Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Ο τουρισμός αξιοποιεί την τρέλα των Pokemon

Βίκυ Καραντζαβέλου - 19 Ιούλιος 2016, 13:17

Σύμφωνα με την εταιρεία SurveyMonkey, το 'Pokémon Go' είναι η πιο διαδεδομένη και δημοφιλής πλατφόρμα παιχνιδιού στην ιστορία των ΗΠΑ, έχοντας χρόνο κυκλοφορίας μόλις δύο εβδομάδες. Ο τουριστικός κόσμος, 'πιάνοντας' τα 'σημεία των καιρών' μπαίνει στο παιχνίδι.


Με την εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα “Pokemon Go” να σαρώνει όλες τις χώρες του κόσμου, κάποιες τουριστικές εταιρείες δίνουν βάση στο ενδιαφέρον που δείχνει ο κόσμος γύρω από τη νέα εφαρμογή, με σκοπό να προσεγγίσουν νέα επίπεδα συνεργασίας με το κοινό τους.

Καλώς ήλθατε στην Pokéconomy”
Σύμφωνα με την εταιρεία SurveyMonkey, το “Pokémon Go” είναι η πιο διαδεδομένη και δημοφιλής πλατφόρμα παιχνιδιού στην ιστορία των Ηνωμένων Πολιτειών, έχοντας χρόνο κυκλοφορίας μόλις δύο εβδομάδες.

Ουσιαστικά, ο στόχος του παιχνιδιού είναι να πιάσει κανείς ψηφιακά Pokemon μέσα από την εφαρμογή που είναι συνδεδεμένη με το Google Maps και δείχνει συγκεκριμένα σημεία μέσα στην πόλη (PokeStops). Στη συνέχεια, ανταγωνίζονται μεταξύ τους όλοι οι χρήστες για το ποιος θα πιάσει τα περισσότερα Pokemon.



Ακολουθούν κάποια χαρακτηριστικά στατιστικά:

  • Η SurveyMonkey ανέφερε ότι στις 14 Ιουλίου έπαιξαν το παιχνίδι 26 εκατ. Αμερικανοί είτε σε πλατφόρμα Android είτε σε Apple iOS. Η εταιρεία ανέφερε: “Περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν το Google Maps μέσω της εφαρμογής Pokemon Go, παρά το Google Maps από μόνο του”.
  • Σύμφωνα με την Gizmodo, “το Pokemon Go έχει εγκατασταθεί περισσότερες φορές στα κινητά σε μια εβδομάδα, απ’ότι το Tinder σε πέντε χρόνια”.
  • Η SimilarWeb αναφέρει: “Το Pokemon Go έχει περισσότερους καθημερινούς ενεργούς χρήστες από το Twitter”.
  • Το φαινόμενο με τα Pokemon δε φαίνεται ότι θα εκλείψει σύντομα. Αρχικά, την πρώτη εβδομάδα η εφαρμογή ήταν διαθέσιμη μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία. Αργότερα, λόγω προβλημάτων με την πληρότητα των server, η εφαρμογή ξεκίνησε να είναι διαθέσιμη και στη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, μέχρι που είναι διαθέσιμη πλέον σχεδόν σε όλη την Ευρώπη.



Η εταιρεία RYANsolutions αναζήτησε αναφορές στα Pokemon ή σε στοιχεία που αφορούν στο παιχνίδι (PokeStops, κ.λπ.) σε δημοσιεύσεις στα Social Media 5.000 λογαριασμών Twitter από ξενοδοχεία. Υπολόγισε το ποσοστό των ξενοδοχείων που έχουν αναφορές σε Pokemon σε κάθε κανάλι, τουλάχιστον μία φορά σε μια ημέρα. Συνολικά, το 9,2% όλων των ξενοδοχείων ανέφεραν τα Pokemon τουλάχιοστον μία φορά, με το 1,2% όλων των tweets να περιέχουν αναφορά στο παιχνίδι.

Pokemon tweets από ξενοδοχεία




Πιάσε ένα Pokemon σε ξενοδοχείο
Το Country Inn & Suites, Portland Airport στις ΗΠΑ έχει γίνει GYM στη εφαρμογή, που σημαίνει ότι οι παίκτες μπορούν να πιάσουν Pokemon μέσα στο ξενοδοχείο, να πολεμήσουν τους αρχηγούς GYM και μετά να “τρέξουν” το GYM site. Το ξενοδχοείο προσφέρει ακόμη έκπτωση 10% σε όσα δωμάτια είναι διαθέσιμα για παίκτες.



Στο The Peninsula Tokyo στην Ιαπωνία, τα παιδιά έχουν μια καθ’όλα διαδραστική εμπειρία από την The Pokémon Company. Όλοι οι πελάτες του ξενοδοχείου από 5 ετών και άνω παίρνουν ενα καπέλο Pikachu και μία μπάλα Poké και ξεκινούν την αναζήτηση Pokémon. όλα αυτά μέσω του ειδικού πακέτου του ξενοδοχείου “Pokémon Hotel Adventure: The Power of Ten”.

Η χρήση του “Pokemon Go” είναι πολύ πιθανό ότι σταδιακά θα εξαλειφθεί, ακολουθώντας τη μοίρα κι άλλων παιχνιδιών για κινητά τηλέφωνα, όπως το “Candy Crash” και το “Clash of Clans”. Ωστόσο, οι τελευταίες 10 ημέρες δείχνουν τις δυνατότητες που υπάρχουν, όταν τα ταξιδιωτικά εμπορικά σήματα είναι σε θέση να αναπτύξουν ψηφιακές προσφορές κυριολεκτικά μέσα σε μια νύχτα, για να κερδίσουν την αυξανόμενη προσοχή των καταναλωτών.

Η αύξηση του μάρκετινγκ “On-Demand” προορισμών - Παραδείγματα
Δύο από τους πρώτους οργανισμούς τουρισμού που ασχολήθηκαν με πακέτα σχετικά με τα Pokemon, η Visit Anaheim και η Travel Portland, εξέδωσαν ήδη ανακοινώσεις, δείχνοντας που μπορούν οι επισκέπτες και οι ντόπιοι να βρούνε Pokemon σε τοπικά αξιοθέατα.

Για παράδειγμα, κάποιοι από το προσωπικό του Τμ. Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας της Visit Anaheim, ξεκίνησαν προ ολίγων ημερών να συζητούν για το ότι το γραφείο θα έπρεπε να σχεδιάσει κάτι “cool” για να μπορέσει να ενταχθεί στο συνεχώς μαζικά αυξανόμενο κοινό γύρω από τα παιχνίδια στα κινητά τηλέφωνα. Μέσα σε δύο μέρες, το γραφείο είχε φτιάξει μια ιστοσελίδα που οδηγούσε τους επισκέπτες σε αξιοθέατα της περιοχής όπου υπήρχαν “σπάνια και εξωτικά” Pokemon, συμπεριλαμβανομένου του πάρκου της Disneyland, του Anaheim Convention Center και του Anaheim Packing District. Σε 24 ώρες, όποιος έψαχνε στο Google “pokemon anaheim” ή “Best Places for Pokémon Go in Anaheim”, όσα αποτελέσματα εμφανίζονταν, έβγαιναν στην κορυφή.

“Η καθημερινή διαδικτυακή μας κίνηση ήταν η μεγαλύτερη από τον περασμένο Σεπτέμβριο και η τρίτη μεγαλύτερη συνολικά”, είπε ο Charles Harris, ανώτερος αντιπρόεδρος του Μάρκετινγκ της Visit Anaheim. Ο λόγος για τον οποίο αυτή η κλίνηση είχε επιτυχία εξήγησε ο Harris, είναι γιατί οι εργαζόμενοι στο Visit Anaheim είναι πρόθυμοι να δώσουν προσοχή στις καινούριες τάσεις, να σκεφτούν πιθανές συνέργιες με αυτές τις τάσεις και να απαντούν γρήγορα με έναν συνδυασμό Social Media και διαδικτυακού υλικού. “Όλα έχουν να κάνουν με την ταχύτητα, την ευελιξία και την ικανότητα να είναι κανείς λιτός και ευέλικτος”, είπε. “Σήμερα, πρέπει σχεδόν να γίνεις ατζέντης του εαυτού σου”.

Ομοίως, η Travel Portland ανέβασε το “Pokemon Go” στην ιστοσελίδα της, γεμίζοντάς την με μικρότερες, ανεξάρτητες επιχειρήσεις, που έχουν πολλά Pokemon και pokeStops. Υπάρχει επίσης σειρά φωτογραφιών στο Instagram με το hashtag #pokemon. Στο κάτω μέρος της σελίδας, η Travel Portland δημοσίευσε συνδέσμους άλλων ιστοσελίδων, που εξηγούν πως και που να πιάσει κανείς Pokemon στην πόλη. “Το Portland είναι πραγματικά μια πόλη που περπατιέται εύκολα, αλλά όταν ξεκινήσαμε να μιλάμε για τη δημιουργία μιας διαδρομής με τα πόδια για τα Pokemon, ήταν στην αρχή ως αστείο”, είπε η Courtney Ries, πρόεδρος του Μάρκετινγκ της Travel Portland. “Αλλά αργότερα, αφού είδαμε ότι έχουμε την τεχνολογία στην ιστοσελίδα μας, που μας επιτρέπει να δημιουργούμε υλικό σε ζωντανή αναμετάδοση, σκεφτήκαμε πως θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι περισσότερο”. Αυτή είναι η πρώτη φορά που η Travel Portland δημιούργησε μια ψηφιακή προωθητική ενέργεια σε πραγματικό χρόνο, σύμφωνα με την Ries. Εξήγησε ότι αυτό είναι “μια αρκετά μεγάλη πρόκληση” για κάθε τουριστικό γραφείο, κάθε φορά που υπάρχει μια αναδυόμενη ποπ τάση. “Αλλά ξέραμε ότι θα μπορούσαμε να παρέμβουμε και να παρέχουμε κάποιο περιεχόμενο που ήταν πραγματικά χρήσιμο και προσφέρει πραγματική αξία για τους ντόπιους και τους επισκέπτες μας”. Μέσα στις πρώτες 24 ώρες, η σελίδα είχε 1.400 views και είναι πλέον η τέταρτη πιο επισκέψιμη σελίδα στο site. Η αξία της προώθησης μέχρι σήμερα είναι ότι “οι άνθρωποι παίρνουν αποφάσεις σχετικά με το τι πρέπει να κάνουν στο Portland σχετικά με το παιχνίδι, έτσι ώστε να εξερευνήσουν μέρη, τα οποία, αν δεν ήταν τα Pokemon, δε θα τα επισκέπτονταν”.

Φυσικά, δεν είναι όλοι ευχαριστημένοι με τη δημοφιλία των Pokémon, όπου ήδη πάνω από 5% των χρηστών του Android έχουν κατεβάσει την εφαρμογή, 10 εκατομμυρίων ανθρώπων χθες, και μόνο. Καταρχάς, αναφέρθηκε η έλλειψη προσοχής όσων παίζουν Pokémon, με αποτέλεσμα π.χ. τροχαία ατυχήματα. Αλλά από μια ταξιδιωτική σκοπιά, οι διαμαρτυρίες μέχρι στιγμής φαίνεται να είναι αρκετά ήπιες.

Υπάρχουν επίσης ανησυχίες σχετικά με την κατάλληλη συμπεριφορά σε ορισμένους πολιτιστικούς χώρους. Για παράδειγμα, το Μουσείο του Ολοκαυτώματος στην Ουάσινγκτον ζητά από τους επίδοξους παίκτες να μην εμπλακούν με τα τρία PokéStops που είναι διαθέσιμα στην εγκατάσταση. “Η χρήση του παιχνιδιού δεν είναι κατάλληλη για το μουσείο, το οποίο είναι ένα μνημείο για τα θύματα του ναζισμού”, δήλωσε ο Andrew Hollinger, διευθυντής Επικοινωνίας του μουσείου. “Προσπαθούμε να μάθουμε αν μπορούμε να αποκλείσουμε τους χώρους του μουσείου από το παιχνίδι”.


Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top