Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΗ αφρικανική Fastjet – Νέα πορεία για τον Sir Stelios

Η αφρικανική Fastjet – Νέα πορεία για τον Sir Stelios

Το στοίχημα για τον Στέλιο Χατζηϊωάννου, είναι διαρκές και διττό. Να είναι πάντοτε πρωτοπόρος, και να έχει την ικανότητα να μετατρέπει ιδέες και ζημιογόνες εταιρείες σε κερδοφόρα σχήματα.

Ο Στέλιος Χατζηϊωάννου, ένας νέος επιχειρηματίας που ξεκίνησε πριν 2 περίπου δεκαετίες με 30 εκα. λίες στερλίνες για να χαράξει μεγάλες διαδρομές στους αιθέρες, δεν ξαποσταίνει ποτέ. Η μεγάλη πια LCC αεροπορική εταιρεία Easyjet, που δημιούργησε, σαρώνει με εκατοντάδες αεροσκάφη τους ουρανούς.

Η πρωτοπόρος ιδέα του να επιχειρεί από αεροδρόμια πόλεων με χαμηλό κόστος, απέφερε και αποφέρει διαρκή κέρδη και επεκτάσεις.
 
Έμεινε σταδιακά έκτοτε μικρότερος μέτοχος στην εταιρεία πουλώντας το μεγαλύτερο μερίδιο συμμετοχής του. Το αεικίνητο όμως επιχειρηματικό του δαιμόνιο, τον οδήγησε σε πλήθος άλλων “easy” επιχειρήσεων όπως εστιατορίων, πλοίων και τέλος το 2011 στην ίδρυση της Fastjet που πετά στην Αφρική κυρίως. Το management της Easyjet φυσικά αιτιάται ότι με συμβόλαιο του 2010 δεν θα μπορούσε να συμμετέχει σε άλλη αεροπορική εταιρεία, παρά μόνον με ποσοστό έως 10%. Ο Sir Stelios απεχώρησε κάποια στιγμή από το Δ.Σ. της Easyjet και ετερμάτισε την αντιδικία με το δημιούργημά του.

Βέβαια, η Fastjet, με (3) αρχικά αεροσκάφη και ένα 4ο πρόσφατα Α 319, έχει ζημίες που υπερβαίνουν τα 200 mio USD. Σχεδιάζει να επεκτείνει το στόλο της με νέα μεταχειρισμένα αλλά λογικής ηλικίας αεροσκάφη. Έτσι, το 2018 θα πετά σε 40 τουλάχιστον προορισμούς με + 30 αεροσκάφη, δηλαδή συνολικά 34. Έτσι, εκτός των ήδη υφιστάμενων δρομολογίων της, η Fastjet σχεδιάζει να πετά στην Ζιμπάμπουε, τη Ζάμπια, την Ουγκάντα, την Κένυα, την Νότια Αφρική και την Τανζανία, που χρειάζονται εταιρείες LCC.

Το στοίχημα για τον Στέλιο Χατζηϊωάννου, είναι διαρκές και διττό. Να είναι πάντοτε πρωτοπόρος, και να έχει την ικανότητα να μετατρέπει ιδέες και ζημιογόνες εταιρείες σε κερδοφόρα σχήματα.

Όταν θυμάμαι ιδρύθηκε η Easyjet, τα Δ.Σ. και οι συνεδριάσεις των στελεχών, ελάμβαναν χώραν σε αίθουσα όπου δεν υπήρχαν καρέκλες γύρω από το τραπέζι συνεδριάσεων. Έλεγε τότε ότι όταν καθόμαστε εφησυχάζουμε και δεν έχουμε μυαλό για εγρήγορση και διαρκή κίνηση και διακίνηση ιδεών και προτάσεων.

Η ιστορική διαδρομή του, που σίγουρα την αναπολεί πολλές φορές ατενίζοντας το λιμάνι του Μονακό, όπου ζει και σχεδιάζει επιχειρηματικά σήμερα, δικαιώνει τη ρήση ότι “οι ιδέες μετρούν όταν είναι μπροστά από την εποχή τους, και έχουν τη δυναμική να υλοποιούνται ουσιαστικά”.

Παράλληλα πάντοτε ο επιχειρηματίας αυτός είχε την ικανότητα για έναν ακόμη παράγοντα που κάνει σίγουρη την επαγγελματική επιτυχία. Ήξερε να διαλέγει στελέχη και συνεργάτες στους οποίους χορηγούσε ταυτόχρονα κίνητρα για να δίνει added- value στις επιχειρήσεις του.

Το επιχειρηματικό δαιμόνιο του καραβοκύρη πατέρα του Λουκά Χατζηϊωάννου τον ακολουθεί πάντα και ίσως είναι ο “φάρος” του.

Ο Μανώλης Α. Γκύζης ασκεί δικηγορία με τους συνεργάτες του, με ειδίκευση στο Δίκαιο των Αερομεταφορών στην Ελλάδα και διεθνώς, από το 1974.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024