Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Rocabella Santorini: Το 1ο ελληνικό ξενοδοχείο που αγκαλιάζει το φιλανθρωπικό σκοπό 'Bucatini all’amatriciana' για τη σεισμόπληκτη Ιταλία

Αλεξία Χαρούπα - 12 Σεπτέμβριος 2016, 10:41

Παρατηρώντας την εξελικτική πορεία του ξενοδοχειακού marketing διαπιστώνουμε μία μετατόπιση από τη στρατηγική στόχευση στο μυαλό των καλεσμένων, στην καρδιά τους, και, τελικά, σήμερα στο πνεύμα τους (hospitality marketing 3.0), με την έννοια ότι πελάτες και ξενοδοχεία συνδημιουργούν το προϊόν, διατυπώνοντας παράλληλα τις πολιτισμικές φιλοδοξίες του προορισμού, ενισχύοντας την τοπική και παγκόσμια κοινωνία και μοιραζόμενοι κοινές αξίες για το κοινωνικό καλό.


Φιλοξενία σήμαινε πάντα να καλωσορίζεις αισθήματα με ευχυμία, αρώματα, μνήμες από γεύσεις και εικόνες..

Εικόνες που μυρίζουν ελληνικό καφέ σε χόβολη και γεύσεις γιαγιάς, ανθόνερο, ζάχαρη και μέλι και γλυκό τριαντάφυλλο φτιαγμένο με ρόδα από κάποιο μπαξέ του Αιγαίου με αγάπη, εικόνες με μία ρακή το απομεσήμερο σ’ένα ήρεμο ακρογιάλι, οι ανεπανάληπτες αποχρώσεις του μπλε της θάλασσας, το παρθένο ελαιόλαδο, μια σταγόνα Αιγαίο, μερικά βότσαλα της πιο μικρής παραλίας και ένα κομπολόι που σου χάρισε ο παππούς σου ένα βράδυ που μιλάγατε για ψάρεμα στο νησί του,  οι μυρωδιές χρυσάνθεμου, αγιοκλήματος και μενεξέ, σφιχτές αγκαλιές ενός “Ζορμπά” που γνώρισες το μεγάλο ελληνικό καλοκαίρι και θα τον πάρεις μαζί πίσω στην πατρίδα με την σκέψη σου, και το εγκάρδιο χαμόγελο ενός νέου που θα σε καλωσορίσει σαν παλιός φίλος στο ξενοδοχείο σου και την επόμενη μέρα θα σε φωνάζει με το μικρό σου όνομα..

Η δε δημιουργία γεύσης ήταν μία υπόθεση καρδιάς.  

Μία πρόκληση του να μπορείς να αποδίδεις συναίσθημα και μικρές “στιγμές” τέχνης και φαντασίας στο πιάτο. Γεύση όμως, πριν από αυτό και πάνω από όλα, είναι μία ιστορία, μία πολιτισμική εμπειρία, μία ιδιαίτερη πατρίδα.

Σε αυτήν τη φιλοσοφία μαγειρικού γίγνεσθαι, λόγω του σεισμού στην Ιταλία έχει οργανωθεί ένα παγκόσμιο κίνημα όπου εστιατόρια και ξενοδοχεία ενσωματώνουν στο μενού τους τη μακαρονάδα “Bucatini all’amatriciana” που έχει πάρει το όνομά της από την Amatrice, ένα από τα πιο όμορφα χωριά του Λάτιο που επλήγησαν από το σοβαρό σεισμό. Προσθέτοντας το πιάτο αυτό στο μενού τους, δωρίζουν μέρος της αξίας του στα θύματα του σεισμού. Πιο συγκεκριμένα, για κάθε πιάτο 2 ευρώ δίνονται στον σκοπό, το ένα από τον καλεσμένο και το άλλο από το ξενοδοχείο.

Όπως  σημειώνει ο κ. Γεώργιος Καλφόπουλος, Chief Operating Officer της ξενοδοχειακής αλυσίδας Rocabella Hotels, “είμαστε περήφανοι και ιδιαίτερα ευτυχείς που είμαστε το πρώτο ελληνικό ξενοδοχείο που αγκαλιάζει το σκοπό αυτό και σας περιμένουμε εγώ και η πολύτιμη ομάδα μου, με ένα πλατύ χαμόγελο να δοκιμάσετε το πιάτο αυτό και να το χαρείτε  ακόμα περισσότερο, γνωρίζοντας  το κοινωνικό του αντίκρισμα”.

Όπως ο Executive Chef του ξενοδοχείου, κ. Νίκος Αναγνώστου, θα πει: “Η φιλοξενία που βγαίνει από τις λέξεις (φιλώ = αγαπώ και ξένος), αναφέρεται στην περίθαλψη και τη φροντίδα ενός ξένου στο σπίτι κάποιου. Επίσης για τους αρχαίους ήταν θεσμός να υποδέχονται και να περιποιούνται τους ξένους έχοντας ηθικό χρέος να προσφέρονται σε κάθε περιστατικό, ανεξάρτητα από την οικονομική, πολιτική ή κοινωνική θέση του ξένου. Στο τέλος της παραμονής του τον αποχαιρετούσαν με ευχές και δώρα.

Έτσι κι εμείς, νιώθουμε την ηθική υποχρέωση να φιλοξενήσουμε τον σκοπό αυτό και να στείλουμε μαζί με εσάς ευχές και δώρα στους ανθρώπους που πραγματικά το χρειάζονται.

Εύχομαι το πιάτο αυτό, δοκιμάζοντάς το, για πρώτη φορά στο ξενοδοχείο μας να σας εγείρει πάντα την μνήμη της ευφορίας που καταφέρατε να βοηθήσετε κάποιον συνάνθρωπο σε ένα πρόβλημα τόσο μακριά μας, τόσο κοντά μας και με έναν τρόπο τόσο δυνατό, τόσο απλό...”

Παρατηρώντας την εξελικτική πορεία του ξενοδοχειακού marketing διαπιστώνουμε μία μετατόπιση από τη στρατηγική στόχευση στο μυαλό των καλεσμένων, στην καρδιά τους, και, τελικά, σήμερα στο πνεύμα τους (hospitality marketing 3.0), με την έννοια ότι πελάτες και ξενοδοχεία συνδημιουργούν το προϊόν, διατυπώνοντας παράλληλα τις πολιτισμικές φιλοδοξίες του προορισμού, ενισχύοντας την τοπική και παγκόσμια κοινωνία και μοιραζόμενοι κοινές αξίες για το κοινωνικό καλό. Το Rocabella Santorini Hotel & SPA, υιοθετώντας αυτή την τεχνολογία σκέψης και μέσα από τη συμμετοχή του στο κίνημα “Bucatini all’amatriciana”, μαθαίνει στους καλεσμένους του όχι μόνο να ονειρεύονται αλλά και να συμμετέχουν στο όνειρο. Πιο πολύ όμως και πάνω απ‘όλα τους περνά ένα πολύ δυνατό μήνυμα: Σημασία έχει να (κάνεις αυτό που) αγαπάς!



Η Αλεξία Χαρούπα είναι τελειόφοιτη στο Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου με κατεύθυνση Marketing και Επικοινωνία. Αρθρογραφεί ως Guest Experience Consultant στο Travel Daily News, το epixeiro.gr και το Savoir Ville. Είναι Guest Relations Manager στο Rocabella Hotel Santorini, έχει διατελέσει Concierge στην ξενοδοχειακή μονάδα Costa Navarino καθώς και Concierge d’hôtel στο Katikies Hotel Santorini. Είναι η εμπνευστής και συγγραφέας του “The Storytelling Hotel” , για το οποίο βραβεύθηκε με Silver Bραβείο στην κατηγορία Ερευνητικό & Συγγραφικό έργο για τον τουρισμό (ενότητα: Στρατηγική & Καινοτομία) στα Tourism Awards 2016. Για το “The Storytelling Hotel” διακρίθηκε ανάμεσα στους TOP 10 European Finalists στον Τρίτο Ετήσιο Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Edcom της EACA (European Association of Communication Agencies) για την καλύτερη πτυχιακή εργασία στον τομέα Commercial Communications, όπου και εκπροσώπησε την Ελλάδα. Συστηματική της ενασχόληση είναι το branding narrative management ξενοδοχείων, το experience economy, καθώς και η δημιουργία storytelling και wow factors στο πεδίο της φιλοξενίας. Αντιμετωπίζει τα ξενοδοχεία σαν αφηγηματικές πλατφόρμες και με κάθε hospitality brand που δουλεύει προσπαθεί να αυξήσει τη μοναδικότητά του με καινοτομία εξυπηρέτησης (service innovation), προσωποποιημένη παροχή εμπειρίας (personalization) και τη συναισθητική σύνδεση του πελάτη με το brand.



Στη φωτογραφία, άποψη του ξενοδοχείου Rocabella Santorini Hotel & SPA.


Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top