Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΕμφύλιος στον ΑΙΑ για την παράταση… και στο “βάθος” Λουξεμβούργο

Εμφύλιος στον ΑΙΑ για την παράταση… και στο “βάθος” Λουξεμβούργο

Το 30% που ελέγχει το ΤΑΙΠΕΔ από το 55% συνολικά του Δημοσίου, είναι εκείνο που αποτελεί το "μήλον της έριδος” για το συνταξιοδοτικό Fund του Καναδά.

Ο πρόεδρος του Δ.Σ. του αεροδρομίου “Ελευθέριος Βενιζέλος”, κ. Παναγιώτης Ρουμελιώτης, έχει διορισθεί πρόσφατα στην θέση αυτή από τη σημερινή Κυβέρνηση.

Γνωστός τοις πάσι για την ευθύτητα και την τίμια στάση του όπου υπηρέτησε, δίνει αυτή την εποχή μεγάλη μάχη με το ΤΑΙΠΕΔ. Και βέβαια το ΤΑΙΠΕΔ φαίνεται ότι συμπορεύεται με την άποψη του ιδιώτη διαχειριστή και κατά 40% μετόχου του αεροδρομίου, το καναδικό συνταξιοδοτικό Fund PSP, που στελέχη του στο τέλος Ιανουαρίου βρέθηκαν στην Αθήνα και συναντήθηκαν και με τη Διοίκηση του Διεθνούς Αερολιμένα και με κορυφαίους κυβερνητικούς παράγοντες.

Ο πρόεδρος του Δ.Σ. επιμένει να αρνείται την “σπουδή” να παραταθεί τώρα η σύμβαση για 20 ακόμη χρόνια, δηλαδή το 2046! Η άρνηση του Π. Ρουμελιώτη στηρίζεται στην αιτιολογημένη άποψη, πως το τίμημα θα είναι πολύ μεγαλύτερο υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου που σήμερα κατέχει το 55% του ποσοστού στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.

Λογικά αν επισκοπήσει κάποιος το Ελληνικό Χρηματιστήριο αυτό το ίδιο διάστημα θα’ναι τουλάχιστον ανεγκέφαλος αν “δε δει” ότι δίνει αγώνα ζωής και θανάτου έχοντας φθάσει, με μικρές προσωρινές αναλαμπές, στα προ 25ετίας επίπεδα καταβαράθρωσης.

Γιατί η ελληνική οικονομία στο έκτο έτος μιας εξαιρετικά επικίνδυνης ύφεσης, ελάχιστους επενδυτές μπορεί να προσελκύσει, αν δεν τακτοποιηθεί μεταξύ άλλων αφ’ενός η πολυνομία, και αφ’ετέρου να εκδοθεί η πολυθρύλητη ρύθμιση για τα κίνητρα που επί 10-12 χρόνια το ελληνικό κράτος σταθερά θα δώσει στους επενδυτές, για να φέρουν τα χρήματα τους στην Ελλάδα, για επενδύσεις ουσίας.

Περαιτέρω η ροή του τουριστικού συναλλάγματος, η αλλαγή της ποιότητας του Τουρισμού, θα είναι οπωσδήποτε αυξημένη και υγιής μετά το 2026, όταν θα έχουν βρει κάποιες “λογικές λύσεις” τα ζητήματα των μεταναστών, η διεθνής θέση της Πατρίδας υπό την έννοια της εξισορρόπησης των δομών και της οικονομίας της.

Άλλωστε, ο νυν πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ στις 15 Φεβρουαρίου 2016 σε συνέντευξή του δέχθηκε ότι θα είναι πολύ δύσκολη υπόθεση, η όποια παράταση.

Αναλυτικότερα, το 30% που ελέγχει το ΤΑΙΠΕΔ από το 55% συνολικά του Δημοσίου, είναι εκείνο που αποτελεί το “μήλον της έριδος” για το συνταξιοδοτικό Fund του Καναδά.
 
Όπως φυσικά είναι επόμενο, το ΤΑΙΠΕΔ έχει επιχειρήματα για την παράταση σε ενεστώτα χρόνο, επικαλούμενο συν τοις άλλοις ότι είναι μνημονιακή υποχρέωση του κράτους τώρα.

Όμως οι αριθμοί είναι αδιάψευστοι μάρτυρες, δηλαδή… Η καναδική PSP συζητά την παράταση με τίμημα 250 εκατ. ευρώ ως το 2046, όταν μόνο το 2015 τα κέρδη του ΔΑΑ ανήλθαν σε 110 εκατ. ευρώ, δηλ. σε ένα χρόνο το αεροδρόμιο εκέρδισε το 44% όσων προσφέρει η PSP για 20 χρόνια! Αναλογικά δηλαδή το “θεωρητικό τίμημα” που έπρεπε να προσφέρουν υπερβαίνει τα 3 έως 5 δισ. ευρώ.

Θεωρητικό θα ισχυρισθεί κάποιος. Ναι, αλλά έστω και με ένα μακροσκοπικά θεωρημένο αριθμό καταδεικνύεται η υγιής εμμονή του προέδρου στη μετάθεση της παράτασης για το 2026.

Και βέβαια το ότι έβαλε τέλος στις απευθείας αναθέσεις συμβάσεων στο χώρο του ΔΑΑ, αλλά και κατάφερε να δώσει σειρά άλλων πλεονεκτικών λύσεων υπέρ του Δημοσίου, όλα αυτά είναι αψευδείς μάρτυρες ότι ο Παναγιώτης Ρουμελιώτης, δυναμικός όπως πάντα και ξεκάθαρος, προχωρεί απτόητος, έστω και αν οι Καναδοί ασκούν ασφυκτικό pressing, ίσως σκεπτόμενοι την “El dorado Gold”.
Αν έτσι φρονούν συγκρίνουν ανομοιογενή ζητήματα.

Άλλωστε, ας μην ξεχνούμε και την από μακρού εκπεφρασμένη σαφή βούληση των δανειστών της χώρας μας, να μεταφέρουν όλα τα περιουσιακά στοιχεία της Ελλάδος μέσω του υπό ίδρυση “Υπερταμείου αποκρατικοποιήσεων” στο Λουξεμβούργο, υπό ξένη διοίκηση.

Προσωρινά γίνονται μάχες, ότι “μάλλον” θα μείνει εδώ η έδρα του, αλλά η αλήθεια δύσκολα κρύβεται.

Θα μπορέσει άραγε μια ελληνική κυβέρνηση, τώρα ή αργότερα, να αντισταθεί στην “ολοσχερή άλωση“ των περιουσιακών στοιχείων της Ελλάδας; Προς το παρόν υπάρχουν ακόμη φύλακες που “φυλάσσουν Θερμοπύλες”. Κι ο Παναγιώτης Ρουμελιώτης είναι ένας απ’αυτούς.

Ο Μανώλης Α. Γκύζης ασκεί δικηγορία με τους συνεργάτες του, με ειδίκευση στο Δίκαιο των Αερομεταφορών στην Ελλάδα και διεθνώς, από το 1974.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024