Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

NOSTOS 2017: Μήνυμα για επιμήκυνση της ελληνικής τουριστικής περιόδου σε 12 μήνες

Άγγελος Ρεστάνης - 08 Νοέμβριος 2017, 11:02

Το γενικό μήνυμα της έκθεσης NOSTOS 2017 για τον εναλλακτικό τουρισμό, είναι ότι στόχος όλων αποτελεί η επιμίκυνση της τουριστικής σεζόν σε 12μηνο και όχι μόνο την καλοκαιρινή περίοδο.




Για 2η συνεχή χρονιά, μεταξύ 13 και 16 Οκτωβρίου, διεξήχθη η έκθεση που στοχεύει στον εναλλακτικό τουρισμό, Nostos 2017, σ’ έναν χώρο στην παραλία της Ναυπάκτου. Παράλληλα με την έκθεση, διεξήχθησαν και κάποιες σνεδριακές εκδηλώσεις.



Η έκθεση χαρακτηρίζεται ως απόλυτα επιτυχημένη από τους ιθύνοντες, δεδομένου ότι συμμετείχαν περισσότεροι από 170 εκθέτες καθώς και 45 hosted buyers από αγορές της Ευρώπης, της Αμερικής και της Ασίας.



Η NOSTOS αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για τη Ναυπακτία και εκτιμώ ότι ανταποκριθήκαμε πλήρως στη φετινή πρόκληση” σημείωσε ο δήμαρχος Ναυπακτίας, Παναγιώτης Λουκόπουλος. Πρόσθεσε επίσης ότι “ο τουρισμός που ξέρουμε μέχρι σήμερα δεν είναι η λύση. Ό εναλλακτικός τουρισμός είναι η λύση. Χρησιμοποιώντας τα τοπόσημα του κάθε προορισμού έρχεται η ανάπτυξη στον τουρισμό.”



Στο πλαίσιο της έκθεσης, πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 3000 συναντήσεις μεταξύ των 45 hosted buyers και φορέων και επιχειρήσεων που κινούνται στο χώρο του εναλλακτικού τουρισμού.



Κυρίαρχη θέση στην έκθεση είχαν τα ποδήλατα ως βασική ασχολία εναλλακτικού τουριστικού προϊόντος.



Η ημερίδα NOSTOS Forum ενημέρωσε το κοινό για θέματα εναλλακτικού τουρισμού, με στόχο τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών προορισμών, των φορέων και των επιχειρήσεων σύμφωνα με τις νέες τάσεις και τις απαιτήσεις των ξένων αγοραστών.



Μία άλλη ενότητα που συγκέντρωσε πλήθος κόσμου ήταν αυτή του NOSTOS Food Tourism, η οποία έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στον γαστρονομικό τουρισμό και την ελληνική κουζίνα.



Αξιοπρόσεκτη ήταν η συζήτηση που έγινε με τη συμμετοχή startup επιχειρήσεων από το χώρο του τουρισμού (Mentor, Bike me Up, Sammy και Hopwave), οι εκπρόσωποι των οποίων επεσήμαναν τις δυνατότητες που υπάρχουν στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού και στην ανάγκη για δημιουργία περισσότερων συνεργειών.



Στη φωτογραφία (από αριστερά) οι κ.κ.: Βαγγέλης Μπατζάκας (Bike me Up), Πάνος Γκίοκας (Mentor), Βίκυ Ευαγγελίου (VSN Hub), Δημήτρης Μαλλάς (Δημοσιογράφος/Moderator), Γιώργος Πιλπιλίδης (Hopwave) και Γιάννης Κωστόπουλος (Sammy).



Η κα Βίκυ Ευαγγελίου μίλησε για τα Historic Hotels, μονάδες με ιστορία πάνω από 200 χρόνια, ή μονάδες σε περιοχές με σημαντική ιστορία γύρω τους. Στην Ελλάδα υπάρχουν στη Μάνη στη Σαντορίνη και ίσως να φτιαχτεί και στη Ναύπακτο.



Ο κ. Πάνος Γκίοκας μίλησε σχετικά με τον εκπαιδευτικό τουρισμό, ο οποίος αποδίδει πολύ μεγάλα κέρδη ανά τον κόσμο, και ειδικότερα στην Ιταλία ύψους 1 δισ. ευρώ το 2015.



Το γενικό μήνυμα από τους νέους επιχειρηματίες του τουρισμού είναι συνεργασίες και συνέργειες με όσους εμπλέκονται στο εκάστοτε τουριστικό κομμάτι, και να κάνουν έναν σχεδιασμό που θα εμπλέκει όλο το τουριστικό φάσμα μαζί.



Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, κ. Ευάγγελος Αποστόλου σημείωσε ότι χρειάζεται καινοτομία στο παραγωγικό μοντέλο για να έρθει η ανάπτυξη. Αυτό που μετράει είναι η βιωματική επαφή με τον εκάστοτε προορισμό, στηρίζοντας παράλληλα τους κατοίκους της υπαίθρου.



Η έκθεση επικεντρώθηκε σε θέματα, όπως είναι η νεοφυής επιχειρηματικότητα, η αξιοποίηση των ευκαιριών του αγροτουρισμού, αλλά και φυσικά στο θέμα της επιμήκυνσης της σεζόν για τουρισμό 12 μηνών.



Ο δήμαρχος Μήλου, κ. Γεράσιμος Δαμουλάκης, αισιοδοξεί για τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Πέρα από το κλασικό τουριστικό μοντέλο ήλιος-θάλασσα, επιδιώκει να μεγαλώσει την τουριστική σεζόν, με σχεδιασμό και ανταγωνιστικό προϊόν και με τη βοήθεια των τοπικών αυτοδιοικήσεων μπορεί να πετύχει η Μήλος την 12μηνη τουριστική ανάπτυξη.



Το νησί της Μήλου τρέχει μια καμπάνια με υπογραφές για επιστροφή της Αφροδίτης της Μήλου πίσω στον τόπο καταγωγής της. Το 2020, 200 χρόνια μετά την εύρεση του αγάλματος ευελπιστούν να έχει γυρίσει πίσω στο νησί. Στη φωτογραφία ο δήμαρχος Μήλου παραδίδει ένα αναμνηστικό δώρο στον δήμαρχο Ναυπακτίας, κ. Παναγιώτη Λουκόπουλο.



Ο κ Θανάσης Παπαθανάσης, πρώην δήμαρχος Ναυπακτίας, μίλησε για τον πολιτιστικό τουρισμό που ξεπερνά το 55% του συνολικού τουρισμού. Επισήμανε τη σημασία που έχει γ ανάπτυξη της περιοχής της Ναυπάκτου και η διάσωση της σημαντικής ναυμαχίας, με την αξιοποίηση του brand name “Lepado”.



Ο κ Άρης Θεοδωρόπουλος μίλησε στην έκθεση για τη μεγάλη σημαντικότητα που έχει ο αναρριχητικός τουρισμός για μια περιοχή, παραδίδοντας το μοντέλο της Καλύμνου ως έναν προορισμό με τουλάχιστον 9 μήνες τουρισμού, λόγω της μεγάλης ζήτησης και της καλής ποιότητας αναρριχητικού τουρισμού που παρέχει. Ενδιαφέρον αποτελεί και η αύξηση του τουρισμού σε ένα πολύ μικρό χωριό της Ελλάδας λόγω των καλών αναρριχητικών διαδρομών που διαθέτει.



Ο κ. Τάσος Γούσιος ενημέρωσε το κοινό για τον περιπατητικό τουρισμό και το μικρό κόστος που χρειάζεται, σε σχέση με τα πολύ κερδοφόρα αποτελέσματα που αποδίδει. Στην Ελλάδα υπάρχουν 3 πιστοποιημένα δίκτυα μονοπατιών, ενώ σε ολόκληρη την Ευρώπη 16.



Μια μορφή τουρισμού κάπως παρεξηγημένη παρουσίασε η κα Ίρις Κουβέλη, αυτή του αθλητικού τουρισμού, επισημαίνοντας ότι δεν πρόκειται μόνο για αθλητικές εκδηλώσεις. Πολλοί ξεχνούν τον προπονητικό τουρισμό και τον αθλητικό τουρισμό αναψυχής.




Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top