Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΣυνέντευξηΠ. Τσάρτας (Πανεπιστήμιο Αιγαίου): Ο τουριστικός τομέας είναι ο πρώτος τομέας στην οικονομία της Ευρωζώνης

Π. Τσάρτας (Πανεπιστήμιο Αιγαίου): Ο τουριστικός τομέας είναι ο πρώτος τομέας στην οικονομία της Ευρωζώνης

Ο κ. Πάρις Α. Τσάρτας πρύτανης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης και υποψήφιος Ευρωβουλευτής ΔΗΜΑΡ-Προοδευτική Αριστερά, θεωρεί ότι τα θετικά μέτρα που μπορούμε να προσδοκούμε από πλευράς του Ευρωκοινοβουλίου και των υπολοίπων οργάνων της Ε.Ε. ως προς τον τουρισμό της Ελλάδας είναι η περιφερειακή ανάπτυξη της χώρας, η προώθηση ώριμων πολιτικών, οι οποίες σχετίζονται με τη σύνδεση της εκπαίδευσης με την κατάρτιση και η ουσιαστικότερη σύνδεση της προβολής των τουριστικών προορισμών με τα ειδικά τουριστικά προϊόντα τα οποία αυτές προσφέρουν πλέον.

TravelDailyNews: Η προοπτική να βρεθεί ένας άνθρωπος του τουρισμού στο Ευρωκοινοβούλιο σίγουρα μας χαροποιεί. Ποια είναι η τουριστική ατζέντα που θέλετε να προωθήσετε στα ευρωπαϊκά όργανα εάν εκλεγείτε;

Πάρις Τσάρτας: Τα βασικά ζητήματα μιας τουριστικής ατζέντας μου θα ήταν τα εξής:

  • Η αναβάθμιση της θέσης του Επιτρόπου για τον Τουρισμό, ο οποίος μέχρι σήμερα δεν ασχολείται αποκλειστικά με τον τομέα.
  • Η προώθηση μιας περισσότερο συνεκτικής τουριστικής πολιτικής στη θέση των πολλών και διαφορετικών παρεμβάσεων στο χώρο του τουρισμού που έχουμε σήμερα.
  • Η προώθηση ζητημάτων που σχετίζονται και με την ελληνική τουριστική πολιτική, π.χ. θέματα μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων, νησιωτικής πολιτικής, εκπαίδευσης – κατάρτισης και ανταγωνιστικότητας.

TDN: Μέχρι σήμερα η Ευρωπαϊκή Ένωση απέφευγε να ασχοληθεί συστηματικά και συνολικά με τον τουρισμό. Ποιες ισορροπίες μεταξύ των χωρών-μελών της Ε.Ε. εκτιμάτε ότι θα πρέπει να επιτευχθούν ώστε να δούμε μια πιο ουσιαστική παρέμβαση της Ε.Ε. στο τουριστικό γίγνεσθαι της Ευρώπης;

Π.Τ.: Η ωριμότερη κατάσταση σήμερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση όπου πλέον ο τουριστικός τομέας είναι ο πρώτος τομέας στην οικονομία της Ευρωζώνης, καθώς και ο πρώτος τομέας στην παραγωγή απασχόλησης. Το γεγονός αυτό, επιτρέπει να υπάρξουν ουσιαστικότερες συνεννοήσεις και τελικά θετικές πολιτικές, τόσο με τις γνωστές “τουριστικές” χώρες (π.χ. Ισπανία – Ιταλία), όσο και με χώρες οι οποίες διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στις πολιτικές αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Γερμανία – Γαλλία).

TDN: Εάν εκτιμήσουμε τη μέχρι σήμερα ευρωπαϊκή παρουσία της Ελλάδας – από την Ευρωβουλή μέχρι το Υπουργείο Τουρισμού και τις δράσεις της ελληνικής Προεδρίας – πιστεύετε ότι προωθήθηκε η σωστή για τη χώρα μας τουριστική ατζέντα ή χάσαμε ευκαιρίες να τονώσουμε αυτό το κομμάτι της εθνικής μας οικονομίας;

Π.Τ.: Δε μηδενίζω θετικές πρωτοβουλίες που υπήρξαν κυρίως στα πλαίσια της Ευρωβουλής, αλλά και από το Υπουργείο Τουρισμού σε θέματα όπως:

  • Η συνέργεια αγροτικού και τουριστικού τομέα
  • Η θαλάσσια χωροταξία
  • Ο συνεδριακός τουρισμός
  • Ο θαλάσσιος τουρισμός καθώς και
  • Ζητήματα σχετικά με τον Ευρωπαίο τουρίστα – καταναλωτή.

Πρέπει όμως να γίνουν πολύ περισσότερα αναφορικά με την αναβάθμιση της τουριστικής πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γεγονός το οποίο μας ενδιαφέρει άμεσα ως χώρα, αλλά και να προωθηθούν ζητήματα κλαδικού χαρακτήρα όπως αυτά που σχετίζονται με θέματα φορολογίας, μεταφορών, απασχόλησης, τηλεπικοινωνιών, περιφερειακής ανάπτυξης, έρευνας και τεχνολογίας.

TDN: Τελικά ποια θετικά μέτρα είναι ρεαλιστικό να προσδωκούμε από πλευράς του Ευρωκοινοβουλίου και των υπολοίπων οργάνων της Ε.Ε. ως προς τον τουρισμό της Ελλάδας;

Π.Τ.: Τα θετικά μέτρα που μπορούμε να προσδοκούμε πέραν όσων προανέφερα, συνδέονται με τρία πεδία. Το πρώτο αφορά στην περιφερειακή ανάπτυξη της χώρας. Στο νέο ΕΣΠΑ επισημαίνεται ότι το δίπτυχο τουρισμός – πολιτισμός απετέλεσε βασικό πεδίο των χρηματοδοτήσεων, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε ουσιαστικές αυξήσεις της απασχόλησης στον ελληνικό τουρισμό.

Το δεύτερο αφορά στην προώθηση ώριμων πολιτικών, οι οποίες σχετίζονται με τη σύνδεση της εκπαίδευσης με την κατάρτιση και μπορούν να οδηγήσουν σε μείωση ανεργίας, σε αναβάθμιση των παρεχόντων υπηρεσιών και προσόντων των απασχολούμενων στον ελληνικό τουριστικό τομέα.

Και το τρίτο αφορά στην ουσιαστικότερη σύνδεση της προβολής των τουριστικών προορισμών με τα ειδικά τουριστικά προϊόντα τα οποία αυτές προσφέρουν πλέον (π.χ. ειδικές και εναλλακτικές μορφές τουρισμού). Το ζήτημα αυτό σχετίζεται ιδιαίτερα με τη σημασία που δίνει η Ευρωπαϊκή Ένωση στο θέμα της ενίσχυσης της τοπικότητας στις πολιτικές της.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024