Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Ιδιαίτερα ικανοποιημένοι οι ξένοι τουρίστες από την εμπειρία τους στην Αθήνα

13 Ιούλιος 2016, 15:37

Το 62% των διεθνών επισκεπτών είχε καλύτερη ή πολύ καλύτερη εμπειρία από ότι προσδοκούσε, ενώ η χαμηλότερη ικανοποίηση προέρχεται από την δημόσια καθαριότητα, με βαθμολογία 6,1.


Σύμφωνα με την μελέτη “Έρευνα Ικανοποίησης Πελατών Ξενοδοχείων” και την απόδοση της ξενοδοχειακής βιομηχανίας Αττικής 2015, που διενήργησε η GBR Consulting για λογαριασμό της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών- Αττικής & Αργοσαρωνικού φαίνεται ότι η ζήτηση για την Αθήνα έχει σημειώσει σημαντική αύξηση και οι τουρίστες παραμένουν ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από την εμπειρία τους. Ωστόσο, σε σύγκριση με άλλες ανταγωνιστικές πόλεις της Μεσογείου η επισκεψιμότητα της Αθήνας παραμένει σε χαμηλά επίπεδα και η απόδοση των ξενοδοχείων θα μπορούσε να βελτιωθεί ιδιαίτερα όσον αφορά τις τιμές.

Πιο συγκεκριμένα παρατηρείται:

  • Σταθερά υψηλή ικανοποίηση των επισκεπτών της Αθήνας με βαθμολογία 8,0 από 7,8 την περυσινή χρονιά
  • Το 95% των τουριστών θα σύστηνε την Αθήνα
  • Χαμηλότερη ικανοποίηση από την δημόσια καθαριότητα με βαθμολογία 6,1
  • Υψηλό ποσοστό επαναλαμβανόμενου τουρισμού
  • Το 62% των διεθνών επισκεπτών είχε καλύτερη ή πολύ καλύτερη εμπειρία από ότι προσδοκούσε
  • Το 14% των επισκεπτών συνδυάζει την αναψυχή με την δουλειά (“bleisure”) και συχνά συνοδεύεται από τον / την σύντροφό της / του.

Η έρευνα έδειξε ότι το τμήμα της αγοράς “baby boomers” (μεταπολεμική γενιά) παραμένει σημαντικό για την Αθήνα. Οι “baby boomers” είναι ιδιαίτερα δραστήριοι, επισκέπτονται τα περισσότερα αξιοθέατα, σε σύγκριση με τις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες αποτελούν την ομάδα, που γνωρίζει τα νησιά του Αργοσαρωνικού τα οποία και επισκέπτονται. Η συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα έχει την οικονομική δυνατότητα να ταξιδεύει συχνά, είναι πρόθυμη να πληρώσει για την ποιότητα, έχει ταξιδέψει πολύ, αλλά αναζητά νέες εμπειρίες, έχει χρόνο για ταξίδια, είναι υγιής και θέλει να διασκεδάσει. Τέλος, δαπανούν 2,4 φορές περισσότερο από τους “millenials”, οι οποίοι επισκέπτονται λιγότερα αξιοθέατα από τους “baby boomers” και επικεντρώνονται στη διασκέδαση.

Επιπλέον, από πλευράς γεωγραφικής ανάλυσης φαίνεται ότι οι απευθείας αφίξεις από τις ΗΠΑ στο αεροδρόμιο της Αθήνας με βάση τα στοιχεία του αεροδρομίου σημείωσαν αύξηση κατά 38% το 2015, κατατάσσοντας τις ΗΠΑ ανάμεσα στις 15 κορυφαίες διεθνείς αγορές για την Αθήνα. Οι Βορειοαμερικανοί είναι οι πιο ικανοποιημένοι από την εμπειρία τους στην Αθήνα και έχουν δώσει την υψηλότερη βαθμολογία στη σχέση ποιότητας / τιμής για τα ξενοδοχεία σε σύγκριση με επισκέπτες από άλλες ηπείρους. Οι Αμερικανοί επισκέπτες είναι μέσοι καταναλωτές στην Αθήνα, ενώ οι τουρίστες από την Μέση Ανατολή και την Αυστραλία δαπανούν περισσότερο, κυρίως σε ψώνια. Οι Αμερικανοί δαπανούν λιγότερα σε ψώνια επειδή αξιολογούν τη σχέση ποιότητας / τιμής  χαμηλότερα σε σχέση με άλλες εθνικότητες. Οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες δαπανούν συνολικά τα λιγότερα χρήματα και μαζί με τους Ασιάτες δίνουν την χαμηλότερη βαθμολόγια για την συνολική τους εμπειρία στην Αθήνα.

Παρά την σημαντική αύξηση των διεθνών αφίξεων στο αεροδρόμιο της Αθήνας κατά 23% παρατηρείται ότι τα επίπεδα αύξησης της πληρότητας των ξενοδοχείων ήταν χαμηλά, 3,6%, φτάνοντας στο 74,9% το 2015 (ο αριθμός των διαθέσιμων δωματίων παρέμεινε σταθερός το 2015 σε σχέση με το 2014), οι τιμές των ξενοδοχείων παρέμειναν χαμηλές σχεδόν 14% λιγότερο από τα επίπεδα του 2008, παρά την αύξηση των τιμών της τάξης του 4,7% το 2015. Η Αθήνα είχε Μέση Τιμή Δωματίου (ARR) 90 ευρώ το 2015 και βρισκόταν στα ίδια επίπεδα με τις μεσογειακές πόλεις της Μαδρίτης και της Λισαβόνας που είχαν 94 ευρώ και 92 ευρώ αντίστοιχα.

Η πληρότητα το διάστημα Μαΐου – Σεπτεμβρίου στα αθηναϊκά ξενοδοχεία έφτασαν στο 89% - συμπεριλαμβανομένου του Αυγούστου που το συγκεκριμένο διάστημα αποτέλεσε τον μήνα με την χαμηλότερη πληρότητα – ενώ την περίοδο Οκτωβρίου – Απριλίου η πληρότητα ήταν 65% το 2015.

Τέλος, πρόκληση μπορεί να αποτελέσει για τα ξενοδοχεία της Αθήνας η αύξηση της πληρότητας την συγκεκριμένη περίοδο, πιθανόν με την περαιτέρω ανάπτυξη και προώθηση του Συνεδριακού Τουρισμού (MICE).


Customer Satisfaction Survey & Hotel Sector Performance 2015




Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top