Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Αλέξανδρος Παναγόπουλος
Ανοιχτό το θέμα των συμμαχιών για τις Επιχειρήσεις Αττικής

Παναγιώτης Δ. Υφαντής - 31 Μάιος 2004, 00:00

Αλέξανδρος Παναγόπουλος
αντιπρόεδρος
Επιχειρήσεων Αττικής
με τον Π.Δ.Υφαντή

TravelDailyNews: Με αφορμή την εκτίναξη της τιμής του πετρελαίου, υπάρχει μια εκτίμηση για το ποσοστό επιβάρυνσης των εξόδων των εταιρειών;

Αλέξανδρος Παναγόπουλος: “Είναι γνωστό ότι το κόστος καυσίμων αντιπροσωπεύει το 35-45% των εξόδων μας, ανάλογα με τις τιμές των καυσίμων. Αυτή τη στιγμή δεν θα μπορούσα να δώσω μια ακριβή εκτίμηση αφού μιλάμε, ουσιαστικά, για μια “φωτογραφία” της στιγμής. Έτσι, δεν θα απεικόνιζε σωστά τις ακριβείς επιπτώσεις. Αντιλαμβάνεστε, όμως, πως όταν μιλάμε για μια διακύμανση από 35% έως 45% αυτό θα μπορούσε να εξανεμίσει όλη μας την κερδοφορία. Αν, μάλιστα, λάβουμε υπ’ όψη μας ότι κινούμαστε σ’ ένα οικονομικό περιβάλλον όπου όλα μένουν σταθερά και μόνο το πετρέλαιο αυξομειώνεται αυτό θα μπορούσε, ενδεχομένως, να μας βάλει ακόμα και “μέσα”. Αυτή τη συγκεκριμένη κατάσταση αντιμετωπίζουμε στην ακτοπλοΐα”.

TDN: Πού εντοπίζονται σήμερα τα προβλήματα της ακτοπλοΐας;

Α.Π.: “Εξαιτίας του γεγονότος ότι το ναυλολόγιο καθορίζεται από το κράτος η ανταπόκριση των τιμών δεν είναι τόσο ελαστική όσο η αύξηση του κόστους. Το κόστος, δηλαδή, μπορεί να αυξηθεί αλλά οι τιμές μας να παραμείνουν οι ίδιες επειδή το υπουργείο αποφασίζει να μην τις αυξήσει. Τυπικά, στη χρονική στιγμή που βρισκόμαστε υποτίθεται ότι ισχύει ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός 3577/92. Και όταν αναφερόμαστε στον Ευρωπαϊκό Κανονισμό εννοούμε τον ομοσπονδιακό νόμο της Ευρώπης ο οποίος αντικαθιστά ή  υπερισχύει του εθνικού νόμου”

TDN: Αυτή τη στιγμή η ακτοπλοΐα δεν λειτουργεί με βάση αυτό τον κανονισμό.

Α.Π.: “Επισήμως δεν λειτουργούμε με βάση αυτό τον κανονισμό επειδή δεν έχει επισημοποιηθεί το γεγονός ότι λειτουργούμε με βάση αυτόν. Ο λιμενικός υπάλληλος, δηλαδή, δεν γνωρίζει ότι ισχύει ο συγκεκριμένος κανονισμός. Γιατί αν δεν του το πει ο προϊστάμενός του- δηλ. το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας (ΥΕΝ)- δεν θα το γνωρίζει”.

Αίτημα για “επίναυλο” λόγω της αυξημένης τιμής πετρελαίου

TDN: Τι αλλάζει στην ακτοπλοΐα με την εφαρμογή του Κανονισμού 3577/92;

Α.Π.: “Πρακτικά θα είμαστε ελεύθεροι να ορίσουμε τις τιμές που πρέπει να βάλουμε. Με αφορμή την αύξηση της τιμής του πετρελαίου, για παράδειγμα, θα έπρεπε να επιβάλουμε έναν “επίναυλο” όπως έκαναν οι αεροπορικές εταιρείες. Αν δεν επιβάλουμε έναν τέτοιο επίναυλο χάνουμε χρήματα. Είμαστε επιχειρηματίες, όμως, και πρέπει οι επιχειρήσεις μας πρέπει να έχουν κέρδος για να μπορούν να λειτουργούν”.

TDN: Και αν πέσουν οι τιμές πετρελαίου στη συνέχεια;

Α.Π.: “Σε αυτή την περίπτωση βγάζουμε τον “επίναυλο” ή θα διαμορφώσουμε τις τιμές μας όπως θα έπρεπε να τις διαμορφώνουμε με βάση την προσφορά και τη ζήτηση”.

Αρση όλων των περιορισμών

TDN: Πως αντιμετωπίζει αυτά τα θέματα η ηγεσία του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας;

Α.Π.: “Εγώ μπορώ να κρίνω με βάση τις προγραμματικές δηλώσεις οι οποίες μας χαροποιούν ιδιαίτερα γιατί είναι σύμφωνες με την ευρωπαϊκή νομοθεσία αλλά και τις δικές μας ελπίδες για πλήρη εναρμόνιση της χώρας μας με τον Κανονισμό 3577/92. Θεωρούμε τους εαυτούς μας και τις επιχειρήσεις μας όχι μόνο έλληνες αλλά και ευρωπαίους πολίτες που πρέπει να  έχουν ισότιμη μεταχείριση με τους υπόλοιπους ευρωπαίους πολίτες. Όταν εμείς οι ίδιοι δημιουργούμε εξαιρέσεις είναι σίγουρο πως και οι ευρωπαίοι συμπολίτες μας θα μας βλέπουν με διαφορετικό μάτι. ¶ρα δεν έχουμε ίσες ευκαιρίες. Αν εμείς “μπλοκάρουμε” τους ξένους από το να έρχονται στην Ελλάδα θα μας “μπλοκάρουν” και αυτοί από το να πάμε στα δικά τους χωρικά ύδατα. Η ναυτιλία λειτουργεί πάντα σε ένα διεθνοποιημένο περιβάλλον. Τα πλοία έχουν προπέλες και φεύγουν, δεν μπορεί να περιορίζονται”.

TDN: Εχετε κάποια ένδειξη για το πότε θα αρχίσει να εφαρμόζεται ο κανονισμός;

Α.Π.: “Καμία ένδειξη προς το παρόν. Ο κανονισμός όμως είναι ομοσπονδιακή νομοθεσία και σημαίνει ότι αντικαθιστά την εθνική νομοθεσία. Η Ελλάδα δεν έχει πολλά περιθώρια ελιγμών. Στην πραγματικότητα αυτό που έχει να κάνει είναι να συμμορφωθεί με τον ευρωπαϊκό κανονισμό και να επισημοποιήσει αυτή τη συμμόρφωση. Διαφορετικά η Κομισιόν θα προσφύγει στο ευρωπαϊκό δικαστήριο. Οπως έχει γίνει πολλάκις”.

Προειδοποιητική επιστολή 17 σημείων από την Παλάθιο

TDN: Εχει τεθεί dead line από την Κομισιόν γι’ αυτό το θέμα;

Α.Π.: “Ή Επίτροπος ντε Παλάθιο έχει στείλει επιστολή στο ΥΕΝ στην οποία  θίγει 17 σημεία όπου ο νόμος 2932- ο γνώστός πλέον ως νόμος Παπουτσή- δεν ταυτίζεται με τον ευρωπαϊκό κανονισμό. Ουσιαστικά είναι μια προδικαστική επιστολή. Με νομικούς όρους θα μπορούσε κανείς να την αποκαλέσει “εξώδικο”“.

TDN: Επειδή, όμως, αλλάζει η σύνθεση της Κομισιόν μπορούμε να υποθέσουμε ότι θα υπάρξει μια ανοχή κάποιων μηνών σε σχέση με ότι ισχύει σήμερα στις ακτοπλοϊκές γραμμές στην Ελλάδα;

Α.Π.: “Δεν θα έπρεπε όμως. Έχουμε πάρει, ήδη, εξαίρεση εφαρμογής του κανονισμού για 12 χρόνια. Μήπως είναι καιρός πλέον να εναρμονισθεί και η χώρα μας με τον συγκεκριμένο κανονισμό; Δώδεκα χρόνια δεν είναι αρκετά;”

Τι προβλέπει ο κανονισμός

TDN: Υπήρχε πάντα ο φόβος ότι η πλήρης απελευθέρωση των θαλάσσιων συγκοινωνικών θα δημιουργούσε χάος ενώ πολλά νησιά θα κινδύνευαν να μην εξυπηρετούνται με πλοία.

Α.Π.:  “Ο κανονισμός αυτός περιέχει πολλά σημεία πολύ θετικά για τα ελληνικά νησιά. Ο κανονισμός θα δημιουργήσει επιπλέον τις προϋποθέσεις για την άνθιση του τουρισμού στα νησιά.

Κατ’ αρχάς επιτρέπει την ελεύθερη δρομολόγηση πλοίων ευρωπαίων οπερέϊτορς στη χώρα μας. φανταζόσαστε τη χώρα μας χωρίς εταιρείες όπως Carrefour, IKEA, Siemens, Telestet ή Vodafone. Δεν νομίζω ότι θα μπορούσαμε ποτέ μόνοι μας ως χώρα να έχουμε την άνθιση που έχουμε σε όλους τους άλλους τομείς. Φαντάζεστε, παράλληλα, σήμερα τη χώρα μας με μοναδική αεροπορική εταιρεία που θα μας συνδέει με τον υπόλοιπο κόσμο;”

TDN: Λέτε, δηλ., ότι ακόμα κι αν δεν ενδιαφέρονταν ξένες ναυτιλιακές εταιρείες να έρθουν στην Ελλάδα, θα έπρεπε εμείς να βρούμε έναν τρόπο να τις φέρουμε.

Α.Π.: “Ακριβώς. Στην περίπτωση του κανονισμού έχουμε έναν ομοσπονδιακό νόμο ο οποίος επιτρέπει σε όλους τους ευρωπαίους πολίτες να δημιουργήσουν μια ναυτιλιακή εταιρεία και να έρθουν να δρομολογήσουν τα πλοία τους σε οποιεσδήποτε γραμμές θελήσουν, συνδέοντας, φερ’ ειπείν, τη Σύμη με τη Ρόδο”.

Πως θα συνδέονται τα άγονα νησιά

TDN: Πως θα διασφαλίζεται, όμως, η ακτοπλοϊκή σύνδεση όλων των νησιών;

Α.Π.: “Ο κανονισμός προβλέπει τα πάντα. Μέχρι και το πως θα καλυφθούν τα “άγονα” νησιά γιατί πλέον δεν υπάρχει ο ορισμός της “άγονης” γραμμής. Δεν θα υπάρχει, δηλαδή, ο ορισμός της γραμμής όπως την ορίζει το κράτος. Θα ορίζεται με εμπορικά κριτήρια από τον καθένα operator ξεχωριστά”

TDN: Τι αλλαγές θα σηματοδοτήσει αυτό;

Α.Π.: “Θα μπορούμε να επαναπροσδιορίσουμε τη δρομολόγηση των πλοίων μας, χαμηλώνοντας το κόστος λειτουργίας μας και προσφέροντας μια πιο ανταγωνιστικά, τακτικότερη και πιο σύντομη σύνδεση των μακρινών νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα. Χαμηλώνοντας το κόστος αυξάνουμε τη συχνότητα και δίνουμε την ευκαιρία να αυξηθεί η κίνηση”.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top