Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Οι μεσάζοντες διεκδικούν τη μερίδα του λέοντος στις βρετανικές τουριστικές συναλλαγές

02 Σεπτέμβριος 2016, 15:40

Οι ΟΤΑ μπορεί είναι οι κυρίαρχοι του παιχνιδιού, όμως οι παραδοσιακοί μεσάζοντες (τουριστικοί πράκτορες) διεκδικούν τη μερίδα του λέοντος στις τουριστικές συναλλαγές.


Τα 2/3 των Βρετανών τουριστών στο εξωτερικό έκαναν κρατήσεις διαδικτυακά φέτος, όπως παρατηρεί πρόσφατη έρευνα της TNS Global Market Research Company. Μόνο το 1/3 των ενδιαφερομένων έκλεισε τις διακοπές του σε μια αεροπορική εταιρεία ή ξενοδοχείο χωρίς μεσάζοντα, πράγμα που σημαίνει ότι τα άλλα 2/3 έκαναν τις κρατήσεις τους μέσω μεσάζοντα.

Ένας στους πέντε (21%) έκλεισε τις διακοπές του μέσω ταξιδιωτικού πράκτορα ή συμβούλου (με προσωπική επαφή το 9%, μέσω τηλεφώνου το 5% ή μερικώς από τηλεφώνου το 7%. Ένα ποσοστό 14% έκανε κράτηση μέσω ΟΤΑ και ένα άλλο 18% μέσω ιστοσελίδας καταλυμάτων, όπως είναι η Booking.com.

Λίγο περισσότεροι από το 1/3 (36%) ανέφεραν ότι έκαναν κράτηση άμεσα με έναν πάροχο καταλύματος ή πτήσης, δηλαδή ένα ξενοδοχείο ή μια αεροπορική εταιρεία. Το ποσοστό αυτών που έκαναν κράτηση διαδικτυακά σε έναν T.O. είναι ασαφές, αλλά ο αριθμός πρέπει να είναι σημαντικός, καθώς η TUI ανέφερε ότι 57% των κρατήσεών της φέτος στο Ην. Βασίλειο έγιναν απευθείας διαδικτυακά.

Η έρευνα της TNS βρήκε μικρή ηλικιακή διαφοροποίηση σε αυτούς που έκλεισαν απευθείας με ένα ξενοδοχείο ή μια αεροπορική. Αντιθέτως υπήρχε μεγάλη διαφοροποίηση στις κρατήσεις μέσω ιστοσελίδων, με το 31% των ηλικιών μεταξύ 25-34 να χρησιμοποιεί ιστοσελίδες όπως η Booking.com, σχεδόν διπλάσιος αριθμός σε σχέση με την ηλικιακή ομάδα άνω των 35. Αυτή η νεαρή ομάδα είναι επίσης πιο πρόθυμη να κλείσει τις διακοπές της μέσω ΟΤΑs, με έναν στους πέντε να το προτιμά (19%), παρά να απευθυνθούν σε έναν ταξιδιωτικό πράκτορα (10%), να κλείσουν τις διακοπές τους μέσω προσωπικής επαφής (17%) ή μέσω τηλεφώνου (18%).

Οι ταξιδιώτες ηλικίας άνω των 55 ετών προτιμούν να συμβουλευτούν έναν τουριστικό πράκτορα, με έναν στους πέντε (19%) να επισκέπτεται ένα τουριστικό γραφείο και ποσοστό 12% να κάνει κράτηση συνδυαστικού μέσω τηλεφώνου και Internet.

Οι ενήλικες που ταξιδεύουν χωρίς παιδιά φαίνεται επίσης να προτιμούν να κάνουν κράτηση μέσω τουριστικού πράκτορα, με ένα 25% να πράττει αναλόγως, σε αντίθεση με ένα 15% των ενηλικών που ταξιδεύουν με παιδιά.

Τρεις στους τέσσερις τουρίστες (75%) με επάγγελμα καλών απολαβών έκλεισαν διαδικτυακά, έναντι 58% εκείνων με λιγότερο εισόδημα από εργασία - με 28% των τελευταίων να κάνουν κρατήσεις μέσω πράκτορα πρόσωπο με πρόσωπο, τηλεφωνικά ή με συνδυασμό τηλεφώνου και διαδικτύου.

Μόλις ένας στους έξι ενήλικες που έκανε κράτηση για διακοπές χρησιμοποίησε κάποιον επαγγελματία του τουρισμού ως τη βασικότερη πηγή πληροφοριών για το τελευταίο του ταξίδι.

Η έρευνα αποκάλυψε ότι 17% των ενδιαφερομένων επισκέφθηκαν έναν τουριστικό πράκτορα, διάβασαν κάποια ταξιδιωτικά έντυπα ή μίλησαν με κάποιον που τους έδωσε συμβουλές για το ταξίδι τους, για τις πιο πρόσφατες διακοπές τους. Από την άλλη μεριά, ποσοστό 57% δήλωσε ότι το διαδίκτυο ήταν η κυριότερη πηγή πληροφοριών τους.

Περίπου ένας στους επτά (15%) ανέφερε ότι οι φίλοι ή η οικογένεια ήταν η κυριότερη πηγή πληροφοριών για τα ταξίδια τους. Ένα 6% βασίστηκε σε παραδοσιακούς ταξιδιωτικούς οδηγούς, ενώ ίδιο ποσοστό σε εφημερίδες και περιοδικά.

Ενδιαφέρον είναι ότι η εξάρτηση από το Internet ήταν υψηλότερη στους ταξιδιώτες ηλικίας 45-54 χρονών με ποσοστό 66%, και χαμηλότερη σε αυτούς ηλικίας 25-35, με ποσοστό 45%. Ένας στους πέντε (19%) της κατηγορίας 25-34 χρονών θεωρεί τους ταξιδιωτικούς πράκτορες ως την κυριότερη πηγή πληροφόρησής τους και ένα 27% θεωρεί έναν πράκτορα ή τα ταξιδιωτικά φυλλάδια το καλύτερο μέσο πληροφοριών-το μεγαλύτερο ποσοστό από κάθε άλλη ηλικιακή ομάδα.

Τα ταξιδιωτικά φυλλάδια φάνηκε να έχουν τη λιγότερη “πέραση” στις ηλικίες 35-54, όμως είχαν την περισσότερη ζήτηση οι τουριστικοί οδηγοί σε αυτήν την ομάδα, με έναν στους δέκα να συμβουλεύεται έναν τέτοιο.

Οι πιο νεαροί σε ηλικία πιο πιθανό θεωρούν να ζητήσουν πληροφορίες από συγγενείς και φίλους, με το 21% να αναφέρει ότι αυτές ήταν οι βασικές πηγές πληροφόρησής τους.

Οι ενδιαφερόμενοι με μεγαλύτερο εισόδημα ήταν πιο θετικοί να χρησιμοποιήσουν το διαδίκτυο σε αντίθεση με αυτούς με χαμηλότερο εισόδημα, κατέχοντας ποσοστά 62% και 49% αντίστοιχα. Οι τελευταίοι ήταν δυο φορές πιο πρόθυμοι να συμβουλευτούν έναν τουριστικό πράκτορα (ποσοστά 15% και 8% αντίστοιχα).

Το TripAdvisor στην κορυφή της λίστας για έρευνα διακοπών
Το TripAdvisor είναι η πιο δημοφιλής ιστοσελίδα μεταξύ των Βρετανών τουριστών για ταξίδια στο εξωτερικό, με ποσοστό 44% να το χρησιμοποιεί για την κράτηση ή την έρευνα των διακοπών του.

Το TripAdvisor είναι πολύ πιο μπροστά από τον αμέσως επόμενο ανταγωνιστή του, Booking.com (31%). Η ιστοσελίδα της Thomson είναι τρίτη στη λίστα μαζί με την easyJet με ποσοστό 25% και πιο μπροστά από την Expedia (24%).

Αυτές αποτελούν τις πέντε πιο δημοφιλείς ταξιδιωτικές ιστοσελίδες. Καμία άλλη από τη λίστα των 12 συνολικά ιστοσελίδων που αναφέρθηκαν δε χρησιμοποιήθηκε από ποσοστό μεγαλύτερο του ενός στους πέντε ερωτηθέντες. Η Skyscanner συγκέντρωσε ποσοστό 19%, η British Airways 18% και η Ryanair 16%. Η λίστα επίσης συμπεριλάμβανε την Airbnb, την Cheapflights, την Travelzoo και την Google Flights.

Ιστοσελίδες που χρησιμοποιήθηκαν για τις κρατήσεις των περισσότερων διακοπών
1 TripAdvisor 44%
2 Booking.com 31%
=3 EasyJet 25%
=3 Thomson 25%
5 Expedia 24%
6 Skyscanner 19%
7 British Airways 18%
8 Ryanair 16%
9 Airbnb 10%
10 Cheapflights 8%
11 Travelzoo 5%
12 Google Flights 4%
Άλλες ιστοσελίδες 29%

Πιο δημοφιλής ιστοσελίδες για παραθεριστές με παιδιά

  • TripAdvisor
  • Expedia
  • British Airways
  • EasyJet
  • Booking.com


Χωρίς παιδιά

  • TripAdvisor
  • Booking.com
  • Thomson
  • EasyJet
  • Expedia

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top