Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΜελέτες και Έρευνες5η Έρευνα περί “Ικανοποίησης Πελατών Ξενοδοχείων Αττικής & Μελέτη Απόδοσης των Ξενοδοχείων”

5η Έρευνα περί “Ικανοποίησης Πελατών Ξενοδοχείων Αττικής & Μελέτη Απόδοσης των Ξενοδοχείων”

5η Έρευνα περί “Ικανοποίησης Πελατών Ξενοδοχείων Αττικής & Μελέτη Απόδοσης των Ξενοδοχείων”

Στην πρόσφατη (27 Νοεμβρίου 2009) Γενική Συνέλευση της Ένωσης Ξενοδόχων Αττικής παρουσιάστηκε από την εταιρεία Συμβούλων GBR Consulting η “Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών Ξενοδοχείων Αττικής & Μελέτη Απόδοσης των Ξενοδοχείων”. Σύμφωνα με αυτήν:

  • Οι σημαντικότερες πηγές πληροφόρησης είναι το Internet (1 στους 3 έως 1 στους 2 επισκέπτες) και οι γνωστοί και φίλοι, ενώ σημαντικό ρόλο παίζουν τα ταξιδιωτικά γραφεία και τα οργανωμένα πακέτα.
  • Κατά μέσο όρο, η ημερήσια δαπάνη των επισκεπτών στην πόλη ανέρχεται σε ¤ 175, πλέον της δαπάνης για ξενοδοχείο.
  • Οι αλλοδαποί επισκέπτες είναι πολύ πιο ικανοποιημένοι από τους Έλληνες (με συνολική αξιολόγηση 7,4 και 6,9 στα 10 αντίστοιχα) και οι πιο ευχαριστημένοι επισκέπτες απΆόλους είναι οι Νοτιαμερικανοί, ακολουθούμενοι από τους Βορειοαμερικανούς.
  • Όπως και τις προηγούμενες χρονιές, παρατηρείται ιδιαίτερα χαμηλή βαθμολογία σε θέματα ασφάλειας, καθαριότητας, ρύπανσης, υποδομών πόλης κ.λπ. (κάτω από 6,5 στα 10),
  • ενώ η βαθμολογία είναι σχετικά ικανοποιητική για τις ιδιωτικές εγκαταστάσεις (ξενοδοχεία, καταστήματα, εστίαση) και το αεροδρόμιο (πάνω από 7,5).
  • Ακόμα αξιοσημείωτη είναι η χαμηλή αξιολόγηση στον παράγοντα ΅value for moneyΆ (7,2 για τα ξενοδοχεία και λιγότερο από 7 για τα υπόλοιπα), καθώς και το ότι
  • οι αλλοδαποί επισκέπτες βαθμολογούν αρκετά θετικά τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τη Συμπεριφορά των Αθηναίων (7,4 και 7,8 αντίστοιχα), έναντι των Ελλήνων, που δίνουν μάλλον χαμηλή βαθμολογία (6,6 και 6,4).

Στοιχεία πληρότητας και εσόδων
Αναφορικά με τα στοιχεία πληρότητας και εσόδων τα σημαντικότερα συμπεράσματα είναι:

  • Υπήρξε σαφής πτώση πληρότητας και εσόδων μετά τα επεισόδια του προηγούμενου Δεκεμβρίου. Από την άλλη πλευρά, οι επιπτώσεις φαίνεται ότι είναι παροδικές υπό την έννοια ότι μετά το 1ο δίμηνο του 2009 οι επιδόσεις των ξενοδοχείων της Αθήνας δε διαφέρουν από αυτές αντίστοιχων ευρωπαϊκών και μεσογειακών πόλεων και αντικατοπτρίζουν τη γενικότερη ύφεση που έχει πλήξει τον κλάδο, ως αποτέλεσμα της γενικότερης ύφεσης και ιδιαίτερα των χαμηλών πληροτήτων.
  • Τα έσοδα των ξενοδοχείων για όλους τους μήνες του 2009 (έως και τον Σεπτέμβριο) ήταν τα χαμηλότερα της τελευταίας τετραετίας (περίπου 20%), παρΆότι η μείωση των τιμών των ξενοδοχείων της Αθήνας περιορίστηκε -κατά μέσο όρο- σε μονοψήφιο νούμερο.

Συνδυαστικά και από τις δύο έρευνες, προκύπτει επιτακτική ανάγκη για ανάπτυξη άλλων μορφών τουρισμού (συνεδριακού, city break, κρουαζιέρες), έτσι ώστε αφενός ο τουρισμός της Αθήνας να μη βασίζεται σχεδόν αποκλειστικά σε παραδοσιακό τουρισμό αναψυχής και επαγγελματίες και, αφετέρου, με τον τρόπο αυτό να ενισχυθεί η πληρότητα και να μειωθεί η εποχικότητα του τουρισμού της Αθήνας. Δεδομένης της υψηλής δαπάνης των τουριστών στην πόλη, τα οφέλη θα διαχυθούν ευρέως -πέρα από τα ξενοδοχεία- και στα καταστήματα, εστιατόρια, κέντρα διασκεδάσεως κ.λπ.

Ο πρόεδρος της ΕΞΑ-Α, κ. Γ. Ρέτσος, αναφορικά με τα αποτελέσματα της έρευνας υπενθύμισε πως “για τη σύνταξη της μελέτης του 2009, χρησιμοποιήθηκε δείγμα 2.000 ερωτηματολογίων (που αντιπροσωπεύουν περισσότερα από 4.000 άτομα), ώστε να τεκμηριωθεί η αξιοπιστία της μελέτης και των ευρημάτων της κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Τα αποτελέσματα για μία ακόμη χρονιά δείχνουν τη δυναμική της πόλης μάλλον να εξασθενεί παρά να ενισχύεται ως ‘μετά-Ολυμπιακός προορισμός’, ενώ η αξιολόγηση των ξενοδοχείων εξακολουθητικά βρίσκεται υψηλότερα από όλες τις άλλες παραμέτρους του προϊόντος που βαθμολογούνται και πάνω από το μέσο όρο βαθμολογίας του προορισμού.

Η ιδιαιτερότητα της φετινής μελέτης είναι ότι διεξήχθη μέσα σε μία χρονική συγκυρία όπου κυριαρχεί η παγκόσμια οικονομική κρίση, η οποία έχει επηρεάσει όλους τους τομείς της οικονομίας και ιδιαίτερα τους πιο ευαίσθητους, όπως ο τουρισμός. Σε μία τέτοια λοιπόν συγκυρία, είναι αναμενόμενο η κριτική του κόσμου να είναι πιο αυστηρή, οι απαιτήσεις μεγαλύτερες και η προσήλωση στη σχέση ποιότητας-τιμής πιο έντονη. Αυτά όλα φαίνεται να αποτυπώνονται στα αποτελέσματα της έρευνας”.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024