Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Θα δίνουμε λεφτά για την παραγωγή ταινιών στην Ελλάδα, όχι όμως και άδειες!

Βίκυ Καραντζαβέλου - 29 Μάρτιος 2018, 15:00

Δε πρόλαβε καλά καλά να δημοσιετεί η είδηση για επιχορήγηση της παραγωγής κινηματογραφικών έργων στην χώρα μας με στόχο την προβολή της χώρας μας και την προσέλκυση τουριστών και ήρθε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) με πρόσφατη απόφαση του να μη δώσει καν άδεια για παραγωγή του BBC στον αρχαιολογικό χώρο του Σουνίου.


Τη μία μέρα βγαίνει απόφαση της κυβέρνησης για υποστήριξη και επιχορήγηση των επενδυτικών σχεδίων για την παραγωγή κινηματογραφικών οπτικοακουστικών έργων, με απώτερο σκοπό την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας, και την άλλη μέρα το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ), που ναι, είναι ανεξάρτητο, δε χορηγεί άδεια σε γύρισμα του BBC στον αρχαιολογικό χώρο του Σουνίου. Όπως είναι γνωστό σε όλο τον κόσμο οι αρχαιολογικοί χώροι, τα μουσεία και τα αξιοθέατα προβάλλονται μέσω ταινιών με στόχο την προσέλκυση τουριστών. Φυσικά, αυτό πρέπει να γίνεται υπό όρους και με μέτρο με στόχο τη διαφύλαξή τους και τον σεβασμό στη παράδοση. Όμως στην Ελλάδα το έχουμε λίγο μπλέξει και όταν δυσκολευτούμε απλά λέμε ένα γρήγορο όχι, χωρίς να σκεφτούμε τις επιπτώσεις αυτής της κίνησης. Ξοδεύονται εκατομμύρια ευρώ για τη διαφήμιση της χώρας μας και όταν βρεθεί η ευκαιρία να προβληθεί μέσω ταινιών που είναι γνωστό το πόσο αποτελεσματική είναι η προβολή αυτή συχνά λέμε όχι.

Συγκεκριμένα, τη Δευτέρα 26 Μαρτίου, σε συνάντησή τους πολιτικοί αρμόδιοι της Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης της χώρας παρουσίασαν στο ελληνικό κοινό την πρωτοβουλία του αντίστοιχου υπουργείου για επενδυτικά σχέδια και πλάνα για την παραγωγή κινηματογραφικών οπτικοακουστικών έργων, με απώτερο σκοπό την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας, εκμεταλλευόμενοι την πλούσια ομορφιά που διαθέτει.

Μέσω της προβολής των φυσικών και πολιτιστικών στοιχείων μιας χώρας, μπορεί κανείς να αναδείξει όλη την γοητεία που αυτή κρύβει και να προσελκύσει όλο και περισσσότερο τουριστικό κόσμο. Με επαγγελματικές ταινίες μικρού ή ακόμη και μεγάλου μήκους, που γυρίζονται σε τοπία σήματα-κατατεθέν για την Ελλάδα, όπως το Σούνιο, ή ακόμη και σε νησιά όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, εμπλουτίζεται κατά πολύ το προς πώληση τουριστικό προϊόν, με στόχο την μεγαλύτερη προσέλκυση τουριστικών ροών. Άλλωστε, αυτή η πρακτική αποτελεί και πάγιο αίτημα του συνόλου του τουριστικού κλάδου.

Ο κ. Νίκος Παππάς, υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, μάλιστα δήλωσε πως ήδη 75 εκατ. ευρώ έχουν εξασφαλιστεί, ενώ μέσα στα επόμενα χρόνια θα δοθούν ακόμα 375 εκατ. ευρώ για τέτοιου είδους παραγωγές, αποκομμίζοντας πολύ θετικές κριτικές από το σύνολο των επαγγελματιών του τουρισμού.

Στη χρόνια αυτή απαίτηση ωστόσο έρχεται να αντιταθεί το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ), του οποίου τα μέλη αποφάσισαν με ψηφοφορία ότι δε συναινούν στη χορήγηση άδειας κινηματογράφησης στον αρχαιολογικό χώρο του Σουνίου στις 12 Απριλίου 2018, στο πλαίσιο γυρισμάτων τηλεοπτικής σειράς μικρής διάρκειας με τίτλο “The Little Drummer Girl” (“Η Μικρή Τυμπανίστρια”) του συυγραφέα Τζον Λε Καρέ, που θα προβληθεί στο BBC. Σημειώνουμε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που χάνονται τέτοιες ευκαιρίες.

Αυτό το γεγονός οδηγεί σε τέλμα, καθώς κυβέρνηση συναινεί και επικροτεί τέτοιου είδους κινηματογραφικές ενέργειες, ενώ ένα ανεξάρτητος πολιτειακός φορέας, όπως το ΚΑΣ, αντιτίθεται με την δικαιολογία πως η μεγάλη χρονική έκταση (η κινηματογράφηση θα γινόταν αυθημερόν από τις 7 το πρωί ως τις 7 το βράδυ), ο μεγάλος αριθμός προσώπων (ως και 120 άνθρωποι θα στέκονταν σε σημεία ελέγχοντας τη ροή των επισκεπτών και σταματώντας την για λίγο όταν χρειαζόταν) και ο βαρύς εξοπλισμός- δυσχεραίνουν υπέρμετρα τη λειτουργία του αρχαιολογικού χώρου και μάλιστα σε μια περίοδο αιχμής κατά την οποία καταφτάνουν ως και 1.000 επισκέπτες.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως μέλη της εταιρείας παραγωγής προσφέρθηκαν να πληρώσουν κανονικά εισιτήρια για την είσοδο όλων όσων θα βρίσκονταν στον χώρο, και πως σε αντίστοιχα γυρίσματα και έχοντας εμπειρία από αντίστοιχες περιπτώσεις, συνήθως ο κόσμος έχει κατανόηση. Κατανόηση δεν έχει ο κόσμος που ταξιδεύει από τα πέραντα της γης για να δει έναν αρχαιολογικό μας χώρο και τον βρίσκει ξαφνικά κλειστό λόγω απεργιών, ή κάθεται ώρες ατελείωτες κάτω από τον καυτό ήλιο για να βγάλει εισιτήριο, και βλέπει τα μηχανήματα αυτόματης πώλησης να μη δουλεύουν. Θέματα που πολλές φορές τα έχουμε επισημάνει και αναδείξει και ελπίζουμε ότι στο τέλος θα λυθούν.



Η Βίκυ Καραντζαβέλου είναι η ιδρύτρια της Travel Media Applications και έχει αναλάβει την γενική διεύθυνση και την οικονομική διαχείριση της εταιρείας. Έχει επίσης τον ρόλο της αρχισυντάκτριας στις ηλεκτρονικές εφημερίδες της εταιρείας TravelDailyNews International και TravelDailyNews Greece & Cyprus. Είναι μέλος του Διεθνούς Συνδέσμου e-marketing Association, του Συνδέσμου Ελληνίδων στον Τουρισμό, και του Συλλόγου Αποφοίτων Τμημάτων Τουριστικών Επιχειρήσεων των ΤΕΙ.




Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Sine ira et studio (ή -τουριστικά- αμερόληπτα)

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Το Hotel Marketing Masterclass στην Κύπρο

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top