Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Τουριστική εκπαίδευση

09 Ιούλιος 2010, 00:00

Τουριστική εκπαίδευση

Καθώς ο τουρισμός αποτελεί σαφώς τη  «βαριά» βιομηχανία της Ελλάδας, αναπόφευκτο είναι ότι και οι τουριστικές  σπουδές θα (έπρεπε να έχουν) την ανάλογη βαρύτητα και υποστήριξη από την  Πολιτεία. Σε μια χώρα όμως που δεν έχει μάθει ακόμα το διαχωρισμό μεταξύ του  παρέχοντος μια υπηρεσία -και πολλές φορές αδίκως υπερτιμημένη- και του  υποτιμητικού και αναχρονιστικού «γκαρσονιού της Ευρώπης», ποιο είναι το μέλλον  της τουριστικής εκπαίδευσης και της νεολαίας που επενδύει σε αυτήν για την  επαγγελματική της αποκατάσταση;

Για  τον καθηγητή Τουριστικής Ανάπτυξης στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του  Πανεπιστημίου Αιγαίου Πάρι Τσάρτα αυτό που χρειάζεται να αλλάξει ριζικά είναι να ενισχυθεί η δημόσια εκπαίδευση  στον τουρισμό. «Βάσει της σημερινής δυσμενούς οικονομικής θέσης της χώρας και δεδομένου ότι ο τουρισμός είναι -κατά πολλούς- το μοναδικό πλέον προϊόν που  έχει τη δυνατότητα να ‘πουλήσει’ η χώρα στο εξωτερικό, «ο ρόλος της ελληνικής  τουριστικής εκπαίδευσης είναι καθοριστικός, τόσο για την παροχή καλύτερων  υπηρεσιών, όσο και για τη βελτίωση του τουριστικού προϊόντος», αναφέρει.

  Για  τον καθηγητή Περικλή Ν. Λύτρα,  πρόεδρο του Τμήματος Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων ΤΕΙ Αθήνας, τα  σημαντικότερα μειονεκτήματα ενός σύγχρονου ελληνικού ανώτατου εκπαιδευτικού  ιδρύματος στον τουρισμό σε σχέση με τον ανταγωνισμό του εξωτερικού είναι:

     
  • οι ελλείψεις σε    διδακτικό προσωπικό
  •  
  • η εναρμόνιση των    προγραμμάτων σπουδών με την αγορά εργασίας
  •  
  • ο τρόπος εισαγωγής μέσω    των πανελλαδικών εξετάσεων
  •  
  • η ένταση των    κινητοποιήσεων, απεργιών και καταλήψεων
  •  
  • η δημιουργία τμημάτων    και σχολών για κομματικούς αι προσωπικούς λόγους
  •  
  • η μεγάλη απόσταση που    χωρίζει αυτά τα ιδρύματα στην έρευνα.

Ο  τουρισμός είναι κατά πολλούς το μοναδικό πλέον προϊόν που έχει τη δυνατότητα να  «πουλήσει» η χώρα στο εξωτερικό. Αλλά σύμφωνα με την κα Sibyll Hoffmann, διευθύντρια του Alpine Center, «είναι συνταρακτικό ότι πολλά κυβερνητικά στελέχη δεν μπορούν ακόμα να διακρίνουν ότι η βιομηχανία  τουρισμού αποτελεί την καρδιά της ελληνικής οικονομίας και αξίζει όλη την  προσοχή μας. Σε περιόδους κρίσης η σημασία της επένδυσης σε εκπαίδευση, έρευνα  και ανάπτυξη δεξιοτήτων είναι ανεκτίμητη και η ανάγκη για δια βίου μάθηση  επιτακτική. Η δια βίου μάθηση σχετίζεται άμεσα με την αναβάθμιση των δεξιοτήτων  ανειδίκευτων εργαζομένων, την επανεκπαίδευση έμπειρων εργαζομένων αλλά και την  προσέλκυση νέων ανθρώπων. Υπάρχει μεγάλη ανάγκη για αναβάθμιση του δημοσίου  εκπαιδευτικού συστήματος στον τουρισμό και τη φιλοξενία. Είναι επείγουσα η  ανάγκη συνδυασμού πρακτικής άσκησης και θεωρίας της φιλοξενίας και τουρισμού  έτσι ώστε οι σπουδαστές να εφοδιαστούν με τεχνικές δεξιότητες, διοικητικές  ικανότητες και επαγγελματική συμπεριφορά».

  Η Μερκουριάδη - Howald, διευθύντρια SITEC (Γραφείου Ελβετικών  Πανεπιστημίων στην Ελλάδα) βλέπει ότι αυξάνεται ο αριθμός των σπουδαστών στον  τομέα του τουρισμού, καθώς συνειδητοποιούν τη σημασία του για την ανάπτυξη της  Ελλάδας. «Στην Ελβετία, οι φοιτητές προέρχονται από όλον τον κόσμο, με αύξηση  εκείνους από τις ασιατικές χώρες. Στην Ελλάδα, το Ντουμπάι έχει τελευταία πολύ  ‘πέραση’ μεταξύ των ανδρών φοιτητών για απασχόληση. Επίσης, η Ισπανία ανεβαίνει τελευταία. Πάντα βέβαια οι προτιμήσεις εξαρτώνται από τις τάσεις της αγοράς.

  Ο τουρισμός είναι μια διεθνής  βιομηχανία 4 τρισ. δολ. και ο μεγαλύτερος εργοδότης του κόσμου, με μίσθωση 1 στους 9 εργαζόμενους. Στην πραγματικότητα, οι εταιρείες φιλοξενίας και γενικοτερα  του τουριστικού τομέα είναι μερικές από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως και πιο εξελιγμένες και δυναμικές. Έτσι, οι απόφοιτοι έχουν ποικιλία επιλογών  σταδιοδρομίας, γρήγορη ανέλιξη, καλές προοπτικές μισθού και, το πιο σημαντικό,  αυτά με επαγγελματικά κριτήρια».

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top