Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Απόψεις
Οι Εταιρίες Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Προορισμών: προβληματισμοί

Μάγδα Τσίλη - 19 Μάρτιος 2008, 00:00

Απόψεις
Οι Εταιρίες Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Προορισμών: προβληματισμοί
της Μάγδας Τσίλη

Εδώ και καιρό πολλά γίνονται και ακόμα περισσότερα λέγονται για την ενεργοποίηση της τοπικής αυτοδιοίκησης προς την τουριστική ανάπτυξη και προβολή των περιοχών τους.

Έτσι, τα τελευταία χρόνια έχουμε γίνει μάρτυρες της ίδρυσης και ανάπτυξης Εταιριών Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής, σε επίπεδο Δήμων, Νομών και Περιφερειών. Οι Εταιρίες αυτές, σε μια προσπάθεια να αποτελέσουν τη συμμετοχική προσπάθεια δημοσίου τομέα και ιδιωτικών φορέων που σχετίζονται με τον τουρισμό (Ενώσεις Ξενοδόχων, Ενώσεις Τουριστικών Γραφείων, Σύλλογοι Εστίασης και Αναψυχής, Τοπικές Ενώσεις Δήμων και Κοινοτήτων, Επιμελητήρια, κ.λ.π.) ιδρύονται υπό το καθεστώς της Αστικής μη Κερδοσκοπικής Εταιρίας, ζώντας από τις συνδρομές των εταίρων τους. Παράλληλα, στελεχώνονται είτε με δημόσιους υπαλλήλους, είτε με «γνωστούς και φίλους» - που συνήθως ουδεμία σχέση έχουν με την τουριστική βιομηχανία σε επίπεδο στρατηγικού σχεδιασμού ή μάρκετινγκ (παρά μόνο την εμπειρία τους ως τουρίστες...).

Ελλείψει εσόδων και με δεδομένη την οικονομική κατάσταση των περισσότερων ιδιωτικών τουριστικών φορέων της χώρας, οι Εταιρίες αυτές, από το δεύτερο έτος λειτουργίας τους και μετά, παρουσιάζουν προβλήματα ρευστότητας αλλά και έργου, αφού συνήθως το μόνο που υλοποιείται είναι η έκδοση ενός τουριστικού οδηγού ή/και η συμμετοχή σε κάποια διεθνή τουριστική έκθεση, που κι αυτή παίρνει τη μορφή «ταξιδιού αναψυχής».

Μήπως λοιπόν, πριν φτάσουμε να μιλάμε για δράσεις όπως η ανάπτυξη Ολοκληρωμένων Ηλεκτρονικών Συστημάτων Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμών, πρέπει να επανεξετάσουμε το φορέα που ως αρμόδιος θα το αναπτύξει; Μήπως τελικά οι λέξεις συνέργια, σύμπραξη, κοινή προσπάθεια δημοσίου και ιδιωτικού τομέα πρέπει να τεθούν σε άλλη βάση; Και μήπως οι παράπλευρες προσπάθειες των διαφόρων βαθμών τοπικής αυτοδιοίκησης για τουριστική ανάπτυξη και προβολή της ίδιας ουσιαστικά περιοχής προκαλεί σύγχυση στο δυνητικό επισκέπτη και κατασπατάληση πόρων;

Ακόμα και ο ίδιος ο χαρακτήρας των εταιριών αυτών, αυτός της αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρίας, συμβατός μεν με τον κοινωνικό ρόλο της, δεν επιτρέπει τελικά την ανάπτυξη και την προβολή μιας περιοχής, αφού εμποδίζει τη βιωσιμότητά της ίδιας της εταιρίας. Αντίθετα, η μορφή της Ανώνυμης (Αναπτυξιακής) Εταιρίας που πρόσφατα υιοθέτησε ο Οργανισμός Τουριστικής και Οικονομικής Ανάπτυξης της Αθήνας και από καιρό διατηρεί η ΕΤΙΝ, επιτρέπει την εισροή εσόδων και τη βιωσιμότητα της εταιρίας.

Βέβαια, ακόμα και αυτή η μορφή, προϋποθέτει την ύπαρξη καταρτισμένων και έμπειρων στελεχών, με θεωρητική γνώση και πρακτική εμπειρία της τουριστική βιομηχανίας και την ουσιαστική, ενεργή συμμετοχή των ιδιωτικών φορέων – ακόμα και των τουριστικών επιχειρήσεων, ίσως ως συνδεδεμένα μέλη.
Ουσιαστικά, θα πρόκειται για μια εταιρία που θα πρέπει να λειτουργεί με όλες τις διαδικασίες ανάπτυξης, λειτουργίας, ελέγχου και αξιολόγησης μιας ιδιωτικής εταιρίας, χωρίς βέβαια να διανέμει κέρδη στους μετόχους της – για να μην παραγνωρίζεται και ο κοινωνικός της ρόλος.

Η κα Μάγδα Τσίλη είναι Σύμβουλος Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top