Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςFocus σε ένα ΘέμαΓιατί οι OTA έχουν το πλεονέκτημα έναντι ταξιδιωτικών πρακτόρων, TOs και ξενοδοχείων;

Γιατί οι OTA έχουν το πλεονέκτημα έναντι ταξιδιωτικών πρακτόρων, TOs και ξενοδοχείων;

Σε δημοσίευμά της στο TravelMole, η συντάκτρια Valere Tjolle επιχειρεί να σκιαγραφήσει τα ατού των online ταξιδιωτικών γραφείων έναντι των υπολοίπων "παικτών" της αγοράς (ταξιδιωτικών πρακτόρων, TOs και ξενοδοχείων) και ποια θα είναι η εικόνα στο μέλλον.

Η σημερινή κατάσταση με τους μεγάλους “παίκτες” στην παγκόσμια ταξιδιωτική βιομηχανία είναι η εξής:

  • Ο Όμιλος IHG είναι ένας από τους μεγάλους “παίκτες” του κλάδου. Η εταιρεία έχει 350.000 εργαζόμενους, 800.000 δωμάτια σε 5.000 ξενοδοχεία και κύκλο εργασιών της τάξης των 2 δισ. δολ. ο όμιλος αποτιμάται σε 7 δισ. δολ.
  • Η TUI είναι ο μεγαλύτερος ταξιδιωτικός πράκτορας στον κόσμο, μεταφέροντας περίπου 30 εκατ. επιβάτες το χρόνο, απασχολεί 76.000 άτομα και έχει κύκλο εργασιών 22 δισ. δολ. Η αγορά εκτιμά την αξία του σε 8 δισ. δολ.
  • Η Tripadvisor ξεκίνησε ως ένα site αξιολογήσεων και είναι πλέον κατά κύριο λόγο ένας OTA. Έχει 3.000 εργαζόμενους και κύκλο εργασιών ύψους 2 δισ. δολ. Αποτιμάται σε 7 δισ. δολ.
  • Η Airbnb είναι ο OTA της “διαμοιραζόμενης οικονομίας”. Έχει έως και 2.000 εργαζόμενους, ο κύκλος εργασιών της λέγεται ότι είναι περίπου 1 δισ. ευρώ, ενώ η αξία της εκτιμάται ότι αγγίζει τα 30 δισ. δολ.
  • Ο Όμιλος Priceline είναι ο ‘Big Daddy’ όλων των ΟΤΑ, έχοντας την Booking.com στο χαρτοφυλάκιό του. Έχει 15.000 εργαζόμενους και 7 δισ. δολ. κύκλο εργασιών. Η αγορά τον αποτιμά στα 73 δισ δολ.

Όλα αυτά τα νούμερα θέτουν ένα ερώτημα: γιατί οι αλγόριθμοι αξίζουν πολύ περισσότερα από απτά πράγματα, όπως έμπειρους ανθρώπους, ξενοδοχεία και αεροπλάνα; Η απλή απάντηση είναι η εξής: Η απουσία φυσικής παρουσίας σε συνδυασμό με τις τεράστιες ταμειακές ροές και τους εργασιακούς αλγόριθμους παρέχουν πλεονέκτημα. Θα μπορούσε να το ονομάσει κανείς και ελευθερία, αλλά στην πραγματικότητα είναι ισχύς χωρίς ευθύνες – μια υπέροχη ευκαιρία που κάθε παίκτης της Wall Street θα ήθελε να αρπάξει.

Στην τουριστική βιομηχανία οι βασικοί τομείς στους οποίους αυτή η ελευθερία δίνει αποτελέσματα είναι:

  • Ακριβοί κανόνες και κανονισμοί, όπως οι άδειες ATOL, τοπικοί και δεσμευτικοί κανόνες που εταιρείες όπως η TUI και η IHG πρέπει να τους τηρούν. Ενώ οι ΟΤΑ δε χρειάζεται να το κάνουν.
  • Το κόστος σχεδιασμού και δημιουργίας πακέτων προγραμμάτων καθώς και της προώθησης προορισμών σε μακροπρόθεσμη βάση -κάτι που οι ΟΤΑ δεν έχουν.
  • Η διαχείριση χιλιάδων εργαζομένων. Κανένα πρόβλημα, όταν έχει κάποιος να διαχειριστεί πολύ λιγότερους ανθρώπους, όπως οι ΟΤΑ. Χωρίς αυτούς τους περιορισμούς στην ανάπτυξή τους, οι ΟΤΑ μπορούν να απογειωθούν. Να αγοράζουν εταιρείες, να μοιάζουν δελτία Τύπου, να δημιουργούν έργα Τέχνης – σε γενικές γραμμές, να διασκέδαζουν. Με δεδομένο το γεγονός βέβαια ότι φροντίζουν τους “γονείς” τους, το Facebook και τη Google, που απαιτούν τεράστια επιχειρησιακή παραγωγή (πολλά δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, για να τους διατηρούν στην κορυφή των λιστών τους.

Πόσο καιρό θα διαρκέσει αυτό το πλεονέκτημα των OTA; Όπως πάντα στην ταξιδιωτική βιομηχανία, θα διαρκέσει για όσο διάστημα θέλουν οι πελάτες να διαρκέσει.

Στον αγώνα για τη χαμηλότερη δυνατή τιμή όμως, παραβλέπεται ένα ζήτημα: Ποιος ασχολείται με τα προβλήματα; Τα προβλήματα κοστίζουν. Επίσης, χωρίς προβλήματα, δεν υπάρχει καμία ανάγκη για ταξιδιωτική βιομηχανία.

Οι TOs και οι ξενοδόχοι έχουν μια μακροχρόνια φήμη για να προστατεύσουν, όχι μόνο τις τιμές τους. Ξέρουν ότι κάθε πρόβλημα που λύνεται, “αγοράζει” έναν νέο ποιοτικό πελάτη. Και όλοι γνωρίζουν ότι η τουριστική βιομηχανία έχει να κάνει τελικά με την ανάπτυξη σχέσεων αφάλειας και εμπιστοσύνης.

Σε δέκα χρόνια από τώρα, ίσως η αγορά αρχίσει να εκτιμάται πιο ρεαλιστικά. Ίσως τότε οι ΟΤΑ να έχουν αγοράσει αρκετά φυσικά στοιχεία για να γίνουν πλήρως αξιόπιστοι και καθετοποιημένοι. Εν τω μεταξύ, μπορεί να είναι πολύ ισχυροί, αλλά, χωρίς μια απτή παρουσία είναι πολύ εκτεθειμένοι.

Editors - Travel Media Applications | Ιστοσελίδα | + Άρθρα

Η συντακτική ομάδα του TravelDailyNews Greece & Cyprus διαθέτει πάνω από 35 χρόνια εμπειρία σε Β2Β τουριστική ειδησεογραφία καθώς επίσης και σε θέματα marketing και επικοινωνίας.

28/03/2024
27/03/2024
26/03/2024
22/03/2024
21/03/2024
20/03/2024