Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Φώτης Φωτίου
Σε ρόλο φθηνού "Ολυμπιακού" ξενοδόχου η Κύπρος

Παναγιώτης Δ. Υφαντής - 17 Μάιος 2004, 00:00

Φώτης Φωτίου
πρόεδρος Κυπριακού Οργανισμού Τουρισμού
με τον Π.Δ.Υφαντή

TravelDailyNews: Η περυσινή ήταν μια δύσκολη χρονιά για τον κυπριακό τουρισμό. Θέλετε να μας δώσετε μερικά στοιχεία;

Φώτης Φωτίου: “Οι δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε δεν εντοπίζονται τόσο στις αφίξεις όπου είχαμε μείωση 5% όταν στην αρχή του πολέμου στο Ιράκ η πτώση μας είχε φθάσει το -40%. Καταφέραμε, όμως, να αναστρέψουμε το κλίμα καθώς στηρίξαμε την αγορά με διάφορους τρόπους. Εκείνο που μας ανησύχησε περισσότερο ήταν η μείωση εσόδων που έφθασε το 10%. Κι αυτό επειδή το στρατηγικό μας σχέδιο βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στον άξονα της ποιότητας και των αυξημένων εσόδων που προέρχονται από υψηλού επιπέδου πελάτες”.

Αίτια μείωσης εσόδων

TDN: Που οφείλονταν η μείωση εσόδων;

Φ.Φ.: “Σε μια δύσκολη περίοδο όπως εκείνη, οι Κύπριοι ξενοδόχοι αναγκάσθηκαν να δώσουν χαμηλότερες τιμές. Παράλληλα, αυξήθηκε ο ανταγωνισμός. Κάποτε η Κύπρος ήταν σχεδόν μόνη της στην ανατολική Μεσόγειο. Τώρα έχουμε να ανταγωνιστούμε τους Τούρκους και τους Αιγυπτίους και οι μεγάλοι τουρ οπερέϊτορς μας συγκρίνουν πλέον με αυτούς”.

TDN: Είναι ευθέως συγκρίσιμο το τουριστικό προϊόν της Κύπρου με αυτών των χωρών;

Φ.Φ.: “Εγώ λέω ότι η Κύπρος δεν πρέπει να συγκρίνεται με την Τουρκία και την Αίγυπτο γιατί έχουμε εντελώς διαφορετικό βιοτικό επίπεδο ενώ και το τουριστικό μας προϊόν πιστεύω ότι είναι καλύτερο. Παράλληλα, όμως, θα πρέπει να “δουλέψουμε” κι άλλο πάνω στο προϊόν μας. Δεν καταφέραμε ακόμα να προσφέρουμε το επίπεδο υπηρεσιών που θέλουμε ώστε να αντιστοιχεί στην τιμή που ζητάμε (good value for money)”.

Σε δύο άξονες η ανάπτυξη του κυπριακού τουρισμού

TDN: Όλα αυτά θα εξαρτηθούν, προφανώς, από την επιτυχία του στρατηγικού σχεδίου που έχετε για την ανάπτυξη του τουρισμού. Θέλετε να μας δώσετε τους βασικούς άξονες επειδή γνωρίζω ότι έγιναν κάποιες αναθεωρήσεις;

Φ.Φ.: “Κατ’ αρχάς θα πρέπει να πούμε ότι ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας εποπτεύει την υλοποίηση του στρατηγικού σχεδίου για την ανάπτυξη του τουρισμού, ενδεικτικό της σημασίας του για την κυπριακή οικονομία. 
Το σχέδιο ήταν δεκαετές αλλά επί τρία χρόνια δεν είχε γίνει τίποτα. Μετά την αλλαγή κυβέρνησης, ανέλαβε νέος υπουργός, άλλαξε ο Πρόεδρος του ΚΟΤ και είπαμε ότι το υφιστάμενο στρατηγικό σχέδιο θα πρέπει να εμπλουτιστεί ώστε να συνυπολογισθούν τα νέα δεδομένα στις διεθνείς αγορές. Καταλήξαμε λοιπόν σε δύο βασικούς άξονες”.

Έσοδα  3 δισ. ευρώ  και 3 εκατ. αφίξεις το 2010     

Φ.Φ.: “Πρώτος άξονας είναι η ποιότητα και τα εισοδήματα. Έχουμε ξεκαθαρίσει ότι ο αριθμός των αφίξεων δεν είναι, πλέον, ο κύριος στόχος μας. Παλιά στην Κύπρο μιλούσαμε μόνο για το πόσους τουρίστες φέραμε στο νησί. Στόχος πια είναι η αύξηση των εισοδημάτων από τον τουρισμό ώστε αυτά να φθάσουν το 1,8 δισ. κυπριακές λίρες (3 δισ. ευρώ) μέχρι το 2010. Σήμερα τα έσοδα είναι λίγο περισσότερα από 1 δισ. κυπριακές λίρες (περίπου 1,7-1,8 δισ. ευρώ). Αντίστοιχα στοχεύουμε να αυξήσουμε τις αφίξεις σε 3-3,5 εκατ. τουρίστες έναντι 2,3 εκατ. σήμερα”.

Δεν θέλουμε να γίνουμε Μαγιόρκα

TDN: Θεωρείτε, δηλαδή, ότι περίπου 3 εκατ. είναι το μέγεθος αφίξεων που ταιριάζει στην Κύπρο; Δεν θα επιδιώξετε να αυξήσετε όσο γίνεται τις αφίξεις;

Φ.Φ.: “Όχι! Δεν θέλουμε να γίνουμε Μαγιόρκα. Έχουμε ως στόχο τη διαφύλαξη του περιβάλλοντος και την ποιότητα της ζωής των Κυπρίων και δεν σκοπεύουμε να υπονομεύσουμε αυτά τα δύο. ¶ρα, λέμε ότι μπορούμε να έχουμε 3-3,5 εκατ. τουρίστες και με αυτό το στόχο θα κινηθούμε τα επόμενα επτά χρόνια. Αυτό σχετίζεται και με τις νέες κλίνες που θα δημιουργήσουμε”.

Απόσυρση ξενοδοχείων

TDN: Σκέπτεστε το ενδεχόμενο “απόσυρσης” ξενοδοχείων;

Φ.Φ.: “Έχουμε θέσει ως στόχο να προσφέρουμε κίνητρα ώστε να αποσυρθούν κλίνες που δεν ανταποκρίνονται στα κριτήρια του στρατηγικού σχεδίου που θέτει ως προτεραιότητα την ποιότητα”.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top