Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Η Airbnb ανταγωνίζεται επί ίσοις όροις τους παραδοσιακούς ΟΤΑ

29 Σεπτέμβριος 2016, 09:51

Η διαμοιραζόμενη οικονομία γενικότερα γνωρίζει τεράστια αύξηση τον τελευταίο καιρό, και όπως δείχνουν τα στατιστικά και οι αριθμοί θα συνεχίσει να έχει απήχηση στον κόσμο, και ειδικότερα στους millennials που αποτελούν και το μέλλον του τουριστικού κλάδου.


Η διαμοιραζόμενη οικονομία έχει ξεκινήσει να βρίσκεται σε τεράστια άνοδο, ειδικότερα στις ηλικιακές ομάδες μεταξύ 18-35 ετών. Είναι γεγονός πως ο μεγαλύτερος πάροχος καταλυμάτων sharing economy, η Airbnb, έχει αρχίσει να ανταγωνίζεται τόσο τις παραδοσιακές ξενοδοχειακές μονάδες-κολοσσούς, όσο και τους παραδοσιακούς ΟΤΑ. Φημολογείται μάλιστα πως και μετά τις τεράστιες ξενοδοχειακές συγχωνεύσεις η Airbnb θα αποτελεί τον δεύτερο πάροχο με τις περισσότερες διαθέσιμες κλίνες παγκοσμίως. Επίσης, εκτιμάται πως μέχρι το 2020 θα γίνονται 60 εκατομμύρια κρατήσεις μέσω της πλατφόρμας αυτής. 
 
Σε ενημερωτική ημερίδα που διοργάνωσε η Ένωση Ξενοδόχων Χαλκιδικής στο Sani Beach Hotel την Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου, μεταξύ πολλών θεμάτων συζητήθηκε και το αρκετά ενδιαφέρον ζήτημα του sharing economy, με εισηγητή τον κ. Θεόφιλο Κυρατσούλη, senior director της εταιρίας TOPOSOPHY, ο οποίος ανέλυσε την άνοδο αυτή της διαμοιραζόμενης οικονομίας και τα θετικά που αυτή έχει στην τουριστική βιομηχανία.
 
Αυτή η ραγδαία αύξηση στη ζήτηση τέτοιου είδους καταλυμάτων οφείλεται στην τεράστια πρόοδο της τεχνολογίας, με την οποία μάλιστα είναι απολύτως εξοικειωμένες οι ηλικιακές ομάδες στις οποίες βασίζεται κατά κύριο λόγο η Airbnb, αυτές των millennials. Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι η βάση της πλατφόρμας αυτής είναι οι ηλικίες 18-35 ετών, καθώς αυτοί αποτελούν το μέλλον της τουριστικής βιομηχανίας, διότι υπάρχει η προοπτική να αποτελούν το 50% όλων των ταξιδιωτών μέχρι το 2025. 
 
Το βασικότερο προσόν των ανθρώπων αυτών είναι πως διψούν για εμπειρίες και όχι για υλικές απολαύσεις. Λόγω της μικρής τους ηλικίας επιθυμούν να κάνουν καινούρια πράγματα και να ξεφύγουν από τα συνηθισμένα παραδοσιακά ξενοδοχειακά καταλύματα. Έτσι, ο εναλλακτικός αυτός τρόπος της διαμοιραζόμενης οικονομίας έρχεται να αποτελέσει πόλο έλξης για τους περισσότερους. Είναι γεγονός άλλωστε, όπως αναφέρεται και από την Goldman Sachs πως όποιος επιλέξει μία φορά την Airbnb, δεν επιθυμεί να επιστρέψει στα συμβατικά ξενοδοχεία.
 
Αντιθέτως, όσο αυξάνονται οι ηλικιακές ομάδες, αυξάνεται και η επιθυμία για διαμονή σε παραδοσιακές ξενοδοχειακές μονάδες. Είναι οι άνθρωποι που θέλουν στις διακοπές τους τις καλύτερες δυνατές παροχές και υπηρεσίες που θα τους προσφέρουν άνεση και ξεγνοιασιά. Πρόκειται συνήθως για οικογένειες και για ανθρώπους από 40 χρονών και πάνω, οι οποίοι μάλιστα έχουν συνηθίσει και στο μοντέλο του κλασικού ξενοδοχείου, και ίσως, ακόμη, δεν είναι τόσο εξοικειωμένοι με την τεχνολογία.
 
Είναι πολύ χαρακτηριστικό το ότι 51% όσων πέρασαν τις διακοπές τους με την Airbnb έμειναν περισσότερο ικανοποιημένοι με αυτόν τον τύπο παροχών, το sharing economy δηλαδή, παρά με τα ξενοδοχεία. Το αντίστοιχο ποσοστό αυτών που έμειναν περισσότερο ικανοποιημένοι από τα ξενοδοχεία ανέρχεται σε 10%, γεγονός που φανερώνει αν μη τι άλλο πως η διαμοιραζόμενη οικονομία είναι μια επαναστατική λύση για διακοπές. 
 
Στην αρχή του προγράμματος αυτού υπήρξαν πολλές αντιδράσεις και από τις ξενοδοχειακές μονάδες αλλά και από την εκάστοτε τοπική αυτοδιοίκηση, καθώς μια τέτοια πλατφόρμα αποτελούσε ανταγωνισμό, και μάλιστα μια νέα μορφή ανταγωνισμού που κανείς δε ήξερε την κατάληξή του. Ωστόσο πρέπει να πούμε πως η άποψη ότι το sharing economy είναι συνεργατικό μοντέλο παροχής υπηρεσιών είναι ένας μύθος, καθώς χρηματοδοτείται από διεθνείς επενδύσεις και είναι εξαιρετικά ακριβή πλατφόρμα. Η αποτίμηση του κλάδου της διαμοιραζόμενης οικονομίας, και ό,τι αυτός συμπεριλαμβάνει εκτιμάται σε νούμερα μεγαλύτερα από 130.000.000.000 δολάρια. Μέσα σε μόλις πέντε χρόνια έχει καταφέρει να πολλαπλασιάσει την επίδοσή της 353 φορές.
 
Δεν ήταν όμως λίγες οι φορές όπου το φαινόμενο αυτό ξεπερνούσε τα όρια της ανομίας, καθώς πολλοί παρείχαν υπηρεσίες χωρίς την κατάλληλη άδεια από το κράτος. Έτσι, πολλές πόλεις πήραν κάποια σκληρότερα μέτρα για να σταματήσει αυτή η ασυδοσία, με βασικότερες το Σαν Φρανσίσκο, το Βερολίνο, το Άμστερνταμ και πολλές πόλεις της Γαλλίας. 
 
Σε πολιτικό επίπεδο, υπογράφηκε πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Ατζέντα για την διαμοιραζόμενη οικονομία, η οποία δίνει την δυνατότητα στα ίδια τα κράτη μέλη να θέτουν το πλαίσιο της φορολόγησης των ενεργειών αυτών. Απέσπασε θετικές κριτικές και αντιδράσεις καθώς η ατζέντα αυτή δίνει ευελιξία στις πλατφόρμες της διαμοιραζόμενης οικονομίας και διατηρεί το status quo το οποίο επωφελεί την συνεργατική οικονομία. 
 
Εν ολίγοις, η διαμοιραζόμενη οικονομία γενικότερα γνωρίζει τεράστια αύξηση τον τελευταίο καιρό, και όπως δείχνουν τα στατιστικά και οι αριθμοί θα συνεχίσει να έχει απήχηση στον κόσμο, και ειδικότερα στους millennials που αποτελούν και το μέλλον του τουριστικού κλάδου. Επομένως με ένα τόσο δυνατό target group, αυτού του είδους η οικονομία έχει έρθει για να μείνει.

 

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top