Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςFocus σε ένα ΘέμαΑύξηση επενδυτικού ενδιαφέροντος για high-end ξενοδοχεία στην Ελλάδα

Αύξηση επενδυτικού ενδιαφέροντος για high-end ξενοδοχεία στην Ελλάδα

Παρατηρητές του κλάδου των high-end ξενοδοχείων δηλώνουν ότι σχεδιάζονται στην Ελλάδα νέες επενδύσεις αξίας άνω των 4 δισ. ευρώ, όλες σε ξενοδοχεία κατηγορίας τεσσάρων και πέντε αστέρων. Ορισμένοι δήλωσαν ακόμη ότι η χώρα θα μπορούσε να αντιμετωπίσει έλλειψη δωματίων σε ξενοδοχεία κατηγορίας τεσσάρων και πέντε αστέρων αυτήν τη δεκαετία.

Μετά από αρκετά δύσκολα χρόνια, ο ελληνικός τουρισμός είναι σε ανάκαμψη, προσελκύοντας ένα κομμάτι του διεθνούς jet set αυτό το καλοκαίρι. Διασημότητες όπως το μοντέλο Naomi Campbell και ο ηθοποιός Russell Crowe πραγματοποίησαν φέτος τις διακοπές τους στα ελληνικά νησιά. Και μαζί με την αίγλη των σταρ, έρχεται και ένα πρωτόγνωρο ενδιαφέρον από επενδυτές για τον τομέα των high-end ξενοδοχείων στην Ελλάδα. Επενδυτές πρόσφατα αγόρασαν μερίδια σε πολλά θέρετρα κατά τους τελευταίους μήνες, συμπεριλαμβανομένου του ξενοδοχείου Astir Palace και το Amanzoe, στο Πόρτο Χέλι. Αυτά αναφέρει σε πρόσφατο δημοσίευμά της (2 Σεπτεμβρίου) η αμερικανική εφημερίδα “Wall Street Journal”, παρουσιάζοντας την αγορά των high-end ξενοδοχείων στην Ελλάδα.


Το συγκρότημα Astir Palace στη Βουλιαγμένη.

Παρατηρητές του κλάδου δήλωσαν ότι σχεδιάζονται νέες επενδύσεις αξίας άνω των 4 δισ. ευρώ, όλες σε ξενοδοχεία κατηγορίας τεσσάρων και πέντε αστέρων. Ορισμένοι δήλωσαν ακόμη ότι η χώρα θα μπορούσε να αντιμετωπίσει έλλειψη δωματίων σε ξενοδοχεία κατηγορίας τεσσάρων και πέντε αστέρων αυτήν τη δεκαετία.

“Τι μπορώ να πω; Το St. Tropez είναι out, η Μύκονος είναι in,” δήλωσε ο κ. Ανδρέας Ανδρεάδης, πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων. “Η Ελλάδα είναι στη μόδα και πάλι”.

Περισσότερα από 12 project ξενοδοχείων από την Κέρκυρα έως την Κρήτη είναι εν εξελίξει. Περίπου τα μισά από αυτά χρηματοδοτούνται από ξένες εταιρείες, όπως η Oaktree Capital Management LP.

Τα υπόλοιπα σχεδιάζονται από ελληνικούς επενδυτικούς ομίλους. Διεθνείς επιχειρήσεις, όπως η Hilton Worldwide Holdings Inc, η Four Seasons Hotels, το Abu Dhabi’s Rotana Group και η πρωτοποριακή Nikki Beach Hotels and Resorts, “φλερταρονται” συνεχώς για τη διαχείρηση των ξενοδοχείων.

Η κρίση χρέους στην Ελλάδα έχει επίσης δημιουργήσει ευκαιρίες, είπαν κάποιοι επενδυτές. Η αξία της γης έχει πέσει από 30% έως 50%, και το κόστος εργασίας έχει μειωθεί κατά το 1/5 ή και περισσότερο.

Εν τω μεταξύ, η ελληνική κυβέρνηση προσπαθεί να μειώσει τη γραφειοκρατία και να αντιστρέψει το παραδοσιακά αντιεπιχειρηματικό κλίμα της χώρας. Πέρυσι, η κυβέρνηση προχώρησε με fast-track διαδικασία μια βρετανική επένδυση αξίας 267 εκατ. ευρώ σε ξενοδοχείο και συγκρότημα γκολφ στην Κρήτη, η οποία είχε ατονήσει εδώ και 16 χρόνια. Η κατασκευή αναμένεται να ξεκινήσει το 2015.

Περίπου 19 εκατ. τουρίστες αναμένεται να επισκεφθούν την Ελλάδα φέτος, αριθμός-ρεκόρ, από 17,9 εκατ. πέρυσι. Η χώρα επίσης επωφελείται από τις αναταραχές που επικρατούν σε ανταγωνιστικούς μεσογειακούς προορισμούς, όπως η Αίγυπτος ή η γειτονική Τουρκία. Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων ξενοδοχείων STR Global, το ποσοστό πληρότητας στα ξενοδοχεία της Αθήνας αυξήθηκε κατά 83% στο τέλος του περασμένου Μαΐου και κατά 70% σε όλη την Ελλάδα, άνοδο κατά 1/3 σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Τα έσοδα ανά δωμάτιο είναι και αυτά αυξημένα κατά 46%.

“Η πραγματοποίηση συμφωνιών στο τοπικό περιβάλλον παραμένει μια μακρά και δύσκολη διαδικασία, και αβεβαιότητες σε βασικά στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων των αδειοδοτήσεων και των επιχορηγήσεων εξακολουθούν να υπάρχουν”, δήλωσε ο κ. Σπύρος Σπυρόπουλος, σύμβουλος στην εταιρεία Oaktree.

Η Oaktree προχωρά σε συνεργασία με την τοπική ξενοδοχειακή εταιρεία Sani SA, για να δημιουργήσει μια αλυσίδα ξενοδοχείων. “Πιστεύουμε ότι έχουμε το σωστό βηματισμό”, αναφέρει ο κ. Σπυρόπουλος.

Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον βρίσκεται στην ανάπτυξη νέων ξενοδοχείων. Πολλά από τα υπάρχοντα ξενοδοχεία στην Ελλάδα είναι πνιγμένα στα χρέη. Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα, τα μισά από τα 9.700 ξενοδοχεία της χώρας δεν είναι σε θέση να εξυπηρετήσουν τα χρέη τους, ενώ αναλυτές του κλάδου λένε ότι τα ποσοστά χρέους για τον κλάδο είναι 15 φορές τα λειτουργικά κέρδη, 2-3 φορές πάνω από αυτό που θεωρείται βιώσιμο.

Αλλά η αναδιαρθρώση αυτού του χρέους θα μπορούσε να διαρκέσει αρκετά χρόνια, ενώ οι τράπεζες της Ελλάδας “νοικοκυρεύουν” τους ισολογισμούς τους και η ελληνική κυβέρνηση αναθεωρεί τους ξεπερασμένους νόμους πτώχευσης της χώρας.

“Όσο οι τράπεζες δε δίνουν δάνεια, υπάρχει πραγματικά περιορισμένο πεδίο εισόδου στη αγορά. Οι ιδιοκτήτες δεν πωλούν και οι τράπεζες δεν είναι πρόθυμες να αναλάβουν οποιαδήποτε αποτυχημένα σχέδια”, δήλωσε ο κ. Μίλτος Καμπουρίδης, ιδρυτής της Dolphin Capital Investors Ltd., μια εταιρεία που ειδικεύεται σε ξενοδοχειακές επενδύσεις. “Μόλις το τραπεζικό σύστημα γίνει υγιέστερο, περιμένω ότι οι τράπεζες θα δώσουν δάνεια -και αυτό θα καταστήσει δυνατές τις συμφωνίες”.

Η Dolphin Capital έχει επενδύσει σχεδόν 400 εκατ. ευρώ στην ανάπτυξη νέων project στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης της αγοράς και της ανακαίνισης του Nikki Beach Resort, καθώς και του πολυτελούς Amanzoe Resort. Επίσης σχεδιάζει να δαπανήσει πάνω από 1 δισ. ευρώ τα επόμενα οκτώ χρόνια. Η εταιρεία σχεδιάζει να επενδύσει σημαντικά ποσά για την αγορά υπαρχόντων ξενοδοχείων, όταν αυτά καταστούν διαθέσιμα.


Το Amanzoe Resort στο Πόρτο Χέλι.

Η Dolphin είναι η εταιρεία που έφερε την αλυσίδα Nikki Beach (με έδρα το Μαϊάμι) για τη διαχείριση του ξενοδοχείου της στο Πόρτο Χέλι. Είναι η πρώτη ξενοδοχειακή επένδυση της Nikki στην Ευρώπη. Ο κ. Jack Penrod, ιδρυτής της Nikki, δήλωσε ότι εξετάζει την προσθήκη δύο ακόμη ξενοδοχείων στην Ελλάδα. “Όταν στρέψαμε την προσοχή μας στην Ευρώπη, η Ελλάδα είχε μερικές πολύ ευνοϊκές συμφωνίες. Το ανακαινισμένο ξενοδοχείο κοστίζει περίπου 40% λιγότερο από ό,τι η ανέγερση μιας νέας μονάδας και η ανακαίνιση ταίριαξε με αυτό που θέλαμε να κάνουμε”, είπε ο κ. Penrod.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024