Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

«Συν Αθηνά και χείρα κίνει ...
... οι θεοί συνδράμουν τον ελληνικό τουρισμό»

Χρήστος Πετρέας - 24 Ιούνιος 2009, 00:00

«Συν Αθηνά και χείρα
κίνει ...
... οι θεοί συνδράμουν τον ελληνικό τουρισμό»

του Χρήστου Πετρέα

Στο Σάββατο/Κύριακο που πέρασε και ακόμα για μερικές μέρες τα τηλεπικοινωνιακά  κανάλια ανά τον κόσμο μιλούν για την Ακρόπολη, την Αθήνα, την Ελλάδα, με την  ευκαιρία των εγκαινίων του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης.

  Όπως και σε  προηγούμενες περιπτώσεις, ο θεός της Ελλάδας ήρθε πάλι να συνδράμει τον  Ελληνικό τουρισμό. Στην περίπτωση αυτή, και η αρχαία θεά των Αθηναίων, ήρθε  αρωγός με την μεγαλοπρέπεια της παρουσίασης, αλλά και των εύστοχων παρατηρήσεων  των ομιλητών, για τον Ναό της.

  Στην περίοδο κρίσης, και ενώ τα μηνύματα από τις τουριστικές περιοχές της χώρας είναι, έστω  λιγότερο, αρνητικά από τα αναμενόμενα, μια σημαντική «διαφημιστική ένεση» που  σχετίζεται με την πολιτιστική ταυτότητα της χώρας, αναζωογονεί το ενδιαφέρον εν  δυνάμει υποψηφίων ταξιδιωτών και προφανώς στέλνει ένα έναυσμα τελευταίας  στιγμής να επιλέξουν διακοπές στην Ελλάδα και να περάσουν από την Αθήνα.

  Ο Υπουργός  Τουρισμού έχει αναφερθεί επανειλημμένα στην σημασία που έχουν για την φετινή  τουριστική κίνηση, οι «αποφάσεις της τελευταίας στιγμής». Αυτό είναι ένα  χαρακτηριστικό που επιτείνει την ανάγκη να εκμεταλλευτούμε την θετική προβολή  που κερδίσαμε με τα εγκαίνια του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης.

  Πιστεύω ότι η  συμπλήρωση των διαφημιστικών σποτ με εικόνες από το εικαστικό που προβλήθηκε  όπου «ζωντανεύουν» τα αρχαία αγάλματα, ίσως και με το σημείο που «κλείνει το μάτι» η κόρη, θα ενδυναμώσουν την παρότρυνση της τελευταίας στιγμής.

  Επίσης η  δημιουργία και διάθεση άνευ κόστους σε όλους τους επισκέπτες του  Μουσείου ενός καλαίσθητου DVD, από την τελετή έναρξης (με αντίστοιχη αναφορά για την διάθεσή του στις  ενέργειες προβολής), θα προσθέσει στην ευαισθητοποίηση των υποψηφίων  επισκεπτών. Στο DVD αυτό  βεβαίως πρέπει να περιληφθούν, μεταφρασμένα σε «ξένες γλώσσες», επιλεγμένα  αποσπάσματα από τις ομιλίες των επισήμων, σημεία από τις συμβολικές πράξεις της  έναρξης και της λήξης της επίσκεψης, αλλά και σημεία από την εντυπωσιακή  ξενάγηση του καθηγητή αρχαιολογίας κ. Παντερμαλή, ώστε να υπάρξει υπενθύμιση  και έναυσμα για την επίσκεψη των εκθεμάτων.

  Ας μην ξεχνάμε  ότι ο τουρίστας έχει, συγκριτικά με την διάρκεια του ταξιδίου του, πολλαπλάσιο χρόνο στην χώρα του, για να θυμάται και να αναπολεί για τις ταξιδιωτικές  εμπειρίες του, και για να τις αναφέρει «σε συγγενείς και φίλους» (που ως γνωστό  αποτελούν και τον σημαντικότερο παράγοντα επηρεασμού στην διαδικασία της  τουριστικής απόφασης). Αυτή η αναφορά είναι βέβαιο ότι θα δημιουργήσει θετικό  ρεύμα για την επισκεψιμότητα του χώρου και του Μουσείου.

  Θα είναι επίσης  χρήσιμο ένα μικρό έντυπο (σε πολλές γλώσσες) για το νέο Μουσείο της Ακρόπολης,  να μοιράζεται σε όλους τους αφικνούμενους ταξιδιώτες στο αεροδρόμιο Ελ.  Βενιζέλος, και ακόμη, ίσως και να υπάρξει διαφημιστική προβολή του Μουσείου (σε  οθόνες), στην αίθουσα αφίξεων / παραλαβής αποσκευών των προερχόμενων από  εξωτερικό.

  Ένα ανάλογο μικρό  έντυπο αναφοράς στο Μουσείο μπορεί να μοιράζεται και σε όλους τους Ελληνικούς  αρχαιολογικούς χώρους.

  Τέλος, είναι βέβαιο ότι η «προβολή του Μουσείου» πρέπει να ενταχθεί σε «περίοπτη θέση» στο περίπτερο του ΕΟΤ στις διάφορες τουριστικές εκθέσεις της επόμενης περιόδου, με  το ανάλογο υλικό. Πιστεύουμε ότι, έστω και έμμεσα, θα βοηθήσει ακόμη και την  προσπάθεια επαναπατρισμού των υπόλοιπων μαρμάρων, που βέβαια πάλι θα αποτελέσει παγκόσμιας εμβέλειας γεγονός για την προβολή της χώρας.

  Η συνεργασία όλων  των αρμοδίων Υπουργείων και Φορέων είναι απαραίτητη και πρέπει να υλοποιηθεί  χωρίς τις γνωστές γραφειοκρατικές δυσκαμψίες πού μπορεί να αφήσουν μια ευκαιρία  να φύγει.
  Ελπίζουμε ότι δεν  θα υπάρξει πρόβλημα ωραρίου λειτουργίας των μουσείων και αρχαιολογικών χώρων,  γιατί θα είναι ουσιαστικά «τραγικό» επισκέπτες του Μουσείου με προ-κλεισμένα  εισιτήρια, (ή του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης), να τον βρούνε κλειστό  λόγω απεργίας ή άλλου προβλήματος.

  Ελπίζουμε ακόμη  ότι τα δυσάρεστα επεισόδια που αμαύρωσαν την αίγλη της Αθήνας σαν πόλη και πρωτεύουσα ήταν, για πάντα, τα τελευταία.

  Ελπίζουμε ότι ο Δήμος της Αθήνας θα συνεχίσει αποτελεσματικά την θετική προσπάθεια τουριστικής  προβολής της πόλης και ότι όλοι οι Αθηναίοι-κάτοικοι στην ευρύτερη περιοχή της  πρωτεύουσας θα επιδεικνύουμε  μια  φιλόξενη συμπεριφορά στους επισκέπτες.

  Ελπίζουμε, τέλος,  ότι μερικές τουλάχιστον από τις σκέψεις αυτές, τις έχουν κάνει και άλλοι, και η  παρούσα αναφορά μάλλον επιτείνει  την  ανάγκη και το αναμενόμενο όφελος από την πραγματοποίηση τους.

  Οι θεοί βοήθησαν  - ας κάνουμε και εμείς τις δικές μας κινήσεις.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top