Ροή Ειδήσεων:

Smaller text size Larger text size

Γιάννης Ευαγγέλου
Η ΔΟΕ δημιουργεί ολιγοπώλια και ευθύνεται για τις υψηλές τιμές στις πόλεις που οργανώνουν Ολυμπιακούς Αγώνες

Παναγιώτης Δ. Υφαντής - 07 Ιούνιος 2004, 00:00

Γιάννης Ευαγγέλου
πρόεδρος Συνδέσμου των εν Ελλάδα Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (HATTA)
με τον Π.Δ.Υφαντή

TravelDailyNews: Οργανώσατε ένα γραφείο πληροφοριών για όσους αναζητούν κατάλυμα στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας εν’ όψει των Ολυμπιακών, το Athens Convention & Visitors Bureau (CVB). Λειτούργησε;

Γιάννης Ευαγγέλου: “Σκεφτήκαμε ότι -έστω για λόγους αβρότητας- κάποιος θα έπρεπε να αναλάβει να πληροφορεί όσους ενδιαφέρονταν να βρουν ξενοδοχείο για την περίοδο των Αγώνων, εάν  είναι αυτό εφικτό ή όχι. Κι αυτό επειδή πολύς κόσμος-και σωστά- είχε σχηματίσει την εντύπωση ότι δεν υπήρχαν διαθέσιμα δωμάτια. Το Athens CVB, πάντως, απαντήσαμε σε πάρα πολλά σχετικά ερωτήματα, σε αρκετά από αυτά θετικά, δίνοντας πληροφορίες για το που θα μπορούσαν να αποταθούν για να βρουν διαθέσιμα δωμάτια”.

8.500 αιτήματα διαχειρίστηκε το CVB

TDN: Σε πόσα αιτήματα απαντήσατε μέχρι σήμερα;

Γ.Ε.: “Μέχρι στιγμής έχουν απαντηθεί 8.500 αιτήματα”.

TDN: Έχετε τη δυνατότητα να διαχειριστείτε δωμάτια; Να κάνετε κρατήσεις δηλαδή;

Γ.Ε.: “Όχι δεν κάνουμε κρατήσεις. Απλώς πληροφορούμε. Τον τελευταίο καιρό, δυστυχώς, έχουν τεθεί υπόψη μας για να ενημερώσουμε τον κόσμο ότι υπάρχουν αρκετά δωμάτια που “απελευθερώθηκαν” επειδή ακυρώθηκαν οι κρατήσεις που είχαν γίνει γι’ αυτά. Αυτό σημαίνει ότι μέσω του CVB έχουν εξυπηρετηθεί μέχρι σήμερα, δηλαδή έχουν βρει δωμάτια, αρκετοί ενδιαφερόμενο κι όχι μόνο μεμονωμένοι πελάτες αλλά ακόμα και τουριστικά γραφεία της Ελλάδας και του εξωτερικού”.

Αδιάθετα  5.000 δωμάτια σε ξενοδοχεία της Αθήνας

TDN: Πόσα είναι-μέχρι στιγμής- τα δωμάτια για τα οποία έχουν ακυρωθεί οι κρατήσεις και από ποιές κατηγορίες προέρχονται;

Γ.Ε.: “Οι ακυρώσεις αφορούν ξενοδοχεία όλων των κατηγοριών. Εκτιμούμε ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν ακυρωμένα ή αδιάθετα 4.000 δωμάτια. Εμείς, ωστόσο, έχουμε ενημερωθεί μόνο για 2.000 δωμάτια που παραμένουν αδιάθετα ενώ πιστεύουμε ότι υπάρχουν επιπλέον 3.000 δωμάτια τα οποία οι ξενοδόχοι κρατούν για τους δικούς τους λόγους ώστε να τα διαχειριστούν όπως εκείνοι εκτιμούν καλύτερα. Πιστεύουμε, όμως, ότι αργά ή γρήγορα και αυτά θα απευθυνθούν σε μας ώστε να διατεθούν σε πελάτες μέσω των πληροφοριών που προσφέρει το CVB”.

TDN: Υπάρχει ένας εύκολος τρόπος για να αποταθεί κανείς στο Athens CVB ώστε να βρει διαθέσιμα δωμάτια;

Γ.Ε.: “Στα τηλέφωνα 210-9219709, 210-9220596, το 210-9287088 ενώ αιτήματα μπορούν να αποστέλλονται μέσω e-mail στη διεύθυνση info@athens-cvb.org Αυτό που έχουμε καταφέρει είναι να απαντάμε άμεσα στο 90% ή και το σύνολο των αιτημάτων εντός της ίδιας ημέρας που κατατέθηκαν”.

TDN: Τελικά θα μπορεί να βρει κανείς δωμάτιο στην Αθήνα ακόμα και την τελευταία στιγμή;

Γ.Ε.: “Προς το παρόν υπάρχουν ακόμα δωμάτια. Όταν λέμε τελευταία στιγμή είναι κάτι σχετικό. Σήμερα που μιλάμε, φερ’ ειπείν, (σ.σ. Πέμπτη 3 Ιουνίου) θεωρώ ότι είναι “τελευταία στιγμή” για μια Ολυμπιάδα”.

   
Πως διαμορφώθηκαν υψηλές τιμές στην Αθήνα

TDN: Εγινε πολύς λόγος για τις τιμές των δωματίων. Εν τέλει, τι συμβαίνει πραγματικά στην αγορά;

Γ.Ε.: “Το κακό ξεκίνησε από τη μονοπωλιακή τακτική που έχει εφαρμόσει η ΔΟΕ σε όλους τους Ολυμπιακούς Αγώνες, όχι μόνο της Αθήνας. Σύμφωνα με αυτή την τακτική η ΔΟΕ αναθέτει σε έναν ανάδοχο-μέσω των Ολυμπιακών Επιτροπών- σε κάθε χώρα ο οποίος διαχειρίζεται τα εισιτήρια των Αγώνων. Αυτοί οι ανάδοχοι είναι συνήθως οι ίδιοι αφού είναι ειδικευμένοι σε τέτοιου είδους διοργανώσεις. Και οι ίδιοι αυτοί ανάδοχοι, συνήθως, αμέσως μόλις ανακηρυχθεί η πόλη που θα οργανώσει τους επόμενους Ολυμπιακούς Αγώνες φροντίζουν να συνάψουν τα ανάλογα συμβόλαια -δίνοντας και κάποιες προκαταβολές στα ξενοδοχεία- οπότε “μπλοκάρουν τα δωμάτια.

Έχοντας, παράλληλα, το προνόμιο της μονοπωλιακής διαχείρισης των εισιτηρίων των Αγώνων δημιουργούν “πακέτα” μαζί με τα “μπλοκαρισμένα” δωμάτια”. Στην περίπτωση της Αθήνας, εξαιτίας και της έλλειψης δωματίων, τους έδωσε τη δυνατότητα να πουλήσουν σε όποια τιμή εκείνοι έκριναν ότι μπορούν να πουλήσουν. Προφανώς η εκτίμησή τους ήταν λανθασμένη διότι οι τιμές που όρισαν ήταν παρά πολύ υψηλές με αποτέλεσμα να δώσουν στη διεθνή τουριστική πελατεία την λανθασμένη εικόνα ότι η Ελλάδα-εξαιτίας των Ολυμπιακών αλλά και γενικότερα- είναι πανάκριβη.

Το αποτέλεσμα, πάντως, ήταν αρνητικό και γι’ αυτές τις εταιρείες αφού δεν μπόρεσαν να πουλήσουν  στις τιμές που υπολόγιζαν. Οι άλλοι λόγοι είναι γνωστοί και αφορούν δημοσιεύσεις και λανθασμένες ανακοινώσεις που έγιναν σχετικά με την πορεία των έργων, το ενδεχόμενο να αναβληθούν οι Αγώνες, για το αν θα είμαστε έτοιμοι, αν θα είναι καλή η διοργάνωση και τα θέματα ασφάλειας. Όλα αυτά δημιουργούν πάντα δισταγμούς στους πελάτες”.

TDN: Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, λίγες μέρες πριν τους Αγώνες, κρίνετε ότι αυτή η τακτική της ΔΟΕ-την οποία κανείς μπορεί να καταλάβει- λειτούργησε ή δημιούργησε προβλήματα;

Γ.Ε.: “Σε μας, δηλαδή τα γραφεία ταξιδίων, δημιούργησε πρόβλημα τελικά. Είναι μια τακτική μέσω της οποίας η ΔΟΕ προσπαθεί να διασφαλίσει τα έσοδά από τη διαχείριση των Αγώνων, για λογαριασμό της και για λογαριασμό των χορηγών που εμπλέκονται στη διοργάνωση”.

Η ΔΟΕ δημιουργεί ολιγοπώλια για να διασφαλίσει τα έσοδά της

TDN: Λέτε, δηλαδή, ότι από μόνη της η ΔΟΕ δημιουργεί το πρόβλημα δημιουργώντας ολιγοπωλιακές καταστάσεις στις χώρες που οργανώνονται οι Αγώνες;

Γ.Ε.: “Κατά τη δική μας άποψη ναι. και το σημείο που εμείς εντοπίσαμε ως ιδιαίτερα “τρωτό” αυτό το σύστημα είναι ότι έχουν αποκλειστεί από το σύστημα διανομής των εισιτηρίων των Αγώνων τα ελληνικά τουριστικά γραφεία, δηλαδή η χώρα που διοργανώνει τους Αγώνες. Αυτό μας στέρησε τη δυνατότητα να διαχειριστούμε εμείς τα “πακέτα” αυτά οπότε τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά”.

TDN: Είχατε να αντιπροτείνετε έναν άλλο τρόπο;

Γ.Ε.: “Εμείς ναι αλλά τα πράγματα ήταν, πλέον, τετελεσμένα αφού η σύμβαση με τη ΔΟΕ είχε υπογραφεί. Οπότε, αν και εμείς είχαμε αντιπρόταση, πρακτικά δεν υπήρχε δυνατότητα να εφαρμοστεί”.

Μεγάλη πτώση στον τουρισμό της Αθήνας τον Αύγουστο

TDN: Με αυτά τα δεδομένα έχουν έργο τα γραφεία ταξιδίων την περίοδο των Αγώνων;

Γ.Ε.: “Ελάχιστο. Δεδομένου, μάλιστα, ότι φέτος ο τουρισμός της Αθήνας έχει πληγεί από την έλλειψη της ανάλογης διαφήμισης και για την Ολυμπιάδα αλλά και τον τουρισμό γενικότερα. Ειδικότερα, μάλιστα, επειδή πολλοί tour operators (TOs) “σπάζουν” τη σεζόν στα δύο αφαιρώντας τον Αύγουστο κι ένα μέρος του Σεπτεμβρίου από τα προγράμματά τους. Επιπλέον,  φέτος πολλοί TOs μείωσαν τα προγράμματά τους ή προσανατόλισαν την πελατεία τους σε άλλους προορισμούς, έστω την τελευταία στιγμή. Το αποτέλεσμα είναι αυτή τη στιγμή να έχουμε μια κατακόρυφη πτώση του τουρισμού, ιδιαίτερα στην Αθήνα αλλά και σε όλες τις περιοχές της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας που εξυπηρετούνται από το αεροδρόμιο των Σπάτων και συνδέονται με τον προορισμό “Αθήνα”“.

Πρόβλημα επιβίωσης για 2.000 ταξιδιωτικά γραφεία της Αθήνας 

TDN: Με αυτά τα δεδομένα τα γραφεία ταξιδίων της Αθήνας αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης;

Γ.Ε.: “Τολμηρά μπορώ να πω ναι. Για τον επιπλέον λόγο, μάλιστα, ότι πολλά από τα γραφεία ασχολούνται και με τον εξερχόμενο τουρισμό όπου αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα από τη μείωση της προμήθειας στα αεροπορικά εισιτήρια, κάτι που επιτείνει το προβλήματα της βιωσιμότητάς τους”.

TDN: Υπάρχει μια εκτίμηση για τον αριθμό των γραφείων που αντιμετωπίζουν άμεσα τον κίνδυνο να κλείσουν;

Γ.Ε.: “Είναι νωρίς ακόμα να πούμε κάτι τέτοιο. Ευχή μου είναι να ξεπεράσουν όλοι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν ώστε να μην χρειαστεί να μιλάμε για τέτοιους αριθμούς. Γενικότερα, πάντως, όλη η αγορά αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή είναι πρόβλημα το οποίο, μάλιστα, είναι εμφανές”.

TDN: Πόσα είναι σήμερα τα ταξιδιωτικά γραφεία της Αθήνας;

Γ.Ε.: “Το σύνολο των γραφείων της ευρύτερης περιοχής της Αθήνας υπολογίζω ότι ανέρχεται σε 2.000 από τα οποία μέλη του ΗΑΤΤΑ είναι 800”.

Share |
Σχολίασε κι εσύ...












* Τα πεδία με "*" είναι υποχρεωτικά.
* Δεν επιτρέπεται κώδικας HTML.
* Το Email και το Τηλέφωνό σας δεν θα εμφανίζονται.
Ads by TDN

Μικρά & Ενδιαφέροντα

Παρουσιάσεις Εταιριών

Παρουσιάσεις Προϊόντων

Tourism Lobby

Οι αναγνώστες μας στο Facebook

Αγγελίες

Μια Φωτογραφία μιλάει

Συνέδρια - Ημερίδες - Εκθέσεις

Chinese Tourist Welcome Seminar

Φωτορεπορτάζ

Οι αναζητήσεις του Μορφέα

Ημερολόγιο Τουριστικών Εκθέσεων

Τα eNewsletters της αγοράς

↑ top