Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΤο Θέμα της ΕπικαιρότηταςΞΕΕ: Προτάσεις για τη διαβούλευση στο νομοσχέδιο περί τροποποιήσεων και νέας κωδικοποίησης των αγορανομικών διατάξεων

ΞΕΕ: Προτάσεις για τη διαβούλευση στο νομοσχέδιο περί τροποποιήσεων και νέας κωδικοποίησης των αγορανομικών διατάξεων

Προτάσεις του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος για τη διαβούλευση στο νομοσχέδιο περί τροποποιήσεων και νέας κωδικοποίησης των αγορανομικών διατάξεων

1. Στο νομοσχέδιο περί τροποποιήσεων και νέας κωδικοποίησης των αγορανομικών διατάξεων, άρθρο 1 παράγραφο 5, προβλέπεται η παραμονή των υπηρεσιών ξενοδοχείων ύπνου σε καθεστώς διατίμησης ή ελεγχόμενου κέρδους. Στην ίδια κατηγορία ανήκουν προϊόντα, όπως τα σχολικά βιβλία, το ηλεκτρικό ρεύμα και τα ναύλα των μεταφορικών μέσων. Πρόκειται για παρωχημένη διάταξη που είχε νόημα στην περίοδο που καθορίζονταν ελάχιστες τιμές ανά κατηγορία ξενοδοχείου, προκειμένου να αποφεύγονται πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού και υποβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών σε περιόδους χαμηλής ζήτησης. Μετά την κατάργηση των ελάχιστων τιμών, δεν έχει νόημα να διατηρείται ένα εργαλείο ελέγχου των τιμών, που μπορεί δυνητικά να χρησιμοποιηθεί επιλεκτικά εναντίον κάποιας ξενοδοχειακής επιχείρησης. Για το λόγο αυτό προτείνεται η κατάργηση της σχετικής διάταξης για τα ξενοδοχεία.

2. Η θέσπιση αγορανομικών διατάξεων μέσω των οποίων ορίζονται ανώτατες τιμές πώλησης προϊόντων ευρείας κατανάλωσης σε καταστήματα που εκμεταλλεύονται μονοπωλιακά θέσεις τουριστικού ενδιαφέροντος, κρίνεται αναγκαία για την αποφυγή φαινομένων αισχροκέρδειας σε βάρος των τουριστών. Υπάρχουν εμβληματικά σημεία, όπως οι σταθμοί εισόδου της χώρας και οι κύριοι αρχαιολογικοί χώροι που η εκδήλωση φαινομένων κερδοσκοπίας μπορεί να λειτουργήσει δυσφημιστικά για το ελληνικό τουριστικό προϊόν. Είναι πιθανό να δημιουργηθούν εσφαλμένες εντυπώσεις περί γενικού επιπέδου τιμών στην Ελλάδα, η οποία να λειτουργήσει αρνητικά στην προσπάθεια προσέλκυσης μεγαλύτερου αριθμού αλλοδαπών τουριστών. Εξίσου σημαντικό πρόβλημα δημιουργούν οι συχνές αναφορές των ΜΜΕ για υπερβολικές χρεώσεις στα συγκεκριμένα σημεία.

Οι υφιστάμενες διαδικασίες ελέγχου των τιμών δε λειτούργησαν αποτελεσματικά κατά το παρελθόν. Το μεγαλύτερο πρόβλημα φαίνεται να δημιουργεί ο τρόπος δημοπράτησης των κυλικείων. Τα υψηλά ενοίκια δε μπορούν να καταβληθούν αν δεν πουλήσουν οι πλειοδότες τα προϊόντα με μεγάλα περιθώρια κέρδους. Γι’ αυτό παρακάμπτουν με έμμεσους τρόπους τις αγορανομικές διατάξεις. Για παράδειγμα, πωλούν μεταλλικό νερό που δεν είναι διατιμημένο αντί για φυσικό νερό και σπάνια προσφέρουν απλά τοστ, όπως αυτά που περιγράφονται στη σχετική αγορανομική διάταξη.

Για να περιοριστούν οι κίνδυνοι δυσφήμισης του ελληνικού τουρισμού από ανάλογα φαινόμενα, προτείνονται τα ακόλουθα:

Στους διαγωνισμούς ενοικίασης καταστημάτων αναψυχής και των κυλικείων που λειτουργούν εντός δημόσιων χώρων τουριστικού ενδιαφέροντος, να μπορούν να συμμετέχουν μόνο εταιρίες που λειτουργούν ένα σημαντικό αριθμό καταστημάτων δρόμου σε αστικές περιοχές όπου αναπτύσσεται έντονος ανταγωνισμός. Τα προϊόντα που πωλούν εντός των χώρων αυτών θα πρέπει να είναι ίδιας ποιότητας με τα αντίστοιχα που πωλούν στα υπόλοιπα καταστήματα που διαχειρίζονται. Οι τιμές θα πρέπει να κυμαίνονται πολύ κοντά στο μέσο όρο που διαμορφώνεται στα υπόλοιπα σημεία πώλησης που διαχειρίζονται. Προς την ίδια κατεύθυνση θα λειτουργήσει η επέκταση κατά περίπτωση του χρόνου ενοικίασης και πέραν της προβλεπόμενης τριετίας ή δωδεκαετίας.

Για τις περιπτώσεις χώρων όπου δεν προσελκύεται ανάλογο ενδιαφέρον, προτείνεται να υπάρχει σε εμφανές σημείο πινακίδα σε δύο τουλάχιστον γλώσσες που να πληροφορεί τον επισκέπτη ότι σημαντικό ποσοστό του τιμήματος που κατέβαλε, χρησιμοποιείται για τη συντήρηση και το γενικό ευπρεπισμό του αξιοθέατου που επισκέπτεται. Με αυτό τον τρόπο, περιορίζεται η εντύπωση περί ακριβών τιμών στην Ελλάδα.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024
10/04/2024
09/04/2024