Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Μαρία Παππά: Η ‘χαμογελαστή’ δύναμη!

09 Οκτώβριος 2017, 13:49

Συνέντευξη με μία από τις δυναμικότερες κυρίες των δημοσίων σχέσεων στην τουριστική Ελλάδα!


Καταφέρνει τα πάντα: να βρίσκεται ακούραστα εντός και εκτός Ελλάδας για να συναντήσει επαγγελματίες του τουρισμού, να οργανώνει και να πραγματοποιεί εκδηλώσεις, να υποδέχεται και να φιλοξενεί εκπροσώπους Τύπου με μοναδικό τρόπο, να δημιουργεί υπέροχες εκδόσεις, να παρουσιάζει προορισμούς με τον πιο απτό και αποδοτικό τρόπο, να επιλέγει τις καλύτερες συνεργασίες, να δημιουργεί ιδανικές συνθήκες εκεί που δεν υπάρχουν, να επικοινωνεί με απίστευτα δοτικό τρόπο, να συντάσσει τα ωραιότερα κείμενα, να εκφωνεί τις πιο υπέροχες, ξεσηκωτικές ομιλίες, να μιλά με ζεστασιά για το έργο της! Μα πάνω απ’ όλα η χαμηλών τόνων κυρία από την Ανατολική Χαλκιδική καταφέρνει να εμπνέει τους γύρω της, ώστε να δημιουργούν μαζί της. Και το ακόμα πιο σημαντικό; Είναι πάντα χαμογελαστή.

Στη συνέντευξη που ακολουθεί τη ρωτούμε πώς κατάφερε από το …τίποτα να δημιουργήσει καταρχάς το ισχυρότερο γαστρονομικό brand mane στη χώρα: το KOUZINA. Τη ρωτούμε όμως και πολλά άλλα, τολμηρά και πολύ ενδιαφέροντα!

TravelDailyNews: Το KOUZINA που διεξάγεται τα τελευταία 7 χρόνια στις αρχές κάθε καλοκαιριού στην Ανατολική Χαλκιδική θεωρείται κάτι παραπάνω από ένα γαστρονομικό φεστιβάλ. Εσείς που θεωρείστε η «ψυχή» αυτού του φεστιβάλ, όπως και του Προαθωνικού Οργανισμού Τουρισμού που δημιούργησε αυτό το φεστιβάλ, απολαμβάνετε τις δάφνες του εγχειρήματος ή ισχύει το “εχθρός του καλού είναι κάτι ακόμη καλύτερο”;

Μαρία Παππά: Φυσικά το τελευταίο. Ο συνεπής επαγγελματίας δεν επαναπαύεται ποτέ. Ανεβάζει τον ποιοτικό πήχη ολοένα και ψηλότερα, προκειμένου να πετύχει το άριστο. Όμως το άριστο είναι υποκειμενικό – έτσι ο πήχης ανεβαίνει συνέχεια με αποτέλεσμα ο επαγγελματίας να θεωρεί ότι “ποτέ δε θα πιάσει το όριο”. Εξάλλου, σημασία στον επαγγελματικό βίο έχει το ταξίδι και όχι ο προορισμός.

TDN: Η περιοχή της Ανατολικής Χαλκιδικής είναι μια περιοχή που εκτός από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που καταφέρατε να αναδείξετε μέσω του Π.Ο.Τ. και του KOUZINA είναι ένας τόπος που δοκιμάζεται από έντονες κοινωνικές αντιθέσεις. Πως καταφέρατε να τις γεφυρώσετε και να εμπνεύσετε τον εθελοντισμό και τη συνέργεια ανάμεσα σε κατοίκους με διαφορετικό οικονομικό προσανατολισμό;

Μ.Π.: Εύκολα. Συνάντησα ανθρώπους με μεράκι και με διάθεση για προκοπή. Όπως λέει και η φίλη μου / επικεφαλής chef του KOUZINA Ντίνα Νικολάου αναφερόμαστε σε ανθρώπους

Στη δική μου περίπτωση βέβαια ήμουν πολλαπλά τυχερή. Βρέθηκα στον τόπο καταγωγής μου να συνεργάζομαι με  εκείνους με τους οποίους μεγάλωσα, με όσους μοιράσθηκα τα νιάτα και τη ζωή μου, αλλά και με όσους συνάντησα για πρώτη φορά.

Ναι, οι άνθρωποι στην Ανατολική Χαλκιδική έχουν διαφορές στις απόψεις, αλλά παράλληλα αποτελούν μέλη μιας τοπικής κοινωνίας, η οποία αξίζει να αναπτυχθεί και να προχωρήσει ποιοτικά στο μέλλον, αφήνοντας πίσω της το παλιακό και προπαντός το ιδεοληπτικό. Με σύνεση, με ακρίβεια στο λόγο και στο έργο, με αλήθεια στο αποτέλεσμα της δουλειάς, με σεβασμό στην κάθε άποψη, με κατανόηση της κάθε ανάγκης και με δημοκρατία στο διάλογο αναπτύξαμε από κοινού ένα τεράστιο έργο, το οποίο ανήκει σε όλους αυτούς τους νοικοκυραίους κατοίκους της περιοχής, που το ακούμπησαν επάνω μου, ώστε να το προωθήσω στον κόσμο.

TDN: Η Ανατολική Χαλκιδική είναι πλέον ένας πολύ γνωστός προορισμός τόσο στην ευρωπαϊκή τουριστική αγορά, αλλά και εκτός αυτής, όπως Αφρική και Ασία. Σ΄ αυτό το πολυμορφικό και πολυπολιτισμικό μωσαϊκό αγορών τι λέει και τι δείχνει η Μαρία Πάππα στους tour operator και κάνει για παράδειγμα ένα Ιταλό καταδύτη να έχει την ίδια θέρμη να επισκεφτεί την περιοχή με έναν Λιβανέζο προσκυνητή και έναν Βιετναμέζο φυσιολάτρη;

Μ.Π.: Πράγματι, η Ανατολική Χαλκιδική αποτελεί τον πλέον πολυμορφικό μεσογειακό προορισμό διακοπών. Με βάση αυτό το δεδομένο δημιουργήσαμε 18 τουριστικά projects, βασισμένα στις ανθρώπινες, φυσικές και ιστορικές δραστηριότητες που απαντώνται στην περιοχή και υποστηρίζονται από τους ντόπιους. Με τον τρόπο αυτό, αφενός μεν αναδείξαμε την πολύ-ποικιλότητα του τουριστικού προϊόντος του προορισμού, που επί δεκαετίες προβαλλόταν μεθοδευμένα και αποκλειστικά ως πύλη του Αγίου Όρους, αφετέρου δημιουργήσαμε επικοινωνιακή υποδομή και επαγγελματικά εργαλεία προβολής.

Έτσι, στον Ιταλό επαγγελματία παρουσιάζουμε τα projects του θαλάσσιου τουρισμού, στο Λιβανέζο το εξαιρετικό δίκτυο προσκυνηματικών περιηγήσεων εντός και εκτός του Άθωνα, στο Βιετναμέζο τις πολιτιστικές μας διαδρομές στο χώρο και το χρόνο, κ.ο.κ.

Με τον τρόπο αυτό η κάθε τουριστική αγορά προσεγγίζεται στοχευμένα, αφού πρώτα έχουν μελετηθεί τα χαρακτηριστικά της, βάσει των οποίων εκπονείται σε ετήσια βάση συγκεκριμένο σχέδιο προώθησης. Είναι πολύ σημαντικό όμως να τονίσουμε ότι στη δική μας περίπτωση οι “εκδρομές” άσχετων με τη δραστηριότητα στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις είναι απαγορευμένες. Η εμπλοκή μη επαρκώς καταρτισμένων στελεχών στις παρεμβάσεις μας είναι εξίσου ανύπαρκτη και οι ad hoc πρόχειρα οργανωμένα ενέργειες είναι μηδενικές. Το έργο μας ακολουθεί πιστά τον αυστηρά επαγγελματικό σχεδιασμό, έχει ουσία και προπαντός χειροπιαστό αποτέλεσμα.  

TDN: Η Χαλκιδική αν και είναι η 3η σε επισκεψιμότητα τουριστική περιοχή της Ελλάδας, δείχνει να μην μπορεί να κρατήσει τους επισκέπτες της πέρα από τον Οκτώβριο μήνα, εξαιτίας των κλιματολογικών συνθηκών και της έλλειψης υποδομών (καταλύματα, οδικό δίκτυο) για τους χειμερινούς μήνες. Στο πρόσωπο σας και ειδικότερα στην Ανατολική Χαλκιδική, πολλοί φορείς της έχουν εναποθέσει την ελπίδα να αλλάξετε αυτό το κλίμα και να δημιουργήσετε πληρότητες το χειμώνα, ανάλογες με αυτές του καλοκαιριού. Θα τα καταφέρετε;

Μ.Π.: Σε ό,τι αφορά την παράκτια ζώνη η επέκταση της τουριστικής περιόδου τους χειμερινούς μήνες δε συνάδει με το φυσικό πρόσωπο του προορισμού: ένα θαλάσσιο περιβάλλον είναι ελκυστικό την Άνοιξη, το Καλοκαίρι και το Φθινόπωρο, περιόδους κατά τις οποίες ήδη καταφέραμε να προσελκύσουμε σημαντικό αριθμό επισκεπτών και να έχουμε θεαματική αύξηση στις ποιοτικές πληρότητες. Στο σημείο αυτό είναι σκόπιμο να αναφέρω εκ νέου ότι μέχρι το 2010, που ανέλαβα να “ταξιδέψω” την περιοχή στον κόσμο, η τουριστική περίοδος στην Αμμουλιανή και την Ολυμπιάδα δε διαρκούσε πάνω από 40 ημέρες, ενώ σήμερα μπορούμε περήφανα να μιλούμε για 6μηνη διάρκεια “τουριστικής ζωής” στην Ολυμπιάδα και για 5μηνη στην Αμμουλιανή.

Σε ό,τι δε αφορά στην περιοχή της Ουρανούπολης, η οποία στηρίζεται μεταξύ άλλων στην προσκυνηματική δραστηριότητα εντός του Αγίου Όρους, τα δεδομένα είναι διαφορετικά, αφού σημειώνεται “προσκυνηματική κίνηση” και το χειμώνα – χωρίς βέβαια να καταγράφονται οι πληρότητες του καλοκαιριού.

Στην ορεινή ζώνη όμως οι συνθήκες είναι ήδη διαφορετικές: η Αρναία, ένας μέχρι το 2010 ξεχασμένος αρχιτεκτονικός παράδεισος, τον οποίο προωθήσαμε εντατικά, συλλογικά και μεθοδικά σε πολύ συγκεκριμένες τουριστικές αγορές της Ευρώπης, αποτελεί πλέον προορισμό διακοπών με 8μηνη διάρκεια ζωής, ενώ η «πράσινη» Βαρβάρα καταλαμβάνει σιγά – σιγά τη θέση της στο διεθνή τουριστικό χάρτη ως περιπατητικός, γαστρονομικός και αθλητικός προορισμός διακοπών. Φιλοδοξία και στόχος είναι όλες οι ορεινές κοινότητες, τις οποίες συνδέουν με την παράκτια ζώνη τα δίκτυα προσκυνηματικών και πολιτιστικών περιηγήσεων που δημιουργήσαμε, να δέχονται εκδρομείς όλες τις εποχές του χρόνου, ώστε η τουριστική δραστηριότητα στην περιοχή να αποτελεί πηγή εισοδήματος για όλους και όχι για λίγους.

TDN: Ο “Αριστοτελικός Περίπατος”, για τον οποίο μιλάτε με τόση υπερηφάνεια σε τι διαφέρει από άλλες αντίστοιχες περιηγήσεις και πως σκοπεύετε να διαχειριστείτε πρακτικά την όλο και αυξανόμενη συζήτηση που υπάρχει σε διεθνή αρχαιολογικά φόρουμ σε σχέση και με την όρεξη που άνοιξε στο παγκόσμιο κοινό του Αριστοτέλη οι ενδείξεις εύρεσης της τεφροδόχου του στα Αρχαία Στάγειρα; Για παράδειγμα ο συνεδριακός τουρισμός είναι κάτι που σας γοητεύει ως ιδέα;

Μ.Π.: Ο συνεδριακός τουρισμός αποτελεί ένα από τα προαναφερόμενα 18 αναπτυσσόμενα projects μας. Στην περιοχή υπάρχουν 8 συνεδριακά κέντρα συνολικής χωρητικότητας 3.000 θέσεων. Άρα, η συνεδριακή δραστηριότητα όχι απλά μας γοητεύει, αλλά μας ωθεί στο να καθιερώσουμε την πραγματοποίηση συνεδρίων στην περιοχή, γεγονός που θα αποδειχθεί το προσεχές χρονικό διάστημα.

Από την άλλη μεριά, ο Αριστοτελικός Περίπατος αποτελεί μια επαρκώς προβεβλημένη στην Ευρώπη χαρτογραφημένη περιπατητική διαδρομή, η οποία παρουσιάσθηκε ως τουριστική μορφή στο κοινό το 2013 και από τότε προσελκύει στην Ανατολική Χαλκιδική χιλιάδες περιπατητές, προερχόμενους από τη Μ. Βρετανία, τη Γερμανία, τη Σουηδία και την Αυστρία. Ως προς το περιεχόμενο είναι τελείως διαφορετική από τις συνήθεις υπάρχουσες διαδρομές, αφού τοποθετεί τον περιηγητή στο χώρο μέσα από μια σπουδαία φιλοσοφία – αυτήν του Αριστοτέλη, τον μυεί σε δεκάδες δραστηριότητες που σχετίζονται με την αρχαιοελληνική διάσταση των πραγμάτων και του προσφέρει βιωματικές εμπειρίες, με κυρίαρχες τη βοτανολογία, τη φυσική, τη μελισσοκομία, κ.α.   

TDN: Κατά την άποψης σας, ποιο θα είναι το απώτατο όριο επιτυχίας αυτής της κοινής προσπάθειας επαγγελματιών και κατοίκων της Ανατολικής Χαλκιδικής. Εσείς προσωπικά πότε θα πείτε πως αυτό το ταξίδι έφτασε στον προορισμό του;

Μ.Π.: Ποτέ. Το ταξίδι αυτό κάνει κύκλους, έχει αφετηρία αλλά όχι τερματισμό. Όσο η χρονοβόρα προσπάθεια συνεχίζεται, τόσο οι διαδρομές του πληθαίνουν, οι ανακαλύψεις του αυξάνονται και οι συμμετέχοντες σε αυτό πολλαπλασιάζονται.

Πρόκειται για μια θαυμάσια επαγγελματική περιπλάνηση, που σε βασανίζει να τη διευρύνεις, που σε προκαλεί να την φτάσεις παρακάτω πιο δυνατή, που σε οδηγεί στο να την εμπλουτίζεις αχόρταγα, που σε εμπνέει να τη δυναμώνεις.

Είναι η ενωτική πρωτοβουλία απλών αλλά ικανών ανθρώπων που - πέρα από τις βραβεύσεις, την αναγνώριση και τα αποτελέσματα – μετέτρεψε τους κατοίκους μιας ολόκληρης γεωγραφικής ενότητας σε πρωταγωνιστές και συντελεστές της μεγάλης επιτυχίας. Κάτω από μια “ταξιδιάρικη” ομπρέλα παραγωγής ενός ιστορικού έργου, το οποίο βγάζει σταδιακά την περιοχή από ένα μακροχρόνιο τουριστικό τέλμα, έμαθα κι εγώ να ταυτίζομαι με όλους και με όλα, να ζω μέσα από τη δραστηριότητα, να νιώθω τη δημιουργία σε κάθε μου κύτταρο και να τη μοιράζομαι με τους δημιουργούς της.

Εύχομαι και ελπίζω όλοι οι προορισμοί της πατρίδας να αποκτήσουν τη δική μας εμπειρία και να νιώσουν τη δύναμη της δικής μας νίκης! Πιστέψτε με, δεν υπάρχει τίποτα συγκρίσιμο! 



Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top