Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΜελέτες και ΈρευνεςΑνάδειξη του Ελληνικού Πρωινού

Ανάδειξη του Ελληνικού Πρωινού

Την ανάδειξη της ταυτότητας των προορισμών και των τοπικών προϊόντων της Ελλάδας μέσα από το θεσμό “ελληνικό πρωινό”, έχει θέσει ως στόχο το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδας. Σημαντική παρακαταθήκη για […]

Την ανάδειξη της ταυτότητας των προορισμών και των τοπικών προϊόντων της Ελλάδας μέσα από το θεσμό “ελληνικό πρωινό”, έχει θέσει ως στόχο το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδας.

Σημαντική παρακαταθήκη για την επιτυχία του “ελληνικού πρωινού” είναι η κατάρτιση Τοπικών Συμφώνων Ποιότητας (ΤΣΠ) σε κάθε προορισμό. Αυτά αποτελούν πρωτοβουλίες συνεργασίας επιχειρηματιών διαφόρων κλάδων με στόχο δια της γαστρονομίας να επιτυγχάνεται η προβολή των προορισμών και η ανάδειξη του ποιοτικού τουρισμού και της ταυτότητας των περιοχών με αποτέλεσμα την προστιθέμενη αξία του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος. Κατά περίπτωση στα ΤΣΠ θα μετέχει η τοπική αυτοδιοίκηση, πολιτιστικοί και περιβαλλοντικοί φορείς, ΜΚΟ κ.ά, ανάλογα με το προφίλ της κάθε περιοχής.

Η δημιουργία Τοπικών Συμφώνων Ποιότητας (ΤΣΠ) θα απαιτεί την ύπαρξη ειδικού σήματος για το “ελληνικό πρωινό” το οποίο θα διασφαλίζει τις προδιαγραφές ποιότητας, θα επιτρέψει την υιοθέτησή του από σημαντικό αριθμό ξενοδόχων μελών του ΞΕΕ, οι οποίοι θα μπορούν να το χρησιμοποιήσουν ως εργαλείο προώθησης και marketing για αύξηση της πελατείας τους και της ανταγωνιστικότητάς τους. Το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος έχει θέσει ως αντικειμενικό του σκοπό, την άνοιξη του 2012, οι επισκέπτες των ελληνικών ξενοδοχείων να μπορούν να απολαμβάνουν τον τοπικό γαστρονομικό πλούτο μέσα από το “ελληνικό πρωινό”.

Σύμφωνα με μελέτη που διενήργησε για λογαριασμό του Επιμελητηρίου η εταιρεία Αgropole ο θεσμός του “ελληνικού πρωινού” θα επιφέρει μεταξύ άλλων, σε βραχύ χρονικό διάστημα, σταθερό πελατολόγιο στα ξενοδοχεία σε ποσοστό 49%, αύξηση κρατήσεων κατά 15%, άνοδο του τζίρου κατά 10% και διεύρυνση στην προβολή του ξενοδοχείου μέσα από τα ΜΜΕ και το διαδίκτυο κατά 6%.

Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας κ. Γιώργος Τσακίρης η Μεσογειακή Διατροφή δεν είναι απλά ένα μοντέρνο διατροφικό concept, αλλά αποτελεί “άυλη πολιτιστική κληρονομιά της ανθρωπότητας” σύμφωνα με την UNESCO. Ο κ. Τσακίρης τονίζει ότι σύντομα θα εκδοθεί εγχειρίδιο-οδηγός για την εφαρμογή του “ελληνικού πρωινού” από τους ξενοδόχους, προσθέτοντας ότι ταυτόχρονα θα πρέπει σε τοπικό επίπεδο να υπάρξει μια “κινηματική” αφύπνιση όλων των εμπλεκομένων, παραγωγών, γαστρονόμων, επαγγελματιών ούτως ώστε να μπορέσουν να συστηθούν σε τοπικό επίπεδο σύμφωνα ποιότητας. Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου σημειώνει ότι στόχος του ΞΕΕ είναι στην αρχή της προσεχούς τουριστικής περιόδου οι επισκέπτες των ελληνικών ξενοδοχείων να ξεκινήσουν να υιοθετούν τα τοπικά προϊόντα μέσα από το νέο θεσμό.

Σύμφωνα με το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΞΕΕ κ. Γιώργο Πίττα που είναι υπεύθυνος για την ανάπτυξη της προσπάθειας του “ελληνικού πρωινού” για λογαριασμό του ΞΕΕ, η μελέτη αυτή αποτελεί τη βάση της διαβούλευσης με όλα τα πρόσωπα-φορείς που πρέπει να κινητοποιηθούν για την επίτευξη του στόχου. Όπως υποστηρίζει, το “ελληνικό πρωινό” είναι ένα όραμα που απαιτεί ευρύτατη κινητοποίηση προκειμένου να υλοποιηθεί.

Στα συμπεράσματα της μελέτης για το “ελληνικό πρωινό” αναφέρεται ότι μέσα από την εφαρμογή της εν λόγω δράσης επιτυγχάνεται:

  • Διαφοροποίηση και ανάδειξη των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος των προορισμών.
  • Βελτίωση ανταγωνιστικής θέσης των ξενοδοχειακών μονάδων- μελών του ΞΕΕ.
  • Βελτίωση του image της ελληνικής φιλοξενίας και του τουριστικού προϊόντος.
  • Ενίσχυση της περιβαλλοντικής διάστασης και της πράσινης ανάπτυξης.
  • Η δημιουργία θέσεων εργασίας.

Επίσης στην έρευνα της Agropole προέκυψαν τα παρακάτω σημεία σχετικά με τις πρωτοβουλίες που έχουν αναλάβει τα ελληνικά ξενοδοχεία ανά κατηγορία στην κατεύθυνση προώθησης του “ελληνικού πρωινού”:

  • Στα ξενοδοχεία 1* και 2**, η πλειοψηφία (57% και 53% αντίστοιχα) έχει αναλάβει μόνο 0-2 θετικές πρωτοβουλίες σερβιρίσματος προϊόντων ελληνικού πρωινού και μόνον λίγα απ΄αυτά (14% και 8% αντίστοιχα) 6-9 πρωτοβουλίες.
  • Στα ξενοδοχεία 3***, η πλειοψηφία 47% έχει αναλάβει 3-5 θετικές πρωτοβουλίες, αλλά πάλι μόνον λίγα εξ αυτών (10% αντίστοιχα) 6-9 πρωτοβουλίες.
  • στα ξενοδοχεία 4**** και 5*****, η πλειοψηφία (54% και 50%) έχει αναλάβει 6-9 πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση του ελληνικού πρωινού.
  • ελαφρά περισσότερες πρωτοβουλίες (+5%) έχουν αναλάβει τα ξενοδοχεία που προσφέρουν πρωινό σε μπουφέ (σε σχέση με αυτά που προσφέρουν σερβιριζόμενο πρωινό).
  • ελαφρά περισσότερες πρωτοβουλίες (+6%) έχουν αναλάβει τα ξενοδοχεία που η τιμή του πρωινού είναι ενσωματωμένη στην τιμή του δωματίου (σε σχέση με αυτά που η τιμή δεν συμπεριλαμβάνεται).

Συμπερασματικά προκύπτει μεγαλύτερη κινητικότητα στην κατεύθυνση του ελληνικού πρωινού στα ξενοδοχεία 4**** και 5***** που σερβίρουν πρωινό σε μπουφέ και που η τιμή είναι ενσωματωμένη στην τιμή του δωματίου, ενώ πιο δειλά βήματα παρατηρούνται στα ξενοδοχεία μικρότερων κατηγοριών, σ’ αυτά που προσφέρουν σερβιριζόμενο πρωινό και σ’ αυτά που η τιμή του πρωινού δεν συμπεριλαμβάνεσαι στην τιμή του δωματίου.

Τέλος στο “ελληνικό πρωινό” θα προσφέρονται:

  • Ελληνικά Προϊόντα Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) και Προϊόντα Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ), κατοχυρωμένα από την ΕΕ. Τέτοια προϊόντα κατάλληλα για πρωινό έχουν κατοχυρωθεί από την Ελλάδα στις κατηγορίες: αρτοσκευάσματα, τυριά–γαλακτοκομικά, μέλι, ελιές–ελαιόλαδα, φρούτα–καρποί.
  • Πολυάριθμα παραδοσιακά προϊόντα και παρασκευάσματα που έχουν καταγραφεί και αναγνωρίζονται για τον ιδιαίτερο χαρακτήρα τους και την ποιότητά τους, σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, ανεξάρτητα από το ό,τι η χώρα μας δεν έχει προχωρήσει σε κατοχύρωση τους.
  • Βιολογικά προϊόντα με βάση τους καταλόγους των κατοχυρωμένων προϊόντων ΠΟΠ και ΠΓΕ.
Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024