Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΑφιέρωμαΝέα εποχή στην κατηγοριοποίηση των ελληνικών ξενοδοχείων

Νέα εποχή στην κατηγοριοποίηση των ελληνικών ξενοδοχείων

Νέα εποχή στην κατηγοριοποίηση των ελληνικών ξενοδοχείων

Νέα εποχή στην κατηγοριοποίηση των ξενοδοχείων και συνεπώς στην εικόνα του ελληνικού τουριστικού προιόντος εγκαινιάζει το υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης και ο ΕΟΤ με την προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου του έργου Πρόσληψη Συμβούλου για την διατύπωση προτάσεων σχετικά με τη δημιουργία ελληνικού προτύπου για την ταξινόμηση των κύριων και συμπληρωματικών τουριστικών καταλυμάτων της χώρας με το σύστημα των “αστεριών” και “κλειδιών”. Η προθεσμία κατάθεσης προσφορών για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό έληξε τη Δευτέρα 15 Ιανουαρίου 2007, με 4 εταιρίες να διεκδικούν τη θέση του Συμβούλου και τις ελπίδες όλων για τη θέσπιση ενός αποτελεσματικού και λειτουργικού πλαισίου κατηγοριοποιήσης των ξενοδοχείων, που θα δίνει σαφή εικόνα των προσφερόμενων υπηρεσιών στους επισκέπτες της χώρας μας.

Το Travel Daily News επικοινώνησε με τους διαγωνιζόμενους και ζήτησε να μάθει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της κάθε εταιρίας έναντι της άλλης, που θα της εξασφαλίσουν τη θέση του Συμβούλου, τουλάχιστον σε ότι αφορά στην εμπειρία ανάλογων δράσεων κατά το παρελθόν.

Ειδικότερα, στο διαγωνισμό μετέχουν οι ακόλουθες εταιρίες:

Bureau Veritas Certification Hellas SA, θυγατρική του ομίλου Bureau Veritas, ο οποίος δραστηριoποιείται στις τεχνικές επιθεωρήσεις από το 1928. Στην Ελλάδα, η Bureau Veritas Certification δραστηριοποιείται απο το 1990 προσφέροντας στον τομέα των πιστοποιήσεων συστημάτων ποιότητας (ISO 9001:2000), περιβάλλοντος (ISO 14001:2004, ΕΜΑS), ασφάλειας τροφίμων (ELOT 1416, ISO 22000:2005), υγιεινής και ασφάλειας (OHSAS 18001:1999),κοινωνικής ευθύνης(SA 8000) καθώς και την πιστοποίηση άλλων ειδικευμένων συστημάτων. Διαθέτει πελατολόγιο με περισσότερους από 1.000 πελάτες και είχε συμμετάσχει και στον προηγούμενο διαγωνισμό για την αστεροποίηση των ξενοδοχείων, αποτελώντας μέλος της κοινοπραξίας, στην οποία κατοχυρώθηκε ο τελευταίος. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία στον ξενοδοχειακό χώρο, έχοντας πιστοποιήσει περισσότερα απο 100 ξενοδοχεία στην Ελλάδα κια την Κύπρο με τα πρότυπα ποιότητας, περιβάλλοντος και υγιεινής και ασφάλειας τροφίμων.

Μεσογειακά Χωριά. Το Travel Daily News επικοινώνησε με την εταιρία, πολιτική της οποίας είναι να μην δίνει για δημοσίευση στοιχεία σχετικά με διαγωνισμό που τρέχει.

TUV Rheinland, η οποία δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από τον Αύγουστο του 2002, διαθέτoντας περισσότερους από 1.000 πελάτες. Η εταιρία διατηρεί σύστημα διασφάλισης ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και επιτηρείται τόσο από τον ΕΣΥΔ όσο και από τον γερμανικό φορέα διαπίστευσης DAR για τα αντικείμενα στα οποία δραστηριοποιείται. Όσον αφορά στα τουριστικά καταλύματα η TUV Rheinland έχει εξειδικευμένη εμπειρία στους ακόλουθους τομείς:

  • αξιολόγηση και πιστοποίηση συστημάτων διοίκησης σε τουριστικά καταλύμματα, αλλά κυρίως σε ξενοδοχεία,

  • επιθεωρήσεις ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού τουριστικών καταλυμμάτων,

  • επιθεώρηση & πιστοποίηση ανελκυστήρων που λειτουργούν σε τουριστικά καταλύματα,

  • επιθεωρήσεις εγκαταστάσεων φυσικού αερίου και εγκαταστάσεων υγραερίου σε τουριστικά καταλύμματα,
  • πιστοποιήσεις και επιθεωρήσεις υγιεινής και ασφάλειας τροφίμων (HACCP) σε Ξενοδοχεία και άλλες εγκαταστάσεις συναφείς με τα τουριστικά καταλύματα,

  • επιθεώρηση κολυμβητικών δεξαμενών Ξενοδοχείων.

Σε διεθνές επίπεδο η TUV Rheinland δραστηριοποιείται στην Ευρώπη, την Ασία, την Βόρεια και Νότια Αμερική, όπως επίσης και στην Αφρική. Συστηματικά υλοποιεί υπηρεσίες κατάταξης και ταξινόμησης τουριστικών καταλυμμάτων κατά αστέρια ή κλειδιά σε 2 τουλάχιστον ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και στην Ασία. Συγκεκριμένα, στην Ισπανία είναι εγκεκριμένος Φορέας κατάταξης – ταξινόμησης τουριστικών καταλυμμάτων σύμφωνα με το πρότυπο Q Mark και στην Γερμανία εξουσιοδοτημένος Φορέας για την ταξινόμηση – κατάταξη τουριστικών καταλυμμάτων – ενοικιαζόμενων διαμερισμάτων, σύμφωνα με κλειδιά. Ακόμη, η TUV Rheinland είναι εξουσιοδοτημένος Φορέας απο την επίσημη Γερμανική Ιατρική Εταιρία Φυσικής Αποκατάστασης να διεξάγει κατηγοριοποιήσεις και αστεροποιήσεις υποδομών Ιατρικών Κλινικών Φυσικής Αποκατάστασης, αναφορικά με το επίπεδο Ξενοδοχειακής υποδομής που αυτές παρέχουν στους χρήστες τους.

Q-Plan: Δημιουργήθηκε απο τα στελέχη της εταιρίας Q.A. E.Π.Ε., η οποία λειτούργησε από το 1988 έως και το 1995 με αντικείμενο την Οργάνωση Συστημάτων Ποιότητας Εργοστασίων, Εργαστηρίων και Εταιριών Παροχής Υπηρεσιών. Από την ίδρυσή της η Q-PLAN περιέλαβε στο πεδίο των δραστηριοτήτων της τα Συστήματα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης, τα Συστήματα Ανάλυσης Κινδύνων & Κρίσιμων Σημείων Έλεγχου (HACCP), καθώς και τις Μελέτες σε θέματα Ποιότητας και Περιβάλλοντος για λογαριασμό Δημόσιων και Ιδιωτικών Φορέων, ενώ το πεδίο των προσφερομένων υπηρεσιών της συνεχώς εμπλουτίζεται με νέα αντικείμενα. Στο ευρύ πελατολόγιό της περιλαμβάνονται Οργανισμοί / Επιχειρήσεις τόσο του Ιδιωτικού, όσο και του Δημοσίου τομέα, προερχόμενοι από όλους τους κλάδους της οικονομικής δραστηριότητας.

Ιδιαίτερα σημαντική είναι η εμπειρία της σε θέματα αδειοδότησης και διασφάλισης ποιότητας στον τουρισμό από τη συνεργασία της με την ομάδα της MHI Turismo (Management of the Hospitality Industry, consultores asociados, SL) στα ακόλουθα έργα:


  • ‘Τεχνική βοήθεια περί αδειών και κατηγοριοποίησης’ για την Ανώτατη Επιτροπή Τουρισμού [Σαουδική Αραβία (2005 – σήμερα)]

  • ‘Μελέτη κινήτρων για την αναβάθμιση και απόσυρση τουριστικών κλινών χαμηλών κατηγοριών’ για τον Κυπριακό Οργανισμό Τουρισμού (ΚΟΤ) [Κύπρος (2004 – 2005)]

  • ‘Εγκεκριμένοι ελεγκτές ξενοδοχείων και διαμερισμάτων – 31 έλεγχοι’ για το Ινστιτούτο Ποιότητας στον Ισπανικό Τουρισμό (ICTE)
    [Ισπανία (2000-σήμερα)]

  • ‘9 λειτουργικοί έλεγχοι ξενοδοχείων στην Ισπανία, το Μαρόκο, τις ΗΠΑ και την Ανδόρα’ για διάφορους Ιδιώτες Πελάτες [Ισπανία και εξωτερικό (1995 – σήμερα)]

  • ‘Έλεγχοι Ποιότητας με σκοπό την μελέτη της ανταγωνιστικότητας του Νησιού προκειμένου να μειωθεί η εποχικότητα’ για την Ομοσπονδία κυριότερων ξενοδοχειακών αλυσίδων Κούβας [Κούβα (2001 – 2002)]


Επίσης, η Q-Plan έχει υλοποιήσει κατά το παρελθόν σημαντικά έργα με επικεφαλή εμπειρογνώμων τον κ. Christophe de Bruyn,
ειδικό εμπειρογνώμων του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού σε θέματα Ποιότητας, καθώς και Ανάπτυξης Προϊόντος και Συνεργασιών Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, όπως:

  • ‘Σχεδιασμός διαδικασιών αδειοδότησης και ανακατηγοριοποίησης τουριστικών καταλυμάτων (450 μονάδες)’ για το Υπουργείο Τουρισμού της Κροατίας [Κροατία (2001)]

  • ‘Σχεδιασμός διαδικασιών αδειοδότησης και ανακατηγοριοποίησης τουριστικών καταλυμάτων (250 μονάδες)’ για την Αρχή Τουρισμού Μάλτας [Μάλτα (2000 -2002)]

  • ‘Σχεδιασμός διαδικασιών αδειοδότησης και ανακατηγοριοποίησης τουριστικών καταλυμάτων (250 μονάδες)’ για το Υπουργείο Τουρισμού του Μαρόκο [Μαρόκο (2002 -2003)]

  • ‘Σχεδιασμός διαδικασιών αδειοδότησης και ανακατηγοριοποίησης τουριστικών καταλυμάτων (150 μονάδες)’ για το Υπουργείο Τουρισμού της Ανδόρας [Ανδόρα (1996-2001)]

  • ‘Associate consultant στη Διεύθυνση Ποιότητας – συντονιστής σεμιναρίων και ομιλητής’ για τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού – ΠΟΤ [(1999-σήμερα)]


Δ. Κούτουλας: Η «αστεροποίηση» οφείλει να λειτουργήσει αναπτυξιακά

Όποια και να είναι όμως η ανάδοχη εταιρία του έργου, οφείλει κατά τον Δρ. Δημήτρη Κούτουλα, σύμβουλο σε θέματα τουριστικής ανάπτυξης και Μάρκετινγκ – και με μεγάλη εμπειρία σε έργα αστεριοποίησης και ποιοτικής αξιλόγησης ξενοδοχείων στην Ελλάδα και σε χώρες της Ευρώπης και της Ασίας – να προσεγγίσει το θέμα με μια αυστηρά αναπτυξιακή λογική, δίνοντας λύσεις στο ερώτημα “πώς θα συμβάλλει το νέο πρότυπο κατάταξης ξενοδοχείων στην ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού;”.

Όπως παρατηρεί ο Δρ. κούτουλας:

“Οι προδιαγραφές των ξενοδοχείων πρέπει να αντανακλούν τις απαιτήσεις της πελατείας που θέλουμε να φέρουμε στην Ελλάδα. Πρέπει αφενός να αναπτύξουμε την αγορά των ανεξάρτητων Ευρωπαίων τουριστών, στην οποία η Ελλάδα έχει πολύ μικρό μερίδιο, και αφετέρου να στοχεύσουμε σε εκείνους τους πελάτες των tour operators που επιζητούν όχι τη χαμηλότερη τιμή αλλά την καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής. Θα πρέπει λοιπόν να πείσουμε και τους μεν και τους δε ότι η χώρα διαθέτει ποιοτικά ξενοδοχεία σε όλες τις κατηγορίες, ότι η πιστοποίηση των αστεριών αντανακλά την πραγματική κατάσταση που θα συναντήσουν στα ελληνικά καταλύματα και ότι με τα χρήματά τους θα εξασφαλίσουν μια ευχάριστη παραμονή και ένα ικανοποιητικό επίπεδο εξυπηρέτησης.

Το νέο πρότυπο θα πρέπει να αποτελέσει επίσης παράγοντα προόδου, να θέτει δηλ. συγκεκριμένους στόχους στους ξενοδόχους ως προς τη συνεχή αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, καθώς και να ενταχθεί σε μια συνολική πολιτική ποιότητας για τον ελληνικό τουρισμό. ΚατΆ αυτόν τον τρόπο το νέο σύστημα κατάταξης ξενοδοχείων θα συμβάλλει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών ξενοδοχείων καθώς και στην αναβάθμιση της διεθνούς εικόνας της Ελλάδας ως ποιοτικού προορισμού.

Τέλος, το νέο πρότυπο θα πρέπει να είναι δυναμικό, θα πρέπει δηλ. να προβλεφθεί η συνεχής προσαρμογή των ξενοδοχειακών προδιαγραφών στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των τουριστών και η τακτική επαναξιολόγηση όλων των ξενοδοχείων”.

Μορφέας: Τα «αστέρια» στην υπηρεσία του πελάτη και όχι του ξενοδόχου

Ανάλογες είναι οι παρατηρήσεις και του Μορφέα, γνωστού στους αναγνώστες του Travel Daily News από τη στήλη ‘Οι αναζητήσεις του Μορφέα’, ο οποίος όντας πολύπειρος και απαιτητικός ξενοδοχειακός πελάτης, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην κατηγορία των πεντάστερων ξενοδοχείων, επισημαίνοντας πως η κατάταξη στην ανώτερη αυτή κατηγορία καταλυμάτων δεν θα πρέπει να γίνεται άκοπα, αλλά να είναι αποτέλεσμα μόχθου, από πλευράς του ξενοδόχου.

Επιτυχημένο θα είναι, κατά τον Μορφέα, το νέο πρότυπο εάν θα παρακινεί τους ξενοδόχους να βελτιώνονται διαρκώς και θα επιβραβεύει όσους πραγματικά θα προσφέρουν μια ξεχωριστή εμπειρία στους πελάτες τους. “Εάν θέσουμε ψηλά τον πήχη για την κατηγορία των πέντε αστέρων, θα συμπαρασύρουμε προς τα πάνω και τις άλλες κατηγορίες”.

Το σημαντικότερο πάντως είναι να διασφαλίζεται ο πελάτης. “Η χορήγηση των αστεριών οφείλει να εγγυάται στον πελάτη ένα ελάχιστο επίπεδο ποιότητας αντίστοιχο κάθε κατηγορίας, πράγμα που αποτελεί και το βασικότερο κριτήριο επιτυχίας ενός συστήματος κατάταξης ξενοδοχείων” καταλήγει ο Μορφέας.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024