Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Γεράσιμος Φωκάς
Τροποποιείται η διαδικασία για την “αστεροποίηση” των ξενοδοχείων

Παναγιώτης Δ. Υφαντής - 24 Μάιος 2004, 00:00

Γεράσιμος Φωκάς
πρόεδρος Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας
με τον Π.Δ.Υφαντή

TravelDailyNews: Έχω την αίσθηση ότι το θέμα των τιμών στα ξενοδοχεία της Αθήνας ενόψει των Ολυμπιακών μεγεθύνεται -εκτός των άλλων- από το γεγονός ότι δεν είμαστε όσο ειλικρινείς πρέπει, ενώ δεν παραθέτουμε και όλα τα στοιχεία ώστε να διαπιστωθεί η έκταση του προβλήματος.

Γεράσιμος Φωκάς: “Ας ξεκαθαρίσουμε το ζήτημα των τιμών για μια ακόμα φορά. Στη μεγάλη πλειοψηφία τους οι τιμές των ελληνικών ξενοδοχείων κατά το 2004 είναι είτε 5-7% υψηλότερες σε σχέση με το 2003 είτε 5-7% χαμηλότερες από πέρυσι. Υπάρχουν εκατοντάδες περιπτώσεις ξενοδοχείων σε όλη την Ελλάδα οι τιμές των οποίων είναι χαμηλότερες από πέρυσι και αυτή είναι η γενική εικόνα που ισχύει σε όλη την Ελλάδα. Υπάρχουν βεβαίως και οι εξαιρέσεις”.

TDN: Θέλετε να μας πείτε ποιά ξενοδοχεία αποτελούν εξαίρεση;

Γ.Φ.: “Πρώτα απ’ όλα εξαίρεση αποτελεί η περιοχή της Αττικής κατά την περίοδο του 20ημέρου του Αυγούστου, λόγω της τέλεσης  των Ολυμπιακών Αγώνων, η οποία επηρεάζει ως ένα βαθμό και τις τιμές λίγο πριν και μετά τους Αγώνες.”.   

TDN: Σε άλλες περιοχές έχουν παρατηρηθεί ανάλογα φαινόμενα;

Γ.Φ.: “Έχουν παρατηρηθεί  πράγματι ανάλογα φαινόμενα σε κάποιες άλλες περιοχές της Ελλάδας, αλλά σε πολύ περιορισμένη έκταση. Μου ανέφεραν ως παράδειγμα την περίπτωση ενός ξενοδοχείου στην Σαντορίνη το οποίο έχει όλο κι όλο επτά δωμάτια κι έγινε θέμα επειδή πουλάει μια σουίτα σε υπερβολικά υψηλή τιμή. Πρόκειται δηλαδή για ειδικές και μεμονωμένες  περιπτώσεις που  δεν απευθύνονται στο μέσο τουρίστα, έλληνα ή ξένο”.

TDN: Παρ’ όλα αυτά εκτιμάτε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα στην Αθήνα;

Γ.Φ.: “Στην Αθήνα συμβαίνει κάτι ανάλογο με ό,τι συμβαίνει σε όλες τις πόλεις που αναλαμβάνουν διοργανώσεις παγκόσμιας εμβέλειας. Το ίδιο συνέβη στην Ατλάντα, τη Βαρκελώνη και το Σίδνεϋ, όπως και το ίδιο βιώνουμε στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες όταν τυχαίνει να φιλοξενούν μεγάλα γεγονότα. Οι επισκεπτόμενοι π.χ. τις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις εν γνώσει τους πληρώνουν σε υψηλές τιμές τη διαμονή τους, αφού δύο μέρες μετά την έκθεση η τιμή μειώνεται στο 50%. Και αυτό θεωρείται θεμιτό σε όλες τις χώρες του κόσμου. Σημειώστε ότι εμείς διαθέσαμε το 90% των δωματίων μας στην Οργανωτική Επιτροπή των Ολυμπιακών Αγώνων εδώ και δύο χρόνια  για την κάλυψη των αναγκών φιλοξενίας της Ολυμπιακής Οικογένειας”.

Οι “εστίες” του προβλήματος

TDN: Τελικά πόσα ξενοδοχεία υπέγραψαν τη σύμβαση;

Γ.Φ.: “Υπέγραψαν τη σύμβαση σχεδόν όλα τα ξενοδοχεία πολυτελείας, Α’’ και Β’ Κατηγορίας και αρκετά Γ’ Κατηγορίας. Υπήρξαν ελάχιστα ξενοδοχεία, που για διαφόρους λόγους δεν υπέγραψαν, καθώς και κάποια άλλα  που θα είναι έτοιμα να λειτουργήσουν λίγο πριν τους Αγώνες, τα οποία επίσης, δεν θέλησαν να συμβληθούν και τώρα έχει δημιουργηθεί θέμα με τις τιμές τους. Θεωρώ ότι δημιουργείται πρόβλημα στον κλάδο και στον ελληνικό τουρισμό. Δεν παύουν όμως να αποτελούν μεμονωμένα φαινόμενα. Επαναλαμβάνω ότι όλοι οι υπόλοιποι ξενοδόχοι έδωσαν το 90% των δωματίων τους σε μια τιμή υψηλότερη μεν από τη συνήθη αλλά λογική, κάτι που αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι αυτές τις τιμές τις αποδέχθηκε η Οργανωτική Επιτροπή των Ολυμπιακών Αγώνων”.

Πως αιτιολογείται τεχνικά η αυξημένη τιμή σε λογικά πλαίσια

TDN: Επειδή η γυναίκα του Καίσαρα δεν πρέπει μόνο να φαίνεται “τίμια” αλλά και να είναι επιτρέψτε μου να ρωτήσω εσείς πως λειτουργήσατε.

Γ.Φ.: “Έχουμε  διαθέσει το 90% των δωματίων μας στην Οργανωτική Επιτροπή. Αυτά πρέπει να είναι διαθέσιμα  στις 13 Αυγούστου και για να συμβεί αυτό σας διαβεβαιώ ότι δεν πρέπει να δεχόμαστε κρατήσεις για τουλάχιστον 10-15 μέρες πριν την 13η Αυγούστου. Κι όταν στις 31 Αυγούστου ολοκληρωθούν οι Αγώνες θα είναι όλα τα δωμάτια κενά, τα οποία για να αρχίσουν να γεμίζουν θα χρειαστεί να περάσει ένα σημαντικό χρονικό διάστημα. Και μόνο γι’ αυτό το γεγονός δικαιολογείται απόλυτα ακόμα και ο διπλασιασμός των τιμών σε σχέση με τις συνηθισμένες τιμές  αυτής της εποχής. Το θεωρώ απολύτως έντιμο. Υπολογίστε ότι πραγματοποιήσαμε σημαντικές επενδύσεις για την ποιοτική αναβάθμιση των ξενοδοχείων μας και εν τούτοις δεν διπλασιάσαμε τις τιμές μας.

“Φούσκωσαν” τις τιμές και οι πράκτορες

TDN: Επιτρέψτε μου να επιμείνω. Αποτελεί κοινό μυστικό ότι υπάρχουν ελεύθερα δωμάτια σε ξενοδοχεία υψηλών κατηγοριών που δεν υπέγραψαν την ολυμπιακή σύμβαση όπως και αρκετά Β’, Γ’, Δ’ και ε’ κατ. όπου ζητούνται πολύ υψηλές τιμές.

Γ.Φ.: ” Υπάρχουν κάποιοι πράκτορες-Έλληνες και ξένοι- οι οποίοι απευθύνθηκαν σε γνωστούς ξενοδόχους και πήραν  αριθμό δωματίων. Συμφώνησαν σε μια συγκεκριμένη τιμή, σ’ αυτήν προσθέτουν το ποσό που θεωρούν ότι πρέπει να κερδίσουν, πιθανά προστίθεται και το αναμενόμενο κέρδος κάποιου άλλου ενδιάμεσου, διογκώνουν  και λίγο παραπάνω την τιμή, ώστε να διασφαλιστεί η πιθανή απώλεια από κάποια δωμάτια που μπορεί να μείνουν άδεια για διάφορους λόγους και με αυτόν τον τρόπο προκύπτει μια τιμή πακέτου εξαιρετικά υψηλή. Κάπως έτσι, φαίνεται να προκύπτει, ας πούμε, ότι μια τετραμελής οικογένεια,  για μια βδομάδα στην Αθήνα-συμπεριλαμβανομένων των αεροπορικών εισιτηρίων, των εξόδων μεταφοράς ή και των εισιτηρίων  των Αγώνων- μπορεί να χρειάζεται 5.000 ευρώ. Μια εικόνα, δηλαδή, η οποία σε μεγάλο βαθμό είναι απατηλή”.

TDN: Όπως αποδεικνύεται, ωστόσο, δεν υπάρχει ένας “μηχανισμός” ο οποίος να εξετάζει τέτοιες καταγγελίες ή δημοσιεύματα και να απαντά με συγκεκριμένα στοιχεία ώστε να αποκαθίσταται η αλήθεια. Τηρουμένων των αναλογιών μιλάμε, ουσιαστικά, για “διαχείριση κρίσης”.

Γ.Φ.: “Τα τελευταία χρόνια έχουμε  αντιμετωπίσει πολλές τέτοιες ασυνήθιστες καταστάσεις, “κρίσεων” όπως τις λέτε. Κάποια στιγμή φέτος λάβαμε  επιστολές από το εξωτερικό που έλεγαν, μεταξύ άλλων, ότι έχουν αγοράσει εισιτήρια των Αγώνων, προσπαθούν να βρουν δωμάτιο σε ξενοδοχεία στην Αθήνα και είτε δεν τους απαντούν, είτε τους ζητούν εξωφρενικά ποσά. Το ερευνήσαμε και πράγματι στα περισσότερα ξενοδοχεία-επειδή ακριβώς έχουν διαθέσει τα περισσότερα δωμάτιά τους  στην ” Ο.Ε. Αθήνα 2004”, είτε λένε ευθέως “Όχι” στους πελάτες, είτε τους δίνουν αόριστες απαντήσεις, ενώ σε κάποιες  ελάχιστες περιπτώσεις, αν έχουν διαθέσιμο δωμάτιο, συμβαίνει να ζητήσουν και μια υπερβολικά υψηλή τιμή”.

Γραφείο Επισκεπτών

TDN: Πήρατε κάποια μέτρα γι’ αυτό;

Γ.Φ.: “Το ΞΕΕ έστειλε επιστολή σε όλους τους εμπλεκόμενους, την ” Ο.Ε. Αθήνα 2004”, τον ΕΟΤ, το Δήμο Αθηναίων, την ΥπερΝομαρχία, την Περιφέρεια Αττικής, την Ένωση Ξενοδόχων Αττικής και τον HATTA. Τονίσαμε ότι είναι ανάγκη να αξιοποιήσουμε τους Αγώνες, ώστε αυτοί να επιδράσουν θετικά στην εικόνα του τουρισμού μας. Προβληματιστήκαμε λοιπόν, για το τι κάνουμε, πως μπορούμε να εξυπηρετήσουμε τον ανύποπτο ξένο που θέλει να έρθει στην Αθήνα για τους Αγώνες. Στην  κατεύθυνση αυτή το Δ.Σ. του Ξενοδοχειακού  Επιμελητηρίου  αποφάσισε να συμβάλει με 50.000 ευρώ για τη λειτουργία “Γραφείου Εξυπηρέτησης Επισκεπτών”. Το γραφείο ανέλαβαν να δημιουργήσουν ο Σύνδεσμος Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ), η Ένωση Ξενοδόχων Αττικής  (ΕΞΑ) και η αντίστοιχη ένωση των οργανωτών εκθέσεων και συνεδρίων στα πλαίσια του νεοσύστατου Athens Convention & Visitors Bureau.

TDN: Πως εξελίχθηκε αυτή η υπόθεση; Το γραφείο λειτουργεί, δέχεται αιτήματα;

Γ.Φ.: “Λειτουργεί εδώ και κάποιους μήνες δέχεται αιτήματα και τα διοχετεύει στους αρμοδίους.

Οι τιμές μετά τους Ολυμπιακούς

TDN: Θεωρείτε ότι μετά τους Αγώνες τα ξενοδοχεία της Αθήνας θα διατηρήσουν τα επίπεδα τιμών που θα πετύχουν κατά τους Αγώνες;

Γ.Φ.: “Οι τιμές δεν θα παραμείνουν σε αυτά τα υψηλά επίπεδα αλλά η επιθυμία μας είναι σταδιακά να αυξηθούν, ώστε να προσεγγίσουν τις τιμές των ξενοδοχείων των ευρωπαϊκών πρωτευουσών.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top