Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Έλ. Κουντουρά: Ενιαίος τουριστικός σχεδιασμός και ενιαία προβολή στο εξωτερικό

02 Δεκέμβριος 2015, 12:03

Η εθνική τουριστική στρατηγική στηρίζεται σε έξι άξονες: επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, διείσδυση σε νέες αγορές, θεσμοθέτηση και ανάπτυξη των θεματικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού, ενιαία προβολή και προώθηση του τουρισμού σε συνεργασία με τις περιφέρειες και τον ιδιωτικό τομέα, κωδικοποίηση της τουριστικής νομοθεσίας και την ενδυνάμωση των υπηρεσιακών δομών του υπουργείου και ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και των επενδύσεων.


Στη δυναμική του ελληνικού τουρισμού και τις προοπτικές που υπάρχουν για να βρεθεί η Ελλάδα στις πέντε πρώτες θέσεις της παγκόσμια τουριστικής κατάταξης προορισμών σε ποιότητα και αριθμό αφίξεων αναφέρθηκε η αναπλ. υπουργός Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού κα Έλενα Κουντουρά μιλώντας χθες στο 26ο Ετήσιο Συνέδριο “Η ώρα της ελληνικής οικονομίας” που οργανώνει το American-Hellenic Chamber of Commerce.

Η υπουργός τόνισε τη δημιουργική συνεργασία που έχει επιτευχθεί μεταξύ υπουργείου, φορέων του τουρισμού, συντελεστών του κλάδου και περιφερειακής και τοπικής αυτοδιοίκησης της οποία τα αποτελέσματα είναι θετικά και ήδη ορατά.

Ακόμη αναφέρθηκε στην ασφάλεια που έχει η Ελλάδα ως προορισμός, στην σημασία των επενδύσεων στον κλάδο του τουρισμού και στη συνεχή προσπάθεια για εμπλουτισμό του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

Η ομιλία της κας Κουντουρά:

“Κυρίες και κύριοι,

Σας ευχαριστώ για την πρόσκληση  σε μία δημιουργική  συζήτηση για τον τουρισμό, που  με την ολοκλήρωσή της πιστεύω, θα έχουμε όλοι μία πιο σαφή εικόνα για το  που βαδίζουμε, ποιες είναι οι προκλήσεις, οι στόχοι, οι προοπτικές.

Ποια είναι, λοιπόν, η εικόνα σήμερα.

Ο παγκόσμιος τουρισμός είναι ένας ζωντανός, συνεχώς εξελισσόμενος και μεταλλασσόμενος τομέας.

Με συμβολή περίπου 10% στο παγκόσμιο ΑΕΠ, είναι ο  δεύτερος ταχύτερα αναπτυσσόμενος κλάδος διεθνώς και ο τρίτος μεγαλύτερος “εργοδότης”. Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδίων και Τουρισμού (WTTC) προβλέπει ετήσιους ρυθμούς ανάπτυξης 3,5%  ξεπερνώντας έτσι τους ρυθμούς ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας. Η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια.

Και ερχόμαστε στον ελληνικό τουρισμό. Αντιπροσωπεύει το 20% του ΑΕΠ και περίπου 1.000.0000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας. Σε συνθήκες εντεινόμενου ανταγωνισμού στη διεθνή ταξιδιωτική βιομηχανία, ο τουρισμός βρέθηκε, όπως και άλλοι κλάδοι βέβαια, στον κυκλώνα της οικονομικής κρίσης, των ραγδαίων πολιτικών αλλαγών και της αμφισβήτησης από το εξωτερικό.

Η ελληνική τουριστική αγορά διατήρησε την συνολική ανταγωνιστικότητά της, σε ώρες δύσκολες στην εγχώρια οικονομία και κοινωνία. Αντιμετωπίσαμε άμεσα και αποτελεσματικά με πρωτοβουλίες και ενέργειες την πρωτόγνωρη κρίση με τα capital controls, και πείσαμε  το παγκόσμιο ταξιδιωτικό κοινό να μας εμπιστευτεί.

Εργαζόμαστε σκληρά, με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους συμπολίτες μας και τη χώρα, ώστε να συνεχίσει ο ελληνικός τουρισμός την ανοδική του πορεία, βγάζοντας προς τα έξω την εικόνα μιας Ελλάδας, που στις πιο κρίσιμες ώρες έχει άμεσα αντανακλαστικά. Που μέσα στην κρίση αναζητά ευκαιρίες. Που υλοποιεί καινοτόμες ιδέες και προσφέρει υψηλής ποιότητας προϊόντα και υπηρεσίες στους επισκέπτες. Και που δημιουργεί ένα ελκυστικό και σταθερό περιβάλλον για επενδύσεις.

Τα μεγέθη του ελληνικού τουρισμού καταγράφουν σταθερή αύξηση. Αποκορύφωμα  το φετινό ιστορικό ρεκόρ των 25,5 εκατ. αφίξεων και εσόδων ύψους 14,5 δισ. ευρώ, επιτυχία που προήλθε από την εφαρμογή της εθνικής μας στρατηγικής για τον τουρισμό και τη συνεργασία του υπουργείου μας, των εποπτευόμενων φορέων του και του ιδιωτικού τουριστικού κλάδου .

Η εθνική μας στρατηγική, στηρίζεται σε έξι άξονες:
- την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου
- τη διείσδυση σε νέες αγορές
- τη θεσμοθέτηση και ανάπτυξη των θεματικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού,
- την ενιαία προβολή και προώθηση του τουρισμού σε συνεργασία με τις περιφέρειες και τον ιδιωτικό τομέα,  
- την κωδικοποίηση της τουριστικής νομοθεσίας και την ενδυνάμωση των υπηρεσιακών δομών του υπουργείου,
- και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και των επενδύσεων.

Μέχρι τώρα, ο κύριος όγκος των τουριστών έρχεται τους θερινούς μήνες. Έχουμε τη δυνατότητα να αυξήσουμε σημαντικά τον αριθμό των επισκεπτών και επομένως και τα έσοδα,  στη λογική της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, της κατανομής των αφίξεων μέσα στη χρονιά και της ανάπτυξης θεματικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού που μπορούν να προσελκύσουν τουρίστες σε περιόδους εκτός αιχμής. Ο στόχος αυτός αφορά τόσο στις παραδοσιακές μας αγορές, όσο και στις νέες. Αγορές όπως η Κίνα, το ξέρετε καλά, δείχνουν μεγαλύτερη προτίμηση στον αρχαιολογικό πλούτο, την ιστορία  και τον πολιτισμό και την κατανάλωση, απ’ότι στις ηλιόλουστες παραλίες και τα ζεστά νερά της Μεσογείου.

Στην πιο δυνατή και δυναμική στρατηγική που διαμορφώνουμε, συνεργαζόμαστε στενά με όλους- τις Περιφέρειες, την Τοπική Αυτοδιοίκηση και όλους φορείς του τουρισμού της χώρας- για έναν ενιαίο τουριστικό σχεδιασμό και ενιαία προβολή στο εξωτερικό. Η νέα μας καμπάνια για το 2016, θέλουμε να πετύχει μία νέα αρχή με μεθοδικές και στοχευμένες δράσεις στις αγορές του εξωτερικού σχετικά και με τις γεωπολιτικές εξελίξεις γύρω μας.

Ενισχύουμε συνεχώς την παρουσία μας και τις επαφές μας σε αγορές όπως η  Κίνα, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Κορέα, η Μέση Ανατολή και η Αμερική και ο Kαναδάς. Εδραιώσαμε σχέσεις εμπιστοσύνης με τους ξένους tour operators αλλά και τις αεροπορικές εταιρίες που έθεσαν σε λειτουργία νέες απευθείας πτήσεις στη χώρα μας.

Ο στόχος μας λοιπόν για να καταστήσουμε την Ελλάδα έναν από τους πέντε πιο ελκυστικούς παγκόσμιους προορισμούς, συνοδεύεται από το στόχο μας να πετύχουμε αντίστοιχα πρωτεία στην ποιότητα και στις επενδύσεις.

Ξέρουμε ότι ακόμη και οι πιο πρωτοπόρες ιδέες, και τα μεγαλύτερα επενδυτικά σχέδια και οι πιο δυναμικές επιχειρήσεις, δεν μπορούν να αποδώσουν στο μέγιστο, χωρίς την ύπαρξη ενός συγκροτημένου σχεδίου στήριξης της ανταγωνιστικότητας και της επιχειρηματικότητας.

Aπό κοινού με την ηγεσία του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού αξιοποιούμε άμεσα τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά και αναπτυξιακά εργαλεία, μέσω του νέου αναπτυξιακού νόμου και του ΕΣΠΑ.

Σύντομα κατατίθεται ο νέος αναπτυξιακός νόμος, που θα περιλαμβάνει σαφή κριτήρια, χρονοδιαγράμματα και προϋποθέσεις χρηματοδότησης για την ίδρυση, τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση των τουριστικών εγκαταστάσεων και των υπηρεσιών τους.

Θα προβλέπει ένα συνδυασμό χρηματοδοτικών εργαλείων, επιδοτήσεων και φορολογικών κινήτρων. Έρχεται μάλιστα να  διορθώσει προβλήματα των προηγούμενων πλαισίων, όπου είδαμε επιχειρήσεις να έχουν ολοκληρώσει τις επενδύσεις τους χωρίς όμως να έχει ολοκληρωθεί η χρηματοδότησή τους. Στο πνεύμα αυτό εξάλλου, εργαστήκαμε μέσα στη χρονιά. Μέχρι στιγμής καταφέραμε και ξεμπλοκάραμε επενδυτικά έργα ύψους 5 δισ. ευρώ για την ενίσχυση υπαρχόντων και νέων επενδύσεων στον τουρισμό.

Θέλουμε να αποκτήσουμε  σύγχρονες και ποιοτικές υποδομές στον τουρισμό, ισάξιες και καλύτερες σε σχέση με άλλες ανταγωνιστικές αγορές.

Στη χώρα μας υπάρχουν λίγα πολυτελή ξενοδοχεία και resorts που καλύπτουν ειδικές ανάγκες και απαιτήσεις, όπως boutique hotels, ξενοδοχεία ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής, ξενοδοχεία για ειδικές κατηγορίες χρηστών, ειδικά τουριστικά πακέτα, κ.λπ. Στη διεθνή τουριστική αγορά, όμως, ακριβώς αυτά είναι τα προϊόντα που έχουν τεράστια ζήτηση, η οποία δεν μπορεί να καλυφθεί επαρκώς από την υφιστάμενη προσφορά στην Ελλάδα. Υπάρχει επομένως ένα μεγάλο πεδίο επενδυτικών ευκαιριών που αφορούν τους υποψήφιους επενδυτές. Λόγω εξάλλου της ιδιαίτερης τρέχουσας περίστασης, υπάρχουν μεγάλες εκτάσεις και υφιστάμενα παλαιά ξενοδοχεία, που είναι διαθέσιμα υπό ελκυστικούς οικονομικούς όρους.
Το μέλλον της ξενοδοχειακής βιομηχανίας είναι τα σύνθετα καταλύματα και στο πλαίσιο αυτό, προωθείται η ανακαίνιση και επαναλειτουργία  παλαιών ξενοδοχειακών μονάδων και η παροχή κινήτρων για την ανανέωσή τους σε νέες τουριστικές μονάδες. Πέρα από τα ξενοδοχεία, ενδιαφέρον παρουσιάζουν συγκροτήματα τουριστικών κατοικιών, μεμονωμένες κατοικίες για παραθεριστικές δραστηριότητες, άλλα κτίρια, όπως πολυτελείς οίκοι ευγηρίας, κ.λπ.

Η  ελληνική αγορά τουρισμού μεγαλώνει. Και όσο μεγαλώνει τόσο αυξάνεται και το ενδιαφέρον ελληνικών και ξένων ομίλων να επενδύσουν. Χαρακτηριστικά, αναφέρω ότι διψήφιος αριθμός νέων ξενοδοχείων ετοιμάζεται να ενταχθεί στο ξενοδοχειακό δυναμικό της πρωτεύουσας το αμέσως επόμενο διάστημα.

Στην ενίσχυση της ποιότητας του προϊόντος μας, και στην στήριξη της επιχειρηματικότητας, σημαντικό ρόλο έχει το νέο ΕΣΠΑ και τα εξειδικευμένα έργα που θα χρηματοδοτηθούν από τα 13 περιφερειακά προγράμματα και από τα τομεακά επιχειρησιακά προγράμματα της περιόδου 2014-2020. Η πρώτη δράση ξεκίνησε ήδη για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Μέσω του επιχειρησιακού προγράμματος ΕΠΑΝΕΚ, μπορούν να ωφεληθούν άμεσα μικρομεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις με 50 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό τους και την ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών τους.

Οι υπόλοιπες χρηματοδοτούμενες δράσεις αφορούν, μεταξύ άλλων, ενισχύσεις υφιστάμενων καταλυμάτων με στόχο την αναβάθμιση τους σε υψηλότερες κατηγορίες, ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών, στήριξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων με  έμφαση στις ειδικές μορφές τουρισμού, ανάπτυξη των υποδομών κρουαζιέρας, την δημιουργία καινοτόμων τουριστικών επιχειρήσεων και clusters, αλλά και τη λειτουργία επιχειρήσεων εναλλακτικών μορφών τουρισμού από γυναίκες.
 
Για την υλοποίηση των προγραμμάτων αυτών λειτουργούν δύο ειδικές υπηρεσίες στο υπουργείο: η Ειδική Υπηρεσία Αδειοδότησης Τουριστικών Επενδύσεων που λειτουργεί ως Υπηρεσία Μιας Στάσης (OneStopShop) και η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης ΕΣΠΑ.
 
Παράλληλα, έχουμε μπροστά μας μία σειρά νομοθετικών παρεμβάσεων. Δρομολογούμε μεταξύ άλλων ρυθμίσεις για ζητήματα χωροταξικού σχεδιασμού, επανασχεδιασμού και οριοθέτησης των ζωνών τουριστικής ανάπτυξης, αλλά και για το πλαίσιο λειτουργίας της βραχυπρόθεσμης μίσθωσης κατοικιών και διαμερισμάτων που πραγματοποιείται μέσω διαδικτύου για την αντιμετώπιση φαινομένων αθέμιτου ανταγωνισμού και γκρίζας οικονομίας.   

Το κεφάλαιο τουρισμός και ανάπτυξη μας αφορά όλους. Θέτουμε φιλόδοξους στόχους που μπορούμε να υλοποιήσουμε επειδή έχουμε την πρώτη ύλη, έχουμε και τη διάθεση. Πρέπει να συνεχίζουμε δυναμικά μπροστά στην ανάπτυξη, με την αντίληψη ότι πρέπει να είμαστε περήφανοι για τη χώρα αυτή και για ό,τι μπορεί να προσφέρει.

Σας ευχαριστώ θερμά”.


Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top