Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξηLenka MackovaΣτόχος μας η επαφή με το ευρύ κοινό της Philoxenia 2007

Lenka MackovaΣτόχος μας η επαφή με το ευρύ κοινό της Philoxenia 2007

Lenka Mackova
Στόχος μας η επαφή με το ευρύ κοινό της Philoxenia 2007

TravelDailyNews: Ποιες είναι οι προσδοκίες σας από την συμμετοχή του Οργανισμού στην φετινή έκθεση Philoxenia και ειδικότερα από την Ελληνική αγορά;

Lenka Mackova: Φυσικά, περιμένουμε ακόμα μεγαλύτερο αριθμό Ελλήνων τουριστών να επισκεφτούν την Τσεχική Δημοκρατία. Θα προσπαθήσουμε να επιμηκύνουμε τη διαμονή τους και να τους κάνουμε να επαναλάβουν το ταξίδι.
Θα θέλαμε, επίσης, να γνωρίσουμε νέους τουριστικούς πράκτορες και ταξιδιωτικά γραφεία, να αποκτήσουμε νέες επαφές γενικά και να μας γνωρίσει καλύτερα το ευρύ κοινό της Philoxenia 2007.
Επιπλέον, σκοπός μας είναι η παρουσίαση των διάφορων τουριστικών δυνατοτήτων στην χώρα μας. Αναφέρομαι, στα spa, στον τουρισμό κινήτρων, στις διακοπές δράσης και εμπειριών, στα μνημεία που προστατεύονται από την UNESCO και αποτελούν φυσική και πολιτιστική κληρονομιά, την μοναδική γαστρονομία της Τσεχίας κ.λπ.

TDN:Από ποιες χώρες της Ευρώπης αναμένετε μεγαλύτερη αύξηση των αφίξεων το 2008 και γιατί;

L.M.: Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία για τους ξένους τουρίστες σε καταλύματα την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2007, παρατηρείται ανοδική πορεία, π.χ. από την Ρωσία, Ουκρανία, Ιταλία και Ισπανία. Αυτή η αυξητική τάση επηρέασε την στρατηγική μας απόφαση για τις χώρες, όπου ο Τσέχικος Οργανισμός Τουρισμού θα έκανε πιο αισθητή την παρουσία του. Εγκαινιάστηκαν νέα γραφεία στο Κίεβο και το Μιλάνο το φθινόπωρο του 2007 και σχεδιάζουμε την ίδρυση εγκαταστάσεων στις πόλεις Ekaterinburg και Ρίγα στις αρχές του 2008.
Η Ελληνική αγορά βρίσκεται στην 25η θέση μεταξύ των χωρών εισερχόμενου τουρισμού με 20.725 επισκέπτες σε καταλύματα. Στόχος μας είναι η διατήρηση αυτής της ανοδικής πορείας.

TDN:Ποιες μορφές εναλλακτικού τουρισμού γνωρίζουν ιδιαίτερη ανάπτυξη στην Τσεχία και σε ποιες αγορές έχει γίνει στοχευμένη προβολή τους;

L.M.: Από το 2006 ο Τσέχικος Οργανισμός Τουρισμού άρχισε να εστιάζει το ενδιαφέρον και την προσοχή του στο ΓΚΟΛΦ. Το γκολφ έχει βαθιές ρίζες στην ιστορία της χώρας – τα παλαιότερα γήπεδα είναι πάνω από 100 ετών, αλλά την περίοδο του σοσιαλισμού το γκολφ καταπιέστηκε ως μικροαστικό άθλημα. Μετά, όμως, τις πολιτικές αλλαγές στα τέλη της δεκαετίας του ’80 και ακόμα περισσότερο τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μία έκρηξη ενδιαφέροντος, που συμβαδίζει με την παρεχόμενη ποιότητα. Το 2006 η Τσεχία ανακηρύχθηκε Ανεξερεύνητος Προορισμός για Γκολφ από την Διεθνή Ένωση Τουριστικών Πρακτόρων για Γκολφ.
Παρατηρήθηκε, επίσης, αύξηση στον τουρισμό κινήτρων. Ο Τσέχικος Οργανισμός Τουρισμού διοργάνωσε 14 MICE workshops το 2006.
Η Δημοκρατία της Τσεχίας διαθέτει υπερσύγχρονες συνεδριακές εγκαταστάσεις δυναμικότητας 50.000 συνέδρων, από τις οποίες το 50% είναι ξενοδοχεία. Έχει αποκτήσει εξαιρετικές συστάσεις με την φιλοξενία διεθνών συναντήσεων και συνεδρίων αναγνωρισμένου κύρους στην Πράγα. Για παράδειγμα, στην πρωτεύουσα της χώρας φιλοξενήθηκε η συνάντηση της ASTA (Αμερικανική Ένωση Ταξιδιωτικών Γραφείων) με την συμμετοχή 6000 συνέδρων το 2006.

TDN:Κατά την άποψή σας Τσεχία σημαίνει μόνο Πράγα και μαζικός τουρισμός ή καλύπτει και άλλους τομείς της τουριστικής βιομηχανίας;

L.M.: Σίγουρα η Τσεχία δεν είναι μόνο μαζικός τουρισμός. Με αρχή το 2007 ο Τσέχικος Οργανισμός Τουρισμού εστίασε το marketing του σε 5 κύριους τομείς:

  • στορική κληρονομιά (ιστορικά μνημεία και κτίρια με άριστη κατάσταση – η Τσεχία προσφέρει πάνω από 2000 κάστρα και παλάτια καθώς και τεχνολογικά και θρησκευτικά μνημεία)
  • Spas
  • Τουρισμό κινήτρων (ΜICE)
  • Διακοπές δράσης (ποδηλασία, χειμερινός τουρισμός, αγροτουρισμός, δραστηριότητες που κάνουν την αδρεναλίνη να φτάνει στα ύψη και από το 2006 και γκολφ)
  • Διακοπές εμπειριών (γαστρονομία, διασκέδαση)

TDN:Ποια η τουριστική πολιτική σας για τα επόμενα χρόνια, όσον αφορά στην αειφόρο ανάπτυξη;

L.M.: Η μαζική ανάπτυξη του τουρισμού τα τελευταία χρόνια και η άνοδος του βιοτικού επιπέδου στην Τσεχία έστρεψαν την προσοχή στην επίλυση του ζητήματος του αειφόρου τουρισμού. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, ο Τσέχικος Οργανισμός Τουρισμού αντιμετωπίζει αυτό το θέμα με συντονισμένη τουριστική ανάπτυξη σε συγκεκριμένα σημεία της χώρας μας.

TDN:Ποια τα μεγαλύτερα προβλήματα για την Τσεχία, σε επίπεδο ανταγωνισμού;

L.M.: Αρχικά, αντιμετωπίζουμε ανεπαρκή προσβασιμότητα σε κάποια ελκυστικά τουριστικά μέρη της χώρας. Απ’ την άλλη, το οδικό δίκτυο συνεχώς αναπτύσσεται.
Δεύτερον, μπορεί να παρουσιαστούν γλωσσικά εμπόδια σε καταλύματα σε περιοχές της Τσεχίας και η διαμονή σε ξενοδοχεία τριών ή τεσσάρων αστέρων δεν είναι επαρκής.
Επιπρόσθετα, ο Τσέχικος Οργανισμός Τουρισμού δέχτηκε παράπονα για την συμπεριφορά των ελεγκτών κίνησης του μετρό στην Πράγα. Επακόλουθο ήταν να ενημερωθεί η εταιρία της Δημόσιας Συγκοινωνίας της Πράγας για την εξάλειψη αυτού του φαινομένου.
Για την αντιμετώπιση των εμποδίων (των προαναφερόμενων παραδειγμάτων) είμαστε σε συνεργασία με κυβερνητικές υπηρεσίες, π.χ. το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, για την έκδοση υπουργικών κανονισμών και νόμων για την διευθέτηση αυτών των προβλημάτων και την εξάλειψή τους.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024