Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΜελέτες και ΈρευνεςΑθλητισμός, gaming και τουρισμός

Αθλητισμός, gaming και τουρισμός

Η σχέση μεταξύ του αθλητισμού και του τουρισμού έχει περάσει σε μια νέα εποχή ιδιαίτερα από τα τέλη του 20ού αιώνα, αφού οι άνθρωποι πραγματοποιούν όλο και περισσότερα ταξίδια αναψυχής μακριά από τη χώρα τους προκειμένου να παρακολουθήσουν από κοντά κάποιο αθλητικό γεγονός.

Αξιοθέατα, καλό φαγητό, όμορφες παραλίες ή μέρη κοντά στο βουνό παίζουν τις περισσότερες φορές καταλυτικό παράγοντα στον τρόπο με τον οποίο επιλέγουμε να επισκεφτούμε ένα μέρος για τουριστικούς λόγους.

Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια ραγδαία ανάπτυξη δύο νέων εναλλακτικών μορφών τουρισμού που σχετίζονται με αθλητικές αλλά και gaming δραστηριότητες.

Οι νέες αυτές μορφές τουρισμού έχουν μετατραπεί σε ένα παγκόσμιο φαινόμενο και καταφέρνουν να προσφέρουν σημαντικά οικονομικά οφέλη στις τοπικές κοινωνίες στις οποίες αναπτύσσονται.

Η σχέση μεταξύ του αθλητισμού και του τουρισμού έχει περάσει σε μια νέα εποχή ιδιαίτερα από τα τέλη του 20ού αιώνα, αφού οι άνθρωποι πραγματοποιούν όλο και περισσότερα ταξίδια αναψυχής μακριά από τη χώρα τους προκειμένου να παρακολουθήσουν από κοντά κάποιο αθλητικό γεγονός.

Διεθνείς αναλυτές του φαινομένου, όπως οι Kurtzman και Zauhar επισημαίνουν ότι ο αθλητικός τουρισμός είναι μια από τις ταχύτατα αναπτυσσόμενες αγορές στις ΗΠΑ και αποτελούν πλέον μια βιομηχανία με έσοδα που αγγίζουν τα 27 δις δολάρια.

Παρόμοια είναι η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί και στην Ευρώπη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό της Βρετανίας με τα επίσημα στοιχεία της Premier League να αναφέρουν ότι το 2014 τουλάχιστον 800.000 άνθρωποι από όλο τον κόσμο επισκέφτηκαν τη χώρα προκειμένου να παρακολουθήσουν ποδοσφαιρικούς αγώνες. Οι ταξιδιώτες ξόδεψαν πάνω από 680 εκατομμύρια λίρες ποσό κατά 15% μεγαλύτερο από το αντίστοιχο του 2010.

2 στους 5 επισκέπτες στη Βρετανία βλέπουν ζωντανά αθλήματα

Οι  Standeven και DeKnop “σκιαγραφούν” το προφίλ αυτού του είδους τουριστών προσεγγίζοντας τους ως άτομα που θα ταξιδέψουν για πολύ περισσότερες ημέρες και θα ξοδέψουν περισσότερα χρήματα από έναν απλό ταξιδιώτη.

Τουρίστες ηλικίας 35-49 ετών ξόδεψαν περισσότερα χρήματα σε σχέση με νεότερους σε ηλικία τουρίστες κατά τη διάρκεια του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Κρίκετ, όπως επισημαίνουν σχετικές έρευνες.

Αυτό που κάνει ωστόσο ιδιαίτερη εντύπωση στην περίπτωση του αθλητικού τουρισμού είναι ότι το ενδιαφέρον του κοινού δεν εστιάζεται μόνο σε μεγάλα γεγονότα, αλλά και σε τοπικές διοργανώσεις, παραδείγματα των οποίων θα δούμε παρακάτω. Οι επισκέψεις στην Ιντιάνα των ΗΠΑ για ερασιτεχνικά αθλήματα αποφέρουν ετησίως τουλάχιστον 10 εκατομμύρια δολάρια στην τοπική αγορά, σύμφωνα με μελέτη των Brewer και Freeman.

Η Κίνα φιλοξενεί κάθε χρόνο το Dragon Boat Festival μια από τις πιο σημαντικές και παραδοσιακές γιορτές για τη χώρα με ιστορία άνω των 2.000 ετών. Την πέμπτη μέρα του πέμπτου μήνα του κινέζικου ημερολόγιου χιλιάδες κόσμος επισκέπτεται τη χώρα για να παρακολουθήσει από κοντά ή και να πάρει μέρος σε δραστηριότητες, όπως οι αγώνες με βάρκες 20 έως 35 μέτρων πάνω στις οποίες από 30 μέχρι 60 άτομα προσπαθούν να συνδυάσουν αρμονικά τους ήχους των τυμπάνων με τις κινήσεις των κουπιών με τη νικήτρια ομάδα να έχει καλοτυχία και ευτυχισμένη ζωή για τον υπόλοιπο χρόνο. Οι τουρίστες που επιλέγουν να παρευρεθούν συνδυάζουν τη συμμετοχή τους στις δραστηριότητες αυτές με τριήμερη τουλάχιστον παραμονή στην Κίνα έχοντας τη δυνατότητα να επισκεφτούν και άλλους χώρους και περιοχές.

Θεατές από όλο τον κόσμο παρακολουθούν το Dragon Boat Festival

Ένα άλλο τοπικό αθλητικό γεγονός που συγκεντρώνει τα βλέμματα χιλιάδων ανθρώπων που επισκέπτονται για αυτό το λόγο το Περού είναι ο μαραθώνιος των Ίνκα (Inca Marathon). Πολλοί αθλητές, αλλά και απλός κόσμος ταξιδεύει για να ζήσει αυτή την εμπειρία είτε ως συμμετέχων, είτε ως θεατής βλέποντας από κοντά την πορεία προς τη θρυλική χαμένη πόλη του Μάτσου Πίτσου. Ο πρώτος Inca Trail Marathon, που θεωρείται από τους δυσκολότερους μαραθώνιος στον κόσμο, μετράει ήδη 20 χρόνια συνεχούς διεξαγωγής.

Ιδιαίτερο όμως ενδιαφέρον παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια και μια νέα μορφή τουρισμού και συγκεκριμένα αυτή που σχετίζεται με το gaming. Λάτρεις ηλεκτρονικών ή τυχερών παιχνιδιών ταξιδεύουν σε διάφορες χώρες του κόσμου για να πάρουν μέρος, όπως θα δούμε παρακάτω, σε μεγάλα τουρνουά που διοργανώνονται.

Υπάρχουν πολλοί λόγοι που συμβαίνει αυτό. Οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να συναγωνιστούν με άλλους παίκτες από όλο τον κόσμο, να δούνε τους αγαπημένους τους παίκτες και φυσικά να μοιραστούν το πάθος τους γύρω από το κοινό τους ενδιαφέρον μαζί με άλλους ανθρώπους.

Τα καζίνο στις ΗΠΑ αποτελούν πόλο έλξης για εκατομμύρια ταξιδιώτες κάθε χρόνο. Αρκετές πολιτείες έχουν σημαντικά οικονομικά οφέλη και έσοδα από τους τουρίστες που τις επισκέπτονται. Οι άνθρωποι δοκιμάζουν την τύχη τους, αλλά παράλληλα μένουν σε ξενοδοχεία, ξοδεύουν χρήματα στην τοπική αγορά με αποτέλεσμα περιοχές όπως η Νεβάδα, το Νιου Τζέρσεϋ και το Ιλλινόϊς να έχουν αθροιστικά έσοδα που ξεπερνούν το 1 δις δολάρια τον χρόνο σύμφωνα με τα στοιχεία του  Harrah’s.

Παραμένοντας στον χώρο των τυχερών παιχνιδιών ένα επίσης αξιοσημείωτο παράδειγμα είναι το  Eureka Poker Tour που διανύει την έκτη του σεζόν και πρόκειται για ένα τουρνουά πόκερ που συγκεντρώνει το ενδιαφέρον εκατοντάδων παικτών που ταξιδεύουν για αρκετές ημέρες σε προορισμούς της Ανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης για να συνδυάσουν τις διακοπές τους με την προσπάθεια για να κερδίσουν τα χρηματικά έπαθλα που δίνονται στους συμμετέχοντες οι οποίοι αρκετές φορές έρχονται αντιμέτωποι και με «μεγάλα» ονόματα του χώρου.

O Ivan Luca νικητής του Eureka6

Όταν εκατοντάδες άνθρωποι από όλο τον κόσμο ταξιδεύουν σε μια χώρα και γεμίζουν τους χώρους στους οποίους διεξάγονται τουρνουά ηλεκτρονικών παιχνιδιών τότε μπορούμε να μιλάμε για την ύπαρξη ενός esports τουρισμού. Για παράδειγμα, τα τουρνουά Pokemon είναι ζωντανές εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται σε πολλές χώρες κάθε χρόνο με τους συμμετέχοντες να τίθενται αντιμέτωποι σε διάφορες κατηγορίες παιχνιδιών και τους καλύτερους από αυτούς να παίρνουν την πρόκριση για παγκόσμιες διοργανώσεις διεκδικώντας τον τίτλο του καλύτερου παίκτη σε όλο τον κόσμο.

 

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024
11/04/2024
10/04/2024
09/04/2024