Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΗ Google αναλύει την αγγλική τουριστική αγορά

Η Google αναλύει την αγγλική τουριστική αγορά

Η μηχανή αναζήτησης Google ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα την ανάλυσή της για την ταξιδιωτική αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου για το 2011.

Η μηχανή αναζήτησης Google ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα την ανάλυσή της για την ταξιδιωτική αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου για το 2011.

Με τίτλο “Travel UK Destination Analysis” η Google δημοσιεύει σε τέσσερις κατηγορίες τα αποτελέσματα των ερωτημάτων που λαμβάνει κατηγοριοποιώντας τις λέξεις και φράσεις κλειδιά, αλλά την ίδια στιγμή παραδέχεται ότι είναι πολύ δύσκολο να καταταχθούν οι διάφοροι προορισμοί βάσει των λέξεων – κλειδιά.

Η Google χρησιμοποιεί μια συγκεκριμένη μεθοδολογία και παραδέχεται ότι πρέπει να τραβήξει κάποιες γραμμές έτσι ώστε να γίνεται μια αξιόπιστη αξιολόγηση. Όπως η ίδια αναφέρει στην έρευνα της για να επιλέξει τους προορισμούς διερωτάται αν τα ονόματα θέρετρων, επαρχιών, πόλεων, γεωγραφικών περιοχών και χωρών ή όλα τα πιο πάνω μπορούν να καταλογιστούν ως προορισμοί. Επίσης αναφέρει ότι είναι πολύ σημαντικά τα μακρά ερωτήματα όπως π.χ. “ξεκούραστες διακοπές στην Πάφο σε παραθαλάσσιο διαμέρισμα”. Αλλά όπως και οι ίδιοι στην Google λένε στις πόσες λέξεις σταματούμε;

Για αυτούς τους λόγους ο γίγαντας του διαδικτύου χρησιμοποιώντας πολύπλοκους αλγοριθμικούς συνδυασμούς καταλήγει να κατηγοριοποιήσει σε τέσσερις απλές κατηγορίες την έρευνα του για τους ταξιδιωτικούς προορισμούς.

Από τη μια αναλύει τα ερωτήματα που σχετίζονται με Ξενοδοχεία, Ταξιδιωτικούς Προορισμούς Προσβάσιμους από Αέρος και από την άλλη ερωτήματα που σχετίζονται με Τουριστικούς Προορισμούς για Διακοπές και Προορισμούς Ενοικιάσων Αυτοκινήτων. Τα συγκριτικά αποτελέσματα από την περσινή χρονιά μας δείχνουν ότι η αγγλική αγορά έχει συρρικνωθεί όσο αφορά τα ταξίδια στο εξωτερικό.

Ξενοδοχεία: (Hotel Destinations)
Μέσα στους 10 πιο δημοφιλείς προορισμούς για ξενοδοχεία βρίσκονται 7 πόλεις του Ηνωμένου Βασιλείου με το Παρίσι, το Άμστερνταμ και τη Νέα Υόρκη να συμπληρώνουν τη λίστα των 10 πρώτων. Αισθητή είναι η πτώση της Νέας Υόρκης από την 7η θέση στην 10η. Τα κυπριακά ξενοδοχεία δεν παρουσιάζονται στη λίστα των 50 πρώτων προτιμήσεων των Άγγλων.

Ο λόγος που δεν παρουσιάζεται η Κύπρος στη λίστα των ξενοδοχείων είναι επειδή τα κυπριακά ξενοδοχεία είναι εξαρτώμενα από τους τουριστικούς πράκτορες και στην πλειονότητα τους δεν έχουν κάνει σοβαρό ηλεκτρονικό μάρκετινγκ ανεξάρτητα από το τι κάνουν οι μεσάζοντες. Αυτό δείχνει «τον φόβο» που ακόμα διακατέχει τους ξενοδόχους οι οποίοι δεν θεωρούν ακόμη το διαδίκτυο ως μια επικερδή αγορά.

Ταξιδιωτικός Προορισμός προσβάσιμος από αέρος (Air Travel Destinations)
Την πρώτη θέση στη λίστα διατηρεί ακόμη η Νέα Υόρκη με ένα 70% περισσότερα ερωτήματα από την περσινή χρονιά. Ακολουθεί το Άμστερνταμ που αν και έχασε 3% στο όγκο των ερωτημάτων με τη Μάλαγα στην τρίτη θέση η οποία κέρδισε 11% περισσότερες επισκέψεις και ανέβηκε από την 4η στην 3η θέση των προτιμήσεων των Άγγλων. Η Φλόριδα, το Παρίσι, το Δουβλίνο, το Λονδίνο, το Ντουμπάι, η Βαρκελώνη και το Αλικάντε συμπληρώνουν τη λίστα των 10 πρώτων Αεροπορικών Προορισμών. Για όλες οι πιο πάνω πόλεις παρατηρείται μια αύξηση του 8-20% στο όγκο ερωτήματων που δέχεται η Google. Η Πάφος και η Λάρνακα έχουν εξαφανιστεί από την λίστα των 50 πρώτων προτιμήσεων. Αυτό ήταν φυσικό αφού στην προηγούμενη ανάλυση της Google για το 2009 – 2010 η Πάφος ήταν στην 26η θέση χάνοντας 73% του όγκου αναζητήσεως και η Λάρνακα στην 46η θέση χάνοντας 96% του όγκου αναζητήσεως τους.

Παρόλα αυτά οι αφίξεις τουριστών από το Ηνωμένο Βασίλειο φέτος σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία του ΚΟΤ ήταν πολύ λίγο αυξημένες αλλά σύμφωνα με τις αλγοριθμικές κατατάξεις της Google οι ενδιαφερόμενοι στο διαδίκτυο από το Ηνωμένο Βασίλειο για τις δύο αεροπορικές μας πόλεις έχουν μειωθεί δραματικά. Αυτό καταδεικνύει κατά την άποψη μας ότι η αύξηση του τουριστικού ρεύματος (έστω και πολύ μικρή) από το Ηνωμένο Βασίλειο είναι συγκυριακή και μόνο από μεσάζοντες.

Τουριστικός Προορισμός για Διακοπές (Holiday Destination Analysis)
Στην κατηγορία αυτή οι πρώτοι 10 προορισμοί μένουν αμετάβλητοι σε σχέση με το 2010. Με τη Φλόριδα, το Ντουμπάι και το Τενερίφε να είναι στις 3 πρώτες θέσεις και να ακολουθούνται από τη Νέα Υόρκη, το Λάς Βέγκας, τη Μάλτα, την Ιμπίζα, την Μαγιόρκα, το Μπενιτόρμ και τη Χαβάη, οι Άγγλοι μένουν πιστοί στους παραδοσιακούς προορισμούς τους. Παρατηρείται μια αισθητή αύξηση των ερωτημάτων προς κοντινούς προορισμούς όπως η Μάλτα με μια αύξηση του 28%, η Μαγιόρκα 22% και το Μπενιτόρμ με 31% που φανερώνει το ενδιαφέρον των Άγγλων να ταξιδέψουν σε πιο κοντινούς και πιο οικονομικούς προορισμούς. Καμία κυπριακή περιοχή δεν είναι στη λίστα των 50.

Αν τώρα η Google περιλάβει ονόματα χωρών στα ερωτήματα της, η Κύπρος βρίσκεται στην 5η θέση χάνοντας μια θέση από το 2010 και 7% λιγότερο όγκο ερωτήματων. Αυτό μας καταδεικνύει ότι είναι αναγκαία η προώθηση των διαφόρων τουριστικών θερέτρων ξεχωριστά και όχι μόνο ως Κύπρος. Είναι εδώ που φαίνεται ξεκάθαρα ότι οι ανταγωνιστές μας οι οποίοι εξασκούν περιφερειακό τουριστικό μάρκετινγκ βγαίνουν κερδισμένοι. Είναι εδώ που πρέπει να εξεταστεί ο ρόλος των περιφερειακών τουριστικών εταιριών που είναι ήδη ιδρυμένες και εν λειτουργία.

Αυτοκίνητα Ενοικιάσεως (Car Hire Destination Analysis)
Σε αυτή την τελευταία κατηγορία η Ισπανία, το Λονδίνο, η Μάλαγα, η Γαλλία και 5η η Κύπρος είναι οι χώρες οι οποίες ηγούνται της λίστας του Google. Το 2010 η Κύπρος είχε την 5η θέση την οποία διατηρεί και το 2011 πράγμα το οποίο καταδεικνύει ότι οι Άγγλοι τουρίστες που ενδιαφέρονται να γνωρίσουν την Κύπρο από μόνοι τους είναι τουλάχιστον σταθεροί. Η μείωση 15% στον όγκο αναζήτησης δεν επηρέασε την 5η θέση μας αφού και οι ανταγωνιστές μας πιο πάνω έχασαν σχεδόν το ίδιο ποσοστό.

Καταλήγοντας, θέλουμε να σημειώσουμε ότι πάρα πολλοί τουριστικοί προορισμοί και ειδικά περιφερειακοί φορείς στους ανταγωνιστικούς μας προορισμούς θεωρούν την ανάλυση της Google ως οδηγό για το διαδικτυακό τους μάρκετινγκ. Επίσης, λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τις τάσεις που η Google προανακοινώνει στις διάφορες εκδόσεις παρόμοιων εκθέσεων.

Η περιφερειακή τουριστική προβολή θα πρέπει να είναι το πρώτιστο μέλημα των νέων δημοτικών συμβουλίων των παραθαλάσσιων και ορεινών μας τουριστικών θερέτρων. Οι παραμελημένες εταιρίες τουριστικής ανάπτυξης φυτοζωούν με προϋπολογισμούς για κλάματα και πρέπει επιτέλους να αναδιοργανωθούν. Ο ρόλος των περιφερικών τουριστικών φορέων πρέπει να ενισχυθεί και να τους δοθούν οι ανάλογοι πόροι για να μπορέσουν να αναπτύξουν δικές τους σοβαρές διαδικτυακές στρατηγικές που να τους επιτρέπουν να είναι ευέλικτες και αποτελεσματικές.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
29/03/2024
28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024