Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξη ΕξοπλισμούΚωνσταντίνος ΠολυδωρόπουλοςΓενικός Διευθυντής Globe Protection

Κωνσταντίνος ΠολυδωρόπουλοςΓενικός Διευθυντής Globe Protection

Κωνσταντίνος Πολυδωρόπουλος
Γενικός Διευθυντής
Globe Protection
“Η ασφάλεια δεν είναι μόνο για την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων”

Η ασφαλής διαμονή στη χώρα προορισμού είναι το πρώτο στοιχείο για την επιλογή του προορισμού, είτε για τουριστικούς σκοπούς είτε για τη διοργάνωση μεγάλων εκδηλώσεων, όπως δείχνουν όλες οι εθνικές και διεθνείς έρευνες. Η Ελλάδα έχει νιώσει στο παρελθόν την βαρύτητα των συνεπειών του χαρακτηρισμού ως ανασφαλής προορισμός και ενόψει Ολυμπιακών Αγώνων το θέμα της ασφάλειας αποκτάει ακόμα μεγαλύτερη βαρύτητα.

Ο κ. Κωνσταντίνος Πολυδωρόπουλος, Γενικός Διευθυντής της εταιρίας Globe Protection μας μεταφέρει την εμπειρία του και τις προτάσεις του για τον τρόπο χειρισμού θεμάτων ασφάλειας από τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις ειδικά την κρίσιμη και φορτισμένη από τρομοκρατικά γεγονότα περίοδο που διανύουμε.

TravelDailyNews: Κύριε Πολυδωρόπουλε, πώς αντιμετωπίζουν οι Έλληνες ξενοδόχοι την προετοιμασία σε θέματα ασφάλειας για το 2004;

Κωνσταντίνος Πολυδωρόπουλος: Οι έλληνες ξενοδόχοι δεν έχουν ακόμα σκεφθεί το θέμα της ασφάλειας. Η αλήθεια είναι ότι στην Ελλάδα δεν έχει γίνει ακόμα τίποτα. Πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι στη Βαρκελώνη υπήρχαν περίπου 1700 βόμβες (μικρές και μεγάλες), οι περισσότερες από τις οποίες είχαν εντοπισθεί από ιδιωτική ασφάλεια. Επίσης, ένα άλλο στοιχείο που αφορά στην ασφάλεια είναι η ύπαρξη ηλεκτρονικών συστημάτων παρακολούθησης. Στη Βαρκελώνη υπήρχαν μέχρι και κάμερες στους δρόμους, γεγονός που φαίνεται στον έλληνα πολύ `ξένο`. Οι ξένοι όμως έχουν μάθει να τους παρακολουθούν για λόγους ασφαλείας, και νοιώθουν καλύτερα με την παρουσία της ιδιωτικής ασφάλειας.

Η εσωτερική ασφάλεια των ξενοδοχείων δεν μπορεί να καλύψει ορισμένες περιπτώσεις, όπως η συνοδεία των προσώπων, ο περίγυρος του ξενοδοχείου ή μια κατάσταση πανικού. Είναι γεγονός ότι η ιδιωτική ασφάλεια ενεργεί ως επιπλέον ασφάλεια, παράλληλα με την ύπαρξη της τυπικής ασφάλειας του ξενοδοχείου, προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες ασφάλειας.

TDN:Πώς μπορεί η ιδιωτική ασφάλεια να καλύψει τέτοιες περιπτώσεις;

Κ.Π: Η εταιρία μας διαθέτει ειδικά αυτοκίνητα που συνοδεύουν τον πελάτη και είναι εξοπλισμένα με κάμερες ώστε να καταγράφουν την διαδρομή, αλλά και τις τριγύρω κινήσεις ακόμα και όταν το αυτοκίνητο περιμένει τον πελάτη έξω από ένα κτίριο. Βέβαια ο εξοπλισμός που έχουν ο οδηγός και ο συνοδηγός είναι τελευταίας τεχνολογίας ικανός να προστατεύσει τον πελάτη από οποιαδήποτε επίθεση.

TDN:Τί προσωπικό χρησιμοποιείτε και ποια η εκπαίδευση τους;

Κ.Π: Το προσωπικό μας είναι σταθερό και γνωρίζει θέματα πυρασφάλειας, πως θα ενεργήσει σε περίπτωση πυρκαγιάς, πως να προσφέρει τις πρώτες βοήθειες σε τραυματισμένους, ξέρει πως να επικοινωνήσει και να ειδοποιήσει τον κόσμο σε περίπτωση κινδύνου, δεν πανικοβάλλεται, και μπορεί να χειρισθεί όλους τους πελάτες ακόμα και του μεγαλύτερου ξενοδοχείου. Πρέπει να αναφέρω ότι έχουμε αδειάσει τον ΟΛΠ με 5.500 άτομα κατά τη διάρκεια έκθεσης 12.000 τμ. με 200 περίπτερα, σε 7,5 λεπτά.

Η εταιρία μας διαθέτει μεγάλη γνώση στο αντικείμενο της ασφάλειας, όλοι οι συνεργάτες μας έχουν εκπαιδευτεί για το πως θα μιλούν στον κόσμο, μιλάνε καλά αγγλικά, και γνωρίζουν τακτικές πως θα πείσουν τον κόσμο να ακολουθήσει τις οδηγίες τους, γεγονός που είναι πολύ βασικό. Ακόμα και το προσωπικό του ξενοδοχείου το ενημερώνουμε για το τι πρέπει να κάνει σε κάθε περίπτωση και πως να αντιδρά. Όσο για την εκπαίδευση των στελεχών μας είναι μια διαδικασία συνεχής. Αρχικά υπάρχει ένα σεμινάριο 10 ημερών και κατόπιν ένα πρακτικό μέρος 2 μηνών.

TDN:Πώς γίνεται η συνεργασία σας με τα ξενοδοχεία;

Κ.Π: Για τα ξενοδοχεία αρχικά ενημερωνόμαστε για τις κτιριακές εγκαταστάσεις, το σχέδιο του κτιρίου το οποίο το γνωρίζουν τα στελέχη μας απέξω. Για κάθε μονάδα που αναλαμβάνουμε καταστρώνουμε ειδικά σχέδια δράσης. Κατόπιν, ενημερώνουμε όλο το προσωπικό, ανάλογα με τι δραστηριότητες έχουμε αναλάβει. Στην πραγματικότητα υπάρχουν πολλοί τρόποι συνεργασίας, και κάθε περίπτωση έχει τα υπέρ και τα κατά. Κυρίως έχει να κάνει με το θέλει ο ξενοδόχος, μπορεί η κάλυψη μας να είναι εμφανής, μπορεί όμως και να μην γίνεται καθόλου αντιληπτή. Για μια ολοκληρωμένη κάλυψη θα πρέπει να υπάρχει ασφάλεια και εσωτερική αλλά και εξωτερική, σε 24ωρη βάση. Πρέπει να ελέγχονται όλοι οι οποίοι περνούν μέσα στο ξενοδοχείο, ώστε ανά πάσα στιγμή να γνωρίζουμε ποιος είναι που, πράγμα το οποίο είναι εφικτό με λεπτομερή καταγραφή όλων όσων μπαίνουν και βγαίνουν.

Υπάρχει και η περίπτωση που ένας πελάτη ζητά από το ξενοδοχείο έκτακτη ασφάλεια. Σε αυτή την περίπτωση ερχόμαστε σε επαφή με τον πελάτη κατευθείαν, ακόμα και πριν την άφιξη του. Το ξενοδοχείο πρέπει να γνωρίζει τι μπορεί η ιδιωτική ασφάλεια να προσφέρει ώστε να μπορεί να εξυπηρετήσει τον πελάτη του. Με τους Ολυμπιακούς μπροστά μας είναι σίγουρο ότι θα αντιμετωπίσουμε τέτοια ζήτηση.

TDN:Υπάρχει περίπτωση λάθους από εσάς και τι γίνεται τότε;

Κ.Π: Πρέπει να σας αναφέρω το παράδειγμα της Ισπανίας, όπου στην πραγματικότητα δεν επιτρέπεται το λάθος. Οι εταιρίες ασφάλειας χάνουν ακόμα και την άδεια τους σε περίπτωση λάθους. Η εμπειρία της εταιρίας παίζει σημαντικό ρόλο. Πρέπει να σημειώσουμε ότι η εμπειρία έχει πολλά στάδια, δηλαδή αναφέρεται στην εμπειρία του προσωπικού, της χρήσης του εξοπλισμού, και στην πολύ καλή γνώση του χώρου. Τα στελέχη της εταιρίας μας έχουν εμπειρία 20ετή στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό στη φύλαξη σημαντικών προσώπων, όπως και στην χρήση του πιο σύγχρονου εξοπλισμού. Παρακολουθούν συχνά διεθνή σεμινάρια, και κάνουν μόνιμη καριέρα σε αυτό τον κλάδο.

Σε αυτό το σημείο θέλω να τονίσω ότι στην Ελλάδα υπάρχουν συνεργασίες με εταιρίες του εξωτερικού, ενόψει του 2004, όμως η εμπειρία που έχουν είναι διαφορετική από τις ελληνικές εταιρίες. Το ίδιο συμβαίνει και στην περίπτωση που αναλαμβάνει ο στρατός τη προστασία διαφόρων αποστολών. Με αυτό τον τρόπο θα βγουν προβλήματα στην ασφάλεια το 2004, και φυσικά και μετά. Ένα μέτρο που θα πρότεινα είναι η κάλυψη της Αθήνας με κάμερες, πολιτική που εφαρμόζεται σε πολλές πόλεις της Ευρώπης.

Επίσης, θα ήθελα να τονίσω ότι πρέπει να αλλάξει γενικά η νοοτροπία μας για τις υπηρεσίες φύλαξης και ασφάλειας. Οι κρατικές υπηρεσίες συχνά δεν είναι ενημερωμένες και δεν γνωρίζουν ότι πρέπει να διευκολύνουν το έργο μας. Όσο για τους ξενοδόχους πιστεύω ότι πρέπει να ξεκινήσουν τις προετοιμασίες γιατί πολύ σύντομα οι πελάτες τους θα ζητούν την πρόσθετη ασφάλεια στους χώρους του ξενοδοχείου. Αυτό πλέον θα γίνει τακτική και δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως κάτι έκτακτο λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων.

Εκδότρια - Αρχισυντάκτρια - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η Βίκυ είναι συνιδρυτής της Travel Media Applications και υπεύθυνη για την αρχισυνταξία των TravelDailyNews Greece & Cyprus και TravelDailyNews International.
Στην εταιρεία έχει αναλάβει την οικονομική διεύθυνση.

25/04/2024
24/04/2024
23/04/2024
22/04/2024
19/04/2024
18/04/2024