Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Η καθαριότητα ως παράγοντας επηρεασμού των τουριστών στους χώρους διαμονής τους

16 Ιούνιος 2003, 00:00

Η καθαριότητα ως παράγοντας επηρεασμού των τουριστών στους χώρους διαμονής τους

Η καθαριότητα είναι ο σπουδαιότερος παράγοντας διατήρησης των πελατών σε μια ξενοδοχειακή μονάδα. Πολλές φορές όμως το παραβλέπουμε θεωρώντας ότι η απλή συντήρηση και όχι η σχολαστική καθαριότητα είναι επαρκής.

Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο που πρέπει να έχουν να λαμβάνουν υπόψη τους οι υπεύθυνοι της καθαριότητας των ξενοδοχειακών μονάδων είναι ότι σύμφωνα με την έρευνα που κάνει κάθε χρόνο η Kapa Research σχετικά με τα σχέδια των Ελλήνων για διακοπές, η καθαριότητα είναι το πρώτο κριτήριο επιλογής καταλύματος. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2001, η έρευνα αποκάλυψε ότι «Πρωταρχικό κριτήριο επιλογής καταλύματος είναι η καθαριότητα 74,1%, ενώ ακολουθεί  η τοποθεσία με ποσοστό μόλις 49%.» Ποια είναι η εξέλιξη αυτής της τάσης τα επόμενα χρόνια; Η καθαριότητα κερδίζει έδαφος και τα στοιχεία για το 2002 που πρόσφατα ήρθαν στη δημοσιότητα αναφέρουν ότι «Πρωταρχικό κριτήριο για επιλογή ξενοδοχείου ή καταλύματος, παραμένει σε ποσοστό 83,8% η καθαριότητα, με αυξανόμενη τάση στην τριετία και ακολουθούν η τοποθεσία/ θέα, 57,3% και η τομή, 54,7%.»

Επίσης, χαρακτηριστικό είναι ότι η πρώτη συμβουλή που δίνει στους παραθεριστές το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών είναι σχετική με την καθαριότητα. Συγκεκριμένα, το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, ΚΕ.Π.ΚΑ. , έφτιαξε έναν κατάλογο απλών συμβουλών με τις οποίες συμβουλεύει τους παραθεριστές ώστε να αποφεύγουν τις μη ποιοτικές τουριστικές υπηρεσίες. Η πρώτη συμβουλή παροτρύνει τους τουρίστες να ελέγχουν πάντα την καθαριότητα του χώρου, στον οποίο πρόκειται να διανυκτερεύσουν ή να γευματίσουν. Για τη δημιουργία αυτού του καταλόγου συμβουλών το ΚΕ.Π.ΚΑ. στηρίχθηκε στα παράπονα που κατά καιρούς κάνουν οι καταναλωτές των τουριστικών προϊόντων. Τα θέματα της καθαριότητας είναι πάντα τα πρώτα θέματα που απασχολούν τους τουρίστες είτε αυτοί είναι έλληνες είτε ξένοι, ακόμα και στα πιο τουριστικά μέρη. Σαν παράδειγμα αναφέρουμε την επιστολή που έχει στείλει πρόσφατα το ΚΕΠΚΑ προς τον υπουργό ανάπτυξης κ. Aκη Τσοχατζόπουλο, όπου ζητά την ενδυνάμωση της  τουριστικής αστυνομίας Χαλκιδικής προκειμένου να εξετασθούν τα παράπονα και οι και καταγγελίες καταναλωτών για την ποιότητα των τουριστικών υπηρεσιών που παρέχονται στους καταναλωτές στην Ελλάδα και κυρίως στο νομό Χαλκιδικής. Στην επιστολή το πρώτο θέμα που επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, είναι η μη ενδεδειγμένη καθαριότητα καταλυμάτων και χώρων εστίασης.

Στη συνέχεια το αφιέρωμα στην καθαριότητα αναλύει τα πιο ‘καυτά’ θέματα που πρέπει να γνωρίζουν οι υπεύθυνοι αυτού του τομέα. Επίσης, παρουσιάζεται η έκθεση Expro Clean που δημιουργήθηκε από την ανάγκη για περισσότερη επαγγελματική ενημέρωση για τον κλάδο της καθαριότητας, και το Institute of Inspection, Cleaning, and Restoration Certification (IICRC) το οποίο αποτελεί τον μεγαλύτερο μη κερδοσκοπικό εκπαιδευτικό οργανισμό ελέγχου, καθαρισμού και αποκατάστασης υφασμάτινων επιφανειών παγκοσμίως. Αποτελεί στις Η.Π.Α, στην Αυστραλία και σε χώρες τις Ευρώπης κριτήριο αξιολόγησης από τους ιδιώτες και τις εταιρίες, των επαγγελματιών που θα επιλέξουν για να καθαρίσουν τις υφασμάτινες επιφάνειες των χώρων τους.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top