Τελευταία νέα
ΑρχικήΣτήλεςΆρθραΤρεις προορισμοί για δύο μυστικά της ωρολογοποιίας

Τρεις προορισμοί για δύο μυστικά της ωρολογοποιίας

Γαλλία, Ιταλία, Ελλάδα. Τρεις προορισμοί που χαρτογραφούνται με ένα ιδιαίτερο στίγμα, αυτό του πολιτισμικού τουρισμού. Καλλ-ιστορώντας ξεχωριστές εμπειρίες για τον ταξιδιώτη, οι τρεις προορισμοί έχουν θέσει σαν πρωταρχικό στόχο του destination management τους να προωθήσουν τις πιο μικρές γοητευτικές ιστορίες τους.

Ψάχνοντας για καλά κρυμμένες πολιτισμικές ιστορίες των προορισμών, βρέθηκα να κάνω το παρακάτω ταξίδι και να μαθαίνω τρία πολύ ιδιαίτερα μυστικά τέχνης της Γαλλίας της Ιταλίας και της Ελλάδας. Σε προορισμούς και τέχνες που δείχνουν πως τελικά η καλαισθησία και η μαγεία του ταξιδεύειν βρίσκεται στα πιο ιδιαίτερα αφηγήματα, σε μικρά και ταυτόχρονα υπέροχα μεγάλα μυστικά.

Γαλλία- Ιταλία, Louis Moinet, Meteoris
Bελούδινος ανοιξιάτικος ουρανός πάνω από λιβάδια λεβάντας κάποιο ηλιοβασίλεμα του Μαΐου. Εκεί που το ξανθό του ηλίανθου γίνεται ένα με το χρυσαφί του ηλιοβασιλέματος για να δώσουν σκυτάλη στη σερενάτα του φεγγαρόφωτος. Μία άνοιξη που σβήνει σαν τα αστέρια, η γαλλική εξοχή στον επίλογό της. Λίγα χιλιόμετρα μακριά το Da Adolfo, στην Ιταλία. Μπορείς να το προσεγγίσεις μόνο μέσω της θάλασσας. Βρίσκεται χωμένο στην αγκαλιά της Καμπανίας, στο Laurito Beach στο Positano. Ντόπιοι Ιταλοί συνήθιζαν να επισκέπτονται τη νόνα τους, όπου και περνούσαν τα καλοκαίρια τους σαν παιδιά. Σκαρφάλωναν στο μικρό μπαλκονάκι του με τους πασσάλους ακριβώς δίπλα στη θάλασσα και έπειτα από μια βουτιά στη θάλασσα, φορώντας μόνο το μαγιό, χωρίς παπούτσια και με μεγάλη όρεξη για φρέσκο ψάρι, απλές συνταγές, σπιτικό κρασί με ροδάκινα, ένα εγκάρδιο καλωσόρισμα από τη γιαγιά ιδιοκτήτρια και μοτσαρέλα ψημένη πάνω σε λεμονανθούς, καλωσόριζαν το δικό τους καλοκαίρι… Και λίγο πιο βόρεια… Η τέλεια ομορφιά η ανεπιτήδευτη, η καθημερινή, αυτή που συναντάς στο δρόμο, στην “ΕΒΓΑ” της γειτονιάς, σε κάποιο στενό κρυμμένο στη Ρώμη, στην αλήθεια των ανθρώπων της, στις συνήθειες της μέρας τους, στη συζήτηση της κάθε γιαγιάς που με γρήγορα Ιταλικά αφηγείται σε μία άλλη γιαγιά τί μαγείρεψε για τα εγγόνια της και για το τραπέζι που θα κάνει για τα παιδιά της την Κυριακή.

Δύο προορισμοί που ενώθηκαν σε ένα Objet d’art ή αλλιώς Ρολόγια χειρός υψηλής ωρολογοποιίας.

Η ιστορία ξεκινά στην Κεντρική Γαλλία.

1768. Λουί Μουανέ (Louis Moinet). Ο πρόεδρος της “Χρονομετρικής Κοινωνίας” του Παρισίου, όντας μαθητής ακόμα, θα μαθητεύσει στο πλευρό μάστερ της ωρολογοποιίας. Μεγαλωμένος στην επαρχία Μπουρζ, ανάμεσα στα λιβάδια της περιοχής Σαντρ, θα φύγει από τη φάρμα των γονιών του και την αγροτική ζωή για να κυνηγήσει το όνειρό του στις Καλές Τέχνες στη Ρώμη και τη Φλωρεντία όπου σπούδασε Αρχιτεκτονική, Γλυπτική και Ζωγραφική.

Το 19ο αιώνα θα αναλάβει να “μεταφέρει” για πρώτη φορά το οδοιπορικό αυτό της γαλλικής εξοχής και της ιταλικής φινέτσας, συστήνοντας τη Δημιουργική Ωρολογοποιία και τη Μοναδικότητα του Χρόνου με την κυριολεκτική και μεταφορική του έννοια.

Όπως ο ίδιος πίστευε η ωρολογοποιία είναι μία από τις εκλεκτικότερες επιστήμες του ανθρωπίνου μυαλού που συνδυάζει τη Γεωμετρία, τη Φυσική, τη Μηχανική με την Ομορφιά του Χρόνου και του Σχεδίου στον καρπό, την Ανθεκτικότητα και τη Χρησιμότητα του ρολογιού. Σε αυτόν τον Χρονογράφο το μυαλό του μηχανικού συνδυάζεται με την καρδιά του σχεδιαστή, το μάτι του καλλιτέχνη και το χέρι του ωρολογοποιού. Σκεπτικό με το οποίο δημιούργησε ρολόγια- έργα τέχνης για τον Ναπολέοντα, τον Πρόεδρο των ΗΠΑ, Τόμας Τζέφερσον και άλλες επιφανείς προσωπικότητας. “Ένα ρολόι είναι ένα έργο τέχνης σε αρμονία με τις αληθινές αξίες που φωλιάζουν μέσα μας σαν ανθρώπους”, όπως οι οίκος μέχρι σήμερα διατείνει από την καρδιά του.

Η ιδεολογία πως το ρολόι δεν αποτελεί ένα συνηθισμένο αντικείμενο αλλά μία πολιτισμική μαρτυρία, μία κληρονομιά από γενεές τεχνιτών γίνεται ακόμα πιο ιδιαίτερη με την προσθήκη σπάνιων υλικών: κόκαλα δεινοσαύρων, απολιθωμένο ξύλο από τροπικούς φοίνικες μέχρι και σπάνιους μετεωρίτες από τον Άρη και τη Σελήνη. Ο πιο ιδιαίτερος από όλους ο Sahara 955, ένα κομμάτι του οποίου μπορεί να βρεθεί στο Astralis. Χρονολογημένος 4,6 δισ. εκατομμύρια χρόνια πριν αποτελεί και το αρχαιότερο γνωστό πέτρωμα στο ηλιακό μας σύστημα.

Η δε συλλογή Meteoris Solar System αποτελεί ένα πλανητάριο που αντικατοπτρίζει για πρώτη φορά όλο το ηλιακό σύστημα: Ερμής, Αφροδίτη, Γη, Σελήνη, Άρης, Δίας, Κρόνος, Ουρανός, Ποσειδώνας και Πλούτωνας.

Η συλλογή αποτελείται από το Tourbillon Rosetta Stone, το Tourbillon Asteroid, το Tourbillon Mars, το οποίο περιλαμβάνει αυθεντικό κομμάτι από τον  Jiddat al Harasis 479, μετεωρίτη από τον Άρη που έπεσε στη Γη, ηλικίας 180 εκατομμυρίων ετών. Μάλιστα, λόγω της σπανιότητάς τους, οι μετεωρίτες αυτοί από τον Άρη πωλούνται μέχρι και 1.000 αμερικανικά δολάρια ανά γραμμάριο, δηλαδή 15 φορές πάνω από την τιμή πώλησης χρυσού, καθώς και το Tourbillon Moon, το οποίο περιλαμβάνει τον εξαιρετικά σπάνιο μετεωρίτη Dhofar 459, έναν από τους 130 μετεωρίτες χάρη στους οποίους γνωρίζουμε πληροφορίες για τη σεληνιακή γη, αφού προέρχονται από περιοχές του φεγγαριού που δεν έχουν προσεγγιστεί με τις αποστολές του Apollo.


Μια ξεχωριστή ιστορία ανάμεσα στη Γαλλία, την Ιταλία, τη Γη, τη Σελήνη και τον Άρη. Μία ξεχωριστή ιστορία για να σου θυμίζει πως πάντα θα κουβαλάς έναν κόκκο αστερόσκονης, ένα χρόνο πολύτιμο.

Ελλάδα – Hublot Mykonos

Μύκονος. Να βουτάς όλη τη μέρα στο νερό, να στεγνώνεις πάνω στην άμμο. Να ξεκινάει και να τελειώνει η μέρα σου με θάλασσα. Να περπατάς μέσα σε ηλιοστάλακτα καλοκαίρια, να συναντάς έναν πιτσιρικά που τον έστειλε η γιαγιά του να πάρει ψωμί από τον ξυλόφουρνο για το μεσημεριανό τραπέζι και βρήκε ξεχασμένο ένα χάρτη τουρίστα κάτω από τα σκαλοπάτια του σπιτιού του, να ακούς Ιουλιανές αποσπερίδες από γιαγιάδες σε γρήγορα, μουσικά νησιώτικα της Χώρας και σε μικρές αυλές, να νιώθεις την αλμύρα του Αιγαίου αρχιπελάγους, να ερωτεύεσαι τη μαγεία του με το πρώτο φεγγάρι του Αυγούστου. Να γνωρίζεις τον πιο καλοσυνάτο παππού με το υπέροχο όνομα Αυγερινός και τα υπέροχα θαλασσιά μάτια. Να ζεις το καλοκαίρι όπως το έχεις φανταστεί.

Ο χρόνος που μετρά στη ζωή της μπλε αυθεντικότητας των νησιών μας είναι ένας. Ο ονειρικός. Ευτοπία. Μία θαλασσογραφία να την πιεις στο ποτήρι. Ένας Αύγουστος, καρδιά καλοκαιριού. Και είναι αυτός που πάντα θα θυμίζει: “Το νησί είναι δικό μας. Εδώ, με κάποιον τρόπο, είμαστε νέοι για πάντα” του Λόκχαρτ, και την παράγραφο  VII. του Ελύτη “Στόν Παράδεισο έχω σημαδέψει ένα νησί. Απαράλλαχτο εσύ κι ένα σπίτι στη θάλασσα”.

Σκηνικά ζωής στο νησί που ενέπνευσαν τον ελβετικό οίκο υψηλής ωρολογοποιίας Hublot, ο οποίος αναπαρέστησε το σύμβολο της Μυκόνου, τον ανεμόμυλο, στο καντράν. Ελληνικό μπλε στο λουράκι με δέρμα αλιγάτορα, βίδες από τιτάνιο, κρύσταλλο ζαφειριού, σατινέ επιφάνειες και 20 μόνο συλλεκτικά κομμάτια με το αποκλειστικό κράμα ροζ χρυσού της Hublot των 18 καρατίων.

Τόποι. Χρόνος. Γοητεία. Μεγάλα όνειρα σε πολύ μικρά καντράν. Ακρίβεια. Διάταξη. Λεπτά που δείχνουν πως δε μετράνε αρχή και τέλος. Και δυο ιστορίες που σου μαθαίνουν πως “η ζωή είναι όμορφη όχι για τα πράγματα που βλέπουμε ή κάνουμε. Η ζωή είναι όμορφη για τους ανθρώπους που συναντάμε”. Τέτοιες συναντήσεις κάνουν τους πιο υπέροχους προορισμούς και μυστικά που αξίζει να κρατήσεις. Στην Ιταλία, στην Ελλάδα, στη Φιλοξενία, στη Ζωή.

Η Αλεξία Χαρούπα είναι απόφοιτος του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου με κατεύθυνση Marketing και Επικοινωνία. Αρθρογραφεί ως Hospitality Writer στο Travel Daily News, στο διεθνές Hospitality Net ενώ είναι Guest Experience Expert στην The Cloud Keys. Έχει διατελέσει Guest Relations Manager στο Rocabella Hotel Santorini, Concierge στην ξενοδοχειακή μονάδα Costa Navarino καθώς και Concierge d’hôtel στο Katikies Hotel Santorini. Είναι η εμπνευστής και συγγραφέας του “The Storytelling Hotel”, για το οποίο βραβεύθηκε με Silver Bραβείο στην κατηγορία Ερευνητικό & Συγγραφικό έργο για τον τουρισμό (ενότητα: Στρατηγική & Καινοτομία) στα Tourism Awards 2016.

Για το “The Storytelling Hotel” διακρίθηκε ανάμεσα στους TOP 10 European Finalists στον Τρίτο Ετήσιο Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Edcom της EACA (European Association of Communication Agencies) για την καλύτερη πτυχιακή εργασία στον τομέα Commercial Communications, όπου και εκπροσώπησε την Ελλάδα. Συστηματική της ενασχόληση είναι το branding narrative management ξενοδοχείων, το experience economy, καθώς και η δημιουργία storytelling και wow factors στο πεδίο της φιλοξενίας.

Αντιμετωπίζει τα ξενοδοχεία σαν αφηγηματικές πλατφόρμες και με κάθε hospitality brand που δουλεύει προσπαθεί να αυξήσει τη μοναδικότητά του με καινοτομία εξυπηρέτησης (service innovation), προσωποποιημένη παροχή εμπειρίας (personalization) και τη συναισθητική σύνδεση του πελάτη με το brand. Τέλος, μέρος της δουλειάς της στο experiential and narrative hospitality έχει δημοσιευτεί στο “International Association of Hotel General Managers”, το “Hospitality Sales and Marketing Association International (HSMAI)” καθώς και το Luxury Hoteliers magazine.

Τέλος, το 2016 αναδείχθηκε “Best Hotel Management Consultant” (silver award) στα Hospitality Awards 2016 ενώ σήμερα είναι σπουδάστρια του Stanford Innovation and Entrepreneurship Professional Certificate.

Ιστοσελίδα | + Άρθρα
15/03/2024
14/03/2024
13/03/2024
12/03/2024
11/03/2024
08/03/2024