Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Η εικονική πραγματικότητα (VR) στην υπηρεσία των ταξιδιών και του τουρισμού

29 Αύγουστος 2016, 15:45

Με τον σωστό εξοπλισμό, μπορεί πλέον κανείς να ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο χωρίς να χρειαστεί καν να αφήσει το σπίτι του - τουλάχιστον σε εικονικό επίπεδο. Και όταν μιλάμε για σωστό εξοπλισμό, αναφερόμαστε ουσιαστικά μόνο στο κινητό τηλέφωνο, το tablet ή τον υπολογιστή. Αν επιθυμεί κανείς να είναι περισσότερο εξελιγμένος, μπορεί να συμπεριλάβει και ένα σετ εικονικής πραγματικότητας στον εξοπλισμό του.


Η πρόοδος της τεχνολογίας έχει βελτιώσει σε μεγάλο βαθμό και τις δυνατότητες της εικονικής πραγματικότητας (Virtual Reality - VR) και έχει φέρει τη νέα τεχνολογία στις μάζες του κόσμου, σε σημείο να αρχίζουν να βελτιώνονται τα εικονικά ταξίδια. Όταν τα ταξίδια αυτά λειτουργούν σωστά, είναι σα να βρίσκεσαι εκεί. Κάτι που εγείρει την ερώτηση: οι άνθρωποι θα αρχίσουν να ψάχνουν για προορισμούς ανοίγοντας μια συσκευή αντί να κάνουν κρατήσεις και να πραγματοποιούν, στην πραγματικότητα, το ταξίδι;

Σύμφωνα με πολλούς, και ειδικότερα όσους ασχολούνται με τον τουρισμό και την τεχνολογία, η εικονική πραγματικότητα θα βοηθήσει τον τουρισμό να αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό.

Χρήση της VR για ενδυνάμωση του τουρισμού
Η εικονική πραγματικότητα είναι μια από τις πιο εκπληκτικές τεχνολογίες που υπάρχουν, ωστόσο ακόμα υστερεί σε σχέση με την πραγματικότητα, ειδικά σε ό,τι αφορά στις αναμνήσεις, που είναι εγγενώς συνδεδεμένες με τις ταξιδιωτικές εμπειρίες της πραγματικής ζωής. Όταν βρίσκεται κανείς σε διακοπές, είναι απορροφημένος στον προορισμό του 24 ώρες το 24ωρο, βιώνοντας διάφορες και μοναδικές εμπειρίες.

“Δεν μπορείς να αναπαράξεις κάτι τέτοιο στην εικονική πραγματικότητα, μπορείς όμως να δώσεις στους ανθρώπους μια γεύση του τι θα βίωναν αν πήγαιναν να επισκεφθούν κάποιο μέρος στην πραγματικότητα”, αναφέρει ο Abi Mandelbaum, διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής του YouVisit, οργανισμού που εξειδικεύεται στα ταξίδια εικονικής πραγματικότητας.

Ο Mandelbaum πιστεύει ότι τα ταξίδια εικονικής πραγματικότητας έχουν, και θα συνεχίσουν να έχουν, θετική επίδραση  στα κανονικά ταξίδια και ο YouVisit έχει στοιχεία που μπορούν να υποστηρίξουν τη θέση αυτή. Συγκεκριμένα, ποσοστό πάνω από 13% των ανθρώπων που επιλέγουν ένα ταξίδι εικονικής πραγματικότητας, έχουν ενθουσιαστεί τόσο, ώστε το επόμενο ταξίδι που θα κάνουν θα είναι πραγματικό και όχι εικονικό.

Σε έρευνα, σχεδόν δύο στους τρεις Αμερικανούς ταξιδιώτες αναφέρουν πως θα επηρεάζονταν από την έκθεσή τους σε μια εμπειρία εικονικής πραγματικότητας, σύμφωνα με την Caroline Coyle, αντιπρόεδρο Brand Strategy του Las Vegas Convention and Visitors Authority (LVCVA).

Ο Joost Schreve συγκρίνει τη θετική επίδραση που έχουν τα ταξίδια εικονικής πραγματικότητας στον πραγματικό τουρισμό, σε σχέση με την επίδραση της τηλεόρασης στον ίδιο τομέα. Ο ιδρυτής της kimkim, υπηρεσίας σχεδιασμού ταξιδιών, αναφέρει ότι, όταν η τηλεόραση ήρθε στο προσκήνιο, οι άνθρωποι έλεγαν πως δε χρειαζόταν πλέον να ταξιδεύουν σε κάποιο μέρος, καθώς θα μπορούσαν να το δουν χωρίς να αφήσουν την άνεση του καναπέ τους. “Αυτό όμως δεν συνέβη. Μάλιστα, ενέπνευσε τους ανθρώπους να ταξιδέψουν περισσότερο”, δηλώνει.

Ταξίδια VR: Ένα πολύτιμο εργαλείο “try before you buy”
Τα ταξίδια εικονικής πραγματικότητας δεν εμπνέουν μόνο τους ανθρώπους να επισκεφθούν μια περιοχή, αλλά επίσης τους βοηθούν να σχεδιάσουν τι μπορούν να κάνουν εκεί που θα πάνε και πως θα περάσουν τον χρόνο τους. Ένα ταξίδι εικονικής πραγματικότητας στα σχέδια των τουριστών θα βοηθούσε πολύ. Είναι ένας τρόπος να δοκιμάσει κανείς κάτι προτού το αγοράσει, που του επιτρέπει να πάρει μια γεύση του τι πρόκειται να βιώσει στο μέρος που θα επισκεφθεί.

“Μοιάζει με την αληθινή εμπειρία”, λέει ο Richard Broo, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Wemersive, εταιρείας που συνεργάζεται με διαφημιστικά πρακτορεία, κινηματογραφικά στούντιο και εταιρείες παραγωγής, παρέχοντας μοναδικές εμπειρίες εικονικής πραγματικότητας. “Σου επιτρέπει να βιώσεις γρήγορα πράγματα, τα οποία αλλιώς θα σου έπαιρναν εβδομάδες να τα ανακαλύψεις. Είναι σα να τηλεμεταφέρεις τον εαυτό σου εκεί που θέλεις να πας στην πραγματικότητα και είναι ένας τέλειος τρόπος για να φτιάξεις ένα πλάνο για το ταξίδι σου”.

“Μία επιτυχημένη ταξιδιωτική εμπειρία είναι αυτή όπου οι ταξιδιώτες τελικά περνούν τέλεια και όταν γυρίζουν πίσω λένε σε όλους πόσο καλά πέρασαν” αναφέρει ο Mendelbaum. “Τα ταξίδια εικονικής πραγματικότητας δίνουν στους επισκέπτες μια γεύση του τι πρόκειται να δουν και να κάνουν στην περιοχή για την οποία ενδιαφέρονται. Επίσης μπορούν να κάνουν πράγματα που θέλουν με περισσότερη άνεση, καθώς θα τα έχουν δει και θα τα έχουν προγραμματίσει εκ των προτέρων”. Προσθέτει δε ότι η διαδικασία σχεδιασμού είναι και πιο διασκεδαστική μέσω ενός ταξιδιού VR. “Αντί να πελαγοδρομεί κανείς σε έναν ωκεανό ιστοσελίδων, ξοδεύει 10 λεπτά περίπου μαθαίνοντας τα πάντα για έναν προορισμό σε ένα πραγματικά καθηλωτικό περιβάλλον”.

Thomas Cook Virtual Holiday



Τον Ιανουάριο του 2015, η Thomas Cook προχώρησε σε συμφωνία με την Samsung και την Visualise για να δημιουργήσουν μια σειρά από μικρά σποτάκια διάφορων προορισμών με τη λογική της εμπειρίας “try-before-you-fly”. Οι καταναλωτές που επισκέφθηκαν καταστηματα σε Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία και Βέλγιο δοκίμασαν την τεχνολογία, χρησιμοποιώντας το σετ Samsung Gear VR.

Το υλικό περιέχει μια ποικιλία από προορισμούς που προσφέρονται στις υπηρεσίες της Thomas Cook, παρέχοντας έτσι στους πελάτες την ευκαιρία να δούνε επιπλέον εμπειρίες, όπως ένα ταξίδι στον Manhattan με ελικόπτερο, μια βόλτα στην πισίνα του ξενοδοχείου Sentido στη Ρόδο, μια επίσκεψη στις πυραμίδες της Αιγύπτου ή μια βόλτα στην OCBC Skyway της Σιγκαπούρης - και όλα αυτά χωρίς ο χρήστης να βγει από το κατάστημα, στο οποίο βρίσκεται ο εξοπλισμός.

Μια ομάδα ταξίδεψε στην Ελλάδα, την Κύπρο, τη Νέα Υόρκη, την Σιγκαπούρη και την Αίγυπτο για να μαζέψουν το υλικό που χρειάζεται για τα σποτάκια. Τους τρεις πρώτους μήνες, η καμπάνια προώθησε κρατήσεις πτήσεων και ξενοδοχείων, ύψους 17.500 δολ. σε Βρετανία και Γερμανία, με 40% επιστροφή κέρδους στην επένδυση. Για παράδειγμα, υπήρξε αύξηση εσόδων κατά 190% για ταξίδια προς τη Νέα Υόρκη, αναφέρεται χαρακτηριστικά σε case study της Visualise.

“Χάρη στη συνεργασία με τη Visualise, η Thomas Cook ήταν ο πρώτος ταξιδιωτικός οργανισμός που έδωσε στο κοινό την Εικονική Πραγματικότητα, μέσα σε καταστήματα. Έχουμε ήδη προταθεί για πολυάριθμα βραβεία καινοτομίας και έχουμε δει ένα καλό ποσοστό μετατροπής αυτής της κίνησης σε κρατήσεις, μετά την προβολή του περιεχομένου Εικονικής Πραγματικότητας”, είπε η Lynne Slowey, επικεφαλής Ψηφιακού Περιεχομένου της Thomas Cook.

Η καμπάνια “Fantasy Flight”
Η καμπάνια “Fantasy Flight” στα αεροσκάφη της Thomas Cook δίνει στους πελάτες τη δυνατότητα να βιώσουν μια εν πτήσει εμπειρία 360 μοιρών. Η ιδέα, που συνελήφθη από την Catch Digital, αφορά στους τουρίστες να “μεταφέρονται” στο πιλοτήριο ενός αεροπλάνου της Thomas Cook. Οι θεατές της εμπειρίας αυτής κλήθηκαν να ανακαλύψουν στοιχεία μέσα σε βίντεο από την Economy και την Business Class του αεροπλάνου και να καταθέσουν τις απαντήσεις τους σε μια ιστοσελίδα, για να έχουν την ευκαιρία να κερδίσουν διακοπές στο Λος Άντζελες αξίας 3.000 λιρών.

Τα VR Tours στην ξενοδοχειακή βιομηχανία
Από την πλευρά τους, τα ξενοδοχεία χρησιμοποιούν συσκευές εικονικής πραγματικότητας για να παρέχουν περισσότερες εμπειρίες στους πελάτες τους. Τον περασμένο Σεπτέμβριο, η Marriott Hotels κυκλοφόρησε την υπηρεσία “VRoom Service”, όπου οι επισκέπτες μπορούσαν να δανειστούν μια συσκευή εικονικής πραγματικότητας και να βιώσουν την εμπειρία “VR Postcards”: καθηλωτικές ιστορίες, μέσα από τις οποίες οι χρήστες μπορούσαν να “επισκεφθούν” τη Χιλή, τη Ρουάντα ή το Πεκίνο. “Τα ταξίδια διευρύνουν το μυαλό και τη φαντασία μας”, είπε ο Matthew Carroll, αντιπρόεδρος των Marriott Hotels, στη σχετική συνέντευξη Τύπου. “Το VRoom συνδυάζει τα παραμύθια με την τεχνολογία, δυο πράγματα που είναι πολύ σημαντικά για τους ταξιδιώτες της επόμενης γενιάς”.

Η VR στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Ρίο 2016


Η Εικονική Πραγματικότητα χρησιμοποιήθηκε για να δείξει στον κόσμο την καλύτερη πλευρά του Ρίο ντε Τζανέιρο, στα πλαίσια των Ολυμπιακών Αγώνων. Ένα καλό παράδειγμα είναι το Olympic City Museum, που δημιούργησε ένα βίντεο 360 μοιρών, με τη βοήθεια ελικοπτέρων και αιωρόπτερων που πετούσαν σε όλη την πόλη. Η ταινία περιλαμβάνει τα κύρια μέρη του Ρίο, αλλά και Ολυμπιακές εγκαταστάσεις. Το βίντεο ήταν μία από τις μεγαλύτερες ατραξιόν για τους επισκέπτες του μουσείου. Η Εικονική Πραγματικότητα έδινε στους χρήστες την ευκαιρία να “εισέλθουν” στις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις και να επισκεφθούν τα κυριότερα αξιοθέατα σε όλη την πόλη πετώντας. Έτσι η χρήση της Εικονικής Πραγματικότητας, με ακουστικά και διαδραστική ψηφιακή τεχνολογία, μετέτρεψε το μουσείο σε ένα από τα κύρια αξιοθέατα των Αγώνων.






Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top