Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Μουσεία και Τουρισμός - Ένα συνέδριο που μπορεί να δείξει τον δρόμο στην ανανέωση του τουριστικού προϊόντος

Φίλιππος Κούκιος - 16 Δεκέμβριος 2016, 13:33

Τα κύρια εμπόδια που εκφράστηκαν και αναδείχθηκαν στο ζήτημα των μουσείων ως τουριστικού προϊόντος είναι η έλλειψη συνέργειας και συνεργασίας των φορέων που ασχολούνται, η οικονομική δυσπραγία και ιδίως χρηματοδότηση για την επίτευξη των στόχων και η έλλειψη στρατηγικής ανάδειξης του Πολιτιστικού Τουρισμού.


Είχα την ευκαιρία (για να μην πω την τιμή) να συμμετέχω στο συνέδριο που διοργανώθηκε την περασμένη εβδομάδα με θέμα: “Μουσεία και Τουρισμός: μια σχέση σε εξέλιξη”.

Το συνέδριο έγινε στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς και είχε την συνδρομή και συμπαράσταση των πρεσβειών των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς και του Βρετανικού Συμβουλίου, αλλά και του Δήμου Αθηναίων.

Το αμφιθέατρο του κτιρίου ήταν κατάμεστο και υπήρχε με μεγάλη ουρά σε λίστα αναμονής. Η διοργάνωση ήταν άψογη, με μόνη παραφωνία το χρονοδιάγραμμα και, ειδικά στην αρχή, με τους χαιρετισμούς και τις αρχικές (αλλά) αναγκαίες ομιλίες. Αυτό είχε ως συνέπεια οι ομιλητές να αναγκαστούν να παρουσιάσουν τις εισηγήσεις τους με κάποια βιασύνη ή/και συντομία.



Σε καμία περίπτωση, όμως δε χάθηκε το ενδιαφέρον, καθώς τα θέματα και οι ιδέες των ομιλητών/εισηγητών ήταν άκρως ενδιαφέρουσες. Τι είπαν και τι πρότειναν; Βασικά, έδειξαν τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να αυξήσουμε την επισκεψιμότητα στα πολιτιστικά μας σημεία (μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους κ.ά.).

Ιδέες όπως:

  • Παράλληλες εκθέσεις με έναν κύριο εκθέτη (μεγάλο «όνομα») και 2-3 μικρότερα ονόματα ίδιας ή διαφορετικής σχολής.
  • Καλύτερη οργάνωση και διαφήμιση
  • Βασική προτεραιότητα στην αύξηση της επισκεψιμότητας τις χαμηλές και μεσαίες περιόδους (όχι απαραίτητα με προσφορές)
  • Ανάλυση των δεδομένων των επισκεπτών με ερωτηματολόγιο
  • Εξωστρέφεια των πολιτιστικών μας σημείων με περισσότερη διαφήμιση και προσπάθεια για να φέρουν περισσότερους τοπικούς επισκέπτες
  • Επικέντρωση στην δημιουργία “Daily Pass” ή άλλων μορφών εισιτηρίων πακέτων από 1 ή και περισσότερα σημεία ή μεμονωμένες προσφορές για 1 ή περισσότερα άτομα
  • Δημιουργία εισιτηρίων “skip the line” όπου σύμφωνα με έρευνα οι κάτοχοι αυτών των εισιτηρίων κάθονται περισσότερο στον χώρο και καταναλώνουν περισσότερο (στο καφέ ή στο πωλητήριο του σημείου που επισκέπτονται)
  • Προσπάθεια να καταλάβουμε τις συνήθειες του κοινού που μας επισκέπτεται και άνοιγμα της οπτικής για περισσότερους επισκέπτες
  • Παράλληλο άνοιγμα της αγοράς κάνοντας τον επισκέπτη να αισθάνεται οικία

Και άλλα πολλά...

Ακολούθησαν τα workshops, όπου εκεί οι συμμετέχοντες προσπάθησαν να δώσουν απαντήσεις στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν καθημερινά και τρόπους να υπερπηδήσουν τα εμπόδια προκειμένου να φτάσουμε στην ανάπτυξη και βελτιστοποίηση του αποτελέσματος, αλλά πρώτιστα στην ικανοποίηση του επισκέπτη/τουρίστα, είτε αυτός είναι Έλληνας είτε ξένος.

Τα κύρια εμπόδια που εκφράστηκαν και αναδείχθηκαν είναι:

  • Η έλλειψη συνέργειας και συνεργασίας των φορέων που ασχολούνται
  • Η οικονομική δυσπραγία και ιδίως χρηματοδότηση για την επίτευξη των στόχων.
  • Η έλλειψη στρατηγικής ανάδειξης του Πολιτιστικού Τουρισμού (χαρακτηριστικά να αναφέρουμε πως τα πολιτιστικά σημεία (Culture) είναι έβδομα στην λίστα των τουριστών ως λόγος επίσκεψης στην Ελλάδα...!)


Εν κατακλείδι, νομίζω πως το συνέδριο ανέδειξε και κατέδειξε την αιτία που ακόμα ως χώρα δεν έχουμε καταφέρει να αυξήσουμε την επισκεψιμότητα των πολιτιστικών μας σημείων, τόσο όσο θα έπρεπε να είναι.

Ταυτόχρονα, έδωσε τροφή για σκέψη σε όλους τους συμμετέχοντες για τις δράσεις, αλλά και τις ιδέες, που πρέπει να διερευνηθούν, συζητηθούν και αναδείξουν την λύση που θα φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Είναι στο χέρι όλων των πλευρών να κάτσουν σε ένα τραπέζι, παραμερίζονταςτις όποιες διαφορές τους, προκειμένου να βρουν, σύντομα, τις προτάσεις και τον τρόπο υλοποίησής τους.

Τώρα, περισσότερο από ποτέ, υπάρχει η ανάγκη αλλά και η χρησιμότητα να πετύχουμε κάτι που θα φέρει αποτέλεσμα. Που θα έχει νόημα. Στόχο. Είναι στο χέρι όλων μας.



Ο Φίλιππος Κούκιος γεννήθηκε στη Μασσαλία της Γαλλίας το 1964 και επαναπατρίστηκε στο τέλος του 1969. Πέρασε τα παιδικά του χρόνια στα Άσπρα Σπίτια, Βοιωτίας την εργατούπολη του Αλουμινίου της Ελλάδος (παλιά ΠΕΣΙΝΕ και τώρα ιδιοκτησίας Μυτιληναίου). Κατόπιν ήρθε στην Αθήνα όπου τελείωσε το Λύκειο (15ο) και στην συνέχεια σπούδασε Γραφικές Τέχνες. Μιλά Γαλλικά, Αγγλικά. Έχει σπουδές στις Πωλήσεις και στην Διαχείριση Προσωπικού και Πωλήσεων. Ακολούθησε καριέρα και στην υδατοσφαίριση ως παίκτης, αλλά και ως προπονητής (όπου και κατέχει δίπλωμα Προπονητή ΓΓΑ) με ιδιαίτερες επιτυχίες. Ήταν μέλος της Προολυμπιακής Ομάδας της Σεούλ για το 1988. Ξεκίνησε την καριέρα του στον κλάδο του ταξιδιού στο Carlson Wagonlit Travel (τότε Wagon Lits Tourisme) στο υποκατάστημα της Αερικανικής Πρεσβείας από το 1990 έως και τον Μάρτιο του 2016, όπου ήταν Manager. Από τον Οκτώβριο του 2016 κατέχει τη θέση του Sales Representative Manager στο Travel Idea.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top