυχημένο και χαρούμενο, που για πρώτη φορά έχει μια νοηματική συνέχεια με τα μηνύματα των καμπανιών προγενέστερων χρόνων” χαρακτήρισε το μήνυμα `Explore Your Senses In Greece` ο κ. Τσακίρης.

“Το κεντρικό μήνυμα Explore your Senses δεν μπορώ να πω ότι διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας αλλά σε συνδυασμό με το εικαστικό μέρος, αναδεικνύει τη διάσταση της «εμπειρίας», η οποία αποτελεί ορθή προσέγγιση” κατά την άποψη του προέδρου της ΠΟΞ, κ. Ανδρεάδη.

Οι τουριστικοί οιωνοί για το 2007

Παρά το γεγονός ότι οι ενδείξεις αυτή τη στιγμή για την επερχόμενη τουριστική περίοδο είναι θετικές, δεν πρέπει να ξεχνάμε, κατά τον κ. Σταύρο Ανδρεάδη του ΣΕΤΕ, ότι είναι απλά ενδείξεις και ότι πολλές φορές τα πράγματα ανατρέπονται από εξελίξεις που αυτή τη στιγμή δεν είναι προβλέψιμες. “Σε καμία περίπτωση λοιπόν δεν πρέπει να επαναπαυθούμε και να θεωρήσουμε ότι τα πράγματα θα πορευθούν καλά από μόνα τους, χωρίς την δική μας σταθερή, συστηματική και κυρίως στοχευμένη προσπάθεια”.

Θετικά χαρακτήρισε τα μηνύματα της αγοράς για την νέα τουριστική περίοδο και ο πρόεδρος του HATTA, κ. Γιάννης Ευαγγέλου, επιβεβαιώνοντας τις εκτιμήσεις αυτές και με στατιστικά κρατήσεων από την αγορά της Ολλανδίας, την τέταρτη σε μέγεθος χώρα εισερχόμενου τουρισμού για την Ελλάδα. Το Ελληνικό περίπτερο εισέπραξε ιδιαίτερα θετικά σχόλια για την καλαισθησία και την παρουσία του γενικά, αλλά επιπλέον δέχθηκε και ένα μεγάλο μέρος των επισκεπτών της έκθεσης. “Παρόμοια μηνύματα” πρόσθεσε “δεχόμαστε και από άλλες αγορές, όχι μόνο της Ευρώπης, αλλά και από την Αμερική, την Ν. Αμερική, η οποία ενδιαφέρεται πολύ για το προϊόν κρουαζιέρα, αλλά και την Ρωσία και την `Απω Ανατολή”. Σε ότι αφορά στις επιμέρους προβλέψεις ο κ. Ευαγγέλου σημείωσε τα εξής: “Φαίνεται πως η προτίμηση στα υψηλών κατηγοριών καταλύματα υπερέχει έναντι των πολύ χαμηλών κατηγοριών. Ο μέσος όρος διαμονής δείχνει να σταθεροποιείται. Είναι προφανές πλέον ότι με την προοπτική αύξησης των επιμέρους δεικτών θα συμβαδίσει αυξητικός και ο δείκτης εσόδων από τον τουρισμό”.

Συμμεριζόμενος την αισιοδοξία της κυρίας υπουργού για αύξηση των τουριστικών αφίξεων, ο πρόεδρος της ΕΞΑΑ, κ. Τσακίρης, ανέφερε πως το 2007 δείχνει μια καλή χρονιά. Μιλώντας ειδικότερα για την Αττική, ο κ. Τσακίρης είπε ότι θα κινηθεί θετικά σε συνέχεια της αύξησης 10% στις διανυκτερεύσεις του 2006, αλλά για ακόμη μια φορά τα ξενοδοχεία της Αττικής θα αντιμετωπίσουν προβλήματα, όπως ο χαμηλός μέσος όρος τιμών και απόδοσης ανά δωμάτιο. “Η διόρθωση αυτών των εγγενών δυσκολιών περνάει μέσα από την λειτουργική οργάνωση του προορισμού και την εξειδίκευση και καθιέρωση του ως προορισμού ποικίλων μορφών τουρισμού” υπογράμμισε ο κ. Τσακίρης.

Αναφερόμενος δε στα σημαντικότερα προβλήματα του ελληνικού τουρισμού, ο πρόεδρος της ΕΞΑΑ τόνισε ότι “είναι οργανωτικής φύσεως σε τοπικό κυρίως επίπεδο”, ενώ αναφορά έκανε και στις φτωχές δημόσιες υποδομές. Χαρακτηριστικά είπε: Το «προιόν» είναι εξαιρετικό. Αλλά το περιτύλιγμα είναι φτωχό και καμία καμπάνια όσο εμπνευσμένη και επιτυχημένη, δεν μπορεί να αποδειχθεί αποτελεσματική εάν δεν συνεπικουρείται και από μια αναβαθμισμένη τουριστική πραγματικότητα”.

“Αναμφίβολα ο ελληνικός τουρισμός έχει εισέλθει σε μία τροχιά αξιόλογης ανάκαμψης. Τα μηνύματα που έχουμε και εμείς μέχρι τώρα για το 2007 είναι πράγματι ενθαρρυντικά και αισιόδοξα. Ωστόσο, δεν υπάρχουν περιθώρια ούτε για εφησυχασμό, ούτε για επανάπαυση, αν θέλουμε να διασφαλιστεί η συνέχεια αυτής της δυναμικής ανόδου” δήλωσε από την πλευρά του ο κ. Ανδρέας Ανδρεάδης της ΠΟΞ, τονίζοντας πως οι παρεμβάσεις και μεταρρυθμίσεις της Πολιτείας, βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες, πρέπει να επιταχυνθούν για να αντιμετωπιστούν χρόνια αλλά και τρέχοντα ζητήματα.
Συνοπτικά, ανέφερε πέντε άξονες γύρω από τους οποίους κινούνται τα ζητήματα αυτά:

  • Συνολική μακροπρόθεσμη στρατηγική για τον Τουρισμό. Για να καταλήξουμε στο ποιοι είναι οι γενικοί και επιμέρους στόχοι μας και πως θα τους επιτύχουμε πρέπει, για παράδειγμα, να ολοκληρωθούν ο Χωροταξικός Σχεδιασμός (και κατά προέκταση να οριστικοποιηθεί η πολιτική για νέες και για μεγάλες επενδύσεις) και η Στρατηγική Μάρκετινγκ που πέραν του ενιαίου brand του Τουρισμού θα περιλαμβάνει και το branding των επιμέρους προορισμών.
  • Η αναβάθμιση των δημόσιων υποδομών και η διασφάλιση της καλής λειτουργίας τους. Στο πλαίσιο αυτό πρέπει να αποσαφηνιστεί ο προγραμματισμός των δημοσίων επενδύσεων αλλά χρειάζονται και πρόσθετες παρεμβάσεις, όπως π.χ. να υπάρξει εθνική στρατηγική Αερομεταφορών.
  • Η βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, με περιορισμό της γραφειοκρατίας, σταθερό φορολογικό πλαίσιο, εύκολη πρόσβαση σε χρηματοδοτικά προγράμματα. Γενικά, ο σεβασμός στην τουριστική επιχείρηση από την Πολιτεία και τους δημόσιους φορείς, πρωτίστως της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
  • Η ομαλή λειτουργία της αγοράς που διασφαλίζεται με ελέγχους, νομιμότητα και οργάνωση και που αποσκοπεί στην εξυπηρέτηση και προστασία του κάθε επισκέπτη.
  • Η βελτίωση της ποιότητας και η ανάπτυξη των μικρομεσαίων ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, που αποτελούν την συντριπτική πλειονότητα του ξενοδοχειακού ιστού της χώρας. Τα ξενοδοχεία αυτά πρέπει να επαναπροσδιοριστούν στο διεθνή τουριστικό ανταγωνισμό με ιδιαίτερη ταυτότητα και ποιότητα.
Ακόμη καλύτερο από το 2006, με όλο και περισσότερους ξένους επαγγελματίες οργανωτές συνεδρίων να επιλέγουν την Ελλάδα ως ιδανικό προορισμό για την διεξαγωγή επαγγελματικών συναντήσεων και συνεδρίων, προβλέπεται να είναι το 2007, σύμφωνα με τον κ. Μάντζιο, πρόεδρο του HAPCO.

“Η Ελλάδα πρέπει επιτέλους να ακολουθήσει μία ξεχωριστή στρατηγική προώθησης και διαφήμισης του συνεδριακού προϊόντος, από εκείνη του γενικού τουριστικού προϊόντος. Οι στρατηγικές πρέπει να “βαδίζουν” παράλληλα αλλά σίγουρα η διαφοροποίηση πρέπει να είναι αισθητή. Η προβολή θα πρέπει να επικεντρώνεται στην προσβασιμότητα και τις μεταφορές, τα ξενοδοχεία, τα μνημεία του πολιτισμού και της ιστορίας μας, την ψυχαγωγία και βεβαίως στις συνεδριακές εγκαταστάσεις και υπηρεσίες της χώρας”.

Η επίσημη πολιτεία έχει αντιληφθεί τη σημασία και τη σπουδαιότητα του συνεδριακού τουρισμού, τόσο στην οικονομία όσο και στην γενικότερη εικόνα της χώρας. Παρόλα αυτά, η ανακοίνωση της κυρίας Φάνης Πάλλη – Πετραλιά, κατά τη διάρκεια του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου για το Συνεδριακό Τουρισμό, ότι επεξεργάζεται Στρατηγικό Σχέδιο που προβλέπει συγκεκριμένες δράσεις προώθησης για τον συνεδριακό τουρισμό, το οποίο θα εντάσσονταν στη διαδικασία δημιουργίας οκτώ σχεδίων μάρκετινγκ, που στοχεύουν στην αναβάθμιση της διεθνούς προβολής της χώρας μας η οποία θα γίνει πιο στοχευμένη, και πιο αποτελεσματική, δεν έγινε ποτέ πραγματικότητα κατά τη διάρκεια της προηγούμενης καμπάνιας, όπως ανέφερε ο κ. Μάντζιος.

“Η πολιτεία θα έπρεπε”, κατά την άποψη του, “μαζί με καταξιωμένους ακαδημαϊκούς του τουρισμού να προσεγγίσει και τους επαγγελματίες του συνεδριακού και επαγγελματικού τουρισμού προκειμένου να συμβάλουν με τις γνώσεις και την εμπειρία που κατέχουν στη σχεδίαση μιας παράλληλης καμπάνιας που θα στοχεύει πιο εξειδικευμένα στον συνεδριακό τουρισμό”.

Η αλήθεια είναι ότι περιμέναμε η νέα καμπάνια να στοχεύσει πιο εξειδικευμένα στον συνεδριακό τουρισμό με κάτι περισσότερο από μια απλή καταχώρηση με το slogan: “Can business ever be an absolute escape? Just experience conferences in Greece, the year round” κατέληξε ο κ. Μάντζιος.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024
10/04/2024
09/04/2024