Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΤο υπέροχο Aviation Show Farnborough 2016 (11-17 Ιουλίου)

Το υπέροχο Aviation Show Farnborough 2016 (11-17 Ιουλίου)

Eίδαμε και πολύ μεγάλες, καινούριες και παλιές εταιρείες που προαγοράζουν κατά εκατοντάδες, μαζικά, τους κυριότερους τύπους των μεγάλων αεροσκαφών για να τα μισθώνουν με τη σειρά τους σε αεροπορικές εταιρείες. Και εκεί η εμπορική και οικονομική μάχη είναι τεράστιας σημασίας και δίνει ένα ακόμα βήμα ώθησης προς τα εμπρός στην αεροπορική βιομηχανία.

Ήταν αλήθεια μια σπουδαία προσωπική εμπειρία του γράφοντος, η παρουσία του στο μοναδικό αυτό αεροπορικό γεγονός. Κατά τη διάρκεια του, από τις 11 έως τις 17 Ιουλίου, οι διοργανωτές πιστοποίησαν ότι υπεγράφησαν παραγγελίες και options αγοράς αεροσκαφών, ύψους 123,9 δισ. δολ.

Όπως έχει καταγραφεί επίσημα στα βιβλία εντολών, παραγγέλθηκαν 856 αεροσκάφη, αξίας περίπου 94 δισ. δολ., μηχανές αξίας περίπου 23 δισ. δολ., με παράλληλες μικρότερες συμφωνίες περίπου 7 δισ. δολ.

Την εκδήλωση εγκαινίασε ο τέως Βρετανός πρωθυπουργός, David Cameron, και ο οραματιστής μεγαλομέτοχος της Virgin Atlantic, Richard Branson.

Η τελετή έναρξης πλαισιωνόταν από διελεύσεις του νέου υπερόπλου F-35Β και επιδείξεις του αεροπορικού σμήνους των Red Arrows.

Χαρακτηριστική υπήρξε η δήλωση του Shaun Ormrod, International Chief Executive του Farnborough Airshow, που είπε επί λέξει, σε σχετική ομιλία του στην κεντρική εκδήλωση, όπου παρευρέθησαν εκατοντάδες executive στελέχη της αεροπορικής βιομηχανίας: “Με αυτές τις παραγγελίες που προστίθενται στον ήδη μεγάλο κατάλογο παραγγελιών, φαίνεται πως η αεροπορική  βιομηχανία θα παραμείνει ενεργή και απασχολημένη για αρκετά χρόνια που έρχονται”.

Φυσικά, ο Richard Branson έκανε μια υπέροχη εμφάνιση μπροστά από τα 12 καινούρια Α350, που παρήγγειλε για μακρές αποστάσεις, πλαισιωμένος από τους executives της Airbus Industry.

Βεβαίως και μικρότερα αεροσκάφη, όπως το νέο Α320 και το Boeing 737 max, έκαναν ηχηρή την παρουσία τους σε παραγγελίες.

Παράλληλα, με κάποιες εκπλήξεις που παρουσιάστηκαν για την παραγωγή του υπερολεωφορείου Α380, για το οποίο η Airbus ανακοίνωσε ότι μετά το 2018 θα κατασκευάζεται ένα μόνο ανά μήνα, δείγμα ότι αρχίζει η γενιά αυτών των αεροσκαφών να υποχωρεί μπροστά σε νέες τεχνολογίες παραγωγής.

Έτσι, και εταιρείες όπως η Easyjet προχωρούν δυναμικά σε νέες παραγγελίες, έχοντας σαν ορμητήριο δευτερεύοντα αεροδρόμια κάθε μικρής ευρωπαϊκής πόλης, για να μειώσουν το κόστος του εισιτηρίου, σαν πραγματικοί μεταφορείς χαμηλού κόστους (LCC).

Ντεμπούτο είχαμε ακόμη για μικρότερα και βαριά ελικόπτερα, όπως και για βαριά turbo prop αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού. Δεν πρέπει βέβαια να ξεχάσουμε να αναφερθούμε σε αυτό που είδαμε για το Sukhoi Sportjet SJ100.

Και αναγεννήσεις πολλές επιδείχθηκαν στο Farnborough, όπως το αεροσκάφος της Aero Elvira Optica Observation, που μοιάζει περισσότερο με ελικόπτερο και επανέρχεται μετά από 30 χρόνια με γυάλινη καμπίνα, 3 τροχούς και οπίσθια τεράστια αεροτουρμπίνα.

Είναι πολύ σημαντικό εδώ να αναφέρουμε την παρουσίαση του 6θέσιου ελαφρού business jet που παρουσίασε η Honda μετά από πολλά χρόνια προσπαθειών.

Επιπρόσθετα, οι μηχανές της Pratt & Whitney Canada PW306, έρχονται να κινήσουν με αξιοπιστία το Dornier 328, που ελπίζει να κάνει νέα αεροπορική καριέρα και ανάλογες παραγγελίες. H ΑTR εξάλλου με τα 5πρόπελα Turbo Prop της ATR 42/72 μπαίνει και αυτή δυναμικά στην αγορά.

Και ας μη συζητάμε για μηχανές αεροσκαφών. Γιατί η σκληρή μονομαχία της International Aero Engines V2500s και CFM International CFM56s μαίνεται σκληρή και αδυσώπητη.

Τελικά, είδαμε και πολύ μεγάλες, καινούριες και παλιές εταιρείες που προαγοράζουν κατά εκατοντάδες, μαζικά, τους κυριότερους τύπους των μεγάλων αεροσκαφών για να τα μισθώνουν με τη σειρά τους σε αεροπορικές εταιρείες. Και εκεί η εμπορική και οικονομική μάχη είναι τεράστιας σημασίας και δίνει ένα ακόμα βήμα ώθησης προς τα εμπρός στην αεροπορική βιομηχανία.

Ήταν πραγματικά μια αξέχαστη, όπως αναφέραμε και στην αρχή, προσωπική εμπειρία.
Περιμένουμε με αγωνία το Le Bourget, στη Γαλλία, σε 2 χρόνια, για να διαπιστώσουμε πόσο υπερβατικά τα ανθρώπινα δημιουργήματα θα χαράξουν νέους εναέριους δρόμους για την ανάπτυξη των αερομεταφορών, το συμφέρον του επιβάτη, την ποδηγέτηση των τιμών και την επαύξηση των συνθηκών ασφαλούς πτήσεως.

Ο Μανώλης Α. Γκύζης ασκεί δικηγορία με τους συνεργάτες του, με ειδίκευση στο Δίκαιο των Αερομεταφορών στην Ελλάδα και διεθνώς, από το 1974.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
19/04/2024
18/04/2024
17/04/2024
16/04/2024
15/04/2024
12/04/2024