Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Αναστάσιος Λιάσκος
Μελλοντική αναπτυξιακή "προμετωπίδα" της χώρας ο τουρισμός

Παναγιώτης Δ. Υφαντής - 10 Μάιος 2004, 00:00

Αναστάσιος Λιάσκος
υφυπουργός Τουρισμού
με τον Π.Δ.Υφαντή

TravelDailyNews: Αναρωτιέμαι αν έχετε κάνε, ήδη, κάποιου είδους απογραφή και τι προέκυψε από αυτήν;

Αναστάσιος Λιάσκος: “Όπως ξέρετε από, μέχρι την ίδρυση του υπουργείου Τουρισμού, στο χώρο του τουρισμού υπήρχαν από πλευράς κρατικών υπηρεσιών υπήρχαν ανεξάρτητες και ασύνδετες μεταξύ τους νησίδες οι οποίες έκαναν παραγωγή κρατικής τουριστικής πολιτικής. Αφενός λοιπόν ήταν ασύνδετες επειδή δεν υπήρχε “ομπρέλα” για να ενταχθούν και αφετέρου αυτή η πολιτική μπλόκαρε επειδή δεν μπορούσε να διαχυθεί μέχρι το τελευταίο άκρο.

“Ο ΕΟΤ είχε κάποιες αρμοδιότητες, η Γ.Γ Τουρισμού κάποιες άλλες, οι 13 περιφέρειες της χώρας-μετά την μεταβίβαση αρμοδιοτήτων από τον ΕΟΤ-είχαν την περιφερειακή αρμοδιότητα άσκησης τουριστικής πολιτικής, η ΕΤΑ ως εταιρία ακινήτων μαζί με τη θυγατρική της την Αγροτουριστική είχε τη δική της πολιτική, ο ΟΤΕΚ (οργανισμός τουριστικής εκπαίδευσης) ήταν ενταγμένος στο υπ. Ανάπτυξης και είχε μια δική του πολιτική στο χώρο της εκπαίδευσης. Έτσι, δεν μπορούσε ούτε να χαραχθεί ενιαία και αξιόπιστη τουριστική πολιτική, ούτε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα, ούτε να γίνει ένας στρατηγικός σχεδιασμός σε βάθος χρόνου για το πως θέλουμε να αναπτύξουμε τον τουρισμό, να τον κάνουμε ποιοτικότερο, ανταγωνιστικότερο ή να εμπλουτίσουμε το τουριστικό προϊόν. Οι όποιοι σχεδιασμοί ακυρώνονταν στην πράξη”.

Κατακερματισμός αρμοδιοτήτων

Α.Λ.: “Ο τουρισμός από τη φύση του διαχέεται σε διάφορα άλλα υπουργεία. Σκεφτείτε τον, λοιπόν -ως κρατικές υπηρεσίες- πολυδιασπασμένο και αλληλοκαλυπτόμενο. Αντιλαμβάνεστε ότι όχι μόνο δεν μπορούσε να υπάρξει η απαιτούμενα σύνδεση με άλλα υπουργεία όπως το Πολιτισμού
για τους αρχαιολογικούς χώρους, το Μεταφορών, το Δημόσιας Τάξης για τις εισόδους, το Εξωτερικών για τις βίζες”.

Τρεις στόχοι

TDN: Οπότε ποιά είναι η αρχική σας προσέγγιση για να ανατραπεί αυτό το τοπίο;

Α.Λ.: “Η αρχική σκέψη και του προέδρου μας Κ.Καραμανλή, ήταν η δημιουργία ενός ισχυρού υπουργείου Τουρισμού, ανάλογου με τον πλέον δυναμικό κλάδο της εθνικής οικονομίας που είναι ο τουρισμός”

TDN: Πως εξειδικεύεται αυτή η προσέγγιση;

Α.Λ.: “Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε ασχολούμαστε με πολυεπίπεδους στόχους. Πρώτος μας στόχος είναι η απογραφή και αντιμετώπιση των εκκρεμοτήτων κάτι που συνεχίζεται. Ήδη, τοποθετήθηκαν πρόεδρος στον ΕΟΤ, Δ.Σ στην ΕΤΑ και τον ΟΤΕΚ. Παράλληλα, λειτουργούμε σ’ έναν οργανισμό τον οποίο διαμορφώνουμε έτσι ώστε να συμπεριλάβει κάτω από ενιαίο σχήμα όλες τις υπηρεσίες του τουρισμού. Ταυτόχρονα προσπαθούμε να χαράξουμε μια πολιτική αντιμετώπισης των άμεσων εκκρεμοτήτων όπως είναι έκτακτες διαφημιστικές δράσεις-πέραν των άλλών εκκρεμοτήτων διοικητικού χαρακτήρα- και παράλληλα να μπορέσουμε να χαράξουμε μεταολυμπιακές στρατηγικές στο πεδίο του τουρισμού”. 

TDN: Ποιά είναι η πρώτη αίσθησή σας από τους φορείς του χώρου;

Α.Λ.: “Οι τουριστικοί φορείς της χώρας- κι αυτό είναι το παρήγορο- βλέπουν ότι έχουν σημείο αναφοράς για πρώτη φορά, είδαν προβλήματά τους- όπως η κατάταξη των ξενοδοχείων σε αστέρια και των καταλυμάτων  σε κλειδιά να- να επιλύονται. Ζητήματα που σύρονταν επί τέσσερα χρόνια και, ουσιαστικά, επιλύονται. Οπότε ο κόσμος του τουρισμού εκφράζει μια μεγάλη αποδοχή στο εγχείρημα γιατί αντιλαμβάνεται ότι έχοντας πλέον υπουργείο, αφ’ ενός έχει σημείο αναφοράς και αφ’ ετέρου μπορεί μέσω αυτού να επικοινωνήσει και με τα άλλα υπουργεία όπου αντιμετώπιζε αγκυλώσεις ή τροχοπέδη στα προβλήματά του”.

TDN:   Επειδή, όμως, όλα θα εξαρτηθούν από την αποτελεσματικότητά σας, έχετε σκεφτεί κάποιους τρόπους να επιταχυνθούν ή απλοποιηθούν διαδικασίες;

Α.Λ.: “Βεβαίως. Διαμορφώνουμε, κατ’ αρχήν, ένα νομοσχέδιο το οποίο ολοκληρώνεται ταχύτατα και θα είναι έτοιμο εντός του Μαΐου. Και μπορώ να σας πω ότι η ταχύτητα είναι τρομακτική γιατί δεν είναι εύκολο να καταρτίσεις νομοσχέδιο έχοντας μπροστά σου όλα αυτά τα θέματα. Μ’ αυτό αντιμετωπίζουμε πάρα πολλά θέματα όπως τη συγκρότηση του υπουργείου, το θέμα της ΕΤΑ, τις συναρμοδιότητες με άλλα υπουργεία, το θέμα των μεγάλων επενδύσεων. Σ’ αυτό ιδιαίτερα επεξεργαζόμαστε ένα τρόπο όπου κάθε μεγάλη επένδυση που εξασφαλίζει συγκεκριμένες θέσεις εργασίας να έχει μια ευελιξία, μια απλοποίηση των γραφειοκρατικών διαδικασιών έστω και με νομοθετική ρύθμιση”.

Αμεσα μέτρα για τη φετινή περίοδο

Α.Λ.: “Πέραν των εκκρεμοτήτων αυτό που κάνουμε είναι έκτακτες διαφημιστικές δράσεις. Ταυτόχρονα και εν’ όψει Ολυμπιακών Αγώνων, προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα τουριστικό κώδικα γιατί αντιλαμβάνεστε ότι με τέτοια προϊστορία δεν ήταν δυνατόν να διαμορφωθεί τουριστική συνείδηση στον τόπο. Παράλληλα, προσπαθούμε να δημιουργήσουμε διάφορες επιτροπές οι οποίες θα επανεξετάσουν μια σειρά ζητημάτων. Από τη διαφήμιση -που για μιας θα πρέπει να αφορά τον επικοινωνιακό σχεδιασμό με ταυτόχρονη έρευνα αγοράς- έως τη σύνδεση του υπουργείου με τη νομαρχιακή και τοπική αυτοδιοίκηση σε
όποιες τουριστικές αρμοδιότητες αυτές εμπλέκονται όπως ηχορύπανση, θέματα χωροταξίας ή απορριμμάτων. Πολλές φορές οι τουριστικοί προορισμοί πάσχουν και δυσφημούνται ως εικόνα από αγκυλώσεις που εντοπίζονται στην τοπική αυτοδιοίκηση”.

Επιτροπή διαχείρισης κρίσεων

Α.Λ.: “Προβλέπεται να δημιουργηθεί άμεσα, θα πρέπει να είναι μόνιμη και θα πρέπει εκτός από τους φορείς να συνδεθεί και με τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας ώστε η παραγωγοί ειδήσεων να μην είναι υπερβολικοί. Να μη γίνεται, δηλαδή, η “τρίχα, τριχιά”. Δεν μιλάμε, προφανώς, για απόκρυψη της είδησης αλλά για την παρουσίασή της”

TDN:   Ένα παράδειγμα;

Α.Λ.: “Παραδείγματος χάριν αναφέραμε πέντε φορές ως πρώτη είδηση για πιθανό περιστατικό ιού SARS χωρίς να υπάρχει. Αυτό ήταν ένα πλήγμα για τον τουρισμό. Αναφέραμε ως πρώτη είδηση μια μελέτη ενός γεωδυναμικού ινστιτούτου ότι στα πέντε επόμενα χρόνια θα γίνουν μεγάλοι σεισμοί στην Κρήτη. Αυτά όπως αντιλαμβάνεστε είναι ζητήματα που αποτελούν βούτυρο στο ψωμί των ανταγωνιστών μας. Τρίβουν τα χέρια τους. Δεν μιλάω για τα θέματα των πολέμων, των τρομοκρατικών δραστηριοτήτων. Αυτά είναι απρόβλεπτα και αναπόφευκτα θα πρέπει να τα αντιμετωπίσουμε. Και αυτά τα θέματα, όμως, θα αντιμετωπίζει η επιτροπή κρίσεων. Σκεφτείτε πόσο ωφέλιμο θα είναι για τον τουρισμό μας να υπάρξει μια τέτοια μόνιμη επιτροπή διαχείρισης κρίσεων στην οποία θα μετέχουν υψηλής ποιότητας άτομα. Παράλληλα, αναβαθμίζουμε το Εθνικό Συμβούλιο Τουρισμού”.

Δύο “πυλώνες”

Α.Λ.: “Αυτό που έχουμε ως στόχο είναι δύο πυλώνες. Πρώτα απ’ όλα να αναβαθμίσουμε την υφιστάμενη ποιότητα και το έλλειμμα που υπάρχει σε σχέση με τον ανταγωνιστικό μας περίγυρο και τα μεσογειακά κράτη και ταυτόχρονα να εμπλουτίσουμε το τουριστικό μας προϊόν με τις νέες μορφές τουρισμού, διευρύνοντας τις αγορές μας μέσω των επαφών και του επικοινωνιακού σχεδιασμού. Αυτή είναι εν κατακλείδι η στόχευση”.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top