Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

'Ελευθέριος Βενιζέλος' - Πριν αλέκτωρ λαλήσει τρις...

Λάμπρος Μπούκλης - 17 Απρίλιος 2001, 00:00

'Ελευθέριος Βενιζέλος' - Πριν αλέκτωρ λαλήσει τρις...

Μόλις πριν από λίγες ημέρες   εγκαινιάστηκε στη χώρα μας το μεγαλύτερο   αναπτυξιακό έργο της Ελλάδας στην σύγχρονη, μετά   τον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο, ιστορία μας.

Ζήσαμε από κοντά την πρώτη εβδομάδα των   πρωτογενών επιχειρησιακών εμπειριών, των   επιμέρους δυσλειτουργιών και των χρονικών   καθυστερήσεων για ένα μικρό αλλά σημαντικό,   αναλογικά, μέρος των επιβατών.

Ευτυχώς όμως δεν ζήσαμε την εβδομάδα   αυτή μόνο μέσα από την μερικά εικονική   πραγματικότητα των τηλεοπτικών σταθμών και των   λοιπών ενημερωτικών μέσων.

Την ζήσαμε με διπλή ιδιότητα: αυτή του Περιβαλλοντικού   Συμβούλου του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών   ‘Ελευθέριος Βενιζέλος’ που μας δίνει την   δυνατότητα εγκεκριμένης πρόσβασης στους   καίριους χώρους του Αερολιμένα   συμπεριλαμβανομένης της πίστας και αυτή του Περιβαλλοντικού   Συμβούλου της Goldair Handling A.E. μίας εκ των τριών   εταιρειών που έχουν αναλάβει την επίγεια   εξυπηρέτηση επιβατών, αποσκευών και   εμπορευμάτων, δραστηριότητα που αποτελεί και την   ‘καρδιά’ κάθε Αεροδρομίου. Οι άλλες δύο εταιρείες   που δραστηριοποιούνται, στον τομέα αυτό, στα   Σπάτα είναι η Ολυμπιακή Αεροπορία και η Swissport.

Η παραμονή μας στο χώρο του Αεροδρομίου   όλες τις πρώτες ημέρες ήταν πέρα των 15 ωρών   ημερησίως.
  Μην νομίσετε ότι ήμουν ο μόνος, οι περισσότεροι   υπάλληλοι, στελέχη, Διευθυντές, Διευθύνοντες   Σύμβουλοι όλων των εταιρειών που   δραστηριοποιούνται στον χώρο του Αεροδρομίου   ακολούθησαν το ίδιο ή και εντονότερα εξαντλητικό   ωράριο. Χιλιάδες άνθρωποι μόχθησαν για να   αρχίσει την λειτουργία του ένα έργο που η   δέσμευση όλων των εμπλεκομένων φορέων πέντε   χρόνια πριν ήταν συγκεκριμένη: ‘Έναρξη: Μάρτιος   2001’.

Η   επιθυμία μας κοινή: να ζήσουμε από κοντά αυτές   τις μοναδικές στιγμές του νέου που έρχεται, του   καινούργιου που γεννιέται. Πίστη μας, που   επαληθεύτηκε, ήταν ότι το νέο Αεροδρόμιο θα ήταν   αυτό που προσδοκούσαμε και ο καθένας μας άσχετα   εάν, μετά από κάποιο χρονικό σημείο, είχε   έμπρακτο αντικείμενο στο χώρο του Αεροδρομίου ή   όχι θέλαμε εκείνες τις πρώτες ώρες να ήμαστε   εκεί.

Όλοι νιώσαμε εκείνα τα βράδια ότι και   κάτι, εν μέρει, δικό μας γεννιόταν και όταν λέω   όλοι αναφέρομαι πρώτα και κύρια σε όλους τους   ανθρώπους του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών Α.Ε. που   είδαν το δημιούργημα τους μετά από πέντε περίπου   χρόνια εργασιών να ολοκληρώνεται, στα στελέχη   της Hochtief, της ΑΒΒ, της ΚΡΑΝΤΖ - ΤΚΤ και των λοιπών   μελών της Γερμανικής Κοινοπραξίας που σχεδίασε   και κατασκεύασε το Αεροδρόμιο, της FAG που   μετέφερε τεχνογνωσία από το Αεροδρόμιο της   Φρανκφούρτης, των δεκάδων Ελληνικών τεχνικών και   μη εταιρειών που δουλεύοντας υπεργολαβικά   συνέβαλαν στα έργα και φυσικά στους χιλιάδες   Έλληνες & Αλβανούς και λοιπούς συνανθρώπους   μας - τεχνίτες, εργάτες και οικοδόμους, που με τα   χέρια τους και τον προσωπικό τους ιδρώτα έκαναν   πράξη και δικαίωσαν τα οράματα και τα σχέδια των   προϊσταμένων τους.

Ήταν μόνο αυτοί;
  Όχι! Θα ήταν αδικία και παράλειψη να μην   αναφερθούμε στο σημαντικό ρόλο που έπαιξε το   ΥΠΕΧΩΔΕ και τα λοιπά συναρμόδια Υπουργεία,   Οργανισμούς και ιδιαίτερα οι επικεφαλείς τους.
  Είναι και δικό τους ‘μωρό’ το νέο Αεροδρόμιο. Ίσως   να είναι και περισσότερο από των υπολοίπων εμάς.
  Ας μην ξεχνάμε τις επικρίσεις που είχαν δεχτεί   όλα αυτά τα τελευταία χρόνια για την κατασκευή   του νέου Αεροδρομίου.
  Ας μην ξεχνάμε ότι μία πιθανή αποτυχία   ολοκλήρωσης των έργων θα χρεωνόταν κύρια και   προσωπικά σε αυτούς και κατά δεύτερο λόγο στα   στελέχη - τεχνοκράτες που είχαν εμπλακεί στο   έργο.
  Εφόσον λοιπόν ήμασταν έτοιμοι να χρεώσουμε μία   πιθανή αποτυχία εμπρόθεσμης ολοκλήρωσης του   έργου σε συγκεκριμένα πολιτικά πρόσωπα τότε στα   ίδια πρόσωπα πρέπει να χρεώσουμε και την   επιτυχία.
  Αυτή την επιτυχία ολοκλήρωσης των έργων θέλησε   με πανηγυρικό τρόπο και προσωπικά πιστεύω   δικαίως να γιορτάσει η κυβέρνηση.
  Είναι γεγονός ότι οι εορτασμοί έχουν ιστορική   σημασία καθώς συνδέονται άμεσα με τα εγκαίνια   και έμμεσα με την σπουδαιότητα του κάθε έργου   χωρίς όμως φυσικά και να αποτελούν σημείο για   άσκηση σοβαρής κριτικής. Συμβολικά αλλά και   έμπρακτα, όμως, η χώρα μας απέδειξε σε διεθνές   επίπεδο ότι μπορεί να ανταποκριθεί σε   μακροχρόνια deadlines και το μήνυμα αυτό σίγουρα   διευκολύνει το έργο της Οργανωτικής Επιτροπής   των Ολυμπιακών Αγώνων ‘Αθήνα 2004’.
  Ελπίζω, όπως όλοι οι Έλληνες, ότι και στην τελετή   έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων θα νιώσουμε την   ίδια και ακόμη μεγαλύτερη ικανοποίηση και χαρά.

Αλλά και εγώ, όμως, ως απλός Έλληνας   πολίτης που αγαπώ πάνω από όλα και όλους την   Ελλάδα προτιμώ να γιορτάζω, έστω και μέσα από τον   τηλεοπτικό μου δέκτη, εθνικές επιτυχίες παρά να   μετέχω σε αποτυχίες και το νέο Αεροδρόμιο είναι   εθνική επιτυχία.

Όταν ο Γκάλης το 1987 έδινε στην Ελλάδα το   Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα κανείς Έλληνας δεν   νοιάστηκε εάν είναι παίκτης του ¶ρη. Εκείνες τις   στιγμές ήταν παίκτης όλων μας.

Γιατί κάποιες στιγμές να μην μπορεί το   ίδιο να συμβεί στην χώρα μας με τον Πρόεδρο της   Δημοκρατίας, με τον Πρωθυπουργό, με τον Υπουργό   ΠΕΧΩΔΕ ανεξάρτητα προσώπου και πολιτικής   προελεύσεως;
  Εν τέλει και αναλογικά, σύμφωνα με τις γνώμες των   ειδικών το πιο σύγχρονο Αεροδρόμιο της Ευρώπης   κατασκευάστηκε στην χώρα μας.

Προτιμώ και προσπαθώ, ίσως και λόγω του   μάλλον νεαρού της ηλικίας μου, να αναγνωρίζω το   σωστό και το λάθος από όπου και εάν προέρχεται   παρά να γίνομαι ειδικός επί θεμάτων που δεν   γνωρίζω ούτε θεωρητικά ως γνωστικό αντικείμενο   ούτε εμπειρικά ως εργασιακό. Παρά την   διπλωματική μου εργασία και την περίπου τριετή   παραμονή μου σε εργαστήριο γεωφυσικής ποτέ δεν   προσπάθησα να κάνω τον ‘σεισμολόγο’ και παρόλη   την σχετικά πρόσφατη (από το 1998) ενασχόληση μου με   θέματα Αεροδρομίων δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη εάν   δεν έχω ακούσει τις γνώμες των ειδικών και δεν   έχω ιδία γνώση και εμπειρία.
  Η εμπειρία του επιβάτη ή του επισκέπτη των πρώτων   ωρών ή ημερών δεν είναι το μοναδικό κριτήριο για   να κριθεί η επαρκής λειτουργία ενός νέου   Αεροδρομίου.

Η επιτυχία λειτουργίας ήταν και είναι   σημαντική καθώς ουσιαστικά τρία Αεροδρόμια   έκλεισαν στο Ελληνικό (Ανατολικό, Δυτικό και   Charters) και άνοιξε την αμέσως επόμενη ημέρα ένα όχι   ιδιαίτερα, σε επιμέρους λειτουργικούς δείκτες,   μεγαλύτερο.
  Ας μην λησμονούμε ότι στο Αεροδρόμιο των Σπάτων   τώρα ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση κατασκευής και   επίκειται την δεκαετία που διανύουμε η   συνεχόμενη επέκταση του νέου Αεροδρομίου.

Προβλήματα υπήρξαν και σίγουρα τις   πρώτες ημέρες η λειτουργία του νέου Αεροδρομίου   δεν ήταν ικανοποιητική.
  Το γεγονός αυτό, που ήδη έχει συναντηθεί και σε   άλλα νεότευκτα διεθνή Αεροδρόμια στην Δυτική   Ευρώπη αλλά και στην ανεπτυγμένη τεχνολογικά Ν.Α.   Ασία, δεν μειώνει την επιτυχία ολοκλήρωσης ενός   τόσο σπουδαίου για την Ελλάδα και ειδικότερα τον   τουρισμό έργο.

Κάποτε σε αυτή την χώρα όταν   αναφερόμασταν σε μεγάλα έργα μιλούσαμε για   καθυστερήσεις δεκαετιών, μετά μιλούσαμε για   καθυστερήσεις ετών και τώρα πλέον μιλάμε για   καθυστερήσεις εβδομάδων. Εκ των πραγμάτων   αποδεικνύεται ότι η Ελλάδα γίνεται πλέον με ένα   προοδευτικά σταθερό τρόπο ισότιμο μέλος της   Ευρωπαϊκής Ένωσης σε πολλά επίπεδα πέρα από τα   οικονομικά μεγέθη. Αυτό κατορθώνεται μέσα από   την υλοποίηση προγραμμάτων και την επίτευξη των   σχετικών χρονικών και ποιοτικών στόχων. Οι   προθεσμίες (deadlines) δεν είναι καλλιγραφίες στο   ημερολόγιο και στην περίπτωση του νέου   Αεροδρομίου οι προθεσμίες τηρήθηκαν αφού ήδη   διανύοντας την Μεγάλη Εβδομάδα λειτουργεί με   επιτυχία.

Φυσικά, σε αυτή την εικόνα θα υπάρχουν   αντιρρήσεις και ενστάσεις και πιθανότατα, εάν   αφαιρέσουμε τα στοιχεία των υπερβολών, κάποιες   επιμέρους αιτιάσεις να έχουν βάση και δίκαια   ερείσματα.
  Ποιος είναι όμως αλάνθαστος; Ίσως μόνο αυτός που   δεν κάνει τίποτα.
  Χιλιάδες εργαζόμενοι καθημερινά στο νέο   Αεροδρόμιο κάνουν πολλά και μέρα με την ημέρα   βελτιώνονται. Μην ξεχνάμε ότι για έξι περίπου   μήνες το Αεροδρόμιο λειτουργούσε σε επίπεδο Trial   Phase αλλά, όπως όλοι αντιλαμβανόμαστε ή/και   γνωρίζουμε, σχεδόν ποτέ η θεωρητική ή   πειραματική εμπειρία δεν μπορεί να ταυτιστεί με   την πραγματικά επιχειρησιακή.
  Είναι λοιπόν αληθές και προφανές το επιχείρημα   ότι ‘ή τον Μάρτιο ή τρεις μήνες αργότερα οι   ‘παιδικές ασθένειες’ του Αεροδρομίου θα ήταν οι   ίδιες’.
 

Ας μην λησμονούμε, επίσης, ότι σε τρία   χρόνια έχουμε την τύχη και τιμή να φιλοξενήσουμε   τους θερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες στη χώρα μας.

Ας τονίσουμε λοιπόν εάν όχι περισσότερο   τα θετικά, λόγω καλώς εννοούμενου πατριωτισμού,   των προσπαθειών της Οργανωτικής Επιτροπής και   λιγότερο τα αρνητικά, έστω ισότιμα και   αντικειμενικά και τα μεν και τα δε.
  Ας μην ξεχνάμε ότι η υπερβολή, όπως και η   απόκρυψη, σε κάποιο σημείο ταυτίζεται με το ψέμα   και με αυτό τον τρόπο κατηγορούμε και εκθέτουμε   άδικα την Ελλάδα και τους εαυτούς μας στη διεθνή   και εθνική κοινότητα, αντίστοιχα.
  ‘Όλοι μαζί’ ας γίνει το σύνθημα και συνείδηση μας.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top