Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Μεγάλες προοπτικές για την ανάπτυξη συνεργασιών Ελλάδας-Ταϊλάνδης

Χρήστος Πετρέας - 05 Σεπτέμβριος 2017, 14:41

Η Ταϊλάνδη εκτός από τις γεωμορφολογικές ομοιότητες με την Ελλάδα, έχει και αυτή μεγάλο θαλάσσιο χώρο και νησιά, είναι ένας ιδιαίτερα τουριστικά αναπτυγμένος προορισμός, που εκτιμάται ότι δέχθηκε περίπου 30 εκατ. τουρίστες.


Σε επιλεγμένο επιχειρηματικό ακροατήριο έγινε την Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2017, στο Ξενοδοχείο Athens Tiare Hotel, η ενδιαφέρουσα παρουσίαση από τον κ. Γιάννη Φωτιάδη, ιδρυτικό μέλος του Ελληνο-Ταϊλανδικού Επιμελητηρίου (HTCC), για τις προοπτικές συνεργασιών μεταξύ Ελλάδος και Ταϊλάνδης σε επιχειρηματικό και τουριστικό επίπεδο. 

Το Ελληνο-Ταϋλανδικό Επιμελητήριο, που ιδρύθηκε πρόσφατα με έδρα τη Μπανγκόκ, από Έλληνες και Ταϊλανδούς επιχειρηματίες στοχεύει αφενός στην ανάπτυξη των σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών, αλλά κυρίως στη διευκόλυνση επιχειρηματικών συναλλαγών, με την σύσταση τοπικών συνεργατών (ακόμη και Ελλήνων εγκατεστημένων στην Ταϊλάνδη) και αφετέρου στην καθοδήγηση στις τοπικές διαδικασίες εμπορικής νομοθεσίας και διαπραγματεύσεων και συμφωνιών. 

Η Ταϊλάνδη εκτός από τις γεωμορφολογικές ομοιότητες με την Ελλάδα, έχει και αυτή μεγάλο θαλάσσιο χώρο και νησιά, είναι ένας ιδιαίτερα τουριστικά αναπτυγμένος προορισμός, που εκτιμάται ότι δέχθηκε περίπου 30 εκατ. τουρίστες (εισερχόμενο τουρισμό), ενώ αναπτύσσει και προβάλει πολλές ειδικές – εναλλακτικές μορφές τουρισμού που ενδιαφέρουν και την Ελλάδα.

Επίσης έχει και αυξανόμενη αγορά εξερχόμενου τουρισμού, που επιλέγει μεταξύ άλλων και Ευρωπαϊκούς προορισμούς, ενώ αρκετοί επιχειρηματίες  ενδιαφέρονται και για επενδύσεις προκειμένου να αποκτήσουν «άδεια διαμονής» σε Ευρωπαϊκές χώρες (golden visa). 

Η οικονομική διαστρωμάτωση της χώρας έχει πολλούς οικονομικά ευκατάστατους και η πληθυσμιακή κατανομή έχει το 46% του πληθυσμού στην ηλικιακή ομάδα 25-54 ετών, με μέση ηλικία πληθυσμού τα 37 έτη. Το διαδίκτυο είναι εκτεταμένο σε όλη τη χώρα καθώς και η χρήση των κινητών τηλεφώνων, που σε αριθμό υπερβαίνουν τον πληθυσμό.



Η σημαντική γεωγραφική θέση της Ταϊλάνδης στο κέντρο ουσιαστικά της Νοτιο-Ανατολικής Ασίας, την θέτει σε πολύ πλεονεκτική θέση για μία ανερχόμενη τουριστική αγορά, που κινείται και προς την Ευρώπη, δεδομένου ότι μαζί με τις γύρω χώρες της περιοχής, εκτιμάται ότι, από την περιοχή αυτή, μέχρι το 2021 θα ταξιδεύουν στο εξωτερικό περισσότερο από 50 εκατομμύρια τουρίστες, όπως φαίνεται στον επόμενο Πίνακα.

ΕΚΤΙΜΩΜΕΝΗ ΑΓΟΡΑ ΕΞΕΡΧΟΜΕΝΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
ΑΠΟ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΝΟΤΙΟ-ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΣΙΑΣ (2021)

ΧΩΡΑ

Εξερχόμενος τουρισμός
σε 000,000

Μαλαισία

14,0

Μυανμάρ

1,7

Σινγκαπούρη

11,7

Ταϋλάνδη

9,1

Βιετνάμ

7,5

Ινδονησία

10,6

ΣΥΝΟΛΟ

54,6



Η Ταϊλάνδη είναι μία χώρα με ελεύθερη οικονομία, με σημαντικό εξαγωγικό εμπόριο (2/3 του ΑΕΠ) και πολλές βιομηχανικές δραστηριότητες, σε όλους τους τομείς της παραγωγής. Έχει πολύ χαμηλό πληθωρισμό (0,2% το 2016) και σχεδόν μηδενική ανεργία (0,9% το 2016). Έχει πληθυσμό περίπου 68 εκατομμύρια, με μέσο κατά κεφαλή ΑΕΠ είναι $16,800 (στοιχεία 2016) σε σύγκριση με την Ελλάδα [1] $26,800 (εκτιμήσεις 2016). Όμως η πρωτεύουσα Μπανγκόκ (Bangkok) έχει περίπου 10 εκατομμύρια κατοίκους και είναι αντίστοιχη με την Νέα Υόρκη (14 εκατομμύρια στην μητροπολιτική περιοχή), και είναι προσφιλής προορισμός της Νοτιο-Ανατολικής Ασίας (έχει πάνω από 1.382.000 σχολιασμούς στο tripadvisor).  

Ο εκπρόσωπος του Ελληνο-Ταϊλανδικού Επιμελητηρίου, κ. Γιάννης Φωτιάδης, δικηγόρος – εταίρος της Δικηγορικής εταιρείας Atherton, με έδρα τη Μπανγκόκ, έκανε αναφορά στις νομικές μορφές συνεργασιών, στις ευκολίες δημιουργίας επιχειρηματικών συνεργατικών σχημάτων και στο φιλικό φορολογικό πλαίσιο που μπορούν να αξιοποιήσουν Έλληνες επιχειρηματίες, χρησιμοποιώντας την Ταϊλάνδη ως έδρα επιχειρηματικών δραστηριοτήτων για την Νοτιο-Ανατολική Ασία. 

Εξήγησε επίσης, ότι οι Ταϊλανδοί είναι μία ανοικτή κοινωνία, με τάση προς την δυτική κουλτούρα, και με συνήθειες που προσομοιάζουν στις Ελληνικές. Αναφερόμενες στις επιχειρηματικές σχέσεις, επεσήμανε ότι οι Ταϊλανδοί δίνουν μεγάλη σημασία στη δημιουργία κλίματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης, στην προσωπική αξιοπιστία και στην παροχή ποιοτικών υπηρεσιών και προϊόντων, καθώς και στη διατήρηση αίσθησης αμοιβαίας εκτίμησης. Δήλωσε ότι πολλά από τα ανώτερα στελέχη των Ταϊλανδικών επιχειρήσεων έχουν κάνει διεθνείς σπουδές, κινούνται άνετα στο διεθνές εμπορικό περιβάλλον και συνδιαλέγονται άνετα στις ξένες γλώσσες Αγγλικά και Γαλλικά, και ακόμη ότι στην Ταϊλάνδη είναι αποδεκτές και νόμιμες συμφωνίες συντεταγμένες σε ξένες γλώσσες (αλλά τα τοπικά δικαστήρια δικάζουν στην Ταϊλανδική γλώσσα).  

Ως προς τις προοπτικές συνεργασιών, ο κ. Φωτιάδης αναφέρθηκε ιδιαίτερα στη δυνατότητα της Ελλάδας που προσφέρεται ως μέσο επιχειρηματικής εισόδου προς την Ευρώπη, αλλά και προς την Αμερική ή την Αφρική, και στο ενδιαφέρον πλούσιων Ταϊλανδών, μέσω της επιχειρηματικής – επενδυτικής δραστηριότητας να αποκτήσουν και δεύτερη “Ευρωπαϊκή” υπηκοότητα. Αντιστοίχως, Έλληνες επιχειρηματίες μπορούν να αξιοποιήσουν το συγκριτικά φιλικό νομοθετικό, φορολογικό και κοινωνικό περιβάλλον, και να ξεκινήσουν από την Ταϊλάνδη τη δραστηριότητα τους στη Νοτιο-Ανατολική Ασία.

Κλείνοντας, αναφέρθηκε και σε ειδική εκδήλωση που θα οργανώσει το Ελληνο-Ταϋλανδέζικο Επιμελητήριο στην Μπαγκόγκ τον Μάρτιο 2018 για την παρουσίαση και διείσδυση Ελληνικών προϊόντων στην Ταϋλανδέζικη αγορά, με προτιμησιακές διαδικασίες.

Ορισμένα Ελληνικά τουριστικά γραφεία έχουν ήδη ανοίξει παραρτήματα στην Ταϋλάνδη και δραστηριοποιούνται στην υποδοχή στην Ελλάδα Ταϋλανδέζων, και άλλων ΝΟτιο-Ασιατών τουριστών.


[1] Αλλά για την Ελλάδα, ισχύει μέση τιμή της τάξης των 9,313 ευρώ σε αγοραστική δύναμη ή διαθέσιμο εισόδημα ανά κάτοικο, και η χώρα παραμένει στην 22η θέση στην ευρωπαϊκή κατάταξη των 48 χωρών, με βάση έρευνας της GFK Γερμανικού Ινστιτούτου Έρευνας Αγοράς για το 2016



Ο Χρήστος Πετρέας είναι Εμπειρογνώμων – Σύμβουλος Τουριστικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης, Επιστημονικός Συνεργάτης Φορέων και Τοπικής Αυτοδιοίκησης, δραστηριοποιείται στην ανάδειξη και μάρκετινγκ ειδικών-εναλλακτικών μορφών τουρισμού, συγγράφει και αρθρογραφεί στα θέματα αυτά. Είναι Συνεργάτης Σύνταξης του Travel Daily News Media Network



Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top